Vinter-OL 2022 - Generell tråd

Svar
Armando71

Re: Vinter-OL 2022 - Generell tråd

Legg inn av Armando71 »

Et flott OL med tanke på medaljefangsten til de norske utøverne, men opplevelsen forringes kraftig av de trasige rammene rundt konkurransene. Uten publikum og i golde omgivelser har det vært et mesterskap som jeg vil rangere helt på bunn av de jeg har sett. Det forrige i Korea var jo heller ikke mye å rope hurra for med tanke på publikum og rammene rundt.

Det neste vinter-OL er i Italia, så da er det jo håp om folkefest og god stemning. Håper det blir lenge til neste gang i Asia.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Armando71 skrev: søn feb 20, 2022 2:52 pm Et flott OL med tanke på medaljefangsten til de norske utøverne, men opplevelsen forringes kraftig av de trasige rammene rundt konkurransene. Uten publikum og i golde omgivelser har det vært et mesterskap som jeg vil rangere helt på bunn av de jeg har sett. Det forrige i Korea var jo heller ikke mye å rope hurra for med tanke på publikum og rammene rundt.

Det neste vinter-OL er i Italia, så da er det jo håp om folkefest og god stemning. Håper det blir lenge til neste gang i Asia.
Enig. Bortsett fra norsk medaljefangst og rent sportslige prestasjoner var dette relativt begredelige greier. Og 100 % enig med deg. Det bør være tiår til neste gang det blir vinter-OL i Asia.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

KongOlav2 skrev: søn feb 20, 2022 2:53 pm
Armando71 skrev: søn feb 20, 2022 2:52 pm Et flott OL med tanke på medaljefangsten til de norske utøverne, men opplevelsen forringes kraftig av de trasige rammene rundt konkurransene. Uten publikum og i golde omgivelser har det vært et mesterskap som jeg vil rangere helt på bunn av de jeg har sett. Det forrige i Korea var jo heller ikke mye å rope hurra for med tanke på publikum og rammene rundt.

Det neste vinter-OL er i Italia, så da er det jo håp om folkefest og god stemning. Håper det blir lenge til neste gang i Asia.
Enig. Bortsett fra norsk medaljefangst og rent sportslige prestasjoner var dette relativt begredelige greier. Og 100 % enig med deg. Det bør være tiår til neste gang det blir vinter-OL i Asia.
Sapporo, Vancouver, Salt Lake City og Barcelona/Pyreneene( Spania, Frankrike og Andorra) er søkere til OL 2030. Tenker siste alternativ er mest urealistisk da OL 2026 er i Europa. Håper enten på Canada eller USA.

Number4

Legg inn av Number4 »

Hva skal man gjøre nå? :roll:

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Norsk kvinneidrett er virkelig nede i en bølgedal. Kun tre jenter som har tatt individuelle medaljer i dette OL, det må vel være rekordlavt? Begynner å bli lenge siden individuell medalje i sommer OL også - faktisk helt tilbake til 2008.

Bak Olsbu og Closterbolhaug (som uansett gir seg snart) så er det syltynne greier. Er jammen ikke sikkert at det blir noen individuelle gull på kvinner i neste OL heller, må vel satse på Wiklund og at et par av alpinjentene klarer å ta steg.
Sist redigert av Trehjulssykkel den søn feb 20, 2022 3:03 pm, redigert 1 gang totalt.

Bolle

Legg inn av Bolle »

PapaSmurf skrev: søn feb 20, 2022 12:34 pm Så har vi Discovery. Vi nordmenn er vant til sendinger uten stadige forstyrrende avbrudd og med kommentatorer med mye kompetanse og flott formidlingsevne.
Øvelse etter øvelse har blitt skjemt av «vi tar en øøørliten pause, så er vi snart tilbake», og det kulminerte i en direkte ufin måte å vise dagens 3-mil i opptak på for oss som ikke orket å se det live. 4 reklamepauser på mellom 8 og 10 minutter. Disse pausene kveler stemning, det fjerner intensitet og nerve og det gjør at produktet som leveres blir langt langt svakere enn vi er vant til.

