Biden-administrasjonen

Svar
VivaLV

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av VivaLV »

trønderen skrev: man des 20, 2021 12:19 pm Men for Biden er det vel aldeles ikke bra? Er ikke mange seirene han har fått så langt
Tenkte jeg måtte bevege meg inn på forumet her. Ikke mange seirer han har fått til.
Litt tidlig å si, men vanskelig og se for seg at han vil komme veldig langt opp på lista over de beste presidentene man har hatt.
I tillegg spøker Taiwan, Ukraina i kulissene.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Har økonomiforskerne klarte å finne ett intervall hvor ting går til helvete angående statsgjelden? Mulig man ikke kan bruke Hellas og Spaniacase til så mye.
Japan klarer seg vel på en måte med sin skyhøye gjeldsgrad.
Har på en måte hørt allerede i 10-15 år at det vil kollapse endag!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Nå skal det bli fest i det hvite hus! Og blant amerikanerne for øvrig.
Spent på når disse pillene legges ut på markedet 😁

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

DennisB skrev: tor des 23, 2021 2:37 pm Nå skal det bli fest i det hvite hus! Og blant amerikanerne for øvrig.

Om du tenker på Paxlovid ble de godkjent av FDA for det amerikanske markedet 22. desember.

Corvus

Legg inn av Corvus »

VivaLV skrev: ons des 22, 2021 2:57 pm
trønderen skrev: man des 20, 2021 12:19 pm Men for Biden er det vel aldeles ikke bra? Er ikke mange seirene han har fått så langt
Tenkte jeg måtte bevege meg inn på forumet her. Ikke mange seirer han har fått til.
Litt tidlig å si, men vanskelig og se for seg at han vil komme veldig langt opp på lista over de beste presidentene man har hatt.
I tillegg spøker Taiwan, Ukraina i kulissene.
Ting kan vel heller tyde på at Biden er godt oppe på listen over de verste presidentene man har hatt.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Knaxern skrev: søn des 19, 2021 9:00 pm Manchin, Sinema og gjengen fra GOP graver uansett bare USA nærmere en borgerkrig og reform av det politiske systemet.

Er jo en vits når et fåtall senatorer fra små stater blokkerer et forslag som skal hjelpe flere titalls millioner som vil ha denne reformen. To senatorer fra hver stat er bare en vits.
Er tvert imot helt tragisk at man skal skyfle ut helt latterlig summer på denne måten. Skulle nesten tro man bare kunne trykke nye penger som man ville....

DennisB

Legg inn av DennisB »

palimpsest skrev: søn des 26, 2021 12:24 am
DennisB skrev: tor des 23, 2021 2:37 pm Nå skal det bli fest i det hvite hus! Og blant amerikanerne for øvrig.

Om du tenker på Paxlovid ble de godkjent av FDA for det amerikanske markedet 22. desember.
Nei? Det han mener er testkits, ikke piller.
Han forsnakker seg to ganger i dette klippet.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Dere får bare kaste dere på, dere som skjønner dette her.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Fra hvilken tale er dette? Regner med at hele talen ligger ute et sted.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jeg skal ikke spamme tråden med flere av disse, men altså, det er så mange av dem.. Det er flere titalls jeg kunne ha postet her, men det får bli med bare noen få.

Det er bare så urovekkende at dette er presidenten for verdens mektigste land.

Jeg skjønner jo at de par siste årene gjerne kan glemmes, men allikevel.
Blir siste herfra.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Hvorfor bruker ikke Joe Biden giftering?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ormen den lange skrev: fre jan 07, 2022 3:19 pm Hvorfor bruker ikke Joe Biden giftering?
Han har glemt den, tenker jeg.

Ba dum tss...

Falcon

Legg inn av Falcon »

Ormen den lange skrev: fre jan 07, 2022 3:19 pm Hvorfor bruker ikke Joe Biden giftering?
Amerikanske presidenter bruker ikke gifteringen offentlig. Trump gjorde det ikke, og ikke Obama eller Bush heller (kun ved enkeltanledninger i oversiktlige omgivelser).

Gaute65

Legg inn av Gaute65 »

DennisB skrev: ons jan 05, 2022 4:41 pm Jeg skal ikke spamme tråden med flere av disse, men altså, det er så mange av dem.. Det er flere titalls jeg kunne ha postet her, men det får bli med bare noen få.

Blir siste herfra.

