Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Kærlighed

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Kærlighed »

Chromeback skrev: lør des 04, 2021 11:04 pm
Kærlighed skrev: lør des 04, 2021 10:58 pm Jeg er typen som bare må se ferdig en serie når jeg først har investert på den, og det gjelder også Casa del Papel. Jeg er midtveis i del 2 av sesong 5, som kom ut i går, og markerer slutten av serien. Sesongen har så langt samme nivå som de siste, men plot twisten denne sesongen er overraskende bra.
Kjenner jeg har store problemer med å finne motivasjonen til å se de siste episodene nå, men greit å vite hvor nivået er å forvente.
Du må nesten akseptere premisset om at det er billig underholdning med mye action, mange plot twists og en del logiske brister før du starter å se på :lol:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kærlighed skrev: søn des 05, 2021 1:02 am
Chromeback skrev: lør des 04, 2021 11:04 pm
Kærlighed skrev: lør des 04, 2021 10:58 pm Jeg er typen som bare må se ferdig en serie når jeg først har investert på den, og det gjelder også Casa del Papel. Jeg er midtveis i del 2 av sesong 5, som kom ut i går, og markerer slutten av serien. Sesongen har så langt samme nivå som de siste, men plot twisten denne sesongen er overraskende bra.
Kjenner jeg har store problemer med å finne motivasjonen til å se de siste episodene nå, men greit å vite hvor nivået er å forvente.
Du må nesten akseptere premisset om at det er billig underholdning med mye action, mange plot twists og en del logiske brister før du starter å se på :lol:
Hehe, ja du sier noe der! Bare så trist når de første sesongene er så utrolig bra, og så bare vannes det ut til det her..

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Bilde

Må bare starte med å si at en animasjonsserie basert på loren til League of Legends ikke burde ha en rett til å være så jævlig bra, men her sitter vi altså. Jeg har som sagt ikke noe spesielt forhold til LoL selv, og selv om det finnes ekstremt mange fan boys der ute som sier at man må være det for å nyte serien, så tar de ekstremt feil. Det er nesten bedre å gå inn blind inn til denne serien ut i fra hva jeg leser på nettet.

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte her, for alt er så vanvittig godt gjennomført. Det er så mye å skryte om, og egentlig fortjener serien en omtale på ett par tusen ord, men samtidig så finner jeg ingen ord. På grensen til målløs. Jeg skal ikke skryte på meg å ha sett alt av store serier i år, men her prater vi fort årets serie, med god margin.

Det første Riot Games gjør som er briljant er oppbyggningen til universet man skal tas gjennom. Samtidig som universet bygges opp, så forsterkes karakterene noe voldsomt. Denne verdenen er så kompleks og nyansert, hvor de gode nødvendigvis ikke er gode og de onde nødvendigvis ikke er onde.

Voice actorene gjør en helt enorm jobb. Til tider føles ikke serien animert ut i det hele tatt, og karakterene føles ekte ut. Manuset er også gjennomført sterkt, og den bidrar til att både historien og karakterene flyter enormt bra, og pacingen gjennom serien er også så thight at man aldri sitter å kjeder seg.

Koreografien i actionsscenene er også nydelige, til tross for at de er ganske så ukonvensjonelle i bruken til tider.

Til slutt vil jeg også bare hylle måten de har valgt å portertere Jinx på, og det mentale aspektet på. For en lur måte å vise dette frem, og som sagt, disse karakterene er så nyanserte og komplekse at man kunne skrevet flere avsnitt om hver enkelt av dem. Vi, Silco, Marcus, Victor, Heimedinger, Ekko, Jayce, Caitlyn. Lista med karakterer man vil skrive om bare fortsetter og fortsetter og fortsetter og fortsetter, og alle fortjener en shoutout. Det er så mye karakterutvikling og man ser at hver eneste karakter har betydd mye for de som har skapt serien. Det er ingen som føles overflødige eller unyttige.

Årets intro er det i hvert fall. På en episode så trykket jeg på "hopp over intro" av gammel vane, og angret med en gang. Har ikke vært så hypet på en intro siden GoT, tror jeg.



