Odds Ballklubb

Svar
Gunnar88

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av Gunnar88 »

Første runde av NM er satt opp og Odd møter Hei på Heibury.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Hva tenker vi frem mot Viking?
Jeg synes Odd leverte en bra prestasjon på Lerkendal. Absolutt bedre enn hjemme mot Tromsø.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Absolutt en del positivt mot rbk, iallefall i 2.omgang. Første var det ikke stort å skryte av. Syns laget ser spennende og bra ut, men bekymret for bredden. Tynt bak startelleveren føler jeg men får håpe en del av de som lusker bak de beste slår til

cpatton

Legg inn av cpatton »

En klar stigning mot RBK selv om 1 omg var svak. Her tror jeg også underlaget spilte inn, og at det tok tid å justere seg. Gressmatte i Norge i april favoriserer i hvert fall ikke det Odd har trent på.
Ser for meg en tett og hard kamp mot Viking og har et lønnlig håp om at samspillet sitter enda bedre + at hjemmefordelen vipper kampen.
Viktigheten av å komme godt i gang kan gjentaes til det kjedsommelige.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Hjemmekamp i kveld mot viking.
Nydelig vær, så det burde bli bra med folk. Uten meg dessverre, rekker nok ikke hjem til kampstart.
Kampene mot viking er et av de oppgjørene jeg er mest glad i. Som regel fartsfylte og med flere mål.
Jeg satt et par lapper på seier 3-1 til odd. Alltid 3-1 til odd. Og jeg får den inn et par tre ganger i året. I kveld er det dags for det igjen.
Laget begynner å vise litt fasong. To hele omganger med tempoet oppe, så kan det bli gøy. Jeg begynner å tro litt på paco!!!

Champis

Legg inn av Champis »

Bjoro33 skrev: man apr 18, 2022 2:35 pm Hjemmekamp i kveld mot viking.
Nydelig vær, så det burde bli bra med folk. Uten meg dessverre, rekker nok ikke hjem til kampstart.
Kampene mot viking er et av de oppgjørene jeg er mest glad i. Som regel fartsfylte og med flere mål.
Jeg satt et par lapper på seier 3-1 til odd. Alltid 3-1 til odd. Og jeg får den inn et par tre ganger i året. I kveld er det dags for det igjen.
Laget begynner å vise litt fasong. To hele omganger med tempoet oppe, så kan det bli gøy. Jeg begynner å tro litt på paco!!!

Jeg har også tro på at Paco vil gjøre Odd en god del bedre. Men Viking er såpass solide at jeg tror aldri i verden Odd vinner 3-1 her. Jeg blir egentlig litt overrasket hvis ikke Viking får med seg poeng.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Herlig med 3 poeng! Litt flaks på slutten der men den tar vi.

Fin start på Prosjekt Paco.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Champis skrev: man apr 18, 2022 3:27 pm
Bjoro33 skrev: man apr 18, 2022 2:35 pm Hjemmekamp i kveld mot viking.
Nydelig vær, så det burde bli bra med folk. Uten meg dessverre, rekker nok ikke hjem til kampstart.
Kampene mot viking er et av de oppgjørene jeg er mest glad i. Som regel fartsfylte og med flere mål.
Jeg satt et par lapper på seier 3-1 til odd. Alltid 3-1 til odd. Og jeg får den inn et par tre ganger i året. I kveld er det dags for det igjen.
Laget begynner å vise litt fasong. To hele omganger med tempoet oppe, så kan det bli gøy. Jeg begynner å tro litt på paco!!!

Jeg har også tro på at Paco vil gjøre Odd en god del bedre. Men Viking er såpass solide at jeg tror aldri i verden Odd vinner 3-1 her. Jeg blir egentlig litt overrasket hvis ikke Viking får med seg poeng.
Er du Odd-mann, Champis?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Heldig med seier her, artig kamp, og skåring på overtid. 6 poeng etter 3 kamper og 2 seiere er slett ikke galt.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Odds trenerskifte viser at det lønner seg å ta tøffe avgjørelser i fotball. Det er mange klubber her til lands som lider av voldsom trenervegring og tror at alt blir bedre bare treneren får tid. Treneren får sitte så lenge resultatene er OK.

Kudos til Odd!

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Zanick skrev: man apr 18, 2022 8:22 pm Odds trenerskifte viser at det lønner seg å ta tøffe avgjørelser i fotball. Det er mange klubber her til lands som lider av voldsom trenervegring og tror at alt blir bedre bare treneren får tid. Treneren får sitte så lenge resultatene er OK.