Kommentatorene har jevnt over holdt alt fra litt svakere til mye svakere nivå enn det vi er vant til. Noe kan nok skyldes at de ikke er i Kina, og noe må den fryktelig svake TV-produksjonen ta skylden for. Men jeg har savnet NRKs folk hver dag. Det opplevde jeg ikke da TV2 var inne med OL-rettigheter. De leverte langt bedre fra kommentatorboksen og enormt mye bedre på timing med reklameslots.

Så for meg er det litt delt. Et fantastisk OL sportslig sett, et svakt OL når man ser på TV-produktet og et elendig OL om man ser på rammen rundt.

Jeg håper at Discovery lærer av dette, for dette holder ikke neste gang.
Støttes. Anbefaler at du formidler dette til Discovery også, slik at de har muligheter til å lære av det

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

PapaSmurf skrev: søn feb 20, 2022 12:34 pm Når man ser tilbake på OL har det vært et strålende OL for norske utøvere.

Men jeg ønsker å grafse litt i det som trekker opplevelsen ned:

Å legge et OL til en forblåst, iskald ørkenslette var som forventet en horribel idé. Rammen rundt øvelsene har vært fæl. At det ikke er publikum kan ikke IOC noe for, men alt annet kan de skylde seg selv for.

Så har vi Discovery. Vi nordmenn er vant til sendinger uten stadige forstyrrende avbrudd og med kommentatorer med mye kompetanse og flott formidlingsevne.
Øvelse etter øvelse har blitt skjemt av «vi tar en øøørliten pause, så er vi snart tilbake», og det kulminerte i en direkte ufin måte å vise dagens 3-mil i opptak på for oss som ikke orket å se det live. 4 reklamepauser på mellom 8 og 10 minutter. Disse pausene kveler stemning, det fjerner intensitet og nerve og det gjør at produktet som leveres blir langt langt svakere enn vi er vant til.


Kommentatorene har jevnt over holdt alt fra litt svakere til mye svakere nivå enn det vi er vant til. Noe kan nok skyldes at de ikke er i Kina, og noe må den fryktelig svake TV-produksjonen ta skylden for. Men jeg har savnet NRKs folk hver dag. Det opplevde jeg ikke da TV2 var inne med OL-rettigheter. De leverte langt bedre fra kommentatorboksen og enormt mye bedre på timing med reklameslots.

Så for meg er det litt delt. Et fantastisk OL sportslig sett, et svakt OL når man ser på TV-produktet og et elendig OL om man ser på rammen rundt.

Jeg håper at Discovery lærer av dette, for dette holder ikke neste gang.
Jeg så det i opptak fra kl 0800.
Holdt på å klikke av de stadige "ørliten pause". De varte og rakk og ødela opplevelsen fullstendig. Hva tenker Discovery på? Jeg har lagt dem for evig hat etter OL :evil:

Kommentarene var stort sett ikke bra (unntatt for skiskyting), men det verste var fraværet av medaljeseremonier og de evinnelige reklameavbruddene. T.o.m. på teamsprinten la de inn reklamepauser. Stavbrekk o.a. dramatikk ble vi opplyst om i ettertid. Dette holder ikke i det hele tatt!
Terningkast 1 til Discovery. Håper de aldri får slike rettigheter mer.

