Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Wengerist

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Wengerist »

Enzino skrev: man des 06, 2021 11:02 pm Special guest star: Arsene Wenger."
🤡🤡🤡

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Da var denne sesongen over. Vi får sikkert en god periode i vinter der Arteta geniforklares, men vi ramler sammen mot slutten.

Arteta ut.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

1.06 - 1.06 i xg.

Det var siste innlegg.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jeg orker heller ikke mer av dette her. Arteta er og blir en klovn. Vinner vi, er det på tross av klovnen.

Vi har akkurat tapt for to av de dårligste lagene i ligaen. Begge borte, men allikevel.
Vi er vel ikke bedre da. Ny 8.plass incoming, hvis ikke klubben tar grep. NÅ!

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Få inn Potter før en toppklubb stikker av med han.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Wengerist skrev: man des 06, 2021 10:55 pm Arteta makter ikke dette. Bare trist å se på. Gratulerer til alle WOBs. Dere koser dere nå.
Synd at Wenger ikke gikk tidligere, da kunne vi kanskje fått en manager med kvalitet, istedenfor har vi endt opp med Emery og Arteta pga Wenger-apologeterne ikke klarte å innse at vi var på en nedgående kurve lenge før han gikk. Så gratulerer selv.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Vi vinner nok 1-0 mot Southampton i neste og alt er bare en fryd igjen. Dessverre.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Det var dette wengerouterne drømte om ja. Hahaha

Kunne vært åtte poeng foran utd om vi ikke hadde kastet bort seieren på OT. Nå er vi 1 poeng bak dem
FC banter. Hahaha

Wellé

Legg inn av Wellé »

Potter eller Ten Haag hadde vært ideelt. Jeg tror Arteya har gjort et og annet riktig i klubben, men jeg tror dessverre ikke han er mannen som kommer til å få til det lille ekstra som gjør at det klikker offensivt. Det er definitivt potensiale og kvalitet hos flere av spillerne, men det er bare noe som ikke stemmer. Greit nok at vi ikke har spillere på nivå med de tre beste, men med unntak av Richarlison så er vi bedre i samtlige posisjoner enn det Everton-laget vi møter i dag.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Og så er det bare å innrømme at Richarlison er bedre enn alle våre spisser. Til sammen.

Klubben kan gi Arteta ti år til, men det vil aldri bli noe som ligner angrepspill ut av det, uansett hva man gjør.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Dette er noe det svakeste jeg har sett oss levere på lang tid. Jeg kan erkjenne at vi har hatt mye tur på veien opp fra bunnsjiktet. Det bare er så mye svake beslutninger, upresise pasninger, dårlig kjemi mellom lagkameratene. Vi hadde problemer med å holde ballen i 10 sammenhengende sekunder stort sett gjennom hele kampen. Det er uforståelig mot dette Everton-laget. Det skal sies at Everton var gode i press-spillet og det var tydelig at Arsenal ikke greide å svare på det.

Forventer at gutta svart med en komfortabel seier neste. Flaut.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Arteta eller Ozil? Ozil
Arteta eller Pepe? Pepe
Overlever han Pepe også blir det Arteta eller Auba. Velger auba da også.
I tillegg til å være en dårlig manager virker han å være en dårlig fyr og.
Arteta eller saliba? Saliba

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Hansiso skrev: man des 06, 2021 11:27 pm

Forventer at gutta svart med en komfortabel seier neste. Flaut.
Haha det tror du vel ikke på selv en gang.

Vi er på nivå med dem. Vi skal være glad vi hadde gode resultater i starten for nå ligner vi bunnlag igjen og kan fort rote oss inn i nedrykkstriden. Poengtap lørdag kan skje og da er vi der. Og arteta bør gå

frogstuff

Legg inn av frogstuff »

Arteta bør være ferdig i klubben snart. Null utvikling etter 3 år sier sitt. Vi mangler fullstendig baller når det stormer litt utpå banen, feilpasninger i hytt og pine. Jeg henger meg på Arteta out hylekoret snart.

startelver

Legg inn av startelver »

Ødegaard Arsenals beste ifølge Sofascore.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Neville og Carra klare på at Godfrey skulle hatt rødt

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Når ikke onv95.exe fungerer heller, DA er det mørkt. Bekmørkt.

