Viking FK

Svar
DuncanE

Re: Viking FK

Legg inn av DuncanE »

Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 12:58 pm
DuncanE skrev: ons jun 01, 2022 12:52 pm
Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 12:43 pm

Hvilket glassbygg? Det er da ingen Vikingsupportere her inne som forsvarer Gunnarsson. Men det er jaggu nok rbk-supportere som forsvarer legeerklæringene klubben kom med, selv etter så mange år.
Nå har det vel hagla med usportsligheter og anklager om filming mot Viking de siste 2 sesongene. Det meste møtt med bortforklaringer, skuldertrekk og latterliggjøring. Det står i en passe grell kontrast til den barrikadekampen viking-fansen har ført mot RBK for én enslig flau filming utført for 14 års siden.
Ok. Move on.
Det gjør jeg stadig vekk ;)

tokk

Legg inn av tokk »

For å snakke om noe annet....
Hva tror dere vi lar Berisha gå for i sommer?
Hvem kan hentes inn?

Tipper vi slipper han på 15 - 17 mill, vanskelig å holde en spiller her som vil bort, gjør at vi ikke kan forvente stor mer. Og ser ikke bort fra 13 mill heller.

Hva med Brauten i Start? Eller Haugen i Aalesund?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

tokk skrev: ons jun 01, 2022 1:31 pm For å snakke om noe annet....
Hva tror dere vi lar Berisha gå for i sommer?
Hvem kan hentes inn?

Tipper vi slipper han på 15 - 17 mill, vanskelig å holde en spiller her som vil bort, gjør at vi ikke kan forvente stor mer. Og ser ikke bort fra 13 mill heller.

Hva med Brauten i Start? Eller Haugen i Aalesund?
Tja. Hvis de krevde 25-30 millioner før sesongen, hvorfor skulle de slippe ham for mindre nå? Det blir nok ikke veldig god stemning i Stavanger om Berisha blir solgt for 13 millioner.

Brauten i Start er vel Lillestrøm sin eiendom, mener jeg å ha lest? Selvsagt en interessant spiller, men tviler sterkt på at han er mulig å få tak i. Haugen har jeg sansen for. En blanding av Høiland og Berisha.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

tokk skrev: ons jun 01, 2022 1:31 pm For å snakke om noe annet....
Hva tror dere vi lar Berisha gå for i sommer?
Hvem kan hentes inn?

Tipper vi slipper han på 15 - 17 mill, vanskelig å holde en spiller her som vil bort, gjør at vi ikke kan forvente stor mer. Og ser ikke bort fra 13 mill heller.

Hva med Brauten i Start? Eller Haugen i Aalesund?
Dagbladet:
Etter ni år i klubben har Gareth Bales kontrakt med Real Madrid gått ut. Superstjerna kan vise til 173 målpoeng på 258 kamper. 32-åringen har også vært med å vinne 19 trofeer på sine ni år i Madrid.

Nå takker waliseren klubben for en «utrolig» opplevelse.

- Jeg vil takke alle lagkameratene mine, trenerne mine og fansen som støttet meg. Jeg kom hit for å realisere drømmen min om å spille for Real Madrid. Jeg kan nå se tilbake, reflektere og si at drømmen ble en realitet, skriver Bale på Twitter.

Det er nå uvisst hvor Bale vil fortsette karrieren.

