Odds Ballklubb

Svar
slips

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av slips »

Nettavisen tipper Odd på en knallsterk 13. plass...

https://www.nettavisen.no/sportspill/on ... 3424257853

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

slips skrev: man mar 21, 2022 3:20 pm Nettavisen tipper Odd på en knallsterk 13. plass...

https://www.nettavisen.no/sportspill/on ... 3424257853
Flott det. Slik som ting fungerer om dagen blir jeg veldig overrasket om Odd havner så langt ned.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

slips skrev: man mar 21, 2022 3:20 pm Nettavisen tipper Odd på en knallsterk 13. plass...

https://www.nettavisen.no/sportspill/on ... 3424257853
Slike "tips" er tullete med mindre man gir noen argumenter. Personlig tviler jeg på at det blir på nedre halvdel av tabellen slik vi har sett ut i oppkjøringa. Man kommer veldig langt med et godt grunnspill og gode relasjoner mellom spillerne, og det føler jeg Odd har vist i stor grad. Jeg er mer positiv enn på lenge!

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

HengeTrynet skrev: man mar 21, 2022 4:23 pm
slips skrev: man mar 21, 2022 3:20 pm Nettavisen tipper Odd på en knallsterk 13. plass...

https://www.nettavisen.no/sportspill/on ... 3424257853
Slike "tips" er tullete med mindre man gir noen argumenter. Personlig tviler jeg på at det blir på nedre halvdel av tabellen slik vi har sett ut i oppkjøringa. Man kommer veldig langt med et godt grunnspill og gode relasjoner mellom spillerne, og det føler jeg Odd har vist i stor grad. Jeg er mer positiv enn på lenge!
Det er jeg helt enig i. Må tilbake til 2019 sist jeg gledet meg så mye til å se Odd. Når det er sagt så ser jeg ikke for meg at Odd kommer til å bli noe bedre enn 6-8 plass. Men å tippe Odd bak SF eksempelvis, mener jeg er håpløst.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Ny test til helgen hvor vi får se hvor Odd står en uke før seriestart. Sak i Varden hvor de tar tak i at midtbanespillerne bidrar med mer målpoeng.

Det virker som flere spillere har tatt nye steg under Paco. Gilli og Wallem synes jeg har sett veldig friske ut. Hadde også vært helt enormt hvis dette blir sesongen Tobias endelig tar steget.

Lezah

Legg inn av Lezah »


Champis

Legg inn av Champis »

slips skrev: man mar 21, 2022 3:20 pm Nettavisen tipper Odd på en knallsterk 13. plass...

https://www.nettavisen.no/sportspill/on ... 3424257853

Der bommer de grovt, det kan jeg si med én gang. Odd blir hvert fall topp 10, og fort fra 5. - 9. et sted.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Dette var signeringen jeg ventet på. Har stor tro på at Norø lykkes i Odd. Nå er jeg usikker på hvordan det endte i Tromsø, men er undrende til at han var klubbløs så lenge.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Odd ser lurvete ut.
Sandefjord ser ut som det beste laget så langt.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Lagene hadde vel en omgang hver. Uansett var ikke Odd på nivå, men vinner greit 2-0. Håper Paco klarer å heve nivået frem mot søndagen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Noen som vet hva TA skriver om drakten? Skrotes allerede, hva innebærer det?

Perkele

Legg inn av Perkele »

Drakten med grå front var aldri tenkt brukt i serien, den skrotes og hvit drakt er det som gjelder.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

Gunnar88 skrev: fre mar 25, 2022 4:08 pmDette var signeringen jeg ventet på. Har stor tro på at Norø lykkes i Odd. Nå er jeg usikker på hvordan det endte i Tromsø, men er undrende til at han var klubbløs så lenge.
Fikk veldig lite tillitt etter at Gaute Helstrup kom til klubben, selv om han spilte en del i opprykkssesongen fra OBOS. Dog ble han rimelig ofte plassert som vingback, hvilket definitivt ikke er hans foretrukne posisjon.