Men nå tror jeg de på bakrommet reelt vurderer Artetas fremtid i klubben. Det må de jo? En ting er de siste tapene, men vi har spilt generelt svakt hele sesongen. Det må være mulig å få mere ut av dette laget.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Nå tror jeg også vi får en rekke med ok resultater fremover. Seiere mot Soton, Sunderland, Norwich og Wolves og U mot Hammers og Leeds. Da henger vi god med i kampen om 7 plassen.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Forventer at gutta svart med en komfortabel seier neste. Flaut.
[/quote]

Det er stygt å si det, men skal vi få ut Arteta må vi ha et tap. Så lenge vi vil famle rundt 8 plass, så vil det ikke bli gjort grep, enkelt og greit. Han har vært her i over 2 år, og der er ingen fremgang, men det er ingenting som tyder på at han sitter utrykt, men flaksen vi har hatt store deler av sesongen har vært til stor hjelp for han.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Vike4 skrev: man des 06, 2021 11:56 pm
Det er stygt å si det, men skal vi få ut Arteta må vi ha et tap. Så lenge vi vil famle rundt 8 plass, så vil det ikke bli gjort grep, enkelt og greit. Han har vært her i over 2 år, og der er ingen fremgang, men det er ingenting som tyder på at han sitter utrykt, men flaksen vi har hatt store deler av sesongen har vært til stor hjelp for han.
Ingen fremgang er vel litt merkelig å mene etter de siste 10 kampene. Arteta har tidvis fått spillerne til å gjøre som han vil, men spillermateriale er dessverre ikke god nok. Han må begynne å tenke nytt. Godt å se at han endelig fjernet Auba fra elleveren. En kan derimot begynne å lure på om coachingen på individuelle spillere ikke sitter helt enda.

For meg er det et ganske stort poeng i det hele, og noe som mange i grunn har vært inne på også. Arteta er utvilsomt et talentfult trenerprospekt med gode lederegenskaper. Problemet ligger litt i rutinen som manager. Det å være overhode i en Premier League-klubb i dag krever at man har oversikt over nesten alt. Wenger og Ferguson er eksempler på managere som hadde makt i så godt som alle avdelinger, men i det lange løp greide å få solide resultater.

Det er flere spillere i dette laget som trenger å få en reality check. For mange av spillerne slår seg av, og Arteta sliter med å slå ned på dette i tide.

Jeg mistenker at i motsetning til mange andre her inne, mener jeg at Arteta har god selvinnsikt på det som er vanskelig i klubben, og svakhetene han besitter. Det er godt mulig han også vet selv hvor heldig han er.som fortsatt sitter i jobben. Men å uttrykke at han burde gi seg, skaper ikke god garderobestemning. Det er heller ikke det den gjengen trenger nå.
Det er fullt forståelig for meg om Arteta etterhvert får fyken. Det er også greit, så lenge det er en sterk erstatter som kommer rett inn. Men å håpe på tap skjer over mitt lik.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ale skrev: tir des 07, 2021 12:30 am Slapp av, det var bare banter.

Blir en epic fight for den fjerdeplassen.
Vi tåler en banter dagen etter.
Ikke samme drittdag, eller rett etter kamp. Du har gjort det samme flere ganger nå.

Men du får nå holde frekvensen i tråden oppe. Det er greit det. Fortsetter vi slik, er det mange av oss som faller fra. Igjen. Og da får du og Lumanza diskutere i fred.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hansiso skrev: tir des 07, 2021 1:59 am
Vike4 skrev: man des 06, 2021 11:56 pm
Det er stygt å si det, men skal vi få ut Arteta må vi ha et tap. Så lenge vi vil famle rundt 8 plass, så vil det ikke bli gjort grep, enkelt og greit. Han har vært her i over 2 år, og der er ingen fremgang, men det er ingenting som tyder på at han sitter utrykt, men flaksen vi har hatt store deler av sesongen har vært til stor hjelp for han.
Ingen fremgang er vel litt merkelig å mene etter de siste 10 kampene. Arteta har tidvis fått spillerne til å gjøre som han vil, men spillermateriale er dessverre ikke god nok. Han må begynne å tenke nytt. Godt å se at han endelig fjernet Auba fra elleveren. En kan derimot begynne å lure på om coachingen på individuelle spillere ikke sitter helt enda.

