If you wanna be happy for the rest of your life...

Svar
TexMurphy

If you wanna be happy for the rest of your life...

Legg inn av TexMurphy »

Noen ganger dukker det opp et minne som hugger tak i hjernebarken og biter seg fast der... Før helga hørte jeg tilfeldigvis If you wanna be happy for the rest of your life og fikk en voldsom nostalgifølelse. Problemet er bare at jeg ikke vet hvorfor. Jeg har hørt den mange nok ganger til at jeg umiddelbart kunne synge med på teksten og følge melodi/arrangement temmelig nøyaktig. Og jeg klarer ikke å slutte å fundere på hvorfor denne en gang i livet må ha bitt seg fast så betydelig som den har gjort... Vil tippe det stammer fra 15-25 år siden. Jeg har prøvd Mr Google, men han sier at den kun har blitt brukt som end credit sang for Mermaids... Den har jeg såvidt jeg husker ikke sett. Noen som har tips til hva denne sangen kan ha vært brukt til, som har gjort at jeg har hørt den nok til at den dag i dag trigger en sterk nostalgifølelse?


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg vet Rodney fra første sesong av Big Brother sang den en hel del i det programmet.

Alle merkelige ting man går rundt og husker.

Kan jo kanskje være derfra du husker sangen om du så på i 2001 🤔

Strider

Legg inn av Strider »

TexMurphy skrev: man aug 16, 2021 1:45 am Noen ganger dukker det opp et minne som hugger tak i hjernebarken og biter seg fast der... Før helga hørte jeg tilfeldigvis If you wanna be happy for the rest of your life og fikk en voldsom nostalgifølelse. Problemet er bare at jeg ikke vet hvorfor. Jeg har hørt den mange nok ganger til at jeg umiddelbart kunne synge med på teksten og følge melodi/arrangement temmelig nøyaktig. Og jeg klarer ikke å slutte å fundere på hvorfor denne en gang i livet må ha bitt seg fast så betydelig som den har gjort... Vil tippe det stammer fra 15-25 år siden. Jeg har prøvd Mr Google, men han sier at den kun har blitt brukt som end credit sang for Mermaids... Den har jeg såvidt jeg husker ikke sett. Noen som har tips til hva denne sangen kan ha vært brukt til, som har gjort at jeg har hørt den nok til at den dag i dag trigger en sterk nostalgifølelse?

Husker jeg fant den sangen for ca 11-13 år siden. Tror jeg så noe video og sangen var catchy og jeg søkte på lyrics for å finne hele sangen. Men hmm hva var det nøyaktig jeg så. Kan tenke på det og se om jeg finner ut av det.
Btw tenkte å lime den sangen inn som kommentar på Facebook en gang når noen skal gifte seg men har ikke gjort det enda. Kanskje de blir sure.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

PapaSmurf skrev: man aug 16, 2021 3:18 am Jeg vet Rodney fra første sesong av Big Brother sang den en hel del i det programmet.

Alle merkelige ting man går rundt og husker.

Kan jo kanskje være derfra du husker sangen om du så på i 2001 🤔
Det piner meg i innrømme, men det kan være sannhet i dette... Selv om jeg ikke husker dette, så husker jeg at jeg så den første sesongen av Big Brother, og det samme gjorde vel alle rundt meg. Jeg hadde et håp om at det kanskje var noe litt mer minneverdig :D

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

En gang for lenge siden var Kid Creole and the Coconuts populære.
De covret den låta. Jeg hørte det selv på en konsert et sted i Oslo.
Her


Originalen er da bedre?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»