Det du poster er vel laget av GOP og deres venner. Med andre ord fake videoer. Klippet og manipulert for å få Biden til å se senil og fjern ut.
De lager også videoer som fremstiller Biden sitt budskap feil.Her har du ett eksempel på en slik fake video

Her har du en video der Biden taler, jeg kan ikke se noen tabber der. Anbefaler deg å se den videoen for der framlegger Biden hvorfor terroren 1/6 er så viktig å bekjempe

DennisB

Legg inn av DennisB »

Gaute65 skrev: lør jan 08, 2022 3:47 pm
DennisB skrev: ons jan 05, 2022 4:41 pm Jeg skal ikke spamme tråden med flere av disse, men altså, det er så mange av dem.. Det er flere titalls jeg kunne ha postet her, men det får bli med bare noen få.

Blir siste herfra.
Det du poster er vel laget av GOP og deres venner. Med andre ord fake videoer. Klippet og manipulert for å få Biden til å se senil og fjern ut.
De lager også videoer som fremstiller Biden sitt budskap feil.Her har du ett eksempel på en slik fake video
Videoene jeg poster er slett ikke fake.
Tatt ut av kontekst, ja. Men fake? Nei.

Gaute65

Legg inn av Gaute65 »

DennisB skrev: lør jan 08, 2022 4:33 pm
Videoene jeg poster er fake.
Er dette en korrekt fremstilling av det du svarte eller er det en fake fremstilling?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Gaute65 skrev: lør jan 08, 2022 4:49 pm
Er dette en korrekt fremstilling av det du svarte eller er det en fake fremstilling?
Hehe. Du kan selvsagt nekte å ta innover deg at Biden har en mengde bloopers i sine taler, og at han til tider er uklar og "rambling on", som er greie engelske ord å bruke, det er helt og holdent opp til deg.

Denne snutten hvor han sier 2020 istedenfor 2022, etter inngangen til dette året, er også postet hos Sky News Australia. Den er ikke fake. Ikke noen av de andre videoene jeg har postet heller.

Hvis du mener det, får du finne fram originalvideoen da vettu, hvor han evt. sier noe annet.
Bevisbyrden ligger hos deg, når du mener at mine videoer er fake.

Det er forskjell på fake, og det å ta noe ut av kontekst.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

DennisB skrev: lør jan 08, 2022 4:57 pm
Hehe. Du kan selvsagt nekte å ta innover deg at Biden har en mengde bloopers i sine taler, og at han til tider er uklar og "rambling on", som er greie engelske ord å bruke, det er helt og holdent opp til deg.

Denne snutten hvor han sier 2020 istedenfor 2022, etter inngangen til dette året, er også postet hos Sky News Australia. Den er ikke fake. Ikke noen av de andre videoene jeg har postet heller.

Hvis du mener det, får du finne fram originalvideoen da vettu, hvor han evt. sier noe annet.

Nå er flere av videoene dine både klippet og kryssklippet, og er dermed irrelevante for å avgjøre Bidens tilstand. Biden klarer også å være klar i de fleste situasjoner, med klare budskap, men roter det noen ganger til med at han ikke finner det rette ordet (eller bruker feil ord). Er Biden helt klar? Tja, 96%? Fordelen er at når Biden er klar, så er han både kunnskapsrik og logisk, i motsetning til narsissisten som har drevet USA i en historisk tillitskrise med sin paranoia/narsissisme. Jeg er ikke redd for at Biden skal fatte beslutninger som setter verdensfreden i fare eller at han skal forsøke seg på et statskupp.

Men, nei, definitivt ikke den beste presidenten som har vært, derimot er han ganske langt nede på listen. Men langt bedre enn Trump, dårligere enn Obama og kanskje på linje med Bush Jr.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Rhabagatz skrev: lør jan 08, 2022 5:14 pm

Nå er flere av videoene dine både klippet og kryssklippet, og er dermed irrelevante for å avgjøre Bidens tilstand. Biden klarer også å være klar i de fleste situasjoner, med klare budskap, men roter det noen ganger til med at han ikke finner det rette ordet (eller bruker feil ord). Er Biden helt klar? Tja, 96%? Fordelen er at når Biden er klar, så er han både kunnskapsrik og logisk, i motsetning til narsissisten som har drevet USA i en historisk tillitskrise med sin paranoia/narsissisme. Jeg er ikke redd for at Biden skal fatte beslutninger som setter verdensfreden i fare eller at han skal forsøke seg på et statskupp.

Men, nei, definitivt ikke den beste presidenten som har vært, derimot er han ganske langt nede på listen. Men langt bedre enn Trump, dårligere enn Obama og kanskje på linje med Bush Jr.
Vil bare legge til at jeg aldri har vært en Trump-tilhenger.
Det jeg synes er trist er at USA, som fortsatt skal være verdens mektigste nasjon, ikke klarer å komme opp med en bedre presidentkandidat enn dette. Enn disse to, om du vil. Og da tenker jeg politisk også. Afghanistan-håndteringen, grensehåndteringen, med mer.
Det er ubegripelig for meg.