For meg er det et ganske stort poeng i det hele, og noe som mange i grunn har vært inne på også. Arteta er utvilsomt et talentfult trenerprospekt med gode lederegenskaper. Problemet ligger litt i rutinen som manager. Det å være overhode i en Premier League-klubb i dag krever at man har oversikt over nesten alt. Wenger og Ferguson er eksempler på managere som hadde makt i så godt som alle avdelinger, men i det lange løp greide å få solide resultater.

Det er flere spillere i dette laget som trenger å få en reality check. For mange av spillerne slår seg av, og Arteta sliter med å slå ned på dette i tide.

Jeg mistenker at i motsetning til mange andre her inne, mener jeg at Arteta har god selvinnsikt på det som er vanskelig i klubben, og svakhetene han besitter. Det er godt mulig han også vet selv hvor heldig han er.som fortsatt sitter i jobben. Men å uttrykke at han burde gi seg, skaper ikke god garderobestemning. Det er heller ikke det den gjengen trenger nå.
Det er fullt forståelig for meg om Arteta etterhvert får fyken. Det er også greit, så lenge det er en sterk erstatter som kommer rett inn. Men å håpe på tap skjer over mitt lik.
Jeg er stort sett enig med deg i innleggene dine, Hansiso. Men her er det et par ting jeg er uenig i.

Du legger altså her skylda på spillermateriellet, og skjermer Arteta. I hvertfall i setningen jeg siterer.

Dette er helt motsatt av hva jeg mener. For det første, framgangen vi har sett i år (om man leter med lys og lykte), er på det defensive plan. Eller, egentlig var vi gode defensivt i fjor også. Så framgangen er helt marginal, men ses på som en framgang fordi vi har klart å sette en god bakre femmer nå.
Framover har vi ikke hatt framgang i det hele tatt over 2 år. Ikke i følge xG, og det jeg ser med det blotte øye. Kanskje vi har blitt bedre til å trille ball? Men hvilken hensikt har det?

Og jeg tror ikke det har noe som helst med spillerne å gjøre. Det er så mye talent i laget, at dette ligger på Arteta alene. Spillerne er bedre enn Arteta får ut av dem. Vi har fått opp landslagsspillere for England i ESR og Saka, og vi har Ødegaard, og en frisk og kjempende Martinelli, jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig å ikke skape mer enn vi gjør.

Etter første omgang i går hadde vi 0.14 i xG. Etter 63% ballbesittelse. Det sier alt om laget vårt nå. Arteta er en balltrillende manager, og vi ser det så tydelig på banen. Vi triller ball rundt, men vi har ingen plan når det kommer til å trenge i gjennom, eller gud forby, bare prøve et skudd. Vi må være et av lagene i ligaen som skyter minst fra distanse. Og når vi først gjør det, så er det stort sett Partey som får skuddene, himmelhøyt over, eller 11 meter til side for mål. Det er ikke til å tro så elendig han er til å skyte.

Skal vi komme oss videre, må vi få inn en ny manager, som har et tankesett som binder sammen noe spill i lengderetningen, som skaper flere farligheter. Det skal ikke være mulig på dette nivået å ikke skape mer enn vi gjør, med det mannskapet vi faktisk har. Nå har til og med Martinelli fått spilletid, og vi har Pepe som er frøset ut, som vi vet kan skape noe ut av lite. Det er for mye offensiv kvalitet i dette laget til å bare trille ball rundt hele banen, og ikke skape mer enn det vi gjør.