Bolle

Legg inn av Bolle »

Tyskland dominerte totalt og tok 9 av 10 gull på aking/skeleton/bob og 16 av 30 mulige medaljer. Er dette en idrett som er såpass dominert av kun ett land at den kan stå i fare på det olympiske program?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Number4 skrev: søn feb 20, 2022 3:01 pm Hva skal man gjøre nå? :roll:
Se opptakene du har gjort i reprise frem til neste OL. Mye snadder for mitt vedkommende. Syns fortsatt at det er flott å se Martin Johnsrud Sundby ta VM-gull på 15 km klassisk i Seefeld blant annet.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Topp 5:
1) Skiskytterstafett menn
2) Fellesstart skiskyting menn
3) Sprint skiskyting kvinner
4) 10 km langrenn kvinner
5) Kombinert storbakkerenn

BioDex

Legg inn av BioDex »

Bolle skrev: søn feb 20, 2022 3:03 pm Tyskland dominerte totalt og tok 9 av 10 gull på aking/skeleton/bob og 16 av 30 mulige medaljer. Er dette en idrett som er såpass dominert av kun ett land at den kan stå i fare på det olympiske program?
Ikke så lenge tyskerne dominerer sporten. De er jo avhengig av akebakken skal de hevde seg mot de store.

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

Bolle skrev: søn feb 20, 2022 3:03 pm Tyskland dominerte totalt og tok 9 av 10 gull på aking/skeleton/bob og 16 av 30 mulige medaljer. Er dette en idrett som er såpass dominert av kun ett land at den kan stå i fare på det olympiske program?
Nei, de må ha noen øvelser som drar tyske tv-seere. La dem seile nedover i fred.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Jeg syns kommentatorene har vært bedre enn forventet. Er ikke kjempefan av Myhre og hans muntlige orddelingsfeil (medalje ............ kandidat), og Fredheim hadde nok ikke øvd seg på å kommentere lagkonkurranse før.
Men kan godta det, og ellers er jeg fornøyd, og jeg pleier å være kjempekresen på kommenteringen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Korgutt skrev: søn feb 20, 2022 3:01 pm Sapporo, Vancouver, Salt Lake City og Barcelona/Pyreneene( Spania, Frankrike og Andorra) er søkere til OL 2030. Tenker siste alternativ er mest urealistisk da OL 2026 er i Europa. Håper enten på Canada eller USA.
Er SLC offisiell søker? Ser ikke slik ut på wikisidene om OL?

Det bør ikke være uråd med to OL på rappen i Europa. OL i Barcelona og Pyreneene vil være noe helt nytt, så det bør prioriteres i mine øyne. Evt oppfordres til å søke på nytt i 2034. Om det må bli NA håper jeg på Vancouver.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lok1 skrev: søn feb 20, 2022 3:27 pm Jeg syns kommentatorene har vært bedre enn forventet. Er ikke kjempefan av Myhre og hans muntlige orddelingsfeil (medalje ............ kandidat), og Fredheim hadde nok ikke øvd seg på å kommentere lagkonkurranse før.
Men kan godta det, og ellers er jeg fornøyd, og jeg pleier å være kjempekresen på kommenteringen.
Nystad er også temmelig ille. Man ønsker ikke en Harald Bredeli i kommentatorboksen, men får være måte på uengasjerende kommentering. Fyren er må være det "flateste" og minst engasjerende jeg har hørt i en kommentatorboks noengang.

startelver

Legg inn av startelver »

Mine topp 3 øyeblikk i dette OL er :
1. Lindvik vinner hoppgull stor bakke,
2. Røiseland knuser alle individuelt
3. Mix-stafetten med Klæbo

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

KongOlav2 skrev: søn feb 20, 2022 3:46 pm Nystad er også temmelig ille. Man ønsker ikke en Harald Bredeli i kommentatorboksen, men får være måte på uengasjerende kommentering. Fyren er må være det "flateste" og minst engasjerende jeg har hørt i en kommentatorboks noengang.
Nystad burde spille inn lydbøker for de som lider av søvnløshet, han kan få alt til å høres søvndyssende ut.

