Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Moose taper 2-3 etter OT. Men med det laget de nå stiller med er det smått imponerende å få med 1 poeng. Ikke mange navnene som var med i starten av sesongen. Viser en bredde og at både de som kommer fra ECHL til AHL og de fra AHL til NHL av og til bare må få en sjanse på høyere nivå.

Det var Paul Maurice store svakhet uten tvil. Nå er Lowry nødt til å hente spillere pga situasjonen men han viste også tidligere ag han ikke er fremmed for å gi nye sjansen. Det fortjener prospectsene og så må Harkins og co kjenne på presset bakfra og ikke bare føle at de er trygge på laget.

Spent på hvordan Jets kommer ut av denne Covid greia. Flere nye som nå banker på. Hva med Samberg og Perfetti? Reichel har gjort det bra. Chisholm fortjener ny kamp mener mange.Heinola er ikke engang med i diskusjonen nå.

Ekstremt tøffe valg man må ta på backen. Egentlig har man nå et par ok backer man kan trade bort hvis Samberg, Heinola og Chisholm fortsetter å ta nye steg. Så har vi helt glemt Kovacevic, årets back i Moose forrige sesong og som spilte bra for Jets i training campen. Han imponerte Maurice. Han er nå ute med Covid, elllers hadde nok han blitt foretrukket foran Chisholm tror jeg. Mange som banker på og det er kult. Back rekka er dyp nå. Endret seg mye siste 2 årene

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

a number of players are out of protocol and back on the ice for the Jets this morning including Nikolaj Ehlers, Kristian Reichel, Logan Stanley, Nathan Beaulieu and Ville Heinola

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose snur mot samme lag og vinner etter OT med 2-1. Arvid Holm i buret i denne. Berdin, Holm, Comrier - 3 meget solide AHL keepere + Comrie hos Jets. Ingen utpreget nr 2 bak Hellebuyck men det bør det være om ikke alt for lang tid. En av disse bør ta noen steg det neste året eller så.

Ellers trener nå flere av spillerne som var ute med Covid. Spent på om Samberg, Chisholm og Perfetti får lov å fortsette å spille. Ennå en stund til kamp. Heinola er også meldt kampklar og var på trening hos Jets. 3 prospects på backen som alle banker på nå

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Evgeny Svechnikov ranks 6th among NHL forwards in EH’s even strength defence component of GAR. Every player above him has played a lot more minutes. The Jets should play him much more, but especially if they’re defending a lead. He’s been excellent defensively this year.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Opp og ned med spillere mellom Jets-taxi-Moose hele tiden nå

The Winnipeg Jets announced today the team reassigned forwards Mikey Eyssimont, Austin Poganski and goaltender Arvid Holm from the Manitoba Moose to the Taxi Squad. The Jets also announced Declan Chisholm was reassigned to the Moose.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

It's the return of Random Bus Stats!

The #MBMoose goaltenders have been the backbone of this 7-game point streak. Just 12 goals against in 7 games.

Evan Cormier (5GP), Mikhail Berdin (1GP) and Arvid Holm (1GP) have a combined 1.66 GAA and .940 SV%.

So they've been pretty okay.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Endelig kamp igjen. Men blir tøft. Borte mot Washington. Noen spillere er tilbake. Spørsmålet er hvem som får tillit. Håper Samberg og Perfetti får fornyet tillit

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ikke bare jeg som grubler over lagoppstillingen til Jets nå

Food for thought:

Samberg earned himself another game. However, had Heinola not gotten COVID - he probably would've played. Maybe he'd have earned himself a 2nd game, too.

Obviously, the #NHLJets are invested in Stanley but he'll never be a top-four D. Heinola will.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig kule statistikker med GS/GP. Under23 i AHL for de som har spilt minst 15 kamper.
Cole Perfetti topper for forwards med 1,37 foran Jack Quinn og Marco Rossi
Ville Heinola topper for backer med 1,13
Leon Gawanke nr 3 med 1,07
Declan Chisholm med delt 6.plass med 0,92

Nå må de greie å ta nivået i NHL også. Men lovende, veldig lovende

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ser ut som om dette blir laget
Copp-Scheifele-Ehlers
Connor-Dubois-Perfetti
Harkins-Lowry-Poganski
Vesalainen-Toninato-Reichel

Morrissey-DeMelo
Samberg-Pionk
Stanley-Schmidt

Extra: Wheeler, Stastny, Svechnikov, Eyssimont, Beaulieu, Heinola

Samberg fortsetter. Spiller nok engang med Pionk som han kjenner fra barndommen. Gått på samme skole og vært med de yngre brødrene til Pionk.
Hvor ofte spiller 2 fra samme barneskole sammen i NHL?