Med sine 9.3 på IMDb etter 85k stemmer, så er det kanskje ikke vanskelig å gjøre annet enn å bare si en ting. Se denne ASAP! 9 episoder på ca 40 minutter hver er rett og slett perfekt.

Årets enkleste karakter, tror jeg. Klink 10/10. Finner ingenting å trekke for. Skulle ønske jeg kunne gått en uke tilbake, og startet denne opplevelsen på nytt igjen. Denne skal uansett sees igjen og igjen.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Chromeback skrev: søn des 05, 2021 12:05 pm Årets enkleste karakter, tror jeg. Klink 10/10. Finner ingenting å trekke for. Skulle ønske jeg kunne gått en uke tilbake, og startet denne opplevelsen på nytt igjen. Denne skal uansett sees igjen og igjen.
Fullstendig enig. Klarte ikke å dy meg, og så de to siste episodene i går kveld. Dette er gjennomført kvalitet, og noe av det beste jeg har sett noensinne. Dette er så absolutt en serie man ikke tar skip intro på...

For en utrolig start på en serie. Håper virkelig at de fortsetter i samme spor i så mange sesonger som mulig. Ikke at jeg vil at det skal fortsette i det uendelige, men her må det da være ekstreme mengder med historie å bygge på.

Jeg har forresten null ide om hva Leauge of Legends er for noe, men det har jo ingen verdens ting å si.

Selv gir jeg aldri karakter til serier som fortsatt pågår, men er jo fristet til å slenge inn en 10/10. Men kommer til å vente til serien er ferdig, gidder ikke rate enkeltepisoder heller.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Cabal skrev: søn des 05, 2021 12:14 pm
Chromeback skrev: søn des 05, 2021 12:05 pm Årets enkleste karakter, tror jeg. Klink 10/10. Finner ingenting å trekke for. Skulle ønske jeg kunne gått en uke tilbake, og startet denne opplevelsen på nytt igjen. Denne skal uansett sees igjen og igjen.
Fullstendig enig. Klarte ikke å dy meg, og så de to siste episodene i går kveld. Dette er gjennomført kvalitet, og noe av det beste jeg har sett noensinne. Dette er så absolutt en serie man ikke tar skip intro på...

For en utrolig start på en serie. Håper virkelig at de fortsetter i samme spor i så mange sesonger som mulig. Ikke at jeg vil at det skal fortsette i det uendelige, men her må det da være ekstreme mengder med historie å bygge på.

Jeg har forresten null ide om hva Leauge of Legends er for noe, men det har jo ingen verdens ting å si.

Selv gir jeg aldri karakter til serier som fortsatt pågår, men er jo fristet til å slenge inn en 10/10. Men kommer til å vente til serien er ferdig, gidder ikke rate enkeltepisoder heller.
► Show Spoiler

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Chromeback skrev: søn des 05, 2021 12:05 pm Må bare starte med å si at en animasjonsserie basert på loren til League of Legends ikke burde ha en rett til å være så jævlig bra, men her sitter vi altså. Jeg har som sagt ikke noe spesielt forhold til LoL selv, og selv om det finnes ekstremt mange fan boys der ute som sier at man må være det for å nyte serien, så tar de ekstremt feil. Det er nesten bedre å gå inn blind inn til denne serien ut i fra hva jeg leser på nettet.
Helt ukjent for meg også dette, og første episode ga sånn mersmak at jeg gleder meg til å dra på jobb igjen. Jeg og madammen følger med på et partre andre serier på kveldene, men på nattestid kan jeg fordype meg i denne på jobb.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Knaberaps skrev: Helt ukjent for meg også dette, og første episode ga sånn mersmak at jeg gleder meg til å dra på jobb igjen. Jeg og madammen følger med på et partre andre serier på kveldene, men på nattestid kan jeg fordype meg i denne på jobb.
Hehe, hva slags jobb har du egentlig? :D

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Solsidan sesong 7.
Ove Sundberg, aka verdens verste nabo, har litt mer fremtredende rolle her. Serien hadde vært særs lite uten denne figuren, og jeg kan ikke annet enn å bøye meg i støvet hvordan Dorsin løser oppgaven. Helt vanvittig.