Sjansene hans i TIL ble nok minsket over at en fikk fram en yngre og bedre August Mikkelsen i samme posisjon, men har stor tro på at MNI kan blomstre for et annet lag. Han har mye av de samme egenskapene, med et lite rykk + brukbare avslutningsegenskaper. Tror han kan passe aller best bak spissen, eller som en av to spisser i 4-4-2.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

https://www.tv2.no/sport/14687532/

Synd Stuttgart sa nei. Thomas Rekdal tror jeg kunne blitt en god spiller for oss.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

HengeTrynet skrev: tor mar 31, 2022 6:40 pm https://www.tv2.no/sport/14687532/

Synd Stuttgart sa nei. Thomas Rekdal tror jeg kunne blitt en god spiller for oss.
Helt enig. Trist at Odd ikke fikk landet den avtalen der. Tror det kunne vært bra for alle parter.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

I kveld spiller vi med de spillerne vi har. Og jeg er forsiktig optimist. Hadde vært deilig med en seier i første kamp.
For meg blir det å følge kampen fra hytta.
Tipper seier til Odd....2-1

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Viktig å få en god start. Odd har sett bra ut syns jeg, men redd bredden er for svak. Likevel en kamp som skal vinnes. Tror Odd fortsetter god trend og at vi vinner denne. Tobias får en god start med et par gåller

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Lager dere en Kamptråd Odderane?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Begynner sesongen med seier, positive takter offensivt, men vi var meget heldige som ikke slapp inn mål, mye rusk i maskineriet bakover. Viktig å komme i gang.

hgb

Legg inn av hgb »

Enig i at det var mye svikt defensivt, men jeg syns det var stort sett de gangene vi mista ballen og fikk kontringer mot. Allikevel, syns dette var veldig positivt. Midtbanen imponerte meg stort, og jeg syns faktisk troppen ser ut til å ha langt mer dybde enn vi har tenkt tidligere. Baccay har kommet inn og er en kjempeforsterkning, Wallem har tatt steget, Filip blir bare bedre, og hvis Jevtovic får opp litt mer kondis, så er han også en klassespiller.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