Kudos til Odd!
Odd har vel vært en av de største syndebukkene på akkurat det området, er vel få lag i eliten som har hatt såpass få trenerbytter som Odd.

Foreløpig ser det bra ut med Paco, selv om det også har vært litt stang inn, så er det offensivt mye gøyere og se på Odd i år.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Absolutt, men Fagermo mener jeg er et av unntakene som fortjente å sitte lenge. Han viste ved flere anledninger at han fikk opp årganger som kjempet høyt på øvre halvdel, og da er det lett å vise forståelse for «mellomsesonger» for en klubb på Odds størlelse. Fagermo var rett for Odd, men trolig ikke for VIF som skal og bør være en stabil toppklubb.

Nordnes var en blek kopi av Fagermo på alle måter. Tøft, men riktig valg å avsette ham.

Champis

Legg inn av Champis »

rufsen88 skrev: man apr 18, 2022 8:12 pm
Champis skrev: man apr 18, 2022 3:27 pm
Bjoro33 skrev: man apr 18, 2022 2:35 pm Hjemmekamp i kveld mot viking.
Nydelig vær, så det burde bli bra med folk. Uten meg dessverre, rekker nok ikke hjem til kampstart.
Kampene mot viking er et av de oppgjørene jeg er mest glad i. Som regel fartsfylte og med flere mål.
Jeg satt et par lapper på seier 3-1 til odd. Alltid 3-1 til odd. Og jeg får den inn et par tre ganger i året. I kveld er det dags for det igjen.
Laget begynner å vise litt fasong. To hele omganger med tempoet oppe, så kan det bli gøy. Jeg begynner å tro litt på paco!!!

Jeg har også tro på at Paco vil gjøre Odd en god del bedre. Men Viking er såpass solide at jeg tror aldri i verden Odd vinner 3-1 her. Jeg blir egentlig litt overrasket hvis ikke Viking får med seg poeng.
Er du Odd-mann, Champis?

Nei, absolutt ikke :) Men følger med på alt av fotball, spesielt i Norge. Ser ekstremt mye fotball.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Lenge siden jeg har hatt en så god følelse etter en kamp. Magisk avslutning på kampen.

Folk kan si det er ufortjent, men Odd hadde også flere feite sjanser. Selv om Viking hadde flere.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: tir apr 19, 2022 10:53 am Lenge siden jeg har hatt en så god følelse etter en kamp. Magisk avslutning på kampen.

Folk kan si det er ufortjent, men Odd hadde også flere feite sjanser. Selv om Viking hadde flere.
Slutter meg til den, lenge lenge siden jeg har opplevd gårsdagens begeistring. Ufortjent, vil heller si at det var en topp kamp mellom to veldig gode lag som kunne vippet begge veier.
Mtp at Prosjekt Paco fortsatt befinner seg på begynnerstadiet lover dette utrolig godt. Når en ser hvordan benken reagerer på scoringer (Rossbach var vel førstemann inn på banen i går) er det tydelig at han i løpet av kort tid også har fått sveiset spillergruppa virkelig godt sammen; at det å ønske hverandre alt godt i sunn konkurranse trumfer surmuling.
Minuset er selvfølgelig bredden i troppen, men jeg har et lønnlig håp om at neste vindu vil by på interessante navn.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: tir apr 19, 2022 12:00 pm
Gunnar88 skrev: tir apr 19, 2022 10:53 am Lenge siden jeg har hatt en så god følelse etter en kamp. Magisk avslutning på kampen.

Folk kan si det er ufortjent, men Odd hadde også flere feite sjanser. Selv om Viking hadde flere.
Slutter meg til den, lenge lenge siden jeg har opplevd gårsdagens begeistring. Ufortjent, vil heller si at det var en topp kamp mellom to veldig gode lag som kunne vippet begge veier.
Mtp at Prosjekt Paco fortsatt befinner seg på begynnerstadiet lover dette utrolig godt. Når en ser hvordan benken reagerer på scoringer (Rossbach var vel førstemann inn på banen i går) er det tydelig at han i løpet av kort tid også har fått sveiset spillergruppa virkelig godt sammen; at det å ønske hverandre alt godt i sunn konkurranse trumfer surmuling.
Minuset er selvfølgelig bredden i troppen, men jeg har et lønnlig håp om at neste vindu vil by på interessante navn.
Har vi noen gang opplevd at hele benken stormer banen ved scoring? Etter å ha fulgt Odd tett i 20 år, kan jeg ikke si at jeg har det. Eneste jeg kommer på som ligner er Gilli sin scoring borte mot Molde.

