Comeback for superligaen?

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Comeback for superligaen?

Legg inn av newsflash »

Til tross for de aller fleste klubbene trakk seg fra Superligaen, så har Real Madrid, Juventus og Barcelona fortsatt samarbeidet og ønsket å gå videre med prosjektet. Nå har de sikret seg støtte fra EU domstolen for at de ikke kan få straff fra UEFA for dette, og de har i tillegg vunnet frem med at EU domstolen skal vurdere UEFAS "monopol" på europeisk fotball.

https://www.dagbladet.no/studio/sportss ... post=69867

https://www.juventus.com/en/news/articl ... d-30-07-21

Dette lover dårlig...

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Om supporterne står samlet er dette dødfødt uansett. EU domstolen kan ikke tvinge klubber inn i denne dritten, og i alle fall i England viste fansen virkelig makt

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Nei faen få det bort....

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

seriemester2013 skrev: fre jul 30, 2021 6:40 pm Om supporterne står samlet er dette dødfødt uansett. EU domstolen kan ikke tvinge klubber inn i denne dritten, og i alle fall i England viste fansen virkelig makt
EU domstolen har tvunget igjennom store endringer i fotballen før, jfr f.eks. Bosman dommen.

Nå tror jeg ikke dette blir noe av så lenge klubbene i England holder seg unna, men tipper pengene frister en del griske eiere. De har nok lært av supporteropprøret og vil nok være bedre forberedt ved neste runde.

caliblue

Legg inn av caliblue »

seriemester2013 skrev: fre jul 30, 2021 6:40 pm Om supporterne står samlet er dette dødfødt uansett. EU domstolen kan ikke tvinge klubber inn i denne dritten, og i alle fall i England viste fansen virkelig makt
Tullprat.

Supporterne med upopulære eiere benyttet anledningen til å protestere mot allerede upopulære eiere.

Politikere på høyeste hold mobiliserte, UEFA og FA var klare på hvor de stod og de resterende 14 lagene i PL var klokkeklare på at lagene ble kastet ut av PL om de ikke trakk seg fra Superligaen.

Det lille som var av supporterprotester var ventet og spilte en beskjeden rolle.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

caliblue skrev: fre jul 30, 2021 7:35 pm
Politikere på høyeste hold mobiliserte, UEFA og FA var klare på hvor de stod og de resterende 14 lagene i PL var klokkeklare på at lagene ble kastet ut av PL om de ikke trakk seg fra Superligaen.
Det er jo derfor denne dommen fra EU domstolen er så problematisk. Den setter både politikere og UEFA sjakk matt, de kan ikke gripe inn ovenfor de klubbene som eventuelt blir med i Superligaen.

De engelske klubbene er riktignok i en særstilling i og med at Storbritannia ikke lenger er med i EU, slik at her kan FA og politikerne fremdeles gripe inn.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Blir det da en trelagsturnering eller skal de lagene som har trukket seg komme krypende tilbake ? Håper at PL kaster ut de av engelske laga som eventuelt måtte prøve seg.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

TrondLFC skrev: fre jul 30, 2021 9:20 pm Blir det da en trelagsturnering eller skal de lagene som har trukket seg komme krypende tilbake ? Håper at PL kaster ut de av engelske laga som eventuelt måtte prøve seg.
Blir det mye penger involvert og UEFA eller de nasjonale forbundene ikke kan straffe lagene som er med, så skal du se at de nok får deltakere :oops:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mye penger blir det nok også i så fall.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

newsflash skrev: fre jul 30, 2021 10:20 pm
TrondLFC skrev: fre jul 30, 2021 9:20 pm Blir det da en trelagsturnering eller skal de lagene som har trukket seg komme krypende tilbake ? Håper at PL kaster ut de av engelske laga som eventuelt måtte prøve seg.
Blir det mye penger involvert og UEFA eller de nasjonale forbundene ikke kan straffe lagene som er med, så skal du se at de nok får deltakere :oops:
Fordelen her er vel som nevnt at UK er ute av EU og at PL og FA har litt mer kjøtt på beina i så måte.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Alternativt så har nå Barcelona, Real Madrid og Juventus skaffet seg ryggdekning mot å bli kastet ut av ligasystemene deres, bli nektet å spille CL eller betale saftige bøter så nå slipper de å trekke seg og kan kreve inn de pengene de andre klubbene må punge ut med dersom de trakk seg fra prosjektet.

