Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
chelsea8

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av chelsea8 »

Ekstrem uflaks på skadefronten. Uten en skikkelig erstatter skal vi slite med å kjempe om flere pokaler denne sesongen.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Vi ser at spillere med slike alvorlige skader bruker lang tid på å komme tilbake til seg selv igjen. Hudson-Odoi og van Djik er gode eksempler på dette. Hva er tilgjengelig av gode venstrebacker i januar?

Theo Hernandez (Milan), Nicolás Tagliafico (Ajax), Lucas Digne (Everton), Luke Thomas (Leicester), Joakim Mæhle (Atalanta), Alfonso Pedraza (Villarreal), Raphaël Guerreiro (Dortmund), Robin Gosens (Atalanta).

Noen av disse som kan være tilgjengelig og kunne gjøre en erstatterjobb for oss? Hente hjem Ian Maatsen?

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: ons nov 24, 2021 9:42 pm Vi ser at spillere med slike alvorlige skader bruker lang tid på å komme tilbake til seg selv igjen. Hudson-Odoi og van Djik er gode eksempler på dette. Hva er tilgjengelig av gode venstrebacker i januar?

Theo Hernandez (Milan), Nicolás Tagliafico (Ajax), Lucas Digne (Everton), Luke Thomas (Leicester), Joakim Mæhle (Atalanta), Alfonso Pedraza (Villarreal), Raphaël Guerreiro (Dortmund), Robin Gosens (Atalanta).

Noen av disse som kan være tilgjengelig og kunne gjøre en erstatterjobb for oss? Hente hjem Ian Maatsen?
De fleste du nevner der tviler jeg er interessert i å komme for et vikariat, tror man muligens må leite etter eldre backer for en korttidsperiode. Hvordan var egentlig Saul på backen for Atl Mad?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

chelsea8 skrev: ons nov 24, 2021 9:42 pm Vi ser at spillere med slike alvorlige skader bruker lang tid på å komme tilbake til seg selv igjen. Hudson-Odoi og van Djik er gode eksempler på dette. Hva er tilgjengelig av gode venstrebacker i januar?

Theo Hernandez (Milan), Nicolás Tagliafico (Ajax), Lucas Digne (Everton), Luke Thomas (Leicester), Joakim Mæhle (Atalanta), Alfonso Pedraza (Villarreal), Raphaël Guerreiro (Dortmund), Robin Gosens (Atalanta).

Noen av disse som kan være tilgjengelig og kunne gjøre en erstatterjobb for oss? Hente hjem Ian Maatsen?

Chelsea kan uansett ikke hente noen før i januar og det virker da rasjonelt å avvente beslutning om Chillwell skal operere inntil da. Dersom Chillwell slipper operasjon henter vi ikke en erstatter, men dersom han må opereres må vi gjøre det.

Samtidig har vi allerede en veldig god vingback i Alonso. Og vi har en Saul som har masse erfaring fra høyt nivå og som har en stor potensiell oppside. Videre har vi CHO. Han fungerte ikke så bra på høyre vingback, men han liker seg bedre på venstresiden og med litt mer erfaring kan det bli bra?

Mitt førstevalg som erstatter er Livramento. Vi kan hente han selv om vi ikke kan aktivere noen klausuler. Mitt andrevalg er Maatsen. Han er også spennende nok til at vi bør gi han muligheten. Mæle hadde også vært spennende, men da til riktig pris.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

KTBFFH skrev: ons nov 24, 2021 9:50 pm De fleste du nevner der tviler jeg er interessert i å komme for et vikariat, tror man muligens må leite etter eldre backer for en korttidsperiode.
Flere av disse er på full fart ut av årets CL-turnering og vil nok kunne la seg friste av en større klubb med avansement i turneringen. Dette er selvsagt hvis det er snakk om et langvarig skadeopphold for Chilwell.

Hudson-Odoi har jeg også trua på i denne posisjonen. Livramento er et annet godt alternativ.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tipper vi ikke henter noen nye permanent, kanskje Emerson returnerer om kontrakten tillater det. Chilwell er tilbake til oppkjøringen neste år og slik situasjonen er nå blir det klovnete å hente noen fast.

Saul ville ikke spille vingback i AM, litt kjedelig for ham om han dyttes ut der. Pr nå er det jo også litt krise til Kante og Kova returnerer, så er jo faktisk fullt mulig at Saul må steppe opp 15 hakk og levere der. Kroppen til RLC kan kortslutte når som helst dessverre.