Kamela Harris er jo også den minst populære VP gjennom tidene, skal man tro meningsmålinger. Hun fniser seg igjennom vervet sitt, og er enda et eksempel på et ubegripelig valg.
Bidens meningsmålinger så langt i presidentskapet, er også knusende lesning.

Gaute65

Legg inn av Gaute65 »

Alle vet at Biden sier feil, det har han gjort i hele sin karrière, det kommer av at han stammer og dermed kan si feile ting. Så han kan si 2020 istedenfor 2021. Det er ikke noe tegn på at han er senil eller dement. Dette vet alle som har fulgt litt med og det er dermed uredelig å bruke det i mot han.

Å ta ting tas ut av kontekst er vel definisjon på fake? En gjengir ikke redelig det som blir sagt og får fram ett annet budskap en det som avsender har sagt. Det er en falsk fremstilling

Denne videoen du postet

Du ble spurt om å komme med originalen, det gjorde du ikke for du vet at det utdraget mest sannsynlig ikke stemmer med virkeligheten

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

DennisB skrev: lør jan 08, 2022 5:29 pm
Rhabagatz skrev: lør jan 08, 2022 5:14 pm
Bidens meningsmålinger så langt i presidentskapet, er også knusende lesning.
Jo, approval rating har falt mye, uten at det er uvanlig for nye presidenter. Men den er fortsatt langt over Trump. Så det befester mitt poeng.

Jeg liker ikke å stadig sammenligne med Trump, men jeg synes det er rart å klage på Biden, etter å ha levd gjennom et absolutt bunnpunkt i historien med Trump

DennisB

Legg inn av DennisB »

Gaute65 skrev: lør jan 08, 2022 7:12 pm

Alle vet at Biden sier feil, det har han gjort i hele sin karrière, det kommer av at han stammer og dermed kan si feile ting. Så han kan si 2020 istedenfor 2021. Det er ikke noe tegn på at han er senil eller dement. Dette vet alle som har fulgt litt med og det er dermed uredelig å bruke det i mot han.

Å ta ting tas ut av kontekst er vel definisjon på fake? En gjengir ikke redelig det som blir sagt og får fram ett annet budskap en det som avsender har sagt. Det er en falsk fremstilling

Denne videoen du postet

Du ble spurt om å komme med originalen, det gjorde du ikke for du vet at det utdraget mest sannsynlig ikke stemmer med virkeligheten
Selvsagt er videoen ekte. Hva er dette for en påstand? Jeg vet ikke hvor originalen er hentet fra, men videoen er et utdrag fra en av Bidens taler.

Og nei, "fake" er noe helt annet enn å dra ut utdrag av videoer hvor han vitterlig har sagt det som sies i mine videoer. Tror du ikke det som sies er sagt av Biden, så får du finne "feilen" selv, det er ikke min oppgave.

Du kan jo tråle igjennom kommentarfeltene, det finnes ikke en eneste antydning om at noen av disse videoene er fake. Ikke èn.

I mine videoer er ingen budskap endret på. Det er bare tatt utdrag akkurat der hvor han har surret det til for seg. Konteksten er ikke med, men den er ikke manipulert. Du snakker om falske videoer, som er noe helt annet.

Og en ting til. Det du sier om at disse videoene har sammenheng med hans stamming, nei, det kjøper jeg ikke. Dette har intet med stamming å gjøre. Jeg har stammet selv et helt liv, så akkurat her er jeg trygg på å vite hva jeg snakker om. Stammere sier f.eks ikke 2020, når de skal si 2022 (ikke 2021, som jeg kunne ha forstått, siden noen kan glemmer seg litt når man går inn i et nytt år). Stammere forglemmer seg ikke fordi de stammer, eller rabler avgårde som en gammel mann.

Men bevares, det er ikke noe i veien for å gå rundt med bind for øyne og ører, om du/dere ønsker det.

