Odds Ballklubb

Svar
cpatton

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man mai 16, 2022 5:36 pm
cpatton skrev: man mai 16, 2022 5:30 pm Raskt rett før kampstart... Enig ang Rossbach - bunnivået er skremmende svakt, men skulle klubben få et lukurativt tilbud på Wahlstedt så selg. Vi trenger både spiss og ving.
I mitt innlegg tidligere i dag så glemte jeg helt Zekhnini. Nok et eksempel på rask suksess og tilsvarende dårlige rådgivere. Er jo knapt reserve oppe i Molde.
Haha - tviler ikke, men fotballspilleren står det verre til med… kanskje underordnet…

Rafik tjener de herligste millioner i Molde, så han lider ingen nød.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Så elendig at jeg har ikke ord, på hjemmebane og full stadion så er det dette de leverer🙈

Perkele

Legg inn av Perkele »

Tar ferie fra Paco fotball og positiv fotball, om jeg kommer tilbake etter sommeren vil overgangsvinduet avgjøre. Noe så usigelig trist, har de mistet all tro på konseptet allerede? For en gjeng, ryddesjauen kan bare begynne🤪
De bør skamme seg, levere dette for «fulle» tribuner!! Hvor mange er det på stadion neste kamp?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg ringer i alarmklokken.

Dette var fryktelig. Både Paco og Hagen sier de vet hva som kommer. Men er ikke i nærheten av å stoppe det.

Samme som mot Aalesund.

Hvordan er det mulig?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Gunnar88 skrev: man mai 16, 2022 8:09 pm Jeg ringer i alarmklokken.

Dette var fryktelig. Både Paco og Hagen sier de vet hva som kommer. Men er ikke i nærheten av å stoppe det.

Samme som mot Aalesund.

Hvordan er det mulig?
Trådtittelen jinxser, fjern en klubb som er kulere enn din klubb, så skal du se dere fyker oppover på tabellen

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

seriemester2013 skrev: man mai 16, 2022 9:39 pm
Gunnar88 skrev: man mai 16, 2022 8:09 pm Jeg ringer i alarmklokken.

Dette var fryktelig. Både Paco og Hagen sier de vet hva som kommer. Men er ikke i nærheten av å stoppe det.

Samme som mot Aalesund.

Hvordan er det mulig?
Trådtittelen jinxser, fjern en klubb som er kulere enn din klubb, så skal du se dere fyker oppover på tabellen
Godt mulig du har et poeng der.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Paco sier at det er mindre justeringer som skal til for å luke vekk feilene som bidrar til baklengsmålene.

Jeg tror ikke det er så lett. Gang på gang så viser det seg at Odd er altfor svake innen egen sekstenmeter og motstanders sekstenmeter. Odd ønsker å stå høyt i banen for å få gunstige brudd, men de gangene det ikke lykkes så er forsvaret vidåpent og spillerne faller ikke av tidlig nok. Hvis ikke Paco klarer å rette på forsvarsspillet, så har Odd stø kurs mot OBOS.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: ons mai 18, 2022 3:04 pm Paco sier at det er mindre justeringer som skal til for å luke vekk feilene som bidrar til baklengsmålene.