Perfetti tillit i 2.rekka igjen.
Ennå endel spillere ute. De på extras pluss Dillon og Comrie

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tap 3-4 etter OT mot Washington

Men, Cole Perfetti med sitt første mål. Deilig

Ellers meldes det at Ehlers ble knetaklet og er ivertfall ute til neste kamp. Rapport kommer etterhvert. Men så ikke bra ut meldes det. Kjipt når spillere endelig begynte å komme tilbake, Ehlers inklusive som har vært ute med Covid

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Washington’s Dmitry Orlov will have a hearing today for Kneeing Winnipeg’s Nikolaj Ehlers.

Den var veldig stygg. Ble ikke dømt på og Orlov hadde assist på vinnermålet.

Ehlers ute på ubestemt tid

Orlov går for kneet. Endrer retning for å ta Ehlers. Ikke noe uhell der i gården

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig kult med de gode rapportene om Perfetti. Connor-Dubois-Perfetti har virkelig funnet tonen. Veldig mange håper de får lov å fortsette sammen. Selvtilliten til Perfetti øker for hver omgang.

Maurice hadde sendt han rett ned til Moose mår Wheeler og Stastny er klare. Hva gjør Lowry?

Mindre skriverier om Samberg etter denne kampen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Cole Perfetti's transformation from top prospect to top-six contributor with the Winnipeg Jets is happening right before our eyes. Spoiler alert: And it’s happening at an accelerated pace.

Får håpe det fortsetter inatt

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Seeing some current and former Jets connected players heading to the Olympics:

USA: Nathan Smith (2018 3rd)

China: Zach Yuen (2011 4th)

Finland: Jussi Olkinuora (Undrafted, signed by Jets, played for Moose)

Slovakia: Marko Dano (Part of the Ladd trade).

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stastny og Svechnikov inn på laget igjen. Ehlers ute på ubestemt tid med kneskade. Reichel må også vike plass. Perfetti fortsetter i rekke med Connor og Dubois.
Backen forblir uendret. Dvs Samberg fortsatt inne. Heinola og Beaulieu nr 7 og 8 i køen. Dillon fortsatt ute.

Blake Wheeler meldes omtrent klar. Antakelig klar til neste kamp. Hvem som må ut da er jeg usikker på, men tviler på at det blir Perfetti. Først må han vise seg fram inatt. Håper også Samberg imponerer igjen inatt, slik at han blir på laget også når Dillon er tilbake. Akkurat nå har Samberg plassen til Dillon på siden av Pionk.

Nashville inatt. De har hele 6 kamper mer enn Jets, men poeng prosenten er ikke avskrekkende. Blir ikke store avstanden de to imellom hvis Jets vinner inatt. Vinner Nashville så øker forspranget. Så utrolig viktig kamp å vinne i jakten på sluttspill

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

38-23 i skudd favør Jets. Men Nashville vinner 5-2.
3 mål i 1.periode for Nashville ødelegger alt.

Positive, Perfetti med over 16 minutter istid men ingen poeng. Samberg med over 14 minutter og 4 minutter mer enn Stanley.

Men seirene kommer for sjelden nå selv om det er mange nye på laget

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

#NHLJets lose 5-2. jets had a brutal first period and couldn’t play catch up.

Dubois and Scheifele with the goals.

anybody have any takeaways for best and worst jets tonight?