Så tenker Alonso blir førstevalg, med Azpi som vikar. Drømmen er som sagt at CHO skal mestre en slik rolle, men frykter det blir med håpet. Pulisic der liker jeg ikke. Saul muligens med noen minutter der ute. Kan vi hente ham tilbake blir Emerson også en kandidat fra nyåret. Maatsen har godt av å få herje som nøkkelspiller i Coventry og bør ikke hentes.

Alt dette avhenger jo av om Chilwell må operere eller ikke. Sannsynligvis må han det.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Livramento er selvsagt utenkelig, og særlig om han er tiltenkt en plass på venstresiden. Han vil spille på høyre.

Maatsen bør som nevnt holde seg i Coventry for utviklingens skyld emm, vi prater Alonso ned men han har vist senest for Spania at han kan herje mot god motstand i den rollen. Han bør være førstevalget og Maatsen bør spille så mye førstelagsfotball som mulig.

Mæhle er ekstremt kul spiller, men kan emm ikke punge ut så mye for det som i realiteten blir en vikarløsning. Heller ikke andre spillere - kjør på med de alternativene vi har, og hent evt Emerson hjem i januar om mulig.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Hvis vi skal hente vikar for Chilwell må vi nok se etter spillere som av ulike grunner er ute i kulden og sliter med spilletiden i sin nåværende klubb (typ Saul-signering). Men Lew, du som følger med litt på akademiet og unggutta, er det noen der som kan få sjansen tror du? Som har vært med på noen treninger og kan være aktuelle til noen kamptropper hvor vi skal rullere litt uansett. Dette må isåfall være en ypperlig sjanse tenker jeg.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

thewaterfall skrev: tor nov 25, 2021 12:39 am Men Lew, du som følger med litt på akademiet og unggutta, er det noen der som kan få sjansen tror du? Som har vært med på noen treninger og kan være aktuelle til noen kamptropper hvor vi skal rullere litt uansett. Dette må isåfall være en ypperlig sjanse tenker jeg.
Harvey Vale! Han er nok best i den mer offensive rollen til CHO/Mount, men er anvendelig og har spilt en del LWB. God fotballforståelse og fysikk, er venstrefotet og har ferdigheter til å levere der. Herjer dog ikke for u23-laget siste tiden, men har jo trent en del med A-laget og var med i troppen mot Malmø. Kanskje vårt største talent av ungguttene som ikke er utleid.

Ellers er det ingen som er i nærheten av god nok for A-laget som venstre vingback emm. Maatsen, men han er jo utleid.

https://www.si.com/soccer/chelsea/.amp/ ... a-teenager

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

KTBFFH skrev: ons nov 24, 2021 8:30 pm Faen, det var som fryktet på Chill og han mister hele sesongen, er 100% sikker på at han må inn og ta det korsbåndet. Bånd skader er som oftest bedre å ryke helt enn delvis/halveis. Dette er faktisk krise for oss og vi har 2 spørsmål vi må ta hensyn til i Januar. Hentes det inn ny back? og/evt er Alonso og Saul nok?
Nå har jeg ingen medisinsk bakgrunn utover å ha erfart denne (fotball)skaden selv, og da med grad 3. I tillegg har jeg googlet litt rundt grade 2 ( ;) ); Uenig i at det er bedre å ryke helt. I så fall hadde strategien vært å klippe av restene, for så å operere.

Da ønsker vi Chilwell god & snarlig bedring, måtte han komme tilbake sterkere. Vi har mange glitrende spillere i troppen som har opplevd og overlevd grad 3, herunder Rüdiger og Azpi. Så det kan fort bli veldig bra. Og heldigvis har vi en temmelig prima reserve, som jeg allerede har hentet inn på FPL-laget. Reserve for reserven? Azpi da? Synes å huske en gullsesong da han spilte venstre back. Men venstre vingback blir kanskje litt for mye forlangt. Emm Emmerson da.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ingen har skrevet om en call back-klausul i utlånsavtalen til Emerson, og mye tilsier at vi ikke har mulighet til å hente ham tilbake. At Lyon har en såkalt priority purchase clause fram til sommeren 2022 skulle tilsi det samme. Litt rart om klubben har kjøpsrett til sommeren men ikke får bruke spilleren gjennom hele utlånsperioden.