BioDex

Legg inn av BioDex »

TheBaseline skrev: fre des 10, 2021 7:43 pm Jeg spår fiasko. Kommer til å bli et av våre dårligste vinter-OL noensinne. Jansrud er skadet. Skiskytterne våre er i dårlig form. Vi er ikke så dominerende lenger i langrenn. Jeg tror Sverige konmer til å gjøre et meget godt OL med mange gullmedaljer i både langrenn og skiskyting.
Hehehe....snakk om skivebom :lol: 5 strafferunder!! Ble tidenes beste vinter OL for Norge! Tidenes beste OL for skiskytterne! Og vi tok flest gull i langrenn, en mer en roc. Bra spådom :lol:

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

KongOlav2 skrev: søn feb 20, 2022 3:41 pm
Korgutt skrev: søn feb 20, 2022 3:01 pm Sapporo, Vancouver, Salt Lake City og Barcelona/Pyreneene( Spania, Frankrike og Andorra) er søkere til OL 2030. Tenker siste alternativ er mest urealistisk da OL 2026 er i Europa. Håper enten på Canada eller USA.
Er SLC offisiell søker? Ser ikke slik ut på wikisidene om OL?

Det bør ikke være uråd med to OL på rappen i Europa. OL i Barcelona og Pyreneene vil være noe helt nytt, så det bør prioriteres i mine øyne. Evt oppfordres til å søke på nytt i 2034. Om det må bli NA håper jeg på Vancouver.
Ifølge denne wikisiden og flere andre sider så står SLC som en av søkerne. Håper egentlig det samme som deg med 2 OL på rappen i Europa. Men om det ikke skjer så håper jeg at Sapporo fallet ut. Vancouver/SLC er egentlig hipp som happ for meg.
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Vinter-OL_2030

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

Vil helst ikke ha flere OL på steder som helt mangler vintersportstradisjoner i min levetid. Vi trenger engasjert publikum i flere OL på rad nå.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Korgutt skrev: søn feb 20, 2022 4:01 pm
Ifølge denne wikisiden og flere andre sider så står SLC som en av søkerne. Håper egentlig det samme som deg med 2 OL på rappen i Europa. Men om det ikke skjer så håper jeg at Sapporo fallet ut. Vancouver/SLC er egentlig hipp som happ for meg.
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Vinter-OL_2030
På den engelske wiki-siden står det "pending bid".

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Jeremiah skrev: søn feb 20, 2022 4:06 pm Vil helst ikke ha flere OL på steder som helt mangler vintersportstradisjoner i min levetid. Vi trenger engasjert publikum i flere OL på rad nå.
Tror ikke det er så store muligheter for at det skjer heller. Spørs om du regner Spania inn i dette, de kommer nok til å få det en gang i fremtiden. Ellers blir det nok mye Europa/Nord-Amerika fremover, samt Sapporo.

William_S

Legg inn av William_S »

Norge burde absolutt søke. Jeg er sikker på at om ol i år hadde gått i Oslo så hadde det blitt en folkefest av dimensjoner. Langt over dette dulle olet i Kina. Men norsk media og distrikts Norge hadde en klar agenda... jeg er fortsatt forbanna på det pisset som herja norsk media i 2014.

Og ikke minst ble mye av dette bråket startet av Frp i Oslo..

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

William_S skrev: søn feb 20, 2022 6:12 pm Norge burde absolutt søke. Jeg er sikker på at om ol i år hadde gått i Oslo så hadde det blitt en folkefest av dimensjoner. Langt over dette dulle olet i Kina. Men norsk media og distrikts Norge hadde en klar agenda... jeg er fortsatt forbanna på det pisset som herja norsk media i 2014.

Og ikke minst ble mye av dette bråket startet av Frp i Oslo..
Folkefest er jeg ikke sikker på at det ville blitt.

William_S

Legg inn av William_S »

sexxes skrev: søn feb 20, 2022 6:22 pm
William_S skrev: søn feb 20, 2022 6:12 pm Norge burde absolutt søke. Jeg er sikker på at om ol i år hadde gått i Oslo så hadde det blitt en folkefest av dimensjoner. Langt over dette dulle olet i Kina. Men norsk media og distrikts Norge hadde en klar agenda... jeg er fortsatt forbanna på det pisset som herja norsk media i 2014.

