Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
SuperGunners10

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av SuperGunners10 »

Da blir du overrasket da :)

Av nysgjerrighet, hvem mener dere er mer realistisk? Som har det nivået Molde ønsker.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Er det verdt å sprenge banken for Berisha? Fremstår for meg som en spiss som er best når han får stikke i bakrom for lag som kontrer mye. Nå er MFK et ganske bra kontringslag, men den viktigste egenskapen for en spiss i MFK er å mestre kombinasjonsspill og være smart i bevegelsene i boks mot lag som ligger dypt. Tar gjerne egenskapene hans som førsteforsvarer, da.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Ibrahima Kone kunne jo vært et hett alternativ, men slik han holder på i AFCON så blir det nok større penger på han i det vide utland.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Linde på benken i Bundesliga i ettermiddag. Ellers spilte Gregersen hele kampen da Bordeaux tapte hele 0-6 borte mot Rennes. Nest sist i Ligue 1 nå Bordeaux.

Federin

Legg inn av Federin »

nottimagiche skrev: søn jan 16, 2022 5:09 pm Linde på benken i Bundesliga i ettermiddag. Ellers spilte Gregersen hele kampen da Bordeaux tapte hele 0-6 borte mot Rennes. Nest sist i Ligue 1 nå Bordeaux.
Noen som har en formening om keeperen som står dagens kamp er et klart førstevalg, eller er det overkommelig for Linde å spille seg inn i førsteelleveren?

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Vi henter spiss fra söta bror.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

stoodeh skrev: søn jan 16, 2022 6:57 pm Vi henter spiss fra söta bror.
Hvem er god nok og realistisk?

Hmm

Legg inn av Hmm »

stoodeh skrev: søn jan 16, 2022 6:57 pm Vi henter spiss fra söta bror.
Goolge: spiss sverige Molde
Resultat: Björn Runström

:roll:

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Legenden Runstrøm, som moste inn 1-0 i snøføyka mot Rosenborg på Aker stadion. Første serierunde i 2010, med duskedamer!

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Første kamp allerede om 11 dager! Da møter Molde selveste Dudelange, som har hatt noen fine opplevelser i europa de siste årene.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Hvis man ser hvilke typer Molde vanligvis går for så er det enten en "Target man"(stor og sterk) eller en rask hardarbeidende press-spiller. Molde vil nok ikke ha noen som er for gammel 30+ , den rollen har BBS. Samtidig er vi ute etter noen med nok erfaring til å gå rett inn på laget, da tenker jeg aldersgruppe 26-29. Erling liker å ha ett oppspillspunkt oppe i banen så derfor tror jeg vi går for en type target man. At vi henter fra Sverige er en kvalifisert gjetning fra min side, basert på den lille informasjonen det er mulig å syte seg til :-)

Jeg har eliminert meg frem til et navn også, men velger å holde det for meg selv inntil videre ut av frykt for å se fryktelig dum ut når den overgangen går i vasken. Som nevnt tidligere i tråden så er det ingenting som er sikkert før signaturen er på kontrakten, og det kunne ikke vært mer sant enn når det er snakk om den typen spiller vi er ute etter på spissplass. Dette er spillere som utvilsomt har mange tilbud og kommer til å ta seg god tid før de bestemmer seg.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

"PS: Det er foreløpig ikke avklart om Moldes treningskamper i Spania blir streamet."

Skandale om dette skjer. Klubben bør klare å sette opp en iPhone og streame vi Facebook eller YouTube om så er tilfelle.

OG, hvorfor har ikke klubben greid å legge ut oversikt selv? Ingen klokkeslett på noen kamper, samt fredag 26 februar som ikke finnes i saken på RBnett.

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Molde pleier å hente unge talenter eller spillere som har bevist noe Norge. Talenter har vi i Fofana og Haugland, derfor blir det en som har bevist noe i Norge, enten nå eller tidligere. Berisha og Kone er vel eneste aktuelle i Norge, men blir for dyre. Av spillere som har scort mål i Norge tidligere kommer jeg på Aaron Samuel, Torgeir Børven, Ola Kamara, Fredrik Gulbrandsen, Leke James og Kasper Junker. Ingen av de nevnte virker særlig aktuelle, så er spent på hvilken kanin som trekkes opp av hatten.