Gårsdagen kom til slutt opp i 1.06 i xG for oss, men det er bare takket være en liten sluttspurt etter 84.minutt, stolpetreffet på slutten, og Aubas sjanse på overtid.
Vi venter altså til det står 83 minutter på uret, med å starte å angripe. Mot ett av ligaens dårligste lag. 5 poeng på de siste 27, var det så Everton hadde kapret? Laget har jo vært i oppløsning en lang stund.

Dette går på Arteta, ingen andre. Men han har stort sett "satt" det defensive, det skal han ha for. Og det bør sitte i margen på spillerne nå. Det beste vi kan gjøre videre, er å ansette en manager som kan knyte sammen noe offensivt spill, for det har Arteta vist at han ikke evner. Han var defensivt anlagt som spiller, og viser det også som manager. Vi er ikke City, som kan trille ball over målstreken.

Ny manager med en mer offensiv tilnærming og hurtigere angrepsspill, så tror jeg vi kan finne en balanse. Vi kan spørre oss selv, hvorfor synes vi så ofte at angrepsspillet til motstanderne er farligere enn vårt eget, og at det går fortere, og mer i lengderetningen?

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Arteta har nå sittet 2 år i stolen i klubben, og vi er sannelig et trist skue. Jeg tenker at Arteta kanskje blir en strålende manager en dag med fantastiske resultater. Jeg tror dessverre ikke det blir med oss.

Skal vi bare gå all in og raide Ajax for Overmars og Ten Hag?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Hansiso skrev: tir des 07, 2021 1:59 am
Vike4 skrev: man des 06, 2021 11:56 pm
Det er stygt å si det, men skal vi få ut Arteta må vi ha et tap. Så lenge vi vil famle rundt 8 plass, så vil det ikke bli gjort grep, enkelt og greit. Han har vært her i over 2 år, og der er ingen fremgang, men det er ingenting som tyder på at han sitter utrykt, men flaksen vi har hatt store deler av sesongen har vært til stor hjelp for han.
Ingen fremgang er vel litt merkelig å mene etter de siste 10 kampene. Arteta har tidvis fått spillerne til å gjøre som han vil, men spillermateriale er dessverre ikke god nok. Han må begynne å tenke nytt. Godt å se at han endelig fjernet Auba fra elleveren. En kan derimot begynne å lure på om coachingen på individuelle spillere ikke sitter helt enda.
Siden Arteta ble ansatt har Ramsdale, Tomiyasu, White, Gabriell, Tavares, Partey, Ødegaard og Martinelli blitt hentet, mens Xhaka og Auba har fått nye kontrakter. Han var visstnok også sentral i å hente Willian

Å skylde på spillermateriellet blir for tynt. Ingen kan si at disse spillerne ikke kan mer enn de viser, med unntak av Ramsdale,

MentalM

Legg inn av MentalM »

Bone8 skrev: tir des 07, 2021 10:06 am
Siden Arteta ble ansatt har Ramsdale, Tomiyasu, White, Gabriell, Tavares, Partey, Ødegaard og Martinelli blitt hentet, mens Xhaka og Auba har fått nye kontrakter. Han var visstnok også sentral i å hente Willian

Å skylde på spillermateriellet blir for tynt. Ingen kan si at disse spillerne ikke kan mer enn de viser, med unntak av Ramsdale,
Har diskutert dette med noen av Arsenal fansen her inne før:

Er dette spillere som er over nivået til lagene bak "topp 4" (United, City, Pool og Chelsea)? Det er mye uforløst potensiale i disse gutta, men pdd nivåmessig presterer de ganske likt forventet vel? Eneste unntaket er Partey som jeg synes har skuffet, han har prestert på et høyere nivå enn de andre tidligere.

Dere er f.eks 4 poeng bak West Ham som på papiret har spillere som har prestert bedre enn Arsenal sine en god stund, når kan man si at West Ham har et bedre lag?

Arteta var i hvert fall svært lite imponerende igår, men hjelper ikke at spillerne framover på banen gjør så lite fornuftig som de gjorde heller :(

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Maitland Niles hasn’t played a SINGLE minute since his motm performance against Watford 😹😹 so weird

What a horrible couple of games. Two leads, no points. Arsenal’s ability to lurch from relatively smooth sailing to crisis mode is unmatched. This always looked like a big few days, Arsenal put themselves in a position to seize the initiative, but threw it away. So disappointing.