Er vel primært ving (?) men anyway..

kaffi

Legg inn av kaffi »

Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 1:51 pm Det blir nok ikke veldig god stemning i Stavanger om Berisha blir solgt for 13 millioner.
Det ordner seg. Bare å la Gunnarsson se gjennom papirene før etter de er signert.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Treningskamp på ØsterHus Arena lørdag 11. juni kl. 1500. Gratis inngang.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Neste hjemmekamp blir vel avgjort ved at motstanderlaget får stang inn.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

CliffC skrev: ons jun 01, 2022 8:06 pm Neste hjemmekamp blir vel avgjort ved at motstanderlaget får stang inn.
Det hadde unektelig vært litt festlig.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Tjaaah skrev: ons jun 01, 2022 8:07 pm
CliffC skrev: ons jun 01, 2022 8:06 pm Neste hjemmekamp blir vel avgjort ved at motstanderlaget får stang inn.
Det hadde unektelig vært litt festlig.
Evt skyter Viking ballen helt på undersiden av tverrliggeren og i mål.
Dersom stengene går litt ut nede, blir vel tverrliggeren ett lite hakk lavere. Så om Gunnarson hadde fortsett med sitt ville den ballen kanskje truffet tverrligger uten at den gikk i mål?

Mulig jeg tenker litt feil her? Hmm.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Nevi skrev: ons jun 01, 2022 8:13 pm Evt skyter Viking ballen helt på undersiden av tverrliggeren og i mål.
Dersom stengene går litt ut nede, blir vel tverrliggeren ett lite hakk lavere. Så om Gunnarson hadde fortsett med sitt ville den ballen kanskje truffet tverrligger uten at den gikk i mål?

Mulig jeg tenker litt feil her? Hmm.
Du tenker rett, om stengene dyttes ut litt, så må vel tverrligger dras litt ned. Tror jeg.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Tjaaah skrev: ons jun 01, 2022 8:27 pm
Nevi skrev: ons jun 01, 2022 8:13 pm Evt skyter Viking ballen helt på undersiden av tverrliggeren og i mål.
Dersom stengene går litt ut nede, blir vel tverrliggeren ett lite hakk lavere. Så om Gunnarson hadde fortsett med sitt ville den ballen kanskje truffet tverrligger uten at den gikk i mål?

Mulig jeg tenker litt feil her? Hmm.
Du tenker rett, om stengene dyttes ut litt, så må vel tverrligger dras litt ned. Tror jeg.
Med litt logisk tankegang må det vel være slik ja.

Men når målet dyttes 5-10 cm ved hver stang går vel fortsatt tverrligger noe ned. Så det tjener man litt på i både bredde og høyde.

Dvs at Gunnarson har tjent litt på det selv.
Mens Viking har spilt i andre omgang mot ett mål som er noen cm for bredt. Samtidig (muligens) noen cm for lavt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Nevi skrev: ons jun 01, 2022 8:33 pm Med litt logisk tankegang må det vel være slik ja.

Men når målet dyttes 5-10 cm ved hver stang går vel fortsatt tverrligger noe ned. Så det tjener man litt på i både bredde og høyde.

Dvs at Gunnarson har tjent litt på det selv.
Mens Viking har spilt i andre omgang mot ett mål som er noen cm for bredt. Samtidig (muligens) noen cm for lavt.
Ja, det vil jeg tro. Men så er det også vesentlig at man nok oftere sikter nede ved stangen, enn oppe med tverrligger. Jeg ville i hvert fall tro det.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Ifølgje min logikk vil tverrliggar bua litt oppover om stolpene blir dytta litt inn heilt nede. Eg er dog berre ein ussel humanist, så eg ville ikkje nødvendigvis tatt min reallogikk for god fisk.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Hmm. Denne saken er nok jobb for en ingeniør.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Guttungen har veldig lyst til å se Haugesund - Viking. Mulig det blir en tur opp på kampen for oss.

Ser at Viking / Hordene har ordnet en båt til ca 200 folk. Noen som har erfaring med Haugesundtur i forbindelse med kamp?
Regner med at de bruker å sette opp flere båter?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: ons jun 01, 2022 9:20 pm Guttungen har veldig lyst til å se Haugesund - Viking. Mulig det blir en tur opp på kampen for oss.

