Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Brukeravatar
JaffaKree
Innlegg: 31

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av JaffaKree »

Machine_Head skrev: tor apr 21, 2022 11:18 pmHar bestemt meg for å ta på meg det ambisiøse oppdraget å se hele BCS på nytt, for å være helt fresh før jeg begynner på siste del av det som er en fantastisk god serie. Ikke spør meg om hvorfor jeg ventet helt til nå med å gjøre dette.
Vet jeg er sent ute, men jeg ser denne nå for første gang. Er kommet til tidlig i sesong 4. Veldig, veldig bra serie. Kommer nok til å gi Breaking Bad en ny runde når denne er ferdig.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg ser så få serier for tiden. Terskelen for å starte en ny serie kjenner jeg er høy, rett og slett fordi jeg vet at jeg da ikke kommer til å gjøre annet på fritiden enn å se på serie. Derfor har det blitt mest dokumentarserier i det siste. Blir riktignok avhengig av dem også, men ikke i like stor grad.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Severance (2022), sesong 1

Til tider mindfuck, men egentlig en psykt bra serie.

Man burde egentlig se de to siste episodene (8+9) på et fly hvor masker faller ned, for man trenger virkelig oksygen da..

Som substitutt får jeg heller ta meg en dusj. En lang en.. :shock:

9/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Schitt's Creek (Tv2 play) - 10/10.
En av de beste seriene jeg har sett.
Morsom, rørende og bare en fryd å binge.
Eugene Levy gjør den beste rollen jeg har sett han i og Catherine O'Hara er jo bare gull å se. Daniel Levy er definitivt en ny skuespiller å følge med på og de mange rare karakterene i serien vokser i løpet av 6 sesonger og man blir glad i dem alle. Det er trist at serien er over, slik man ofte føler det når en god serie er over. Anbefales!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

trønderen skrev: lør apr 23, 2022 9:21 pm Jeg ser så få serier for tiden. Terskelen for å starte en ny serie kjenner jeg er høy, rett og slett fordi jeg vet at jeg da ikke kommer til å gjøre annet på fritiden enn å se på serie. Derfor har det blitt mest dokumentarserier i det siste. Blir riktignok avhengig av dem også, men ikke i like stor grad.
Kjenner godt til dette. Svenske krimsaker på Viaplay er å anbefale.

kibby

Legg inn av kibby »

Elite (Eliteskolen), sesong 5 (Netflix)

Da har jeg endelig fått sett de korte fortellingene mellom sesong 4 og 5 (Phillipe Caye Felipé - Patrick - Samuel Omar) + sesong 5.

Denne sesongen er SÅÅ mye bedre enn forrige sesong!!

I sesong 4 var det for mange nye karakterer. Denne gangen er det akkurat passe. Jeg likte virkelig ikke Patrick forrige sesong (jeg var team Ander og Omar). Men man får skikkelig sympati for Patrick denne sesongen.

Også vet jeg ikke hvem som er mest idiot, mest psycho og kjekkest av Iván og faren hans... ❤️

Og jammen er ikke Ari i et nymfomanisk-trekant forhold denne sesongen også. No spoiler.

Og slutten... WOW. Bare. wow.

Dette var virkelig tilbake til nivået på de første sesongene.

Litt spent på sesong 6 merker jeg, hvor enda flere av de gamle visstnok ikke lenger er med...

8.5/10

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Nå har jeg sikret meg Breaking Bad på bluray, har sett serien på dvd før. Gleder meg til å se hele igjen, noen år siden sist.

Er Better Call Saul noe å se? Har ikke Netflix men ser at hele serien er tilgjengelig på fysisk format.
Verdt å spandere noen hundrelapper på?
Og ja, jeg syns Breaking Bad er helt suverent og syns han sleske advokaten er en jævlig artig figur.

SirJames

Legg inn av SirJames »

LondoMollari skrev: man apr 25, 2022 8:53 pm Er Better Call Saul noe å se?
Oh yeah, baby.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Sett de to første episodene av "Outer Range (2022)" med bl a Josh Brolin.

The jury is still out.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Biscan skrev: tor apr 21, 2022 4:21 am
Station Eleven 2021 på HBO

Garantert ikke for alle, endel woke og kanskje ikke så veldig realistisk på endel punkter. Mye kunst og følelse pauser og skjønner at dette kan virke unødvendig tregt og kjedelig for noen men jeg synes det var mange vakre og veldig menneskelige øyeblikk som satt spor.

8/10
En flott serie dette ja. Ikke alt som traff, f.eks storylinen/karakter arcen til Tyler har sine mangler mot slutten, men alt med Kirsten og Jeevan er meget bra.

Også litt spesielt at de startet innspillingen av serien i januar 2020, og måtte stenge ned etter to måneder pga pandemien.

Flott soundtrack og.


SirJames

Legg inn av SirJames »

Sånn FYI: sesong 3 av Barry er i gang 👍🏻

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

SirJames skrev: man apr 25, 2022 10:01 pm Sånn FYI: sesong 3 av Barry er i gang 👍🏻
Gleder meg. Hadde gjensyn med sesong 1 og 2 forrige uke. Nydelig serie.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: man apr 25, 2022 10:57 pm
SirJames skrev: man apr 25, 2022 10:01 pm Sånn FYI: sesong 3 av Barry er i gang 👍🏻
Gleder meg. Hadde gjensyn med sesong 1 og 2 forrige uke. Nydelig serie.
Helt klart, toppet av uvirkelige S02E05.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Better Call Saul med det som ser ut som en major spoiler på deres FB-side.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

For en episode det var da. Instant classic.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Tvang meg gjennom sesong 6 i håp om at det var den siste og at man skulle få en skikkelig avslutning, den gang ei.