Kan se for meg at de kommer tilbake med en sommerturnering de årene det ikke er EM eller VM.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Zorbeltuss skrev: lør jul 31, 2021 8:48 am Alternativt så har nå Barcelona, Real Madrid og Juventus skaffet seg ryggdekning mot å bli kastet ut av ligasystemene deres, bli nektet å spille CL eller betale saftige bøter så nå slipper de å trekke seg og kan kreve inn de pengene de andre klubbene må punge ut med dersom de trakk seg fra prosjektet.

Kan se for meg at de kommer tilbake med en sommerturnering de årene det ikke er EM eller VM.
Jepp, og når eierne i en del PL klubber ser at det koster å droppe Superligaen tror jeg de velger å ignorere fansens protester.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

newsflash skrev: lør jul 31, 2021 12:46 pm
Zorbeltuss skrev: lør jul 31, 2021 8:48 am Alternativt så har nå Barcelona, Real Madrid og Juventus skaffet seg ryggdekning mot å bli kastet ut av ligasystemene deres, bli nektet å spille CL eller betale saftige bøter så nå slipper de å trekke seg og kan kreve inn de pengene de andre klubbene må punge ut med dersom de trakk seg fra prosjektet.

Kan se for meg at de kommer tilbake med en sommerturnering de årene det ikke er EM eller VM.
Jepp, og når eierne i en del PL klubber ser at det koster å droppe Superligaen tror jeg de velger å ignorere fansens protester.
Da er i så fall Liverpool historie for meg.

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Bra UEFA får seg en smekk, selvom jeg ikke er en fan av superlague så er jeg heller ikke noe fan av UEFA, så om man får røstet litt i systemet og pampene der så er det bare bra.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ramos004 skrev: man aug 02, 2021 6:31 pm Bra UEFA får seg en smekk, selvom jeg ikke er en fan av superlague så er jeg heller ikke noe fan av UEFA, så om man får røstet litt i systemet og pampene der så er det bare bra.
Vel, dette handler nok ikke om å begrense UEFAs makt. Dette handler om å skaffe mest mulig til seg selv, og dele minst mulig med andre. La deg aldri lure til å tro noe annet.

samsung22

Legg inn av samsung22 »

TrondLFC skrev: fre jul 30, 2021 9:20 pm Blir det da en trelagsturnering eller skal de lagene som har trukket seg komme krypende tilbake ? Håper at PL kaster ut de av engelske laga som eventuelt måtte prøve seg.
Strengt tatt er alle lagene fortsatt med i Superligaen. De har signert bindene kontrakter og det ingen av de som faktisk har kommet seg ut av kontrakten (enda).

Status pr.nå er at RM, Barca og Juve ønsker å fortsette med Superligaen, men at det hele er satt på pause slik at de kan komme med ett nytt format på ligaen. De resterende lagene ønsker å trekke seg.

peraleks

Legg inn av peraleks »

samsung22 skrev: ons aug 04, 2021 10:40 pm
TrondLFC skrev: fre jul 30, 2021 9:20 pm Blir det da en trelagsturnering eller skal de lagene som har trukket seg komme krypende tilbake ? Håper at PL kaster ut de av engelske laga som eventuelt måtte prøve seg.
Strengt tatt er alle lagene fortsatt med i Superligaen. De har signert bindene kontrakter og det ingen av de som faktisk har kommet seg ut av kontrakten (enda).

Status pr.nå er at RM, Barca og Juve ønsker å fortsette med Superligaen, men at det hele er satt på pause slik at de kan komme med ett nytt format på ligaen. De resterende lagene ønsker å trekke seg.
Jeg mistenker at de andre lagene fremdeles "er med".
Juventus, RM og Barcelona hadde neppe stått såpass sterkt på dette fremdeles om det var et blant nei fra samtlige av de andre.

Jeg tror man venter på at ting roer seg ned nå, samtidig som de forbereder seg langt bedre for en runde nr 2.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

peraleks skrev: søn aug 08, 2021 12:34 am
samsung22 skrev: ons aug 04, 2021 10:40 pm
TrondLFC skrev: fre jul 30, 2021 9:20 pm Blir det da en trelagsturnering eller skal de lagene som har trukket seg komme krypende tilbake ? Håper at PL kaster ut de av engelske laga som eventuelt måtte prøve seg.
Strengt tatt er alle lagene fortsatt med i Superligaen. De har signert bindene kontrakter og det ingen av de som faktisk har kommet seg ut av kontrakten (enda).

Status pr.nå er at RM, Barca og Juve ønsker å fortsette med Superligaen, men at det hele er satt på pause slik at de kan komme med ett nytt format på ligaen. De resterende lagene ønsker å trekke seg.
Jeg mistenker at de andre lagene fremdeles "er med".
Juventus, RM og Barcelona hadde neppe stått såpass sterkt på dette fremdeles om det var et blant nei fra samtlige av de andre.