Ser at Viking / Hordene har ordnet en båt til ca 200 folk. Noen som har erfaring med Haugesundtur i forbindelse med kamp?
Regner med at de bruker å sette opp flere båter?
Jeg har vært på kamp der oppe flere ganger. Kjørt egen bil hver gang

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: ons jun 01, 2022 9:28 pm
Nevi skrev: ons jun 01, 2022 9:20 pm Guttungen har veldig lyst til å se Haugesund - Viking. Mulig det blir en tur opp på kampen for oss.

Ser at Viking / Hordene har ordnet en båt til ca 200 folk. Noen som har erfaring med Haugesundtur i forbindelse med kamp?
Regner med at de bruker å sette opp flere båter?
Jeg har vært på kamp der oppe flere ganger. Kjørt egen bil hver gang
Ok. Greit å parkere nær stadion? Men hørtes veldig ok å ta toget til byen for så å ta båt videre

Får se hva det blir til.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: ons jun 01, 2022 9:33 pm
Gorgi skrev: ons jun 01, 2022 9:28 pm
Nevi skrev: ons jun 01, 2022 9:20 pm Guttungen har veldig lyst til å se Haugesund - Viking. Mulig det blir en tur opp på kampen for oss.

Ser at Viking / Hordene har ordnet en båt til ca 200 folk. Noen som har erfaring med Haugesundtur i forbindelse med kamp?
Regner med at de bruker å sette opp flere båter?
Jeg har vært på kamp der oppe flere ganger. Kjørt egen bil hver gang
Ok. Greit å parkere nær stadion? Men hørtes veldig ok å ta toget til byen for så å ta båt videre

Får se hva det blir til.
Det er en stor parkeringsplass like ved stadion. Hvis den ikke er utbygd med bygninger nå. Har ikke vært der siden 2017.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Tjaaah skrev: ons jun 01, 2022 8:35 pm Ja, det vil jeg tro. Men så er det også vesentlig at man nok oftere sikter nede ved stangen, enn oppe med tverrligger. Jeg ville i hvert fall tro det.
Spillere som treffer der de sikter spiller ikke i Eliteserien. Gunnarsson hjelper i alle fall ikke Løkberg med jukset sitt.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Gorgi skrev: ons jun 01, 2022 8:58 pm Hmm. Denne saken er nok jobb for en ingeniør.
Regner med at Aftenbladet har en sak på gang allerede. Seks nettsaker, forsiden og tre sider i papirutgaver blir for snaut i en så alvorlig sak.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Dewaz skrev: tir mai 31, 2022 4:19 pm Bør jo bli poengtrekk. Latterlig måte å jukse på.
Poengtrekk for en forseelse som hadde gitt gult kort hvis dommeren ser det. Kunne blitt en interessant tabell etterhvert.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Wiggum skrev: ons jun 01, 2022 10:11 pm
Gorgi skrev: ons jun 01, 2022 8:58 pm Hmm. Denne saken er nok jobb for en ingeniør.
Regner med at Aftenbladet har en sak på gang allerede. Seks nettsaker, forsiden og tre sider i papirutgaver blir for snaut i en så alvorlig sak.
Jeg synes egentlig ikke saken er så alvorlig, selv om den åpenbart gir Viking et dårlig rykte og er langt unna tanken om fair play. Det jeg synes er alvorlig er Gunnarssons uttalelser når han er tatt med buksa nede, og at Hegre støtter den samme idiotiske forklaringen. Det er oppskriften på ytterligere negativ oppmerksomhet og et fokus som våre spillere ikke er tjent med. Hele saken er fullstendig unødvendig, og blåst ut av proporsjoner pga de involvertes egne uttalelser.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

DuncanE skrev: ons jun 01, 2022 12:52 pm
Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 12:43 pm
DuncanE skrev: ons jun 01, 2022 12:41 pm