Thomas Partey lost more duels (9/14) than any other Arsenal player against Everton.

[@Squawka] #afc


Xhaka svak igår. Martinelli skadd. Gi pepe en sjanse nå.

What annoys me the most about this Arsenal team is how they show they can attack & sustain pressure, the moment after the concede. Even yesterday, made 3/4 big chances after Everton’s 1st goal ffs.
Har vel noe med at everton slepper seg litt ned?

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

DennisB skrev: tir des 07, 2021 6:00 am
Hansiso skrev: tir des 07, 2021 1:59 am
Vike4 skrev: man des 06, 2021 11:56 pm
Det er stygt å si det, men skal vi få ut Arteta må vi ha et tap. Så lenge vi vil famle rundt 8 plass, så vil det ikke bli gjort grep, enkelt og greit. Han har vært her i over 2 år, og der er ingen fremgang, men det er ingenting som tyder på at han sitter utrykt, men flaksen vi har hatt store deler av sesongen har vært til stor hjelp for han.
Ingen fremgang er vel litt merkelig å mene etter de siste 10 kampene. Arteta har tidvis fått spillerne til å gjøre som han vil, men spillermateriale er dessverre ikke god nok. Han må begynne å tenke nytt. Godt å se at han endelig fjernet Auba fra elleveren. En kan derimot begynne å lure på om coachingen på individuelle spillere ikke sitter helt enda.

For meg er det et ganske stort poeng i det hele, og noe som mange i grunn har vært inne på også. Arteta er utvilsomt et talentfult trenerprospekt med gode lederegenskaper. Problemet ligger litt i rutinen som manager. Det å være overhode i en Premier League-klubb i dag krever at man har oversikt over nesten alt. Wenger og Ferguson er eksempler på managere som hadde makt i så godt som alle avdelinger, men i det lange løp greide å få solide resultater.

Det er flere spillere i dette laget som trenger å få en reality check. For mange av spillerne slår seg av, og Arteta sliter med å slå ned på dette i tide.

Jeg mistenker at i motsetning til mange andre her inne, mener jeg at Arteta har god selvinnsikt på det som er vanskelig i klubben, og svakhetene han besitter. Det er godt mulig han også vet selv hvor heldig han er.som fortsatt sitter i jobben. Men å uttrykke at han burde gi seg, skaper ikke god garderobestemning. Det er heller ikke det den gjengen trenger nå.
Det er fullt forståelig for meg om Arteta etterhvert får fyken. Det er også greit, så lenge det er en sterk erstatter som kommer rett inn. Men å håpe på tap skjer over mitt lik.
Jeg er stort sett enig med deg i innleggene dine, Hansiso. Men her er det et par ting jeg er uenig i.

Du legger altså her skylda på spillermateriellet, og skjermer Arteta. I hvertfall i setningen jeg siterer.

Dette er helt motsatt av hva jeg mener. For det første, framgangen vi har sett i år (om man leter med lys og lykte), er på det defensive plan. Eller, egentlig var vi gode defensivt i fjor også. Så framgangen er helt marginal, men ses på som en framgang fordi vi har klart å sette en god bakre femmer nå.
Framover har vi ikke hatt framgang i det hele tatt over 2 år. Ikke i følge xG, og det jeg ser med det blotte øye. Kanskje vi har blitt bedre til å trille ball? Men hvilken hensikt har det?

Og jeg tror ikke det har noe som helst med spillerne å gjøre. Det er så mye talent i laget, at dette ligger på Arteta alene. Spillerne er bedre enn Arteta får ut av dem. Vi har fått opp landslagsspillere for England i ESR og Saka, og vi har Ødegaard, og en frisk og kjempende Martinelli, jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig å ikke skape mer enn vi gjør.

