Metal tråden

Svar
Kjappfot1917

Re: Metal tråden

Legg inn av Kjappfot1917 »

Necrophobic?

Edit: Hvis det er svenske Necrophobic du har hørt er de et såkalt blackened death metal band. Mye harmonigitar og feite riff. Jeg liker de iallfall

Denne f.x

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Fernandovonarb skrev: man jan 24, 2022 7:29 pm
Nightwish skrev: man nov 29, 2021 7:21 pm Jeg postet denne på off-topic, men passer jo fint her.

Jeg er stor fan av Judas Priest. Sanger som Metal Gods og Beyond the Realms of Death, samt mange andre er for meg klassikere. De fleste begynner i det små og tar spillejobbene dem får. Heder og ære til den som vet hvilket år denne konserten fant sted.

Bilde
Kult. 1975 var det herrens år, og egentlig litt surrealistisk i dag. Var litt tidlig for meg, men det gikk rykter om det 10 år senere når bandet ble flittig spilt i min bule.
https://www.innherred.no/kultur/i/bzkka ... pa-reehaug
Skuffende at ikke Judas Priest selv kunne spille opp til dans etter konserten.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Et besøk til Levanger var det som skulle inspirere dem til å lage Sad Wings of Destiny, altså.

Legenden JCL fikk en gang servert en historie om en homoseksuell encounter mellom en lokal helt og et av band-medlemmene, men det var faktisk ikke Halford. Om det kan knyttes opp mot nevnte album som da kom i 76 vites ei,

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Jeg fikk av mine gode "venn" Lezah tips om ei låt som muligens kunne vært forbigått i stillhet hadde det ikke vært for at publikumsfavoritten og allemannseiet Seth Putnam (RIP) bidrar med sine klingende triller. Jeg legger med teksten slik at alle kan studere de episke ordene og tolke etter beste evne disse to musikalske genienes symbiose. Enjoy immensly og ha ei god helg


Throwing Cars At People (On Coke with THOR)
(written by Seth Putnam of Anal Cunt)

seth- thor's coming to town, we're ready to rock
thor- how much coke do we have in stock?
seth- i've got a pound of coke and thor does too
thor- we're gonna throw every car in town at you, cuz we're
chorus
thor- throwing cars at people
seth- throwing cars at people
thor- throwing cars at people
back up vocals- on coke with thor
(chorus 4x)
seth- the cops can't stop us from throwing cars
thor- we're not afraid of jail, i'll just bend the bars
seth- we've both got noses and needles and pipes
thor- we've been up for 7 straight days and nights, just
chorus
seth- the coke's all gone, guess it's time to go
thor- plus we've run out of cars to throw
seth- we'll both be back in a day or 2
thor- throwing a bunch of cars at you, cuz we're
chorus
back up vocals- on coke with thor
thor- on coke with me (x4)


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Litt Tyr på quisten her.


Lezah

Legg inn av Lezah »

Kjappfot1917 skrev: fre feb 04, 2022 9:46 pm Jeg fikk av mine gode "venn"
Allerede her vet man det blir et godt innlegg.

Når Seth nevnes, kunne en jo klasket til med mye fra Anal Cunt. Jeg våger meg frempå med en fra det sjelfulle Picnic of Love-albumet deres, klassikeren I Respect Your Feelings As A Woman And A Human:



Og selvsagt for å holde metalen ved like, All our fans are gay (noe jeg ikke tror på i det hele tatt!):


Lezah

Legg inn av Lezah »

Kreator har i det sist vært på nippet til å høres ut som...hva Maiden hadde vært hvis de spilte thrash. På nippet til å være litt for "fint" selv om det oftere enn ikke fremdeles går unna. Ny låt fra det kommende albumet nå, med den feteste tittelen på lenge; "Hate Über Alles" :)Æ lke'n, sjø!


Lezah

Legg inn av Lezah »

Testament har akkurat gått ut med at selveste Dave Lombardo overtar for Hoglan. Vi snakker vel fort her den eneste som kan gjøre det like bra og bedre (nesten åpen for diskusjon, Hoglan står tilbake for få). Utrolig spennende, og en må jo si det gikk helt greit den korte tiden Lombardo var ombordsist..?


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Nå følger jeg veldig lite med på nye band, men fikk tips om Nervosa, jenteband som spiller trash death metal (i følge dem selv)
Albumet Perpetual Chaos kom ut i fjor, her er tittelsporet:


Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Lezah skrev: søn feb 06, 2022 6:05 pm Kreator har i det sist vært på nippet til å høres ut som...hva Maiden hadde vært hvis de spilte thrash. På nippet til å være litt for "fint" selv om det oftere enn ikke fremdeles går unna. Ny låt fra det kommende albumet nå, med den feteste tittelen på lenge; "Hate Über Alles" :)Æ lke'n, sjø!

Litt mye Rammstein i gitaren syns jeg,men ellers ikke så gæli. Mimrefakta; Så de i gøteborg i 88 i en gymsal under extreme agressions-turneen.Traff hele banden etterpå og mye skratt og tull.
Som du hører var alt påtent og bra den kvelden.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Rammstein ute med ny singel, nytt album kommer 29.april

Bra låt



Sabaton er også aktuell med ny plate, "The War to End All Wars". Har ikke vært helt fenget av de siste platene, men denne er ganske bra. Beste siden Heroes vil jeg påstå


GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Rexwiller skrev: søn jan 30, 2022 11:27 am
Fernandovonarb skrev: man jan 24, 2022 7:29 pm
Nightwish skrev: man nov 29, 2021 7:21 pm Jeg postet denne på off-topic, men passer jo fint her.

