Ja, det rant veldig sakte ned, og har vel vært treig under hele pandemien, Antar for mye såpe?
Kjøpte denne https://www.biltema.no/bygg/vvs/avlopsr ... 2000017364 men det hjalp ikke.
Men man satte den bare opp på der ned på avløpet i vasken og trykket.
Men så deretter på en side at man skulle ha masse vann i vasken når man trykket til, så ville trykk kunne løsne - og det gjorde det, nå renner det like bra som da det var nytt.
Flott, så slipper man mer nifse kjemikalier.
Treigt avløp vask på bad
-
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 70 times
Jeg hadde et jævlig leven med en tett vask her forleden, måtte ha rørlegger so hadde med en sinnssyk pumpe-greie. En av tingene han rådet meg til var å regelmessig la det renne rent varm, og hvis i tvil med Mudin avløpsåpner. Egentlig skeptisk til kjemikalier selv men han mente denne var den som funket. Bor heldigvis slik at varmtvann er inkludert i husleien, så koster meg bokstavelig talt lite (ingenting) å pese på med litt vann her og der kontra alternativet.
-
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 70 times
Disse kjemikaliene er jo ikke sukkertøy om man skulle få det hendene.Lezah skrev: ↑man mai 02, 2022 10:37 amJeg hadde et jævlig leven med en tett vask her forleden, måtte ha rørlegger so hadde med en sinnssyk pumpe-greie. En av tingene han rådet meg til var å regelmessig la det renne rent varm, og hvis i tvil med Mudin avløpsåpner. Egentlig skeptisk til kjemikalier selv men han mente denne var den som funket. Bor heldigvis slik at varmtvann er inkludert i husleien, så koster meg bokstavelig talt lite (ingenting) å pese på med litt vann her og der kontra alternativet.
Da skal ifølge nødhjelp (giftsentralen eller hva det heter) ha hendene under rennende vann i minst 30 minutter - og også følge med en tid etterpå.
-
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 135 times
Er det noenlunde moderne vannlås av plast, er det ikke så veeeldig vanskelig å skru den av og rense den, da. Ofte kan noe hår henge seg fast inni og tette røret.
Trenger bare å pirke bort proppen og vaske med f. eks. Zalo.
Hår løses ikke opp av de avløpsvaske-kjemikaliene de selger i butikken.
Noe hår? Måtte ta løs hele avløpet i helgen (frem til vegg så klart) og fjerne sånn ca en parykk med hår. Tenåringer…fargeblind skrev: ↑tir mai 03, 2022 7:42 am Er det noenlunde moderne vannlås av plast, er det ikke så veeeldig vanskelig å skru den av og rense den, da. Ofte kan noe hår henge seg fast inni og tette røret.
Det er ikke vanskelig i det hele tatt, men pass på at eventuelle pakninger settes på riktig.
- These users thanked the author TWU for the post:
- fargeblind
-
- Has thanked: 294 times
- Been thanked: 292 times
Mudin er trygt og enkelt, og skader ikke plastrør. Kan til nød stå over natten, og bare å skylle vekk etterpå. Har brukt det en del ganger, og det har fungert.
-

TWU skrev: ↑tir mai 03, 2022 7:51 amNoe hår? Måtte ta løs hele avløpet i helgen (frem til vegg så klart) og fjerne sånn ca en parykk med hår. Tenåringer…fargeblind skrev: ↑tir mai 03, 2022 7:42 am Er det noenlunde moderne vannlås av plast, er det ikke så veeeldig vanskelig å skru den av og rense den, da. Ofte kan noe hår henge seg fast inni og tette røret.
Det er ikke vanskelig i det hele tatt, men pass på at eventuelle pakninger settes på riktig.

-
Jeg tømmer en liten klunk i avløpet en gang i mellom, kanskje max en gang pr. måned.Henningsen skrev: ↑tir mai 03, 2022 8:20 am Mudin er trygt og enkelt, og skader ikke plastrør. Kan til nød stå over natten, og bare å skylle vekk etterpå. Har brukt det en del ganger, og det har fungert.
Kjøper bare den aløpsvasken de har i nærbutikken.
Funker greit, det, ja.
Det har vært debatt om dette før, og ja, jeg er klar over at mange sverger på atdet MÅ være Mudin.
-
- Has thanked: 294 times
- Been thanked: 292 times
Da er du flinkere og mer fornuftig enn megfargeblind skrev: ↑tir mai 03, 2022 8:26 amJeg tømmer en liten klunk i avløpet en gang i mellom, kanskje max en gang pr. måned.Henningsen skrev: ↑tir mai 03, 2022 8:20 am Mudin er trygt og enkelt, og skader ikke plastrør. Kan til nød stå over natten, og bare å skylle vekk etterpå. Har brukt det en del ganger, og det har fungert.
Kjøper bare den aløpsvasken de har i nærbutikken.
Funker greit, det, ja.
Jeg venter alltid alt for lenge