8/10

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

sertono skrev: søn des 05, 2021 2:48 pm Hehe, hva slags jobb har du egentlig? :D
En avslappet en :) Fikk valget mellom dag eller natt, og valget ble lett. Sitter foran en PC og jobber og ser på serier innimellom.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Sett de to første eps av Beforeginers sesong 2, det er kvalitet altså :)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Chromeback skrev: søn des 05, 2021 12:05 pm
Årets enkleste karakter, tror jeg. Klink 10/10. Finner ingenting å trekke for. Skulle ønske jeg kunne gått en uke tilbake, og startet denne opplevelsen på nytt igjen. Denne skal uansett sees igjen og igjen.
Den er på listen. Men kanskje jeg skal se den nå i stedet for senere hvis den er så god.. :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fringegirl skrev: søn des 05, 2021 5:04 pm
Chromeback skrev: søn des 05, 2021 12:05 pm
Årets enkleste karakter, tror jeg. Klink 10/10. Finner ingenting å trekke for. Skulle ønske jeg kunne gått en uke tilbake, og startet denne opplevelsen på nytt igjen. Denne skal uansett sees igjen og igjen.
Den er på listen. Men kanskje jeg skal se den nå i stedet for senere hvis den er så god.. :)
Anbefaler veldig å bare kaste seg over serien! :D

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Ale skrev: søn des 05, 2021 6:29 pm Bare noen timer til nye episoder av Succession og Curb.

Phette noice det.
Gleder meg. Faktisk glad det kommer en i uka. Blir som å åpne kalenderen

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Ale skrev: søn des 05, 2021 6:29 pm Bare noen timer til nye episoder av Succession og Curb.

Phette noice det.
Kommer Succession kl. 02 eller 03?

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Behind her eyes. 10/10

Klasse hele veien, og avslutningen toppet det hele. Må komme en sesong 2 eller gir de seg mens leken er god?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Elsk meg (S1)

Skikkelig kvalitets-feelgood fra Sverige. Josephine Bornebusch er virkelig flink. Gleder meg til å se sesong 2 neste uke. Gir sesong 1 en solid 8er.

SirJames

Legg inn av SirJames »

La Casa de Papel, sesong 1-5

Dette er en av få serier hvor jeg virkelig føler at jeg lever meg inn i handlingen, karakterene, stemningen og ikke minst atmosfæren, i den grad man kan bruke et slikt begrep om en tv-serie.

Etter min mening kan man det, all den tid man som sagt lever seg såpass inn i en alternativ verden.

Jeg elsker alt ved denne serien. Absolutt alt. Handlingen, karakterene, den ekstremt gode og grundige gjennomføringen, monologene, dialogene, kameraføringen, regien, intensiteten, innlevelsen til skuespillerne, det nydelige manuset med enormt saftige replikker levert på en kraftfull og brutal måte som bare det spanske språket kan, soundtracket som jeg garra kommer til å lage en spilleliste av. Og sist, men ikke minst, den vidunderlige castingen som treffer 100 %.

Jeg har ikke mange serier i beltet som danser rundt en 10/10 karakter. Fra før av troner serier som Breaking Bad, Six Feet Under, The Wire og Sopranos på den absolutte topplisten. Nå har de fått selskap av El Profesor & hans elever.

10/10

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Fy faen så bra denne episoden av Succession var.

Også den avslutningen...

kibby

Legg inn av kibby »

Lumanza skrev: søn des 05, 2021 11:08 pm Behind her eyes. 10/10

Klasse hele veien, og avslutningen toppet det hele. Må komme en sesong 2 eller gir de seg mens leken er god?
Haha, avslutningen for meg endte oppned på min totalvurdering. Hvor latterlig kan en slutt egentlig bli? Her bør noen manusforfattere få sparken :lol:

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

kibby skrev: man des 06, 2021 6:20 am
Lumanza skrev: søn des 05, 2021 11:08 pm Behind her eyes. 10/10

Klasse hele veien, og avslutningen toppet det hele. Må komme en sesong 2 eller gir de seg mens leken er god?
Haha, avslutningen for meg endte oppned på min totalvurdering. Hvor latterlig kan en slutt egentlig bli? Her bør noen manusforfattere få sparken :lol:
Avslutningen var best. Fikk en sjette sansen følelse. For en twist. Helt grøsninger

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

kibby skrev: man des 06, 2021 6:20 am
Haha, avslutningen for meg endte oppned på min totalvurdering. Hvor latterlig kan en slutt egentlig bli? Her bør noen manusforfattere få sparken :lol:
Helt enig. Virker som det er en 14-åring som fikk ansvaret for avslutningen.