Etter første omgang i går hadde vi 0.14 i xG. Etter 63% ballbesittelse. Det sier alt om laget vårt nå. Arteta er en balltrillende manager, og vi ser det så tydelig på banen. Vi triller ball rundt, men vi har ingen plan når det kommer til å trenge i gjennom, eller gud forby, bare prøve et skudd. Vi må være et av lagene i ligaen som skyter minst fra distanse. Og når vi først gjør det, så er det stort sett Partey som får skuddene, himmelhøyt over, eller 11 meter til side for mål. Det er ikke til å tro så elendig han er til å skyte.

Skal vi komme oss videre, må vi få inn en ny manager, som har et tankesett som binder sammen noe spill i lengderetningen, som skaper flere farligheter. Det skal ikke være mulig på dette nivået å ikke skape mer enn vi gjør, med det mannskapet vi faktisk har. Nå har til og med Martinelli fått spilletid, og vi har Pepe som er frøset ut, som vi vet kan skape noe ut av lite. Det er for mye offensiv kvalitet i dette laget til å bare trille ball rundt hele banen, og ikke skape mer enn det vi gjør.

Gårsdagen kom til slutt opp i 1.06 i xG for oss, men det er bare takket være en liten sluttspurt etter 84.minutt, stolpetreffet på slutten, og Aubas sjanse på overtid.
Vi venter altså til det står 83 minutter på uret, med å starte å angripe. Mot ett av ligaens dårligste lag. 5 poeng på de siste 27, var det så Everton hadde kapret? Laget har jo vært i oppløsning en lang stund.

Dette går på Arteta, ingen andre. Men han har stort sett "satt" det defensive, det skal han ha for. Og det bør sitte i margen på spillerne nå. Det beste vi kan gjøre videre, er å ansette en manager som kan knyte sammen noe offensivt spill, for det har Arteta vist at han ikke evner. Han var defensivt anlagt som spiller, og viser det også som manager. Vi er ikke City, som kan trille ball over målstreken.

Ny manager med en mer offensiv tilnærming og hurtigere angrepsspill, så tror jeg vi kan finne en balanse. Vi kan spørre oss selv, hvorfor synes vi så ofte at angrepsspillet til motstanderne er farligere enn vårt eget, og at det går fortere, og mer i lengderetningen?
Her legger du fokuset på litt feil sted i innlegget mitt, men det er mulig jeg var utydelig. Arteta tror jeg har et ønske om å spille en fotball som ligner mest på slik vi ser City spille. Det fungerer her og der, men dessverre har enkelte av spillerne ikke god nok teknikk eller for dårlig fokus til å opprettholde spillestilen over lengre tid. Det er dette jeg mener med dårlig spilmermateriell.

Spillerne vi har, kan utvilsomt klare 4. Plassen, og kanskje til og med vinne hele driten(Se Leicester). Det krever riktig coaching, med evne til å ha styr på de riktige tingene. Arteta har valgt en inngang med sin spillestil og bør holde seg til denne, for å unngå forvirring blant spillerne som det skjedde med Emery. Han må likevel få videreutviklet stilen til noe som fungerer bedre enn hvordan det gjør nå. Nøyaktig hvordan har jeg ikke svaret på, men kanskje kan det å gi spillerne mer frihet til å slå baller igjennom dit de ønsker? Det i stedet for å vente til å spille seg helt frem til målstreken, bare fordi Arteta vil det slik?

Arteta som manager kan sammenlignes med en 18 år gammel hurtig, ballsikker midtstopper som mangler en god del spilleforståelse. Det er spennende å følge han, men det vil gi svært varierende resultater. Ideelt for Arsenal er det ikke, men nå er han i klubben, så da får vi håpe at han har selvinnsikten på plass, og vet hvor skoen trykker til de neste kampene.
Håper dette var klarere :D

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hansiso skrev: tir des 07, 2021 12:46 pm
DennisB skrev: tir des 07, 2021 6:00 am
Hansiso skrev: tir des 07, 2021 1:59 am

Ingen fremgang er vel litt merkelig å mene etter de siste 10 kampene. Arteta har tidvis fått spillerne til å gjøre som han vil, men spillermateriale er dessverre ikke god nok. Han må begynne å tenke nytt. Godt å se at han endelig fjernet Auba fra elleveren. En kan derimot begynne å lure på om coachingen på individuelle spillere ikke sitter helt enda.