Det er isåfall synd, vi hadde virkelig trengt å få inn en spiller som kjenner klubben og rollen på venstresiden.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Lew_Ashby skrev: ons nov 24, 2021 11:59 pm Saul ville ikke spille vingback i AM, litt kjedelig for ham om han dyttes ut der. Pr nå er det jo også litt krise til Kante og Kova returnerer, så er jo faktisk fullt mulig at Saul må steppe opp 15 hakk og levere der. Kroppen til RLC kan kortslutte når som helst dessverre.
Vel, hva som er kjedelig for Saul må vi nesten gi blaffen i.

Hvis vi skal hente noen i januar, så må det være et lån og da blir kvaliteten på spilleren vi henter nok så som så. Da kan mener jeg heller vi kan stå med Alonso, CHO og Saul ut sesongen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: tor nov 25, 2021 8:47 am Vel, hva som er kjedelig for Saul må vi nesten gi blaffen i.

Hvis vi skal hente noen i januar, så må det være et lån og da blir kvaliteten på spilleren vi henter nok så som så. Da kan mener jeg heller vi kan stå med Alonso, CHO og Saul ut sesongen.
Enig i at Saul ikke skal diktere noe som helst slik situasjonen er nå. Får håpe han er profesjonell/klok nok til å gi 100% på en vingback om vi må bruke ham der. Framstår som en bunnseriøs type, og han har jo alt å vinne på å levere så bra som mulig for oss det neste halvåret.

Også helt enig med deg angående det å hente en spiller. De tre du nevner + Azpi er forhåpentligvis tilstrekkelig, Vale som innbytter i CC om det åpner seg mulighet. En ny spiller inn under de premissene som vil foreligge i januar vil ikke nødvendigvis løfte oss. Lån i januarvinduet er sjeldent en suksess, og kjøp mener jeg blir rart. Hadde vi vært garantert at spilleren som kom inn hever oss så kunne det forsvart at vi brukte mye penger - CL og PL-tittel er verdt hundrevis av millioner. Men det er liten sjanse for at en spiller som hentes i januar, under de forutsetningen som ligger der, vil være en viktig faktor for suksess i årets sesong.

Vi kan jo HÅPE på at gjengen vi har holder oss flytende til februar, og at Chilwell er superheldig og ikke trenger operasjon.

Forresten: Vi har jo Baba også :) Ikke veldig seriøst, men han har faktisk vært svært god for Reading og Ghana i år. Noen imponerende involveringer for oss i preseason.

Glemte Pulisic. Tuchel uttalte vel senest for noen dager siden at han så på Pulisic som et alternativ på vingbacken også. Har ikke stor tro på ham der, men in Tuchel we trust. Spilte der litt under Tuchel i Dortmund, og var sånn middels mot Leeds i den posisjonen i fjor om jeg ikke husker feil.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »



Elsker at han spiller med litt ekstra snert, laget blir litt for mye mr. Nice Guys uten han og Rudiger

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Når vi prater om Baba Rahman, hadde glemt denne flotte assisten for 6 (!!!) år siden - 27 sekunder ut i klippet. Mannen har jo en bra fot, hent ham tilbake så han endelig kan bli den Chelsea-legenden han var ment å være.

startelver

Legg inn av startelver »

Spørs om Chelsea kommer til å slite mer fremover med alle disse skadene. Blir nok noen poengtap snart, for spenningens skyld.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

KingsRoad skrev: tor nov 25, 2021 8:12 am
KTBFFH skrev: ons nov 24, 2021 8:30 pm Faen, det var som fryktet på Chill og han mister hele sesongen, er 100% sikker på at han må inn og ta det korsbåndet. Bånd skader er som oftest bedre å ryke helt enn delvis/halveis. Dette er faktisk krise for oss og vi har 2 spørsmål vi må ta hensyn til i Januar. Hentes det inn ny back? og/evt er Alonso og Saul nok?
Nå har jeg ingen medisinsk bakgrunn utover å ha erfart denne (fotball)skaden selv, og da med grad 3. I tillegg har jeg googlet litt rundt grade 2 ( ;) ); Uenig i at det er bedre å ryke helt. I så fall hadde strategien vært å klippe av restene, for så å operere.