Lagfølelsen er virkelig på gang. Tenk bare hva som kunne skjedd hvis det var Paco og ikke Nornes som overtok etter Fagermo.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Noen som kjenner mer til denne saken med Iker Carew? Litt sutrete eller er det noe hold i det han sier?
https://www.ta.no/talentet-om-sjokkover ... 50-1351719

cpatton

Legg inn av cpatton »

Perkele skrev: tir apr 19, 2022 11:25 pm Noen som kjenner mer til denne saken med Iker Carew? Litt sutrete eller er det noe hold i det han sier?
https://www.ta.no/talentet-om-sjokkover ... 50-1351719
Spiller egentlig ingen rolle. Alt tyder på at Paco bygger et indre samhold av dimensjoner, og at Odd ansatte ikke dannet flaggborg da Carew ruslet ut fra Skagerak er til å leve med.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Espen Ruud blir intervjuet i Varden i dag og sier at det er store endringer fra forrige sesong, selv om spillerstallen er relativt lik. Mye positivt som skjer og Ruud sier at han har flere gode år igjen på banen. Sier til og med at akillesskaden kan ha vært positivt for å kunne bygge opp kroppen igjen.

For en mann.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: ons apr 20, 2022 9:54 am Espen Ruud blir intervjuet i Varden i dag og sier at det er store endringer fra forrige sesong, selv om spillerstallen er relativt lik. Mye positivt som skjer og Ruud sier at han har flere gode år igjen på banen. Sier til og med at akillesskaden kan ha vært positivt for å kunne bygge opp kroppen igjen.

For en mann.
En unik idrettsmann som for lengst har skrevet seg inn klubbhistorien med gullskrift.

manoon

Legg inn av manoon »

Perkele skrev: tir apr 19, 2022 11:25 pm Noen som kjenner mer til denne saken med Iker Carew? Litt sutrete eller er det noe hold i det han sier?
https://www.ta.no/talentet-om-sjokkover ... 50-1351719
Uten at jeg skal uttale meg for mye, da jeg ikke kjenner alle detaljer, så har det vært et kjent problem tidligere, da særlig de siste par årene med Fagermo. Det har vært litt dårlig oppfølgning og/eller kommunikasjon med de nest beste juniorspillerne, altså de som har trent med A-laget, men ikke vært riktig gode nok til å få kontrakt - enda. Det har ført til at mange har blitt tatt ut av skolen for å være kjegle på A-treningene, og fått litt (falske) forhåpninger om kontrakt. Jeg vil nok tro at mange av disse gutta fikk lite ut av å trene med de beste, da de sjeldent var med på mye annet enn 11v11 og pasningsøvelser. Samtidig mistet man mye skole, som krever stor selvdisiplin for å følge opp utenom. Når man da ikke får proffkontrakt, har man mistet halvparten av skoletimene, og er god nok til å signere for et lag i 2. divisjon.

Slik jeg har oppfattet det, har det hjulpet seg etter at Fagermo dro, kanskje mest fordi man fikk et bindeledd mellom juniorgutta og a-laget med Kunt Rønningene, som har trent flesteparten av de som er i skorpa til A-laget. Det er fortsatt vanskelig å få proffkontrakt med Odd, kanskje enda litt vanskeligere nå, men jeg vil tro at det er betraktelig enklere å være "nest best". Med Iker vil jeg tro at han er litt sutrete, men at det kan være litt av det tidligere nevnte som er problemet. Han går også siste året på TTG, og må naturligvis ha kontrakt innen sommeren for å bli værende. Det tror jeg, etter å ha sett han for Urædd i går, at han ikke er god nok til.

Som sagt, jeg kjenner ikke alle detaljer her, men jeg vet at dette er et problem som ikke har blitt kommentert av andre enn de som følger juniorgutta ganske tett. Det kan fort være noen jeg ikke har fått med meg, eller som ikke kommer fram for utenforstående, men slik jeg har oppfattet det, har man blitt flinkere med dette.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Det er vel ingen som er tvil lenger, dette er det beste som har skjedd på lenge.
Paco er rett mann til rett tid for Odd, bare å glede seg til fortsettelsen!
https://www.ta.no/paco-tok-selv-grep-og ... 50-1351977

hgb

Legg inn av hgb »

Perkele skrev: tor apr 21, 2022 10:59 am Det er vel ingen som er tvil lenger, dette er det beste som har skjedd på lenge.
Paco er rett mann til rett tid for Odd, bare å glede seg til fortsettelsen!
https://www.ta.no/paco-tok-selv-grep-og ... 50-1351977
Absolutt! Et fantastisk intervju, og man får jo litt den Glimt-følelsen. Noen har kommet inn i klubben, har en plan, og later til å ha det som skal til for å endre viktige ting til det bedre (ikke at jeg regner med seriemesterkap fra 2024 og framover, men...).