Nei, jeg hører det angivelig inntraff en filming i 2008. Forferdelige greier. Godt noe tilsvarende ikke har skjedd i etterkant. Er glassbyggene usedvanlig omfangsrike i Stavanger?
Hvilket glassbygg? Det er da ingen Vikingsupportere her inne som forsvarer Gunnarsson. Men det er jaggu nok rbk-supportere som forsvarer legeerklæringene klubben kom med, selv etter så mange år.
Nå har det vel hagla med usportsligheter og anklager om filming mot Viking de siste 2 sesongene. Det meste møtt med bortforklaringer, skuldertrekk og latterliggjøring. Det står i en passe grell kontrast til den barrikadekampen viking-fansen har ført mot RBK for én enslig flau filming utført for 14 års siden.
Jeg for min del er mest bitter over scoringen i nest siste runde i 2006 som fort kunne sendt Viking ned en divisjon. Da Koppinen dro i armen på Asper da han skulle kaste ut sånn at han mistet den og Strand scoret enkelt i åpent mål.

Og sånn ellers, så kan vi nok finne episoder både her og der når det gjelder RBK også i årenes løp.
Sist redigert av Wiggum den ons jun 01, 2022 10:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 10:19 pm
Wiggum skrev: ons jun 01, 2022 10:11 pm
Gorgi skrev: ons jun 01, 2022 8:58 pm Hmm. Denne saken er nok jobb for en ingeniør.
Regner med at Aftenbladet har en sak på gang allerede. Seks nettsaker, forsiden og tre sider i papirutgaver blir for snaut i en så alvorlig sak.
Jeg synes egentlig ikke saken er så alvorlig, selv om den åpenbart gir Viking et dårlig rykte og er langt unna tanken om fair play. Det jeg synes er alvorlig er Gunnarssons uttalelser når han er tatt med buksa nede, og at Hegre støtter den samme idiotiske forklaringen. Det er oppskriften på ytterligere negativ oppmerksomhet og et fokus som våre spillere ikke er tjent med. Hele saken er fullstendig unødvendig, og blåst ut av proporsjoner pga de involvertes egne uttalelser.
Tror du disse oppfølgingssakene er laget på grunn av uttalelsene til Gunnarsson og Hegre eller at de var planlagt allerede fra starten da "Aftenbladet dokumenterer" sto på forsiden? Jeg er rimelig sikker på det siste.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Wiggum skrev: ons jun 01, 2022 10:21 pm
Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 10:19 pm
Wiggum skrev: ons jun 01, 2022 10:11 pm

Regner med at Aftenbladet har en sak på gang allerede. Seks nettsaker, forsiden og tre sider i papirutgaver blir for snaut i en så alvorlig sak.
Jeg synes egentlig ikke saken er så alvorlig, selv om den åpenbart gir Viking et dårlig rykte og er langt unna tanken om fair play. Det jeg synes er alvorlig er Gunnarssons uttalelser når han er tatt med buksa nede, og at Hegre støtter den samme idiotiske forklaringen. Det er oppskriften på ytterligere negativ oppmerksomhet og et fokus som våre spillere ikke er tjent med. Hele saken er fullstendig unødvendig, og blåst ut av proporsjoner pga de involvertes egne uttalelser.
Tror du disse oppfølgingssakene er laget på grunn av uttalelsene til Gunnarsson og Hegre eller at de var planlagt allerede fra starten da "Aftenbladet dokumenterer" sto på forsiden? Jeg er rimelig sikker på det siste.
Og så? Hadde spilleren lagt seg flat hadde dette uansett gått over fortere. Uten Hegre sine idiotiske uttalelser hadde ikke det intervjuet vært en sak heller.

