Overganger menn/kvinner 2022/23

Svar
cooljerry

Re: Overganger menn/kvinner 2022/23

Legg inn av cooljerry »

larvikognorge skrev: man jan 31, 2022 10:18 am Kl 13:00 får vi vite Vipers sin nysignering!
Ryktene bekrefter at det er Roberts, den så jeg virkelig ikke komme, da hun som jeg tidligere har nevnt er samboer og har barn med sportssjefen i Sävehof; Emil Berggren. Men gøy! :)

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

Men korleis kan ein kalle Jamina Roberts den mest ettertrakta spelaren i Europa?

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Hatleking skrev: man jan 31, 2022 11:53 am Men korleis kan ein kalle Jamina Roberts den mest ettertrakta spelaren i Europa?
Sånn etter Henny Reistad, Nora Mørk, Kristina Jørgensen, Sandra Toft med fler, mener du? :)

Hun har hatt en fantastisk sesong, men enig i at det er andre jeg tenker på før henne. Spent på hvem den franske spilleren er. Kan det være høyrebacken til Krim?

frizz

Legg inn av frizz »

Enig med Vipers i at Roberts kanskje er Europas mest ettertraktede spiller (utenom Reistad, selvfølgelig). Nekter å tro at Mørk, Toft og Jørgensen var høyere på ønskelisten til div klubber. Jeg nevnte også Roberts (og Højlund) når Vipers sa de skulle signere kanskje den mest ettertraktede spilleren i Europa per nå.

Angående Sercien Ugolin har jeg også nevnt henne tidligere. Spennende spiller. Evt Pauletta Foppa? Brest har signert ny strekspiller, så kanskje Foppa er på vei vekk. Vipers har riktig nok Debelic, Tchaptchet, Løke og Yttereng men vet ikke kontraktssituasjonen til disse. Utover dette ser jeg kanskje for meg Tamara Horacek eller Emma Jacques? Er Orlane Kanor ledig? Var én av de søstrene som hadde signert ny kontrakt for Metz, men husker ikke om det var Orlane eller Laura.

kibby

Legg inn av kibby »

Ttf skrev: søn jan 30, 2022 10:36 pm Line Haugsted til Gyør på toårskontrakt
Wow, den så jeg ikke komme. Men Haugsted kommer til å forsterke Györ-forsvaret.

HÁJRA ETO!

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

@frizz; Jeg mener å ha lest at Orlane Kanor har signert med Bucurest, husker ikke om det var Rapid Bucurest eller CSM Bucuresti.

frizz

Legg inn av frizz »

cooljerry skrev: tir feb 01, 2022 3:18 pm @frizz; Jeg mener å ha lest at Orlane Kanor har signert med Bucurest, husker ikke om det var Rapid Bucurest eller CSM Bucuresti.
Det kan godt hende! Du tenker ikke på Niakate? Tror hun signerte for CSM Bucuresti ihvertfall

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Océane Sercien-Ugolin ny spiller fra Krim til Vipers.

frizz

Legg inn av frizz »

larvikognorge skrev: ons feb 02, 2022 3:10 pm Océane Sercien-Ugolin ny spiller fra Krim til Vipers.
Spennende spiller, og fin signering av Vipers. Litt halvveis hva jeg føler rundt dette Viperslaget. Skulle ønske de satset litt mer på norske spillere, men skjønner det sikkert er litt begrenset å velge i på det nivået de ønsker

Otzy

Legg inn av Otzy »

Kjerstin Boge Solås har signert for 2 nye år med Byåsen.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Johanna Bundsen til Sävehof fra sommeren 2022.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

frizz skrev: tir feb 01, 2022 3:32 pm
cooljerry skrev: tir feb 01, 2022 3:18 pm @frizz; Jeg mener å ha lest at Orlane Kanor har signert med Bucurest, husker ikke om det var Rapid Bucurest eller CSM Bucuresti.
Det kan godt hende! Du tenker ikke på Niakate? Tror hun signerte for CSM Bucuresti ihvertfall
@frizz"While a number of Metz players have extended their contracts recently, left back Orlane Kanor announced her move to Rapid Bucuresti in summer." ;)

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Og der var Sandra Tofts overgang til Györi et faktum. Avtalen er toårig fra sommeren 2022.

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: tor feb 03, 2022 3:08 pm Og der var Sandra Tofts overgang til Györi et faktum. Avtalen er toårig fra sommeren 2022.
Jøss, den så jeg heller ikke komme. Vet Leynaud legger opp, men de er jo godt forspent med både Solberg og Glauser. Toft er vel fortsatt ganske ustabil for en storklubb som Györ. Then again, det er også felles landslagskollega Anne Mette Hansen...