Jeg tror ikke det er så lett. Gang på gang så viser det seg at Odd er altfor svake innen egen sekstenmeter og motstanders sekstenmeter. Odd ønsker å stå høyt i banen for å få gunstige brudd, men de gangene det ikke lykkes så er forsvaret vidåpent og spillerne faller ikke av tidlig nok. Hvis ikke Paco klarer å rette på forsvarsspillet, så har Odd stø kurs mot OBOS.
Jeg regner med at du refererer til "Vi har feber, ikke kreft" i Varden.
Her feier Paco mye under teppet! Han får det til å høres ut som en liten korrigering er det som skal til og vipps så snakker vi om et vinnerlag. Når det gjelder å stå høyt og i tillegg være feilposisjonert så har vi sett hele tida, helt tilbake til treningskampene og da mot Sandefjord spesielt. Kun udyktighet fra motstandere har hindret at målene ikke har rent inn. Det samme i ligakampen mot Tromsø. Odd bør takke Wahlstedt for i det hele tatt å stå med 6 poeng.
Kan heller ikke si jeg ble mye klokere av å lese om hvordan Lauritsen og de andre skal begynne å lage mål. Kun at problemet er identifisert og at det skal trenes på å score mot Hei i morgen.
Greit og forståelig at en trener må forsvare enkeltspillere og tropp, men det her var tynn suppe.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Ære være Varden som ikke opptrer som menighetsblad for klubben, men derimot har egne meget kritiske artikler og også lar leserne slippe til i eget debattforum!
Dagens innlegg fra tidligere Odd spiller Frank Herrregården reiser også noen betimelige spørsmål som heller ikke vi få her har drøftet. Om de har kondisjon til å gjennomføre en kamp med Paco-fotball, og om de spillerne her er så drilla i det gamle at de lett faller tilbake på det bla. Altså trille ball sideveis og bakover på midten som det var flust med i Haugesund-kampen. I det hele tatt mange gode poeng fra Herregården.
https://www.varden.no/meninger/tidliger ... ort-tempo/

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: tor mai 19, 2022 3:56 pm Ære være Varden som ikke opptrer som menighetsblad for klubben, men derimot har egne meget kritiske artikler og også lar leserne slippe til i eget debattforum!
Dagens innlegg fra tidligere Odd spiller Frank Herrregården reiser også noen betimelige spørsmål som heller ikke vi få her har drøftet. Om de har kondisjon til å gjennomføre en kamp med Paco-fotball, og om de spillerne her er så drilla i det gamle at de lett faller tilbake på det bla. Altså trille ball sideveis og bakover på midten som det var flust med i Haugesund-kampen. I det hele tatt mange gode poeng fra Herregården.
https://www.varden.no/meninger/tidliger ... ort-tempo/
Jeg liker Vardens dekning av Odd og jeg liker innlegget fra Herregården. Jeg tror vi har undervurdert hvor annerledes den nye spillestilen er.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Odd leder 2-0 mot Hei etter 9 minutter. Gledelig.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Grei seier 6-1. Flott at Kastrati endelig fikk et mål.

Palmanova

Legg inn av Palmanova »

Kan vi håpe på seier i dag? Hvis ikke blir det nok en kamp for å overleve.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Vi kan selvsagt håpe, men det blir ikke lett. Trøsten er at Odd er bedre på bortebane. I tillegg er vel Odin tilbake.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Palmanova skrev: søn mai 22, 2022 12:26 pm Kan vi håpe på seier i dag? Hvis ikke blir det nok en kamp for å overleve.
En seier mot Jerv i runde 9 vil ikke avgjøre om man havner i en kamp for å overleve eller ikke.

hgb

Legg inn av hgb »

Nye rulleringer i dag. Jørgensen, Lauritsen og Ruud alle på benken, Gilli og Abel inn, samt Odin tilbake.

Coach

Legg inn av Coach »

Er det virkelig slik å forstå at ikke engang et Ibsen-derby genererer tilstrekkelig interesse til å forsvare en egen kamptråd?

You Odd people, altså… (Jerv-fansen skylder jeg ikke på før det foreligger bevis på deres eksistens)

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Viktig seier i dag. Mindre balltap, selv om det var flere som kunne blitt stygge.

Men jeg sliter litt med å forstå hva Paco tenker offensivt. Ser ikke noe tydelig mønster.

hgb

Legg inn av hgb »

Coach skrev: søn mai 22, 2022 6:39 pm Er det virkelig slik å forstå at ikke engang et Ibsen-derby genererer tilstrekkelig interesse til å forsvare en egen kamptråd?