hgb skrev: søn apr 03, 2022 8:01 pm Enig i at det var mye svikt defensivt, men jeg syns det var stort sett de gangene vi mista ballen og fikk kontringer mot. Allikevel, syns dette var veldig positivt. Midtbanen imponerte meg stort, og jeg syns faktisk troppen ser ut til å ha langt mer dybde enn vi har tenkt tidligere. Baccay har kommet inn og er en kjempeforsterkning, Wallem har tatt steget, Filip blir bare bedre, og hvis Jevtovic får opp litt mer kondis, så er han også en klassespiller.
Det er fortsatt noe vi ikke har råd til mot gode lag, i dag møtte vi Tromsø, og slapp derfor billigere unna med det.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Absolutt godkjent dette her. Veldig underholdene spillestil men det er altfor mye balltap på midten. Her hadde vi blitt straffet knallhardt av et bedre lag. Synes også det er litt trist at vi ikke satser fremover etter 70 minutter. Blir bare halvveis. Ingen grunn til å slutte å spille der.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Canucks skrev: søn apr 03, 2022 7:55 pm Begynner sesongen med seier, positive takter offensivt, men vi var meget heldige som ikke slapp inn mål, mye rusk i maskineriet bakover. Viktig å komme i gang.
Så skal vi også huske på at Paco har vært sjef i åtte uker. Kan nesten ikke forvente at spillet skal sitte 100 %. Tror det kan bli bra utover.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Gunnar88 skrev: søn apr 03, 2022 8:27 pm
Canucks skrev: søn apr 03, 2022 7:55 pm Begynner sesongen med seier, positive takter offensivt, men vi var meget heldige som ikke slapp inn mål, mye rusk i maskineriet bakover. Viktig å komme i gang.
Så skal vi også huske på at Paco har vært sjef i åtte uker. Kan nesten ikke forvente at spillet skal sitte 100 %. Tror det kan bli bra utover.
Dette er uten tvil et godt poeng, det tar tid for at spillet skal sitte helt med ny formasjon, og det er mye positivt også, og ikke minst vi åpnet med 3 poeng og tidevis bra offensivt spill. Denne + Molde-kampen tyder i alle fall på at vi ser et langt mer underholdende Odd i år.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Canucks skrev: søn apr 03, 2022 8:28 pm
Gunnar88 skrev: søn apr 03, 2022 8:27 pm
Canucks skrev: søn apr 03, 2022 7:55 pm Begynner sesongen med seier, positive takter offensivt, men vi var meget heldige som ikke slapp inn mål, mye rusk i maskineriet bakover. Viktig å komme i gang.
Så skal vi også huske på at Paco har vært sjef i åtte uker. Kan nesten ikke forvente at spillet skal sitte 100 %. Tror det kan bli bra utover.
Dette er uten tvil et godt poeng, det tar tid for at spillet skal sitte helt med ny formasjon, og det er mye positivt også, og ikke minst vi åpnet med 3 poeng og tidevis bra offensivt spill. Denne + Molde-kampen tyder i alle fall på at vi ser et langt mer underholdende Odd i år.
Absolutt. Selv om jeg ble mye mer imponert over kampen vi leverte i Molde. Uansett så er det mye mer underholdene fotball enn tidligere.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: søn apr 03, 2022 8:14 pm Synes også det er litt trist at vi ikke satser fremover etter 70 minutter. Blir bare halvveis. Ingen grunn til å slutte å spille der.
Tror det beror mer på evne enn vilje. Paco-fotballen er jo enormt kraftkrevende, noe vi også har sett klare eksempler på i de andre kampene.
Alt ligger til rette for en god del gledesstunder fremover, og med minimering av helt håpløse balltap på midtbanen + en relativt skadefri tropp kan det bli rett så mange.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: søn apr 03, 2022 10:26 pm
Gunnar88 skrev: søn apr 03, 2022 8:14 pm Synes også det er litt trist at vi ikke satser fremover etter 70 minutter. Blir bare halvveis. Ingen grunn til å slutte å spille der.
Tror det beror mer på evne enn vilje. Paco-fotballen er jo enormt kraftkrevende, noe vi også har sett klare eksempler på i de andre kampene.
Alt ligger til rette for en god del gledesstunder fremover, og med minimering av helt håpløse balltap på midtbanen + en relativt skadefri tropp kan det bli rett så mange.
Det er jeg helt enig i. Men det er et under at Odd ikke slapp inn flere mål med så mange håpløse balltap.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man apr 04, 2022 3:02 pm
cpatton skrev: søn apr 03, 2022 10:26 pm
Gunnar88 skrev: søn apr 03, 2022 8:14 pm Synes også det er litt trist at vi ikke satser fremover etter 70 minutter. Blir bare halvveis. Ingen grunn til å slutte å spille der.
Tror det beror mer på evne enn vilje. Paco-fotballen er jo enormt kraftkrevende, noe vi også har sett klare eksempler på i de andre kampene.
Alt ligger til rette for en god del gledesstunder fremover, og med minimering av helt håpløse balltap på midtbanen + en relativt skadefri tropp kan det bli rett så mange.
Det er jeg helt enig i. Men det er et under at Odd ikke slapp inn flere mål med så mange håpløse balltap.
Absolutt!! Ser Torvik i dag beskiver deler av spillet som "hjerteinfarktfotball". Jeg ikke bare håper, men føler meg trygg på at dette er ting Paco jobber intenst med.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

I intervjuene jeg har lest med Paco, så virker det absolutt som at han er klar over det. Men jeg tolker han også slik at Odd skal spille på denne måten, men selvsagt unngå alle bruddene. Spillet fremfor 2-0 viser nok i klartekst hvordan han ønsker Odd skal fremstå offensivt. Videre skal Odd stå høyt med hele laget i høyt press når sjansen byr seg.

Anbefaler klippet på Youtube hvor Paco forklarer stilen.

Champis

Legg inn av Champis »

Gunnar88 skrev: man apr 04, 2022 8:40 pm I intervjuene jeg har lest med Paco, så virker det absolutt som at han er klar over det. Men jeg tolker han også slik at Odd skal spille på denne måten, men selvsagt unngå alle bruddene. Spillet fremfor 2-0 viser nok i klartekst hvordan han ønsker Odd skal fremstå offensivt. Videre skal Odd stå høyt med hele laget i høyt press når sjansen byr seg.

Anbefaler klippet på Youtube hvor Paco forklarer stilen.

Odd kommer nok til å framstå ganske spennende i år, og de vil nok spille på risiko-grensen. Så det vil sikkert være situasjoner og kamper hvor en del ting går galt, men man vil nok også få noen veldig gode kamper. Jeg kan nesten garantere at Odd blir morsommere å se på og samtidig klart bedre enn i fjor.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»