For meg er det et ganske stort poeng i det hele, og noe som mange i grunn har vært inne på også. Arteta er utvilsomt et talentfult trenerprospekt med gode lederegenskaper. Problemet ligger litt i rutinen som manager. Det å være overhode i en Premier League-klubb i dag krever at man har oversikt over nesten alt. Wenger og Ferguson er eksempler på managere som hadde makt i så godt som alle avdelinger, men i det lange løp greide å få solide resultater.

Det er flere spillere i dette laget som trenger å få en reality check. For mange av spillerne slår seg av, og Arteta sliter med å slå ned på dette i tide.

Jeg mistenker at i motsetning til mange andre her inne, mener jeg at Arteta har god selvinnsikt på det som er vanskelig i klubben, og svakhetene han besitter. Det er godt mulig han også vet selv hvor heldig han er.som fortsatt sitter i jobben. Men å uttrykke at han burde gi seg, skaper ikke god garderobestemning. Det er heller ikke det den gjengen trenger nå.
Det er fullt forståelig for meg om Arteta etterhvert får fyken. Det er også greit, så lenge det er en sterk erstatter som kommer rett inn. Men å håpe på tap skjer over mitt lik.
Jeg er stort sett enig med deg i innleggene dine, Hansiso. Men her er det et par ting jeg er uenig i.

Du legger altså her skylda på spillermateriellet, og skjermer Arteta. I hvertfall i setningen jeg siterer.

Dette er helt motsatt av hva jeg mener. For det første, framgangen vi har sett i år (om man leter med lys og lykte), er på det defensive plan. Eller, egentlig var vi gode defensivt i fjor også. Så framgangen er helt marginal, men ses på som en framgang fordi vi har klart å sette en god bakre femmer nå.
Framover har vi ikke hatt framgang i det hele tatt over 2 år. Ikke i følge xG, og det jeg ser med det blotte øye. Kanskje vi har blitt bedre til å trille ball? Men hvilken hensikt har det?

Og jeg tror ikke det har noe som helst med spillerne å gjøre. Det er så mye talent i laget, at dette ligger på Arteta alene. Spillerne er bedre enn Arteta får ut av dem. Vi har fått opp landslagsspillere for England i ESR og Saka, og vi har Ødegaard, og en frisk og kjempende Martinelli, jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig å ikke skape mer enn vi gjør.

Etter første omgang i går hadde vi 0.14 i xG. Etter 63% ballbesittelse. Det sier alt om laget vårt nå. Arteta er en balltrillende manager, og vi ser det så tydelig på banen. Vi triller ball rundt, men vi har ingen plan når det kommer til å trenge i gjennom, eller gud forby, bare prøve et skudd. Vi må være et av lagene i ligaen som skyter minst fra distanse. Og når vi først gjør det, så er det stort sett Partey som får skuddene, himmelhøyt over, eller 11 meter til side for mål. Det er ikke til å tro så elendig han er til å skyte.

Skal vi komme oss videre, må vi få inn en ny manager, som har et tankesett som binder sammen noe spill i lengderetningen, som skaper flere farligheter. Det skal ikke være mulig på dette nivået å ikke skape mer enn vi gjør, med det mannskapet vi faktisk har. Nå har til og med Martinelli fått spilletid, og vi har Pepe som er frøset ut, som vi vet kan skape noe ut av lite. Det er for mye offensiv kvalitet i dette laget til å bare trille ball rundt hele banen, og ikke skape mer enn det vi gjør.

Gårsdagen kom til slutt opp i 1.06 i xG for oss, men det er bare takket være en liten sluttspurt etter 84.minutt, stolpetreffet på slutten, og Aubas sjanse på overtid.
Vi venter altså til det står 83 minutter på uret, med å starte å angripe. Mot ett av ligaens dårligste lag. 5 poeng på de siste 27, var det så Everton hadde kapret? Laget har jo vært i oppløsning en lang stund.