Du må gjerne tenke det er hipp som happ hvordan de involverte uttaler seg i slike saker, men da er vi uenige om det.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 10:24 pm
Wiggum skrev: ons jun 01, 2022 10:21 pm
Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 10:19 pm

Jeg synes egentlig ikke saken er så alvorlig, selv om den åpenbart gir Viking et dårlig rykte og er langt unna tanken om fair play. Det jeg synes er alvorlig er Gunnarssons uttalelser når han er tatt med buksa nede, og at Hegre støtter den samme idiotiske forklaringen. Det er oppskriften på ytterligere negativ oppmerksomhet og et fokus som våre spillere ikke er tjent med. Hele saken er fullstendig unødvendig, og blåst ut av proporsjoner pga de involvertes egne uttalelser.
Tror du disse oppfølgingssakene er laget på grunn av uttalelsene til Gunnarsson og Hegre eller at de var planlagt allerede fra starten da "Aftenbladet dokumenterer" sto på forsiden? Jeg er rimelig sikker på det siste.
Og så? Hadde spilleren lagt seg flat hadde dette uansett gått over fortere. Uten Hegre sine idiotiske uttalelser hadde ikke det intervjuet vært en sak heller.

Du må gjerne tenke det er hipp som happ hvordan de involverte uttaler seg i slike saker, men da er vi uenige om det.
Jeg har ikke støttet uttalelsene til de to, bare for å understreke det. Men antall saker her hadde antakelig vært det samme uansett og det synes jeg er fryktelig overdrevet. En sak der de forteller om det med sitater fra Gunnarsson og klubben ved Nevland er greit nok. I samme sak kunne de hatt med sitat fra NFF om det kan få konsekvenser. Det hadde holdt. Blir nesten en parodi når de i saken med Jerv viser sjansen der skuddet går i nettveggen og antyder at det hadde gått inn hvis målet hadde stått rett. Målet ble flyttet 10 cm, ikke en meter.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Wiggum skrev: ons jun 01, 2022 10:20 pm
DuncanE skrev: ons jun 01, 2022 12:52 pm
Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 12:43 pm

Hvilket glassbygg? Det er da ingen Vikingsupportere her inne som forsvarer Gunnarsson. Men det er jaggu nok rbk-supportere som forsvarer legeerklæringene klubben kom med, selv etter så mange år.
Nå har det vel hagla med usportsligheter og anklager om filming mot Viking de siste 2 sesongene. Det meste møtt med bortforklaringer, skuldertrekk og latterliggjøring. Det står i en passe grell kontrast til den barrikadekampen viking-fansen har ført mot RBK for én enslig flau filming utført for 14 års siden.
Jeg for min del er mest bitter over scoringen i nest siste runde i 2006 som fort kunne sendt Viking ned en divisjon. Da Koppinen dro i armen på Asper da han skulle kaste ut sånn at han mistet den og Strand scoret enkelt i åpent mål.

Og sånn ellers, så kan vi nok finne episoder både her og der når det gjelder RBK også i årenes løp.
Pelu-saken nå 14 år siden, denne 16 år. Godt du smeller i bordet slike relevante eksempler. Og, som tidligere nevnt, dette gir jo naturligvis Viking all mulig legitimitet i nåtid til sette alle historiens shady saker regelmessig i skyggen ...nå snart en generasjon etter.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

DuncanE skrev: ons jun 01, 2022 10:59 pm
Wiggum skrev: ons jun 01, 2022 10:20 pm
DuncanE skrev: ons jun 01, 2022 12:52 pm

Nå har det vel hagla med usportsligheter og anklager om filming mot Viking de siste 2 sesongene. Det meste møtt med bortforklaringer, skuldertrekk og latterliggjøring. Det står i en passe grell kontrast til den barrikadekampen viking-fansen har ført mot RBK for én enslig flau filming utført for 14 års siden.
Jeg for min del er mest bitter over scoringen i nest siste runde i 2006 som fort kunne sendt Viking ned en divisjon. Da Koppinen dro i armen på Asper da han skulle kaste ut sånn at han mistet den og Strand scoret enkelt i åpent mål.