BEST: Morrissey, Scheifele, Perfetti

WORST: Dave Lowry for giving his son 17 mins and Svech 3

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Svechnikov fikk rett og slett litt over 3 minutter istid. Jeg trodde han var skadet, men dengang ei. Hva skjer?
At Lowry gir sin sønn mer istid synes jeg er helt greit. Jeg er en av de som synes Lowry har fått for lite istid. For mye istid på topp 6 i forhold til 3.rekka som er solid og som bør ha mer å fare med offensivt. Men 3 minutter på Svechnikov?

Morrissey hadde en kanonkamp ifølge rapportene. Kjekt at han er skikkelig på gang. Perfetti imponerer fortsatt. Dubois scorer og scorer. Oppe i 17 mål, nå, bare 4 bak Connor som er inne blant de beste i ligaen sålangt. Dubois er årets beholdning. Kanonsesong og alt de håpte de fikk og litt til.

Dillon var savnet mot Nashville. De var litt for veike fysisk og Dillons tilstedeværelse hadde vært til stor hjelp.

Lowry får litt kritikk, men de som gir kritikk ga vel også Maurice masse kritikk og vil nok også gi kritikk til en eventuell ny trener.
Det jeg liker med Lowry sålangt er at han tør å gi de unge spilletid. Perfetti spiller i topp 6. Pga skader ja, men Maurice hadde ikke satt han inn der. Samberg spiller på bekostning av Beaulieu. Det hadde aldri skjedd med Maurice. De unge får lov å vise seg fram. Det er tommel opp fra meg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Since Dave Lowry took over as the #NHLJets interim head coach, the team's PK has only allowed power-play goals against vs. Colorado.

They are now 16-for-16 sans the Avs game and 17-for-20 (85%) with it included.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets har en utfordring synes jeg og det er også skrevet om det i en artikkel idag.
Hva gjør Jets når trade deadline nærmer seg?
De har Dillon, Pionk, Morrissey, Schmidt og DeMelo på kontrakter som varer i 2 år til eller lenger.
Logan Stanley har 1 år til etter denne sesongen.
Beaulieu er uten kontrakt etter sesongen.

Bak kommer Samberg, Heinola og Chisholm. Skal disse fases inn i laget allerede nå så må noen ut. Men hvem?

Framover er det for tynt rett og slett. Copp er UFA etter sesongen og er den med nest flest poeng i Jets bak Connor. Men for få spillere melder seg på. Det er for stort sprang fra de beste til de ikke fullt så gode. Når alle er skadefrie så ser det mye lysere ut. Men spillere som Vesalainen og Harkins har ikke levert som jeg håpte på denne sesongen. Perfetti er på vei inn nå og det er et stort pluss. Men bak Perfetti er det egentlig ingen i Moose jeg ser for meg som en fast Jets spiller framover. Reichel kanskje, men usikker også der. Jets har noen gode prospects ute som ikke er kommet til Moose. Men det er litt fram til de eventuelt blir klare.

Bør Jets foreta seg noe radikalt før trade deadline?
Pionk, Dillon, Schmidt og Morrissey ønsker jeg å beholde. Ønsker Heinola og Samberg inn istedet for Stanley og DeMelo.
Tror kanskje jeg ville prøvd å trade Logan Stanley. Vil tro han er en spiller flere klubber kunne tenkt seg. Problemet her er at han er en billig spiller så det skjer neppe. Skal man styrke det offensive så må det ut en spiller som tjener litt. DeMelo kan fort være han som havner ut da

Skal bli spennende å se. Det er mye som ikke fungerer hos Jets. Samtidig er det mye på gang synes jeg. Man produserer sjanser. 38-23 i skudd mot Nashville er bra selv om det blir tap. Det er noen få ting som må på plass og da først og fremst må flere melde seg på foran buret. Connor og Dubois er litt for alene med å score mål.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tidlig kamp ikveld borte mot Boston. Tøff match, veldig tøff. Boston har 8-2-0 siste 10 kampene

Jets kan kanskje få Wheeler tilbake.
Ehlers er ute week-to-week. Så han er ute en stund. Wheeler tar nok hans plass, noe som gjør at Perfetti nok får fortsette.
Dillon er også tilbake på isen, men om han blir klar er usikkert. Samberg som ligger tynt an da selv om han spilte betydelig mer enn Stanley sist kamp. Hadde vært kult om godt spill resulterte i at man fikk spille videre selv om spillere kommer tilbake og at Stanley måtte vike plass.