Dette går på Arteta, ingen andre. Men han har stort sett "satt" det defensive, det skal han ha for. Og det bør sitte i margen på spillerne nå. Det beste vi kan gjøre videre, er å ansette en manager som kan knyte sammen noe offensivt spill, for det har Arteta vist at han ikke evner. Han var defensivt anlagt som spiller, og viser det også som manager. Vi er ikke City, som kan trille ball over målstreken.

Ny manager med en mer offensiv tilnærming og hurtigere angrepsspill, så tror jeg vi kan finne en balanse. Vi kan spørre oss selv, hvorfor synes vi så ofte at angrepsspillet til motstanderne er farligere enn vårt eget, og at det går fortere, og mer i lengderetningen?
Her legger du fokuset på litt feil sted i innlegget mitt, men det er mulig jeg var utydelig. Arteta tror jeg har et ønske om å spille en fotball som ligner mest på slik vi ser City spille. Det fungerer her og der, men dessverre har enkelte av spillerne ikke god nok teknikk eller for dårlig fokus til å opprettholde spillestilen over lengre tid. Det er dette jeg mener med dårlig spilmermateriell.

Spillerne vi har, kan utvilsomt klare 4. Plassen, og kanskje til og med vinne hele driten(Se Leicester). Det krever riktig coaching, med evne til å ha styr på de riktige tingene. Arteta har valgt en inngang med sin spillestil og bør holde seg til denne, for å unngå forvirring blant spillerne som det skjedde med Emery. Han må likevel få videreutviklet stilen til noe som fungerer bedre enn hvordan det gjør nå. Nøyaktig hvordan har jeg ikke svaret på, men kanskje kan det å gi spillerne mer frihet til å slå baller igjennom dit de ønsker? Det i stedet for å vente til å spille seg helt frem til målstreken, bare fordi Arteta vil det slik?

Arteta som manager kan sammenlignes med en 18 år gammel hurtig, ballsikker midtstopper som mangler en god del spilleforståelse. Det er spennende å følge han, men det vil gi svært varierende resultater. Ideelt for Arsenal er det ikke, men nå er han i klubben, så da får vi håpe at han har selvinnsikten på plass, og vet hvor skoen trykker til de neste kampene.
Håper dette var klarere :D
Helt enig i at vi ikke har spillermateriell godt nok til å spille som City. Og det nevnte jeg i innlegget mitt også.
Da kan vi nok ha snakket litt forbi hverandre ja.

Ellers, jeg nevnte etter forrige tap mot United at jeg var redd for reaksjonen vår mot Everton. Etter en grei periode med poeng, så har vi litt lett for å klappe sammen når det butter. Nå må vi svare, opp i ringene igjen, og klore ut så mange poeng som mulig de neste kampene.

Vi kan si at vi har hatt flyt tidligere, men nå synes jeg dette har jevnet seg ut. 0 poeng mot United og Everton. I begge kampene ledet vi, og var ikke underlegne i noen av dem (statsmessig). Også veldig sene vinnerscoringer i begge.

Lezah

Legg inn av Lezah »

DennisB skrev: tir des 07, 2021 5:44 am
Ale skrev: tir des 07, 2021 12:30 am Slapp av, det var bare banter.

Blir en epic fight for den fjerdeplassen.
Vi tåler en banter dagen etter.
Ikke samme drittdag, eller rett etter kamp. Du har gjort det samme flere ganger nå.
Pro-tip: Man kan blokkere brukere man enten spyr av eller føler spammer. Jeg har kun to stykk på min egen foe-liste men det gjør egentlig livet her lysere. Dessverre forhindrer det jo ikke sitering av innleggene deres i å være synlige, men det er mye bedre enn ingenting.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Arteta graver sin egen grav. Hvordan? Med konstant overtenking og forsøk på, vetta faen, være genial eller noe. Famlet slik på denne tiden i fjor og, før han "startet fra scratch" og brukte unge sultne spillere. Nå "er det igjen" med Elneny og Nketiah... hvor er Lokonga? Eller Niles? Begge har spilt krem denne sesongen. Han kjører offensivt borte mot verdens beste lag, men safer seg mot drittlag som manu og Everton.. flaut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»