Men så er det også viktig å huske på at Kone satt på benken i Haugesund, Bakenga på benken i Molde og Botheim på tribuna i Trondheim. Kirkevold scorte vel ikke for Stabæk i fjor, i likhet med Botheim året før, men kan feks løsne i en bedre klubb, som Molde.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Berisha får vi ikke solgt videre og da blir tosifret antall millioner dyrt. Håpet er at vi legger tosifret antall millioner på bordet for noen som kan prestere nå og vi har grunn til å tro at vi kan få igjen minst det dobbelte. Ohi var nettopp dette. Har troa på at vi kan treffe noe lignende nå.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Hvorfor må de ha spilt i Norge? Burde være mulig å hente en spiss som har prestert i en av de andre nordiske ligaene f.eks. Med kun Norge som nedslagsfelt blir jo alternativene veldig få.

Kone var på vei til Lorient men budet ble avslått S08. Så fort slike utenlandske klubber melder sin interesse er jo ikke Molde et alternativ for de beste spissene i ES, uavhengig av prisen.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Tinkler skrev: søn jan 16, 2022 9:11 pm Hvorfor må de ha spilt i Norge? Burde være mulig å hente en spiss som har prestert i en av de andre nordiske ligaene f.eks. Med kun Norge som nedslagsfelt blir jo alternativene veldig få.

Kone var på vei til Lorient men budet ble avslått S08. Så fort slike utenlandske klubber melder sin interesse er jo ikke Molde et alternativ for de beste spissene i ES, uavhengig av prisen.
Få gode lag henter fra nedre halvdel av ES. Lorient er fort Ligue 2 neste sesong. Alternativet med Molde og ecup kan åpne bedre dører. Kan være win-win-win for Molde, S08 og Kone.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Hvis BBS blir spilleklar i halvparten av kampene og Fofana tar steget? Eller hva med Ola B som spiss, men da mangler vi en kant. Nei, det må en god spiss inn

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

MoldeMoldeMolde skrev: søn jan 16, 2022 9:28 pm
Tinkler skrev: søn jan 16, 2022 9:11 pm Hvorfor må de ha spilt i Norge? Burde være mulig å hente en spiss som har prestert i en av de andre nordiske ligaene f.eks. Med kun Norge som nedslagsfelt blir jo alternativene veldig få.

Kone var på vei til Lorient men budet ble avslått S08. Så fort slike utenlandske klubber melder sin interesse er jo ikke Molde et alternativ for de beste spissene i ES, uavhengig av prisen.
Få gode lag henter fra nedre halvdel av ES. Lorient er fort Ligue 2 neste sesong. Alternativet med Molde og ecup kan åpne bedre dører. Kan være win-win-win for Molde, S08 og Kone.
Den risikoen er han nok villig til å ta, spesielt når han er fransktalende og ser på Frankrike som sitt andre hjemland. Dessuten er det nok flere klubber som er interessert enn akkurat Lorient nå som han presterer i Afrikamesterskapet. Klubber som ganske sikkert er mer attraktive enn Molde for han.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Det blir Berisha sier jeg jo, så får dere bare mene det dere vil om det :lol:

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

SuperGunners10 skrev: søn jan 16, 2022 10:19 pm Det blir Berisha sier jeg jo, så får dere bare mene det dere vil om det :lol:
Ta deg en titt på mitt siste innlegg i tråden Toppserien 2022. Og les hvordan sluttspillet der i gården skal organiseres. Håper at dette aldri vil bli innført i Eliteserien. Anbefaler også de andre som frekventerer denne tråden og se dette innlegget.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Hvis Berisha eller Kone spiller Eliteserie for Molde i 2022 blir jeg intet mindre enn dypt sjokkert.

Viking og Sarpsborg 08 vil nok ha minst 20-30 millioner up front cash for de spillerne.

