Løp for livet.

Svar
Brukeravatar
Queenie
Has thanked: 217 times
Been thanked: 108 times

Re: Løp for livet.

Legg inn av Queenie »

Dagens intervaller:
(Aktiv/pause)

1/30
2/1
3/1.30
2/1
1/30
4x30/15
4x45/30
4x1/30
4x45/30
4x30/15

Blytung dag, men kan skyldes 8 km i morges og mye tung styrketrening de siste dagene. 2% stigning på alt, klarte ikke mer enn 12,8 km/t på halve siste bolk, men godt over i rød sone.

return_of_drakkar
Has thanked: 55 times
Been thanked: 70 times

Legg inn av return_of_drakkar »

Frank.N.Steen skrev: tir apr 26, 2022 6:23 pm Ny løpetur i går kveld,,.
I de dager jeg løp var det alltid best om kvelden, og helst om det var litt mørkt (bare man hadde lys nok).
Å løpe i sol og lys var aldri moro, selv om det var fine forhold det for sykling.

Nå, i mine Power Walk (forsøk) merker jeg at når det er midt på dagen (som nå ofte må til), så gpr alt mye bedre med: solbriller.
Det gir liksom bedre konsentrasjon om det man bedriver.
These users thanked the author return_of_drakkar for the post:
Frank.N.Steen

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Sted: Oslo
Has thanked: 76 times
Been thanked: 86 times

Legg inn av Frank.N.Steen »

return_of_drakkar skrev: tor mai 05, 2022 8:00 pm I de dager jeg løp var det alltid best om kvelden, og helst om det var litt mørkt (bare man hadde lys nok).
Å løpe i sol og lys var aldri moro, selv om det var fine forhold det for sykling.

Nå, i mine Power Walk (forsøk) merker jeg at når det er midt på dagen (som nå ofte må til), så gpr alt mye bedre med: solbriller.
Det gir liksom bedre konsentrasjon om det man bedriver.
Ja, det å løpe i fult bekmørke omgivelser, kan nok bli en utfordring, selv om det tar ikke for lange tid (sikkert veldig forskjellig fra person til person) før øynene vender seg til mørket. Men er jo liksom litt redd for å trå flat noen små frosker, under de mørkere turene, og vil ikke ha det på samvittigheten.
Så fikk i fjor ei lue med hodelykt/lys, der kommer med 4 ulike varianter/styrker, og fine med det, er at man kan ta av selve lykta/lyset og feste den på løpejakka/t-skjorta når det blir varmere/lysere ute.
These users thanked the author Frank.N.Steen for the post:
return_of_drakkar

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Sted: Oslo
Has thanked: 76 times
Been thanked: 86 times

Legg inn av Frank.N.Steen »

I går fikk man kjørt unna en langt bedre og mer intenst bakkeintervall, og kortere avstand, men der pulsen lå stort sett i rødt hele veien, og stoppa på 10-11 dragninger, hvor en tidlig ut, tok kanskje litt for hardt i, og kjente syra var litt i ferd med å sette seg i bein og armer, men at ting virka å fungere bedre utover, og vil prøve på en litt slakere motbakke, men kanskje mer fokus på tempo og variere litt mer og ofte.

Fortsatt deilig med kjøligere kvelder, lå rundt 7-10 grader, og passer meg i grunn utmerket.

Wellé
Has thanked: 52 times
Been thanked: 138 times

Legg inn av Wellé »

Løp Holmenkollstafetten i dag. 2,8km på 3:24 pace, med riktignok mye nedover. Satan som jeg sprakk!! Bena er ødelagt og høres ut som jeg har kols, men helvete det var gøy
These users thanked the author Wellé for the post:
Queenie

Passport
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Legg inn av Passport »

Wellé skrev: lør mai 14, 2022 5:47 pm Løp Holmenkollstafetten i dag. 2,8km på 3:24 pace, med riktignok mye nedover. Satan som jeg sprakk!! Bena er ødelagt og høres ut som jeg har kols, men helvete det var gøy
Besserud og ned? Har løpt den 3 X..... Du får komme deg ut på en rolig retistusjontur 8-)

Wellé
Has thanked: 52 times
Been thanked: 138 times

Legg inn av Wellé »

Passport skrev: lør mai 14, 2022 8:12 pm
Wellé skrev: lør mai 14, 2022 5:47 pm Løp Holmenkollstafetten i dag. 2,8km på 3:24 pace, med riktignok mye nedover. Satan som jeg sprakk!! Bena er ødelagt og høres ut som jeg har kols, men helvete det var gøy
Besserud og ned? Har løpt den 3 X..... Du får komme deg ut på en rolig retistusjontur 8-)
Nei, Holmendamme til Frognerparken

Høyst skeptisk til at jeg i det hele tatt går ut døren! Jeg vant kanskje ikke etappen min, men banketten derimot…

return_of_drakkar
Has thanked: 55 times
Been thanked: 70 times

Legg inn av return_of_drakkar »

Noen gode turer nå. En snau time i dag ved 8-tiden var fint i sol og ikke så altfor mye varme.
These users thanked the author return_of_drakkar for the post:
Passport

Brukeravatar
Queenie
Has thanked: 217 times
Been thanked: 108 times

Legg inn av Queenie »

Samme intervall som sist registrert her, det gjør tydeligvis godt med to dager fri og hvitvin i går, klarte presse meg til 14,5 km/t på siste bolk 🥳 Gøøy - og veldig spyklar etterpå.

Svar

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»