Jeg er stor fan av Judas Priest. Sanger som Metal Gods og Beyond the Realms of Death, samt mange andre er for meg klassikere. De fleste begynner i det små og tar spillejobbene dem får. Heder og ære til den som vet hvilket år denne konserten fant sted.

Bilde
Kult. 1975 var det herrens år, og egentlig litt surrealistisk i dag. Var litt tidlig for meg, men det gikk rykter om det 10 år senere når bandet ble flittig spilt i min bule.
https://www.innherred.no/kultur/i/bzkka ... pa-reehaug
Skuffende at ikke Judas Priest selv kunne spille opp til dans etter konserten.
De kunne nå i alle fall ha lært seg noen Gluntan- og Thorleifs-sanger og bidratt litt til festen.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Noen tanker om Nyeste Funeral Mist og Deathspell Omega ?

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Lars Jubas skrev: fre apr 29, 2022 9:53 pm Noen tanker om Nyeste Funeral Mist og Deathspell Omega ?
Må sjekke. Er på en lang føkkings båttur, så nedlasting av ny musikk tar litt tid.
Fikk forøvrig tips om et prosjekt med Autopsy-gjengen. Har ikke hørt mye ennå, men lovende


Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Har folk hørt på den nye til Meshuggah da? Åpenbart heavy og teknisk til tusen, samtidig som det er en del melodiøst inni der også. Gjenstår å ta meg tiden til å sette meg ned og virkelig høre på skiva, så har ikke noen kjempesterke inntrykk av den enda.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Fikk en artig anbefaling av YouTube musikk. Nemlig en EP av Immortal.Ikke av det norske BM bandet, men av et ukjent trash metal band med samme navn

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

vadefugl skrev: søn mai 29, 2022 10:03 pm Fikk en artig anbefaling av YouTube musikk. Nemlig en EP av Immortal.Ikke av det norske BM bandet, men av et ukjent trash metal band med samme navn
Hm, trodde Demonaz holdt på med noe varemerke søking her..

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Da blir det å ta turen til DNB Arena i kveld. Judas Priest byr opp til dans så det gledes :)

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

PowersIave skrev: fre mar 11, 2022 5:15 pm

Sabaton er også aktuell med ny plate, "The War to End All Wars". Har ikke vært helt fenget av de siste platene, men denne er ganske bra. Beste siden Heroes vil jeg påstå

Hvordan liker du dette alternativet?



De drepte fienden for brødsmuler!

Kan du ha forblitt en menneskelig som har gått gjennom dette helvete ?

(Dette er sitater av sanger.)

(Det St. Petersburg)

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter på det danske black metal bandet, Nyredolk. De raserte sine instrumenter etter en konsert

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

vadefugl skrev: fre jun 17, 2022 10:52 am Lytter på det danske black metal bandet, Nyredolk. De raserte sine instrumenter etter en konsert
Utaktisk dersom de har like dårlig råd som de fleste andre relativt nye BM band :)

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører nå på danske trash metal bandet, Lifesick. Tunge greier

Lezah

Legg inn av Lezah »

Begynt å utforske Be'lakor litt nå. Australsk melodisk death metal er de klassifisert som, det er vel greit nok men mye annet her. Mye direkte vakker musikk.


Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Lezah skrev: lør jun 18, 2022 3:39 pm Begynt å utforske Be'lakor litt nå. Australsk melodisk death metal er de klassifisert som, det er vel greit nok men mye annet her. Mye direkte vakker musikk.
Hmm. Må sjekkes

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kjappfot1917 skrev: søn jun 19, 2022 9:02 pm
Lezah skrev: lør jun 18, 2022 3:39 pm Begynt å utforske Be'lakor litt nå. Australsk melodisk death metal er de klassifisert som, det er vel greit nok men mye annet her. Mye direkte vakker musikk.
Hmm. Må sjekkes
I all fall det albumet jeg linket til funker bra. Gøteborg death-ish.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Frister meg dette døds metal fra Sverige

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Høres ut som om de er inspirert av nyere Maiden. Ikke noe heavy akkurat

Lezah

Legg inn av Lezah »

vadefugl skrev: søn jun 19, 2022 11:15 pm Ikke noe heavy akkurat
Ikke erke-death, nei. Men blir nok riktigst hvis man skal kategorisere dem.

De er fra Australia, ikke Sverige. Gøteborg har dog en egen "stil" når det gjelder death metal, nesten som en sub-sjanger.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Lezah skrev: man jun 20, 2022 12:23 pm
vadefugl skrev: søn jun 19, 2022 11:15 pm Ikke noe heavy akkurat
Ikke erke-death, nei. Men blir nok riktigst hvis man skal kategorisere dem.

De er fra Australia, ikke Sverige. Gøteborg har dog en egen "stil" når det gjelder death metal, nesten som en sub-sjanger.
At The Gates er vel sub-sjangerens “crowning achievement”? Slaughter of The Soul er et spinnvillt bra album!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Machine_Head skrev: tir jun 21, 2022 9:43 am
Lezah skrev: man jun 20, 2022 12:23 pm
vadefugl skrev: søn jun 19, 2022 11:15 pm Ikke noe heavy akkurat
Ikke erke-death, nei. Men blir nok riktigst hvis man skal kategorisere dem.

De er fra Australia, ikke Sverige. Gøteborg har dog en egen "stil" når det gjelder death metal, nesten som en sub-sjanger.
At The Gates er vel sub-sjangerens “crowning achievement”? Slaughter of The Soul er et spinnvillt bra album!
Jeg er ikke guru på DM og er mer thrash-fyr, men alle skiver som har Andy Laroque med er seff bedre enn de som ikke har det ;) Personlig, hvis man skal snakke om "melodic death metal" generelt og ikke kun de svenske bandene, så tror jeg nesten jeg foretrekker Carcass. Ikke for det, Death kunne jo være melodiske så det holdt også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»