Serien falt helt igjennom der.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ale skrev: ons des 08, 2021 5:35 pm
Kærlighed skrev: man des 06, 2021 4:10 am Fy faen så bra denne episoden av Succession var.

Også den avslutningen...
Agreed, herlig episode. Utrolig spent på sesongfinalen nå.
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Sinner, sesong 4

Som vanlig er dette saktegående krim, som fokuserer på de menneskelige aspektene rundt forbrytelsene. Det er helt greit, for enkelte ganger føler man for å lytte til klassisk musikk fremfor rock&roll.

7.5/10

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Chucky

Bilde

Har aldri vært noen stor fan av filmserien. Originalen fra 1988 befant seg et sted mellom "for dum" og "ikke dum nok", så det var først med Bride of Chucky jeg synes de fant balansen - da ble den akkurat så idiotisk som den burde vært. Med Curse- og Cult of Chucky fikk de i tillegg en habil historie gående da de nøstet opp trådene tilbake til åttitallet og begynte å gjenintrodusere viktige karakterer.

Jeg er litt imponert over at man har holdt historien og karakterene gående i over tre tiår. Fremdeles kommer det sjokkerende avsløringer og sjokkerende ugjerninger. Det nye settet med karakterer er imidlertid ikke så mye mer interessant enn standard slasher-kanonføde, og selv om Chucky er en av få slashere med en viss personlighet er han ikke det aller minste skummel med mindre han står ovenfor små barn - et utbredt problem jeg hadde med alle filmene. Helt utmerket er det derfor ikke, men jeg kan tenke meg noen gode ideer de kan følge opp i neste sesong.

Kredit til Fiona Dourif som både spiller karakteren Nica og den yngre utgaven av faren sin i flashbacks!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hitherto skrev: tor des 09, 2021 2:11 pm Chucky
Takk for tips, hadde gått under radaren denne.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Dopesick. Fy faen så bra. Og når de i tillegg har musikk bestående av Mazzy Star, Radiohead og Slowdive gjemt innimellom der. Soleklar nier pluss for min del.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Virker fristende å få sett den.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

MadBum skrev: tor des 09, 2021 8:52 pm Dopesick. Fy faen så bra. Og når de i tillegg har musikk bestående av Mazzy Star, Radiohead og Slowdive gjemt innimellom der. Soleklar nier pluss for min del.
Ja den er god. Bare 2 eps igjen dog 😔

kibby

Legg inn av kibby »

La casa de las flores, sesong 2, begravelsen, sesong 3, the movie (Netflix)

En herlig serie, som endelig kom til en slutt. Kommer til å savne familien de la Mora. Jeg har ledd og ledd :lol:

7.5/10 (serien totalt sett)

...

Farfar, sesong 2 (TV2 Play)

Fortsatt like morsom som sesong 1. Håper den får enda en sesong.

7/10

...

Sunday, sesong 4 (TV2 Play)

Ikke like god som de første sesongene, men jeg heier stadig på Sunday og FC Fredericia. Håper det blir en sesong 5.

7/10

...

Sygeplejeskolen, sesong 4 (TV2 Play)

Denne serien blir bare bedre og bedre, og det gledes at det kommer en sesong 5. Dansk serie på sitt beste!

8/10

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Chromeback skrev: søn des 05, 2021 12:05 pm Bilde
Kom til episode 6 så var jeg nødt til å avslutte. Teknisk sett helt fantastisk flott, men jeg klarte aldri å føle på noen spenning, og å identifisere meg med karakterene var umulig. I tillegg ble jeg lei av å se animasjon, så da var det nok ikke noe for meg. Men jeg forstår absolutt at andre finner dette stort.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»