Synes det lukter litt Fredrik Gulbrandsen i en Martin Linnes situasjon.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

mogandisu skrev: søn jan 16, 2022 10:32 pm Hvis Berisha eller Kone spiller Eliteserie for Molde i 2022 blir jeg intet mindre enn dypt sjokkert.

Viking og Sarpsborg 08 vil nok ha minst 20-30 millioner up front cash for de spillerne.

Synes det lukter litt Fredrik Gulbrandsen i en Martin Linnes situasjon.
Bare det at du tror Gulbrandsen er mer aktuell enn Berisha sier sitt.

CliffC

Legg inn av CliffC »

SuperGunners10 skrev: søn jan 16, 2022 10:38 pm Bare det at du tror Gulbrandsen er mer aktuell enn Berisha sier sitt.
Hvis Berisha går til Molde skal jeg annerkjenne deg som den uekte sønnen til Snåsamannen, og til og med omtale deg som Joralf jr heretter. Inntil videre tror jeg likevel bare at du er en av mange uekte nevøer av Komiske Ali.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

CliffC skrev: søn jan 16, 2022 11:08 pm
SuperGunners10 skrev: søn jan 16, 2022 10:38 pm Bare det at du tror Gulbrandsen er mer aktuell enn Berisha sier sitt.
Hvis Berisha går til Molde skal jeg annerkjenne deg som den uekte sønnen til Snåsamannen, og til og med omtale deg som Joralf jr heretter. Inntil videre tror jeg likevel bare at du er en av mange uekte nevøer av Komiske Ali.
Trenger ingen anerkjennelse takk.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Noen som vet når Molde trener på Aker? Umulig å finne noe som helst om det.

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Tinkler skrev: søn jan 16, 2022 9:11 pm Hvorfor må de ha spilt i Norge? Burde være mulig å hente en spiss som har prestert i en av de andre nordiske ligaene f.eks. Med kun Norge som nedslagsfelt blir jo alternativene veldig få.

Kone var på vei til Lorient men budet ble avslått S08. Så fort slike utenlandske klubber melder sin interesse er jo ikke Molde et alternativ for de beste spissene i ES, uavhengig av prisen.
Fordi det er den taktikken de har kjørt de seneste åra. Bjørnbak, Linnes, Etzaz, Haugen, Ulland, Sigurdarsson, Bolly, Brustad, Knudtzon, Eikrem, Leke James. Etablerte spillere som har bevist at de holder Eliteserie-nivå før de ble hentet.
For min del kan de godt vise at de holder Allsvenskan- eller Superligaen-nivå, men det er tydeligvis ikke sånn Molde har lett hittil.
Det kan jeg for så vidt skjønne, da hver liga har sin måte å spille på, og Molde sjeldent har tid til at etablerte spillere skal akklimatisere seg, da de har mer enn nok unge spillere som skal bruke denne tiden.

Forventer forresten store ting av Grødem denne sesongen. Han har vært i klubben i én sesong, og skal nå begynne å ta sin plass, slik Bryn gjorde 2021-sesongen etter én sesong. Hvis ikke blir han fort en Christensen som aldri bryter gjennom.
Fofana kan få litt mer tid siden han også må tilpasses den norske kulturen. La oss si fra og med 2023-sesongen.

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

SuperGunners10 skrev: man jan 17, 2022 12:53 am Noen som vet når Molde trener på Aker? Umulig å finne noe som helst om det.
De reiser vel nå til Spania?

WileE

Legg inn av WileE »

Det er håpløst og vi gir oss ikke! Det lukter comeback fra Björn Runström!

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

rapseballe. skrev: man jan 17, 2022 10:42 am
SuperGunners10 skrev: man jan 17, 2022 12:53 am Noen som vet når Molde trener på Aker? Umulig å finne noe som helst om det.
De reiser vel nå til Spania?
De reiser vel ikke før etter treningsøkten i morgen.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Sitter å ser første trening for Lillestrøm nå, straks starter det for Vålerenga også. Haugesund ble også sendt. Tenk om RBnett kunne vært så frempå.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»