You Odd people, altså… (Jerv-fansen skylder jeg ikke på før det foreligger bevis på deres eksistens)
Jo, nei, altså...

men uansett var det en ganske bra gjennomført kamp av Odd, Ibsen eller ei. Jerv skapte tross alt veldig lite, vi skapte mindre enn man ønsker, men endel tross alt.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Fikk med meg 2 omg og som forventet. Kick and run, masse dueller, upresist og langt ifra pent. Jerv med de farligste sjansene inntil Odd scoret. Men altså 3 viktige poeng.
Jeg sliter også med å se et offensivt mønster. I det store og hele sliter jeg også med eget engasjement, har slitt lenge og sitter ikke lenger ytterst på stolen, men godt tilbakelent i sofaen. Et lag med alt for mange middelmådigheter uten så mye som én personlighet som står fram. Det skal mer enn en seier eller to til for å rokke ved det.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: man mai 23, 2022 12:06 pm Fikk med meg 2 omg og som forventet. Kick and run, masse dueller, upresist og langt ifra pent. Jerv med de farligste sjansene inntil Odd scoret. Men altså 3 viktige poeng.
Jeg sliter også med å se et offensivt mønster. I det store og hele sliter jeg også med eget engasjement, har slitt lenge og sitter ikke lenger ytterst på stolen, men godt tilbakelent i sofaen. Et lag med alt for mange middelmådigheter uten så mye som én personlighet som står fram. Det skal mer enn en seier eller to til for å rokke ved det.
Nå må ikke du komme her og ødelegge mitt meget gode humør i dag!
Selv om jeg dessverre er enig i mye.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man mai 23, 2022 12:33 pm
cpatton skrev: man mai 23, 2022 12:06 pm Fikk med meg 2 omg og som forventet. Kick and run, masse dueller, upresist og langt ifra pent. Jerv med de farligste sjansene inntil Odd scoret. Men altså 3 viktige poeng.
Jeg sliter også med å se et offensivt mønster. I det store og hele sliter jeg også med eget engasjement, har slitt lenge og sitter ikke lenger ytterst på stolen, men godt tilbakelent i sofaen. Et lag med alt for mange middelmådigheter uten så mye som én personlighet som står fram. Det skal mer enn en seier eller to til for å rokke ved det.
Nå må ikke du komme her og ødelegge mitt meget gode humør i dag!
Selv om jeg dessverre er enig i mye.
Haha og uff da. Jeg er på ingen måte ute etter å spolere verken din eller andres dag, men ser ikke så mye som snurten av en ny Fevang, Jone, Kvelle, Frode, Bentley for å nevne noen. Et hvert lag med Odds målsetting må ha spillere som også står ut og svinger taktstokken.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: man mai 23, 2022 12:47 pm
Gunnar88 skrev: man mai 23, 2022 12:33 pm
cpatton skrev: man mai 23, 2022 12:06 pm Fikk med meg 2 omg og som forventet. Kick and run, masse dueller, upresist og langt ifra pent. Jerv med de farligste sjansene inntil Odd scoret. Men altså 3 viktige poeng.
Jeg sliter også med å se et offensivt mønster. I det store og hele sliter jeg også med eget engasjement, har slitt lenge og sitter ikke lenger ytterst på stolen, men godt tilbakelent i sofaen. Et lag med alt for mange middelmådigheter uten så mye som én personlighet som står fram. Det skal mer enn en seier eller to til for å rokke ved det.
Nå må ikke du komme her og ødelegge mitt meget gode humør i dag!
Selv om jeg dessverre er enig i mye.
Haha og uff da. Jeg er på ingen måte ute etter å spolere verken din eller andres dag, men ser ikke så mye som snurten av en ny Fevang, Jone, Kvelle, Frode, Bentley for å nevne noen. Et hvert lag med Odds målsetting må ha spillere som også står ut og svinger taktstokken.
Da er vel egentlig spørsmålet, hva er målsettingen i år?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Bortekamp mot Fløy i cupen.

Sist gang var i 2017 og Odd vant den gang 3-0.