Og ikke minst ble mye av dette bråket startet av Frp i Oslo..
Folkefest er jeg ikke sikker på at det ville blitt.
Hvorfor ikke? Er bare å ta en titt på coronaregler i Norge vs Kina. Vi hadde nok ikke plassert folk på elendige isolasjonshotell i gokk og gitt folk dårlig mat

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

William_S skrev: søn feb 20, 2022 6:26 pm
sexxes skrev: søn feb 20, 2022 6:22 pm
William_S skrev: søn feb 20, 2022 6:12 pm Norge burde absolutt søke. Jeg er sikker på at om ol i år hadde gått i Oslo så hadde det blitt en folkefest av dimensjoner. Langt over dette dulle olet i Kina. Men norsk media og distrikts Norge hadde en klar agenda... jeg er fortsatt forbanna på det pisset som herja norsk media i 2014.

Og ikke minst ble mye av dette bråket startet av Frp i Oslo..
Folkefest er jeg ikke sikker på at det ville blitt.
Hvorfor ikke? Er bare å ta en titt på coronaregler i Norge vs Kina. Vi hadde nok ikke plassert folk på elendige isolasjonshotell i gokk og gitt folk dårlig mat
Tror du virkelig det!?
Vil heller tro det hadde blitt flyttet til 2023.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Neptun skrev: søn feb 20, 2022 3:03 pm Jeg så det i opptak fra kl 0800.
Holdt på å klikke av de stadige "ørliten pause". De varte og rakk og ødela opplevelsen fullstendig. Hva tenker Discovery på? Jeg har lagt dem for evig hat etter OL :evil:

Kommentarene var stort sett ikke bra (unntatt for skiskyting), men det verste var fraværet av medaljeseremonier og de evinnelige reklameavbruddene. T.o.m. på teamsprinten la de inn reklamepauser. Stavbrekk o.a. dramatikk ble vi opplyst om i ettertid. Dette holder ikke i det hele tatt!
Terningkast 1 til Discovery. Håper de aldri får slike rettigheter mer.
Jeg tok opp 3-mila i natt- så den i opptak slik at jeg var ferdig litt over 0930 og skjønte ingenting da reprisen fortsatt ikke var ferdig :lol:

Nei hvilket reklame-helvete årets OL har vært! Føler faktisk at jeg som seer blir holdt for narr når TVN skal skvise inn Enda en reklamepause på andre runde av sprintstafetten!
NEI! Jeg er ikke interessert i den slitsomme handlelista til denne småbarnsfamilien som skal på Obs! Jeg vil se TUW brekke staven i stort bilde- dramatisk formidlet av i alle fall én av kommentatorene!

Men dette OL har TVN formidlet mest mtp å få folk over på Discovery+, som om det er på den måten folk flest ønsker å oppleve et OL 🤭😊😆
Sånn føler jeg disse reklameavbruddene er timet: "du kan jo se reklamefritt på vår strømmetjeneste!"

Litt "groteske" har også reklame-jinglene på TVNorge vært de siste dagene: Thomas Giertsen dukker opp i ruta- blir "skalpert" og ut av hullet i hodet dukker Atle Antonsen opp :twisted:


Og også ganske spesielt å se at medaljeseremoniene ble gjemt vekk på D+ (!) En verdig avslutning på OL-dagen for de som var så heldige å vinne medaljer vises utelukkende på en strømmetjeneste!
Rett nok med en kort reprise på kveldssendingen idet nasjonalsangen ble spilt- men i mange tilfeller ved 2 norske Gull: så ble disse 2 avspillingene slått sammen selvsagt 😁