Da ønsker vi Chilwell god & snarlig bedring, måtte han komme tilbake sterkere. Vi har mange glitrende spillere i troppen som har opplevd og overlevd grad 3, herunder Rüdiger og Azpi. Så det kan fort bli veldig bra. Og heldigvis har vi en temmelig prima reserve, som jeg allerede har hentet inn på FPL-laget. Reserve for reserven? Azpi da? Synes å huske en gullsesong da han spilte venstre back. Men venstre vingback blir kanskje litt for mye forlangt. Emm Emmerson da.
Har hatt grad 3 selv i begge knærne og husker fysio nevnte at det ofte er bedre å ryke det helt å fått tatt det, enn å ikke ta det. Om jeg ikke tar helt feil her nå så gror ikke korsbåndet av seg selv og et korsbånd med rift vil være mer risikofylt å ryke helt enn et helt/nytt korsbånd

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

KTBFFH skrev: tor nov 25, 2021 11:59 am Har hatt grad 3 selv i begge knærne og husker fysio nevnte at det ofte er bedre å ryke det helt å fått tatt det, enn å ikke ta det. Om jeg ikke tar helt feil her nå så gror ikke korsbåndet av seg selv og et korsbånd med rift vil være mer risikofylt å ryke helt enn et helt/nytt korsbånd
Samme med akillessenen. Spørsmålet er jo da, hvorfor kapper de ikke bare av og syr sammen?!

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Trolljegeren skrev: tor nov 25, 2021 12:06 pm
KTBFFH skrev: tor nov 25, 2021 11:59 am Har hatt grad 3 selv i begge knærne og husker fysio nevnte at det ofte er bedre å ryke det helt å fått tatt det, enn å ikke ta det. Om jeg ikke tar helt feil her nå så gror ikke korsbåndet av seg selv og et korsbånd med rift vil være mer risikofylt å ryke helt enn et helt/nytt korsbånd
Samme med akillessenen. Spørsmålet er jo da, hvorfor kapper de ikke bare av og syr sammen?!
Godt spørsmål, men de prøver mer og mer alternativ opptrening, og for Chilwells del om korsbåndet ikke er helt ødelagt så vil han kunne være tilbake i jan/feb og om han unngår større vridning så går det sikkert helt ok. Han har jo de beste mulighetene å forutsetningene til å trene opp musklaturen godt rundt kneet

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: tor nov 25, 2021 12:06 pm
KTBFFH skrev: tor nov 25, 2021 11:59 am Har hatt grad 3 selv i begge knærne og husker fysio nevnte at det ofte er bedre å ryke det helt å fått tatt det, enn å ikke ta det. Om jeg ikke tar helt feil her nå så gror ikke korsbåndet av seg selv og et korsbånd med rift vil være mer risikofylt å ryke helt enn et helt/nytt korsbånd
Samme med akillessenen. Spørsmålet er jo da, hvorfor kapper de ikke bare av og syr sammen?!
Chelsea kjemper forhåpentligvis om 3-4 trofeer utover vinteren. Da skjønner jeg godt at man ønsker å se muligheten for at korsbåndet til Chilwell er slik at han faktisk kan returnere uten operasjon. Om man venter disse 4-6 ukene så vil det ikke ha allverden av betydning, han vil sannysnligvis uansett være klar til sesongstart om det blir operasjon i des/jan. Så da tar man en ny vurdering av skaden etter at all hevelse ol har roet seg ned. Dette er såvidt jeg forstår en grad 2-skade, men hvor alvorlig skaden er innenfor det spekteret er usikkert.

Fra Fysionett:

Nøyaktig grad av instabilitet og ruptur kan ofte være vanskelig å konstatere klinisk dersom skaden fortsatt er fersk og kneet fremdeles er hovent og smertefullt fordi kliniske tester som regel ikke kan utføres i denne akutte fasen. Dette er det derfor ikke alltid mulig å gi et klart svar på, spesielt gjelder dette umiddelbart etter en skade, men det kan iblant også være vanskelig å påvise selv etter flere uker.

Hvorvidt din korsbåndskade bør opereres eller ikke avhenger av en totalvurdering og må eventuelt vurderes i samråd med en ortoped og/eller kirurg på bakgrunn av tilgjengelig informasjon om skadeomfanget.

Dette avhenger av flere faktorer og selve graden av skade på korsbåndet er kun en av dem. Alder, aktivitetsnivå, generell allmenntilstand samt hvor mye skaden begrenser deg i hverdagen er alle faktorer som taes med i vurderingen. Eventuell skade på menisk og andre leddbånd i kneet spiller også inn.I noen tilfeller kan det være aktuelt å ta ny MR dersom ortoped eller kirurg vurderer dette som nødvendig.