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Olivia Mellegård til Sävehof fra sommeren 2022

Otzy

Legg inn av Otzy »

Johanne Halseth Nypan fra Byåsen til Molde

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

En ting jeg ikke helt skjønner med overgangen til Jamona Roberts er behovet på den posisjonen i Vipers. De har både Jerabkova og Valle Dahl der fra før på venstre bak. Ingen av de er på utgående kontrakt så vidt jeg vet. Riktignok er Roberts en annerledes type og en veldig god spiller, men synes de to andre har stått bra på den posisjonen i inneværende sesong.

Leste/hørte at Pena og Tomori muligvis er på vei bort, men de er jo playmaker og forsvarsspesialist, så Roberts spiller jo på en plass hvor Vipers allerede er godt besatt.

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: tor feb 10, 2022 2:25 pm En ting jeg ikke helt skjønner med overgangen til Jamona Roberts er behovet på den posisjonen i Vipers. De har både Jerabkova og Valle Dahl der fra før på venstre bak. Ingen av de er på utgående kontrakt så vidt jeg vet. Riktignok er Roberts en annerledes type og en veldig god spiller, men synes de to andre har stått bra på den posisjonen i inneværende sesong.

Leste/hørte at Pena og Tomori muligvis er på vei bort, men de er jo playmaker og forsvarsspesialist, så Roberts spiller jo på en plass hvor Vipers allerede er godt besatt.
Roberts er jo en habil forsvarsspiller. Det er ikke Valle Dahl og Jerabkova i særlig stor grad. Kanskje derfor? Uten at jeg vet sikkert. Pena og Tomori har vel ikke akkurat vært en kjempesuksess i Vipers, men jeg syns Tomori har gjort gode enkeltkamper.

Joey
Innlegg: 97

Legg inn av Joey »

Andrea Varvin Fredriksen fra Flint til Fredrikstad.

Rikke Larsen Øyerhamn fra Tertnes til Molde.

Maria Bergslien Gald har forlenget med Tertnes for 2 nye sesonger.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Bella Gullden avbryter kontrakten med Vipers og reiser hjem til Sverige etter sesongen.
https://vipers.no/2022/02/21/bella-gull ... -sommeren/

Kleshenger

Legg inn av Kleshenger »

cooljerry skrev: man feb 21, 2022 11:59 am Bella Gullden avbryter kontrakten med Vipers og reiser hjem til Sverige etter sesongen.
https://vipers.no/2022/02/21/bella-gull ... -sommeren/
Håper Vipers velger å erstatte henne med litt "kontinuitet". Bare tull å hente en haug med dyre, aldrende stjerner fra utlandet på det som bare blir korttidskontrakter. Se heller til eliteserien, og hent Mona Obaidli eller Christine Karlsen Alvær. Eller så kan de hente "hjem" Frida Nåmo Rønning.

Ttf

Legg inn av Ttf »

Beatrice Edwige fra Rostov til FTC

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Berge gir seg! YAAAAAAAAS! Fantastiske nyheter.

kibby

Legg inn av kibby »

Victoria Solli Berg fra Larvik til Lugi HF.

https://www.lugihandboll.se/lugi-hf-skr ... k-malvakt/

Joey
Innlegg: 97

Legg inn av Joey »

Avril Mikkelsen Frei (Åsane) og Henriette Espetvedt Eggen (Fyllingen) har signert for Tertnes.

https://tertneshandball.no/2022/02/25/a ... s-spiller/
https://tertneshandball.no/2022/02/26/n ... edt-eggen/

Thea Skarstein-Storeng og Martine Knutsen legger opp etter inneværende sesong.

Joey
Innlegg: 97

Legg inn av Joey »

Rikke Midtfjeld fra Aker til Tertnes.

https://tertneshandball.no/2022/02/27/s ... i-tertnes/

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Evelina Ericsson fra Vipers til Bucuresti
Sofie Börjesson - Sävehof til Vipers

Marthine Svendsberget fra Aker til Neckarsulmer Sports-Union

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Leste nettopp fvn.. og der står det at Evelina har kontrakt neste sesong. Nyheten om at hun skulle til Bucuresti kom etter at den nye målvakten ble presentert. OGG sa hun var erstatning for Austmo Pedersen.

kibby

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: tir mar 01, 2022 11:12 pm Evelina Ericsson fra Vipers til Bucuresti
Synd. Men skjønner at hun vil videre etter så lite spilletid hos Vipers etter Lundes comeback. Men hvem skal ut hos CSM??

Edit: Ser at Wester er på vei bort, og at Grubisic legger opp.

Fint keeperpar med Marie Davidsen og Evelina Eriksson da!

kibby

Legg inn av kibby »

Moa Högdahl, som var i Romania i helgen, var nok ikke kun der for å besøke sin venninne Emilie Hegh Arntzen. Hun ryktes nemlig til CSM.

https://www.gsp.ro/sporturi/handbal/csm ... 56249.html

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»