Lowry er intervjuet om Heinola. Heinola hadde vært først i køen inn på laget når Samberg og Chisholm fikk spille. Men han fikk Covid. Dårlig timing og nå må han vente på neste gang det blir åpning for å prøve seg sier Lowry. Så Samberg har rett og slett gått forbi Heinola. Ikke noe imot det jeg. Samberg er jeg spent på og har egentlig ventet på. De kalte han late bloomer. Men han har spilt for et Universitetslag som har vunnet hvert eneste år han har spilt. Han ville ikke til Moose før han var ferdig med utdannelsen. Fjoråret forventet jeg mer, men det var nok en overgang fra Universitet til AHL. Men nå er han på gang. Ja late bloomer er han, men etter eget ønske. For han var ønsket opp til Moose for noen år siden.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

The #MBMoose are coached so, so well. Even in these games where, on paper, their roster is so unmatched - everybody sticks to the script.

As an aside, I'm convinced Chisholm-Gawanke are one of the best pairings within the entire AHL.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets taper 2-3 mot Boston. Det var et fortjent tap. Jevn kamp, men Boston litt mer aggresive og skapte mer farligheter. Jets egentlig litt tannløse etter 1.periode. Det går for sent og når man dumper pucken dypt hver eneste gang og skal jage så er det tungt når man vinner pucken så sjelden. Boston aggresive og temmet Jets etterhvert.

Ser at Perfetti har noe med seg selv om det ikke ga tellende resultat idag. Men en av få som har litt ro med pucken og som greier å dra av en spiller. Sluttproduktet er ikke helt der ennå. Samberg hadde ingen feilfri kamp, men en helt ok kamp. Synes han ble bedre og bedre.

Jets har et stykke igjen. Holder det til å få sluttspill? Det vil tiden framover vise. Tette kamper framover. Jets har ikke spilt hjemme siden før jul, så det blir mange hjemmekamper, noe som er positivt. Jeg har ennå håp. Det er ikke håpløst. Boston er et av formlaga og det var ikke umulig å slå de idag. Men det lille ekstra mangler.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose møter topplaget og greier å vinne 4-3 etter OT.
Moose mangler så mye spillere at det er et under at de i det heletatt er konkurransedyktige. Men de spiller jevnt og vinner oftere enn de taper selv uten de 6-8 beste spillerne sine.

Godt at et av laga greier å vinne

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hva synes jeg om Lowry vs Maurice sålangt?
Resultatmessig er det jo ikke bedre. Betyr det at Maurice fikk ut det beste av laget? Nei mener jeg. Maurice hadde ikke slike forfall som det Lowry har måttet hanskes med.

Lowry har ikke vært ubrukelig, langt ifra. Det er ennå tidlig, men tror ikke han er den langsiktige løsningen. Men det at han gir ungguttene spilletid. Lar Samberg spille foran Stanley pga spillet som er vist - respekterer jeg og digger jeg. Slik skal det være. Skal ikke være noen klippekort, som det har vært før.

Problemet til Jets er at de ikke får gang på de nest beste. Alt for mye ansvar på de antatt beste. Vesalainen, Harkins, Toninato og de andre er ok, men jeg hadde forventet mer av Vesalainen og Harkins spesielt. De må steppe opp. Vesalainen er en stor spiller. Men det virker som om han tar omvei istedet for å gå rett på puck for å slippe dueller. Han burde ta duellene som kom så stor og sterk som han er. Harkins hadde mål idag, men ellers viser han ikke allverden.

Jets må bruke resten av sesongen på å bygge opp Perfetti og håpe at de andre også kommer. Det trengs påfyll og Perfetti bør passe bra inn i topp 6 fra og med nå og framover. Litt skuffet idag. Det blir for veikt, noe som også var melodien mot Nashville sist.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Just a remarkable win by the undermanned Moose as they defeat the AHL leading Wolves by a final score of 4-3 in OT.

Manitoba improved to 21-10-2-1 on the season. They are seven points back of Chicago in 1st.

Evan Polei with the OT winner.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»