Ok: ofte kolliderte disse seremoniene med kveldsøvelser på ski- men hva med å vise dem i disse timelange høydepunkt-sendingene fra 15/16-tida og utover (tar et forbehold om at disse ble vist i disse sendingene etterhvert- men i starten av OL var disse sendingene rene reprisesendinger av dagens øvelser!)

ms_8

Legg inn av ms_8 »

JODDEMM skrev: søn feb 20, 2022 7:19 pm
Neptun skrev: søn feb 20, 2022 3:03 pm Jeg så det i opptak fra kl 0800.
Holdt på å klikke av de stadige "ørliten pause". De varte og rakk og ødela opplevelsen fullstendig. Hva tenker Discovery på? Jeg har lagt dem for evig hat etter OL :evil:

Kommentarene var stort sett ikke bra (unntatt for skiskyting), men det verste var fraværet av medaljeseremonier og de evinnelige reklameavbruddene. T.o.m. på teamsprinten la de inn reklamepauser. Stavbrekk o.a. dramatikk ble vi opplyst om i ettertid. Dette holder ikke i det hele tatt!
Terningkast 1 til Discovery. Håper de aldri får slike rettigheter mer.
Jeg tok opp 3-mila i natt- så den i opptak slik at jeg var ferdig litt over 0930 og skjønte ingenting da reprisen fortsatt ikke var ferdig :lol:

Nei hvilket reklame-helvete årets OL har vært! Føler faktisk at jeg som seer blir holdt for narr når TVN skal skvise inn Enda en reklamepause på andre runde av sprintstafetten!
NEI! Jeg er ikke interessert i den slitsomme handlelista til denne småbarnsfamilien som skal på Obs! Jeg vil se TUW brekke staven i stort bilde- dramatisk formidlet av i alle fall én av kommentatorene!

Men dette OL har TVN formidlet mest mtp å få folk over på Discovery+, som om det er på den måten folk flest ønsker å oppleve et OL 🤭😊😆
Sånn føler jeg disse reklameavbruddene er timet: "du kan jo se reklamefritt på vår strømmetjeneste!"

Litt "groteske" har også reklame-jinglene på TVNorge vært de siste dagene: Thomas Giertsen dukker opp i ruta- blir "skalpert" og ut av hullet i hodet dukker Atle Antonsen opp :twisted:


Og også ganske spesielt å se at medaljeseremoniene ble gjemt vekk på D+ (!) En verdig avslutning på OL-dagen for de som var så heldige å vinne medaljer vises utelukkende på en strømmetjeneste!
Rett nok med en kort reprise på kveldssendingen idet nasjonalsangen ble spilt- men i mange tilfeller ved 2 norske Gull: så ble disse 2 avspillingene slått sammen selvsagt 😁

Ok: ofte kolliderte disse seremoniene med kveldsøvelser på ski- men hva med å vise dem i disse timelange høydepunkt-sendingene fra 15/16-tida og utover (tar et forbehold om at disse ble vist i disse sendingene etterhvert- men i starten av OL var disse sendingene rene reprisesendinger av dagens øvelser!)
Ja dessverre har det vært mykje å ta tak i med dette OL. Ein ting er at mange kommentatorer ikkje kjenner godt til sporten dei kommenterer. Dessverre blir det veldig tydeleg for oss som følgjer med dette til vanleg. Reklamepausene har vært eit sann mareritt. Eksempel 3 mila som hadde 6 eller 7 reklamerpause og utan muligheit til å sjå rennet med liten skjerm. Ekstremt irriterende for oss som ikkje vil betale for å følgje dette på discovery +

Skuffande at medaljeseremonier ikkje blir vist på tven og den eine eurosportkanalen viste knapt live sport og stort sett intervjuet. Derimot er det mykje dei heller har prioritert å vist på discovery +. Ein del ting på eurosport var også reprise av tidlegarar finaler og ikkje live sport.