Og sånn ellers, så kan vi nok finne episoder både her og der når det gjelder RBK også i årenes løp.
Pelu-saken nå 14 år siden, denne 16 år. Godt du smeller i bordet slike relevante eksempler. Og, som tidligere nevnt, dette gir jo naturligvis Viking all mulig legitimitet i nåtid til sette alle historiens shady saker regelmessig i skyggen ...nå snart en generasjon etter.
At den i 2006 er relevant nå har jeg ikke påstått, var mer et apropos minner fra fortiden siden Pelu ble nevnt. Rosenborg har vel ikke vært noe bedre enn andre lag på slike ting siste 5-10 årene heller. Har det forresten haglet med usportsligheter med Viking de siste par årene? Noen som har klaget på at Tripic har vært noe heit enkelte ganger, men utover det kan ikke jeg komme på all verden konkret.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

DuncanE skrev: ons jun 01, 2022 10:59 pm
Wiggum skrev: ons jun 01, 2022 10:20 pm
DuncanE skrev: ons jun 01, 2022 12:52 pm

Nå har det vel hagla med usportsligheter og anklager om filming mot Viking de siste 2 sesongene. Det meste møtt med bortforklaringer, skuldertrekk og latterliggjøring. Det står i en passe grell kontrast til den barrikadekampen viking-fansen har ført mot RBK for én enslig flau filming utført for 14 års siden.
Jeg for min del er mest bitter over scoringen i nest siste runde i 2006 som fort kunne sendt Viking ned en divisjon. Da Koppinen dro i armen på Asper da han skulle kaste ut sånn at han mistet den og Strand scoret enkelt i åpent mål.

Og sånn ellers, så kan vi nok finne episoder både her og der når det gjelder RBK også i årenes løp.
Pelu-saken nå 14 år siden, denne 16 år. Godt du smeller i bordet slike relevante eksempler. Og, som tidligere nevnt, dette gir jo naturligvis Viking all mulig legitimitet i nåtid til sette alle historiens shady saker regelmessig i skyggen ...nå snart en generasjon etter.
Det gjør det selvsagt ikke. Men det gjør at vi ikke trenger å ta kritikk fra trøndere. :)

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Wiggum skrev: ons jun 01, 2022 10:29 pm
Vikingen skrev: ons jun 01, 2022 10:24 pm
Wiggum skrev: ons jun 01, 2022 10:21 pm

Tror du disse oppfølgingssakene er laget på grunn av uttalelsene til Gunnarsson og Hegre eller at de var planlagt allerede fra starten da "Aftenbladet dokumenterer" sto på forsiden? Jeg er rimelig sikker på det siste.
Og så? Hadde spilleren lagt seg flat hadde dette uansett gått over fortere. Uten Hegre sine idiotiske uttalelser hadde ikke det intervjuet vært en sak heller.

Du må gjerne tenke det er hipp som happ hvordan de involverte uttaler seg i slike saker, men da er vi uenige om det.
Jeg har ikke støttet uttalelsene til de to, bare for å understreke det. Men antall saker her hadde antakelig vært det samme uansett og det synes jeg er fryktelig overdrevet. En sak der de forteller om det med sitater fra Gunnarsson og klubben ved Nevland er greit nok. I samme sak kunne de hatt med sitat fra NFF om det kan få konsekvenser. Det hadde holdt. Blir nesten en parodi når de i saken med Jerv viser sjansen der skuddet går i nettveggen og antyder at det hadde gått inn hvis målet hadde stått rett. Målet ble flyttet 10 cm, ikke en meter.
Enig i at det blir en parodi. Men hadde Gunnarsson lagt seg flat og Hegre holdt kjeften sin så hadde folk i langt større grad trukket på skuldrene, tror nå jeg. En angrende synder mottas alltid bedre enn en snok som forsøker å snu seg unna.

For min egen del synes jeg dette er en ripe i lakken for Viking. Jeg synes de har håndtert saken dårlig. Nå vil antageligvis ikke SA gi seg med det første heller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»