Burde blitt kansellert for noen år siden nå, Scooter er omtrent 5 nummer for teatralsk i samtlige scener, mangelen på et sammenhengende plott og interessante historier er prekær. Er blitt en forferdelig tynn suppe nå, hvor det rett og slett er vanskelig å egentlig bry seg om hva som foregår. De evner ikke å skrive et intelligent plott så nå kjører de fullt ut på å skjule halvparten for å dra det frem som en overraskelse.

kibby

Legg inn av kibby »

Heartstopper (Netflix)

En skikkelig bunnsolid, søt, herlig, dramatisk, quirky, morsom britisk coming of age serie. Man virkelig heier på Charlie og Nick - dette traff meg midt i hjerterota og er noe av det beste jeg har sett siden Connell og Marianne traff meg på samme måte i Normal People for et par år siden. Briter og irer, de kan serier altså! Pluss for en virkelig ektefølt og diverse cast. Håper virkelig det blir en sesong 2.

Det blir en klink 10/10 fra meg.

startelver

Legg inn av startelver »

Husker dere de gamle laserdiscene som var store som grammofonplater? Det var tider.

Kjente en fyr som hadde filmrom i kjelleren med automatisk lerret og projektor med laserdisc. Alle de nye filmene kom importert fra USA. Det var en dyr hobby den gangen.

Investor

Legg inn av Investor »

Made in Oslo
Severdig og original serie på Viaplay, med Pia Tjelta som fertilitetslege!

Har ikke sett alle episodene, men gir 8/10 så langt.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2499

Legg inn av BrannLFC »

Noen som har sett Bordertown/Sorjonen sesong 2 episode 1-2 og kan forklare meg
► Show Spoiler

startelver

Legg inn av startelver »

The Flight Attendant er tilbake med sesong 2, dere som liker litt mørk komedie kommer til å elske denne. 2 episoder ute på HBO Max.


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7894

Legg inn av Big George »

Er halvveis i dopesick som jeg ser borte hos en kompis som har masse strømme-tjenester.
Veidig bra serie som er fra virkeligheten.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Siste episodene av OZARK er ute nå. Fantastisk lydspor med NAS i flere sekvenser. 10/10!

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Shameless US sesong 1-9: 7/10

En minneverdig serie hvor de første sesongene holder høy kvalitet og balanserer godt mellom mørk drama og komedie. Frank Gallagher er elsk og en av mine favorittkarakterer i en komedie noen gang.

Serien taper seg veldig fra sesong 5, med unntak fra noen enkelte deler av senere sesonger. Grunnen til det er mange kjedelige subplots og tap av flere interessante karakterer.

Tror ikke jeg kommer til å se sesong 10 og 11.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

MadBum skrev: fre apr 29, 2022 6:35 pm Siste episodene av OZARK er ute nå. Fantastisk lydspor med NAS i flere sekvenser. 10/10!
Oisan, har jeg ikke fått med meg.
Da blir det Ozark i helgen :)

Hva betyr NAS?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Neptun skrev: fre apr 29, 2022 8:16 pm
MadBum skrev: fre apr 29, 2022 6:35 pm Siste episodene av OZARK er ute nå. Fantastisk lydspor med NAS i flere sekvenser. 10/10!
Oisan, har jeg ikke fått med meg.
Da blir det Ozark i helgen :)

Hva betyr NAS?
Er ikke det en rapper?

SirJames

Legg inn av SirJames »

MadBum skrev: fre apr 29, 2022 6:35 pm Siste episodene av OZARK er ute nå.
DIGG

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Neptun skrev: fre apr 29, 2022 8:16 pm
MadBum skrev: fre apr 29, 2022 6:35 pm Siste episodene av OZARK er ute nå. Fantastisk lydspor med NAS i flere sekvenser. 10/10!
Oisan, har jeg ikke fått med meg.
Da blir det Ozark i helgen :)

Hva betyr NAS?
Artistnavnet til Nasir Jones.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Neptun skrev: fre apr 29, 2022 8:16 pm
MadBum skrev: fre apr 29, 2022 6:35 pm Siste episodene av OZARK er ute nå. Fantastisk lydspor med NAS i flere sekvenser. 10/10!
Oisan, har jeg ikke fått med meg.
Da blir det Ozark i helgen :)

Hva betyr NAS?
NAS ga ut kanskje tidenes rap-album i 94. Illmatic. I den første episoden hagler det av scener med låter fra Illmatic som bakgrunn.

Måtte rett inn og høre etter episoden.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

MadBum skrev: fre apr 29, 2022 10:53 pm
Neptun skrev: fre apr 29, 2022 8:16 pm
MadBum skrev: fre apr 29, 2022 6:35 pm Siste episodene av OZARK er ute nå. Fantastisk lydspor med NAS i flere sekvenser. 10/10!
Oisan, har jeg ikke fått med meg.
Da blir det Ozark i helgen :)

Hva betyr NAS?
NAS ga ut kanskje tidenes rap-album i 94. Illmatic. I den første episoden hagler det av scener med låter fra Illmatic som bakgrunn.

Måtte rett inn og høre etter episoden.
Som lydfrik trodde jeg mer på at det var veldig bra surroundeffekter :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»