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Noen som vil utdype innholdet i intervjuet?

hgb

Legg inn av hgb »

Gunnar88 skrev: tor apr 21, 2022 3:05 pm Noen som vil utdype innholdet i intervjuet?
Handler om helheten i hva Paco bygger, mye. Masse fokus på lagfølelse, "laget foran jaget" (er visst svensk, Leo tok det med), etc. Også endel om å detaljene, som f.eks. at man har det fint rundt seg, rydder før man pynter sier han bl.a.

Snakker mye om gleden i stallen, nevner (igjen) hvor glad han var på Milans vegne, som hadde familien der, blei benka, så fikk seiersmålet. Snakker om hvordan f.eks. alle "10-erne" (kantspillerne) (Milan, Mikael, Wallem, Aas, Faniel) jobber sammen og gleder seg over hverandres suksess.

hgb

Legg inn av hgb »

Første omgang mot AaFK ga meg fjorårsvibber. Har ballen, skaper lite (men mer enn vi nok ville gjort i fjor), masse farlige sjanser mot. Andre omgang var noe helt annet. Aalesund skaper mindre i andre til tross for at vi må framover, vi skaper ganske bra med sjanser, og scorer to. Svakt med tap, men er ikke helt oppgitt allikevel.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Blinkskudd av Torvik etter lørdagens sure tap. Ekstra surt fordi det nå venter to særdeles vanskelige bortekamper.
Jeg har trua på Paco-fotballen, men selvsagt må det gjøres noe med forsvarsspillet, det kan ikke ha seg sånn at det må scores 3-4 mål for å vinne en fotballkamp. Vi har da sett det hele tiden, mot Tromsø var det snakk om griseflaks. Med Hagen og Baccay ute ble også den tynne stallen avslørt. John Kiltolano ser ut til å fortsette nedturen fra i fjor, og det er fryktelig synd.
https://www.svingslag.no/forsiden/2022/ ... v-aalesund

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: man apr 25, 2022 11:07 am Blinkskudd av Torvik etter lørdagens sure tap. Ekstra surt fordi det nå venter to særdeles vanskelige bortekamper.
Jeg har trua på Paco-fotballen, men selvsagt må det gjøres noe med forsvarsspillet, det kan ikke ha seg sånn at det må scores 3-4 mål for å vinne en fotballkamp. Vi har da sett det hele tiden, mot Tromsø var det snakk om griseflaks. Med Hagen og Baccay ute ble også den tynne stallen avslørt. John Kiltolano ser ut til å fortsette nedturen fra i fjor, og det er fryktelig synd.
https://www.svingslag.no/forsiden/2022/ ... v-aalesund
Vi må huske at det fortsatt er tidlig. Men vi så eksempelvis borte mot Molde hva laget kan. Så handler det om å heve bunnivået. Aalesund var også noe heldige. Uavgjort ville trolig vært et korrekt resultat.

Men som du sier så har Odd en vei å gå defensivt.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Gunnar88 skrev: ons mai 04, 2022 5:06 pm
cpatton skrev: man apr 25, 2022 11:07 am Blinkskudd av Torvik etter lørdagens sure tap. Ekstra surt fordi det nå venter to særdeles vanskelige bortekamper.
Jeg har trua på Paco-fotballen, men selvsagt må det gjøres noe med forsvarsspillet, det kan ikke ha seg sånn at det må scores 3-4 mål for å vinne en fotballkamp. Vi har da sett det hele tiden, mot Tromsø var det snakk om griseflaks. Med Hagen og Baccay ute ble også den tynne stallen avslørt. John Kiltolano ser ut til å fortsette nedturen fra i fjor, og det er fryktelig synd.
https://www.svingslag.no/forsiden/2022/ ... v-aalesund
Vi må huske at det fortsatt er tidlig. Men vi så eksempelvis borte mot Molde hva laget kan. Så handler det om å heve bunnivået. Aalesund var også noe heldige. Uavgjort ville trolig vært et korrekt resultat.

Men som du sier så har Odd en vei å gå defensivt.
Det er naiviteten I måten å spille på som er problemet.
Folk i Skien blir snart skallet.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Tror dere Odd scorer før pause?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»