Alt i alt så er discovery + sendingene ganske ok, men det er klart at det blir ikkje det samme å følgje sendingene på PC og ikkje tven

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

JODDEMM skrev: søn feb 20, 2022 7:19 pm
Neptun skrev: søn feb 20, 2022 3:03 pm Jeg så det i opptak fra kl 0800.
Holdt på å klikke av de stadige "ørliten pause". De varte og rakk og ødela opplevelsen fullstendig. Hva tenker Discovery på? Jeg har lagt dem for evig hat etter OL :evil:

Kommentarene var stort sett ikke bra (unntatt for skiskyting), men det verste var fraværet av medaljeseremonier og de evinnelige reklameavbruddene. T.o.m. på teamsprinten la de inn reklamepauser. Stavbrekk o.a. dramatikk ble vi opplyst om i ettertid. Dette holder ikke i det hele tatt!
Terningkast 1 til Discovery. Håper de aldri får slike rettigheter mer.
Jeg tok opp 3-mila i natt- så den i opptak slik at jeg var ferdig litt over 0930 og skjønte ingenting da reprisen fortsatt ikke var ferdig :lol:

Nei hvilket reklame-helvete årets OL har vært! Føler faktisk at jeg som seer blir holdt for narr når TVN skal skvise inn Enda en reklamepause på andre runde av sprintstafetten!
NEI! Jeg er ikke interessert i den slitsomme handlelista til denne småbarnsfamilien som skal på Obs! Jeg vil se TUW brekke staven i stort bilde- dramatisk formidlet av i alle fall én av kommentatorene!

Men dette OL har TVN formidlet mest mtp å få folk over på Discovery+, som om det er på den måten folk flest ønsker å oppleve et OL 🤭😊😆
Sånn føler jeg disse reklameavbruddene er timet: "du kan jo se reklamefritt på vår strømmetjeneste!"

Litt "groteske" har også reklame-jinglene på TVNorge vært de siste dagene: Thomas Giertsen dukker opp i ruta- blir "skalpert" og ut av hullet i hodet dukker Atle Antonsen opp :twisted:


Og også ganske spesielt å se at medaljeseremoniene ble gjemt vekk på D+ (!) En verdig avslutning på OL-dagen for de som var så heldige å vinne medaljer vises utelukkende på en strømmetjeneste!
Rett nok med en kort reprise på kveldssendingen idet nasjonalsangen ble spilt- men i mange tilfeller ved 2 norske Gull: så ble disse 2 avspillingene slått sammen selvsagt 😁

Ok: ofte kolliderte disse seremoniene med kveldsøvelser på ski- men hva med å vise dem i disse timelange høydepunkt-sendingene fra 15/16-tida og utover (tar et forbehold om at disse ble vist i disse sendingene etterhvert- men i starten av OL var disse sendingene rene reprisesendinger av dagens øvelser!)
Det at vi har gått glipp av medaljeremonier i tidenes beste OL for Norge har vært veldig trist.
Er jo dette man virkelig ser frem til på kvelden når våre flotte utøvere skal hylles. Var tanken at folk skulle abonnere på D+ for at folk skulle få se det?
I det store og hele, jeg håper Dicovery aldri mer får senderettigheter til OL eller andre store mesterskap. Dette var begredelig.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Saltvedt, mannen som fikk Russlands mektige skipresident til å gå til boikott av Norge har skrevet en artikkel om hvilke øvelser som bør inn til neste OL og hva som bør ut. Vil tro at noen av forslagene vil vekke reaksjoner. Blant annet kombinasjon alpint og jaktstart skiskyting som ifølge han bør ut. Så beklager han at det ikke vil være mulig å se Therese Johaug veksle med Johannes Høsflot Klæbo. For den vil han ha inn. Miksstafett altså. Hva som skal ut spør du kanskje? 10/15 km intervallstart dersom han hadde fått viljen sin. Les artikkelen. Gjør deg opp en mening.
https://www.nrk.no/sport/gullene-vi-ikk ... 1.15862486

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»