Ved partielle rupturer i korsbånd kan det ofte være hensiktsmessig å vente med operasjon og starte med opptrening og stabilitetsøvelser for kneet umiddelbart etter at de akutte symptomene har roet seg noe.

Generelt er det en fordelaktig å komme i gang med behandling og opptrening hos fysioterapeut så tidlig som mulig etter en korsbåndskade. Dette gjelder uavhengig av om det skulle bli aktuelt med operasjon eller ikke.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Er det noen av dere som har hørt noe nytt om skaden til Kantè, som har forsvunnet litt i alt Chilwell-styret?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tor nov 25, 2021 12:50 pm Er det noen av dere som har hørt noe nytt om skaden til Kantè, som har forsvunnet litt i alt Chilwell-styret?
Ikke sett noen konkrete nyheter utover det Tuchel sa intervjuet etter kamp. Da virket det ikke sånn kjempealvorlig. Jeg bruker han her mye, dyktig fyr som ofte treffer på vurderingene sine - bla på Chilwell rett etter skaden oppstod. Ingenting konkret fra ham heller på Kante-skaden mtp at det er veldig vanskelig å vite hva som skjedde. Anbefaler å følge:

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Positiv nyhet:

Det ser ikke ut som Ziyech skal til AFCON. Blir en viktig brikke om han kan opprettholde nivået han har vist de siste to kampene.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Synes denne analysen viser litt hvor mye mer aktiv og involvert CHO er nå enn tidligere. Framstod tidvis ukonsentrert og uinteressert tidligere, mye støttepasninger og involveringer uten framdrift. Nå er han mye mer dynamisk emm.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Bare jeg som er litt bekymret over forsvaret neste år? Syns det er direkte svakt av styret at vi skal ha 4 spillere bak der på utløpende kontrakter samtidig. Bestemmer alle seg for å si adios stiller vi med svært svake forhandlingskort om vi må ut på markedet å kjøpe nytt

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Lolzalot skrev: tor nov 25, 2021 3:03 pm Bare jeg som er litt bekymret over forsvaret neste år? Syns det er direkte svakt av styret at vi skal ha 4 spillere bak der på utløpende kontrakter samtidig. Bestemmer alle seg for å si adios stiller vi med svært svake forhandlingskort om vi må ut på markedet å kjøpe nytt
Det er vel kanskje derfor de jobber med å forlenge kontraktene til Christensen og Rudiger da, i tillegg til at Silva og Azpilicueta garantert signerer en forlengelse.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lolzalot skrev: tor nov 25, 2021 3:03 pm Bare jeg som er litt bekymret over forsvaret neste år? Syns det er direkte svakt av styret at vi skal ha 4 spillere bak der på utløpende kontrakter samtidig. Bestemmer alle seg for å si adios stiller vi med svært svake forhandlingskort om vi må ut på markedet å kjøpe nytt
Viktig at AC signerer, tenker Azpi også blir værende. Silva startet vi nettopp kontraktsforhandlinger med (får se om han aksepterer et år), mens Rudi ser litt vanskeligere ut. Om vi mister både Rudi og Silva forsvinner viktig lederskap, så skulle helst beholdt en av dem. Rudi på en 3-årskontrakt hadde vært helt fantastisk. Han blir imidlertid dyr.

Kounde inn: Kounde, Chalobah, AC, Azpi og Silva/Rudi på 3 plasser. Om Colwill ser klar ut i oppkjøringen kan han gjerne ta en rolle om både 2 av 4 forsvarere m utgående kontrakt forsvinner i sommer, fyren har virkelig imponert meg.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Rudiger er nok den som er mest usikker ja, men stiller også spørsmålstegn til Christensen. Var meldt ny kontrakt i sommer som klubben nå visstnok har fått i retur...

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Trolljegeren skrev: tor nov 25, 2021 3:16 pm Det er vel kanskje derfor de jobber med å forlenge kontraktene til Christensen og Rudiger da, i tillegg til at Silva og Azpilicueta garantert signerer en forlengelse.
Håper du har rett med Silva og Azpi, viktig erfaring i garderoben

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Lolzalot skrev: tor nov 25, 2021 3:38 pm Rudiger er nok den som er mest usikker ja, men stiller også spørsmålstegn til Christensen. Var meldt ny kontrakt i sommer som klubben nå visstnok har fått i retur...
Husker jeg feil om det er faren som er agenten hans, og muligens gjør seg vanskelig? Står uten agent på transfermarkt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»