Ser at Fløy gjør det helt greit i 2. div, men tapte hjemme mot Moss sist kamp. Bør være muligheter her.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man mai 23, 2022 3:16 pm
cpatton skrev: man mai 23, 2022 12:47 pm
Gunnar88 skrev: man mai 23, 2022 12:33 pm

Nå må ikke du komme her og ødelegge mitt meget gode humør i dag!
Selv om jeg dessverre er enig i mye.
Haha og uff da. Jeg er på ingen måte ute etter å spolere verken din eller andres dag, men ser ikke så mye som snurten av en ny Fevang, Jone, Kvelle, Frode, Bentley for å nevne noen. Et hvert lag med Odds målsetting må ha spillere som også står ut og svinger taktstokken.
Da er vel egentlig spørsmålet, hva er målsettingen i år?
Akkurat og også der jeg legger lista i bedømmelse av prestasjonene. Budsjettert mål i år er 6 plass i ligaen og kvartfinale i cupen, altså i tetsjiktet klynga. Kan ikke med all godvilje lagt til grunn se at stallen pr dd engang i nærheten.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg klarer ikke å glede meg over noe som ble servert i dag. Greit at vi bommer på 4 100%-sjanser, men det holder ikke.

Sandefjord er piss dårlige, men vinner mot oss. Jeg kan ikke fatte hvordan Odd skal berge plassen.

Champis

Legg inn av Champis »

Gunnar88 skrev: ons mai 25, 2022 8:22 pm Jeg klarer ikke å glede meg over noe som ble servert i dag. Greit at vi bommer på 4 100%-sjanser, men det holder ikke.

Sandefjord er piss dårlige, men vinner mot oss. Jeg kan ikke fatte hvordan Odd skal berge plassen.

Å berge plassen kommer nok til å gå fint. Det er noen lag som er svakere enn Odd.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg ser bare to lag som er svakere. Jerv og KBK. Det vil si kvalikk for Odd.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Du store alpakka - I hvilken verden lever han der Paco? Gårsdagens nye flause var "årsbeste på hjemmebane". Fra en mann som stadig snakker om å se bak resultatene så evaluerer han for sikkerhets skyld helt bort at Odd spilte og tapte mot et meget svakt lag som skal slåes 7 dager i uka i Skien.

At Odd bla mangler en goalgetter blant all middelmådigheten ser alle, med eller uten grå eller grønn stær. I trenerens verden heter det at "vi er heldige som har så mange gode spillere" og om måltørken "dagen da det ikke ville seg". Om tabellen, den skal først ses på i runde 28.
Og så makter han å toppe seg selv med forklaringen på den søvnige åpningen - "Vi blir litt lave og de får spille, og da er de sterke. Og kanskje det tok litt tid å komme i gang siden vi hadde én dag mindre hvile enn dem. Det så ut som vi trengte et kvarter på å løpe oss i gang."
En dag mindre hvile, høres jo ut som en rapport fra breddefotballen og ikke fra en trener med et visst internasjonalt snitt. Som trener en klubb som har Europa som uttalt målsetting.

I sum flåsete og arrogante uttalelser hvor problemene feies under teppet. Hadde han forsøkt seg som sandselger i Sahara hadde jeg ikke så mye som hevet et øyebryn.

Ja, pr dd ser jeg også kun Jerv og KBK som svakere.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

"Spissene" må begynne å trene på å få skudd og headingene innenfor stengene. Harde skudd over kassa gir få poeng. For meg ser det ut som et traurig høstlag som vi har opplevd "hundre ganger" før. Spillet vi hadde store deler av kampen i går ga titalls sjanser. Noen av dem skal rett og slett inn. De få skuddene keeper feide vekk, var bare lumper. På stadion blir vi fortsatt jublende glade for cornere. Hvorfor? Når puttet vi på en corner sist?
Trene, øve skuddtrening, og finne løsninger mot parkerte lag som sandefjord. Funker ikke innlegg fra venstre eller høyre, så må vi mer spille rett på . Bruke fart i angrepene, kanskje noe går inn. Perioder synes jeg laget er bra på det tette, hurtige spillet. Men den evige letingen på tvers på midtbanen er frustrerende å se nå en ving har en halv bane fri .

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»