William_S

Legg inn av William_S »

Står fillibusteren i Senatet for fall? Manchin har jo ikke sagt seg villig til å gå med på det. Tidligere fikk man faktisk ting gjennom Kongressen, nå er Kongressen i sin helhet et dysfunksjonelt organ som gjør ingenting.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... hetsdognet

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

William_S skrev: tir jan 11, 2022 1:21 pm Står fillibusteren i Senatet for fall? Manchin har jo ikke sagt seg villig til å gå med på det. Tidligere fikk man faktisk ting gjennom Kongressen, nå er Kongressen i sin helhet et dysfunksjonelt organ som gjør ingenting.
Så etter at demokratene satte ny rekord i bruk av fillibuster under Trump så er det en fæl ting som må vekk? Regelen har sin funksjon som gjør at et marginalt flertall ikke kan fullstendig overstyre mindretallet. Det har tidligere tvunget begge sider at kongressen til å jobbe sammen og komme til enighet. Spesielt i en så viktig ting som valglover sier det seg selv at det burde være bipartisan enighet før man gjør endringer.

Biden samler USA hvert fall..akkurat som han lovet..

William_S

Legg inn av William_S »

Scuderia skrev: tir jan 11, 2022 1:49 pm
William_S skrev: tir jan 11, 2022 1:21 pm Står fillibusteren i Senatet for fall? Manchin har jo ikke sagt seg villig til å gå med på det. Tidligere fikk man faktisk ting gjennom Kongressen, nå er Kongressen i sin helhet et dysfunksjonelt organ som gjør ingenting.
Så etter at demokratene satte ny rekord i bruk av fillibuster under Trump så er det en fæl ting som må vekk? Regelen har sin funksjon som gjør at et marginalt flertall ikke kan fullstendig overstyre mindretallet. Det har tidligere tvunget begge sider at kongressen til å jobbe sammen og komme til enighet. Spesielt i en så viktig ting som valglover sier det seg selv at det burde være bipartisan enighet før man gjør endringer.

Om det skal være en fillibuster regel må det i det minste være en reell fillibuster feks lese fra telefonkatalogen i timesvis slik det var i gamle dager. Sånn som regelen fungerer i dag er den tullete.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

William_S skrev: tir jan 11, 2022 1:54 pm
Scuderia skrev: tir jan 11, 2022 1:49 pm

Om det skal være en fillibuster regel må det i det minste være en reell fillibuster feks lese fra telefonkatalogen i timesvis slik det var i gamle dager. Sånn som regelen fungerer i dag er den tullete.
Ja jo.. funksjonen blir det samme da.. men for all del, litt innsatts hadde ikke vært galt. Men den hindret Trump å gjøre hva han ville i perioden 2016-2018 og Biden i å gjøre hva han vil nå.

William_S

Legg inn av William_S »

Uansett tiden der begge partier jobber sammen i kongressen er for lengst forbi. Stoppa vel etter Reagans tid.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

William_S skrev: tir jan 11, 2022 2:01 pm Uansett tiden der begge partier jobber sammen i kongressen er for lengst forbi. Stoppa vel etter Reagans tid.
De fleste historikere peker vel på at endringen skjedde da Newt Gingrich ble speaker i 1995, med et unntak for tiden etter 11.september der samarbeidet var godt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Hvorfor ønsker du å spre videoer som tar ting ut av kontekst?

William_S

Legg inn av William_S »

GoingKronos skrev: tir jan 11, 2022 2:05 pm
William_S skrev: tir jan 11, 2022 2:01 pm Uansett tiden der begge partier jobber sammen i kongressen er for lengst forbi. Stoppa vel etter Reagans tid.
De fleste historikere peker vel på at endringen skjedde da Newt Gingrich ble speaker i 1995, med et unntak for tiden etter 11.september der samarbeidet var godt.
En kan jo lure på hva de egentlig driver med i Senatet da. Nominasjoner er det jo en enorm backlogg på, der hvor opposisjonspartiet tidligere godtok nominasjonene stort sett så er ikke det tilfellet nå. Ikke uvanlig at nominasjoner fra presidenten gikk gjennom 96-4 feks, den type tall ser man jo knapt nå uavhengig hvor kvalifisert kandidaten faktisk er. Selv forsøk på sette sammen en komite med begge partier fra begge kamre for å etterforske 6/1 hendelsene i fjor feilet jo. Tydeligvis er virkelighetsoppfatningen mellom de to partiene ekstremt forskjellig. Selv en erkekonservativ dame som Liz Cheney ble jo fjerna fra sin posisjon av sitt eget parti pga hun våget å bli med i denne komiteen... En må ikke tro at Liz Cheney er noe annet enn konservativ i sine synspunkt, men et angrep på demokratiet som skjedde 6/1 i fjor burde absolutt ingen godta konservativ som liberal. Det er nok isolert sett blant de mer alvorlige hendelser i USA som har skjedd etter 9/11 det der. Etter 9/11 var det ikke noe problem å sette ned en slik komite fra begge partier.

Men ja tror du nok har rett i dette med Gingrich. Ufyselig fyr på mange måter.

Svar