Jeg tror man venter på at ting roer seg ned nå, samtidig som de forbereder seg langt bedre for en runde nr 2.
Tviler. Tror det handler mer om at Juventus, RM og Barca har hatt høyere risk / reward enn de andre klubbene i ligaen og at formell kansellering vil utløse enorme kostnader som de ikke kan bære. Tipper de har forpliktet seg til å få på plass Super Ligaen innen en viss dato og at de venter til denne datoen med å gi opp for å utsette kostnadene.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Tipper vi etterhvert får se en Europeisk liga, som ikke inkluderer tyske og britiske lag. Flere klubber vil takke nei, men man får en liga med topplag fra ulike nasjoner.

Celtic og Rangers vil som svar få plass i PL for å opprettholde konkurransekraften.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

TomBrady12 skrev: søn aug 08, 2021 9:38 am Tipper vi etterhvert får se en Europeisk liga, som ikke inkluderer tyske og britiske lag. Flere klubber vil takke nei, men man får en liga med topplag fra ulike nasjoner.

Celtic og Rangers vil som svar få plass i PL for å opprettholde konkurransekraften.
Hvilken interesse har du inntrykk av at det er rundt ligaen? For det er vel strengt tatt dette som vil bli avgjørende til syvende og sist, om folk greier å opprettholde interessen av å være i et lukket selskap over tid.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

TrondLFC skrev: søn aug 08, 2021 2:39 pm
TomBrady12 skrev: søn aug 08, 2021 9:38 am Tipper vi etterhvert får se en Europeisk liga, som ikke inkluderer tyske og britiske lag. Flere klubber vil takke nei, men man får en liga med topplag fra ulike nasjoner.

Celtic og Rangers vil som svar få plass i PL for å opprettholde konkurransekraften.
Hvilken interesse har du inntrykk av at det er rundt ligaen? For det er vel strengt tatt dette som vil bli avgjørende til syvende og sist, om folk greier å opprettholde interessen av å være i et lukket selskap over tid.

Det avhenger av hvordan ligaen ender opp med å bli. Men med en kjerne med Real Madrid, Barcelona og Juventus, så har de et godt utgangspunkt. Så avhenger det også hvem fler som blir med.

Slik det er nå er det ekstremt mye mer penger i premier league, og de øvrige toppklubbene vil ikke sitte og se på at den utviklingen særlig lenge.

arknath

Legg inn av arknath »

Den største smellen kommer når de 3 lagene som går videre med superligaen saksøker de andre lagene som droppet ut for brudd på kontrakt. Det kan bli ganske så mange milliarder det (avhengig av ordlyden i den kontrakten)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TomBrady12 skrev: søn aug 08, 2021 3:53 pm
TrondLFC skrev: søn aug 08, 2021 2:39 pm
TomBrady12 skrev: søn aug 08, 2021 9:38 am Tipper vi etterhvert får se en Europeisk liga, som ikke inkluderer tyske og britiske lag. Flere klubber vil takke nei, men man får en liga med topplag fra ulike nasjoner.

Celtic og Rangers vil som svar få plass i PL for å opprettholde konkurransekraften.
Hvilken interesse har du inntrykk av at det er rundt ligaen? For det er vel strengt tatt dette som vil bli avgjørende til syvende og sist, om folk greier å opprettholde interessen av å være i et lukket selskap over tid.

Det avhenger av hvordan ligaen ender opp med å bli. Men med en kjerne med Real Madrid, Barcelona og Juventus, så har de et godt utgangspunkt. Så avhenger det også hvem fler som blir med.

Slik det er nå er det ekstremt mye mer penger i premier league, og de øvrige toppklubbene vil ikke sitte og se på at den utviklingen særlig lenge.
Men skal vel ikke se bort i fra at klubber som Inter osv også blir med når pengesekken lokker.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Jeg tror uansett at det blir uten engelske klubber når man spesielt her ser hvordan supporterne har respondert.
Sann mine ord ; om noen av klubbene i det hele tatt tenker tanken om å snu på femøringen nå så kommer et helvete uten sidestykke i historien til å bryte ut. Uansett saksøking, straff, konsekvenser, what ever så kommer ikke de engelske lagene til å tørre.
Jeg har fulgt Liverpool siden tidlig 80 tall og tør å påstå med rimelig stor sikkerhet at om de vender tilbake til denne idiotligaen så blir det uten supporterne og John Henry vil måtte bruke resten av livet sitt på å se seg over skuldrene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»