Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av GiPazzini_85 »

Røkt kolje, gultrotstuing og poteter i dag. Ble spurt av han i fiskedisken om koljen var til meg eller noen andre. "Du skjønner, det er som regel bare eldre folk som kjøper kolje." Snakk om å være dårlig selger.
Sist redigert av GiPazzini_85 den lør jan 15, 2022 5:53 pm, redigert 1 gang totalt.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Tikka masala.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Currygryte med kylling og jasminris.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Fajitaspizza

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

tomatsuppe med makaroni.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

F***! Jeg kom borti P-knappen på koketoppen, så den lille sjysausen skilte seg. Dog, smaken fortsatt god. Andebryst godt. Sjekket røsti-oppskrift på nett og Gladkokken dukket der opp og anbefalte steking i former (ring) og deretter ettersteking i ovn. Selvsagt genialt og helt stressfritt. Terningkast FEM for maten. Skilt saus gjorde at jeg ikke kunne legge ut på Instragram, men det får så være. Stekt and er stekt and. Forresten godt med spinat til - glad jeg kom på - bruker spinat altfor sjelden.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Andebrystene ligger fortsatt i kjøleskapet, og der blir de til i morgen.
Min kjære søster kom på døra med en 3-liters boks ferdig kokt bacalao, samt et stykke focaccia, bare til å varme opp. Så da ble det det.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

morrisey skrev: lør jan 15, 2022 8:39 pm Andebrystene ligger fortsatt i kjøleskapet, og der blir de til i morgen.
Min kjære søster kom på døra med en 3-liters boks ferdig kokt bacalao, samt et stykke focaccia, bare til å varme opp. Så da ble det det.
Det er jo et ganske så enkelt valg.😋

Nå er det straks pinnekjøtt her, det skal bli godt.

morrisey

Legg inn av morrisey »

KingKongHalvor skrev: lør jan 15, 2022 8:50 pm
morrisey skrev: lør jan 15, 2022 8:39 pm Andebrystene ligger fortsatt i kjøleskapet, og der blir de til i morgen.
Min kjære søster kom på døra med en 3-liters boks ferdig kokt bacalao, samt et stykke focaccia, bare til å varme opp. Så da ble det det.
Det er jo et ganske så enkelt valg.😋

Nå er det straks pinnekjøtt her, det skal bli godt.
Litt nedtur jeg måtte holde akevitten selv, men la gå;-)

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Iberico bellota

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

DoktorS skrev: lør jan 15, 2022 8:07 pm F***! Jeg kom borti P-knappen på koketoppen, så den lille sjysausen skilte seg.
Induksjonstopper er satans verk.

Someone

Legg inn av Someone »

Moderns hjemmelagde kjøttkaker. Brun saus, kålstuing og hele pakka

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Melk og mørk kokesjokolade.

Gammel synd

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt laks med wokede grønnsaker og nudler i teryiakisaus.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mandagstaco

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Napolitansk pizza i går, bolognese i dag. Inne i en god italiensk stim nå.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekte kjøttpølser, potetmos med gulrøtter, mykstekt løk. Servert med blomkål, gulrøtter og erter.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Fish and chips m/erter i går, burger i dag. Ikke akkurat kulinariske høydepunkter som står i kø denne uken, får ta det igjen i helgen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: ons jan 19, 2022 7:39 pm Stekte kjøttpølser, potetmos med gulrøtter, mykstekt løk. Servert med blomkål, gulrøtter og erter.
Mykstekt løk er DIGG, og temmelig undervurdert. Må prøve å huske å bruke det oftere.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Burger, milkshake, løkringer, fries med cheddar og bacon.

Jeg angrer.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fringegirl skrev: ons jan 19, 2022 8:29 pm Burger, milkshake, løkringer, fries med cheddar og bacon.

Jeg angrer.
Hvilket etablissement var dette?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

SirJames skrev: ons jan 19, 2022 8:30 pm
Fringegirl skrev: ons jan 19, 2022 8:29 pm Burger, milkshake, løkringer, fries med cheddar og bacon.

Jeg angrer.
Hvilket etablissement var dette?
The Shack.

Vel og godt, men jeg angrer alltid etter et slik måltid.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fringegirl skrev: ons jan 19, 2022 8:39 pm
SirJames skrev: ons jan 19, 2022 8:30 pm
Fringegirl skrev: ons jan 19, 2022 8:29 pm Burger, milkshake, løkringer, fries med cheddar og bacon.

Jeg angrer.
Hvilket etablissement var dette?
The Shack.

Vel og godt, men jeg angrer alltid etter et slik måltid.
Så lenge det ikke var McD, trenger du ikke å angre. DIGG mat er balsam for sjelen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

DoktorS skrev: fre jan 14, 2022 6:53 pm . Så dermed er det muligheter for at and i morgen. Da er et brennsikkert at Meny neste helg er "helt rå på and" :-D
Det stemte jo presis - kylling og and, 30 prosent avslag denne helgen... :(

Someone

Legg inn av Someone »

Spagetti Bolognese....i hvertfall min versjon av den

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I dag blir det potetball på kafe. Rapport kommer. Ellers får det vel bli helstekt Lerstang-kylling på lørdag da. Hvis det er noen som har en artig vri, så tar jeg gjerne i mot tips. Om sommeren er det fint bare stekt og med svært enkelt tilbehør, men noen ganger smaker det med noe litt mer solid. Har laget varianter med plommer og epler, men kanksje man skulle kjøre på med noe fløtebasert og sopp.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Wok med masse grønnsaker og kylling. God og mett, men det føles sunt.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Nå drikker jeg et krus med kjøtt-buljong. :D

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Gidder ikke noe matlaging i dag. Men det blir en crossaint med røkt ørret og eggesalat til lunsj, staks. Hadde faktisk tenk å synke ned til ferdigpizza i dag, men fant noe gresk bakst med spinat og feta i frysedisken. Tenker det kunne være verdt et forsøk.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Gidder ikke matlaging selv i dag, det blir reker og loff rett og slett. Hjemmebakt loff da. Og Chablis til.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»