Viking FK

Svar
Vikingen

Re: Viking FK

Legg inn av Vikingen »

De Lanlay er virkelig helt ute av det. Dribler seg inn i situasjoner og mister ballen igjen og igjen. Virker som trenerne fortsatt vurderer ham i den dype sentralt, men det får han virkelig ikke til. De Lanlay er ving, eller reserve.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Hvem er det som kommenterer?

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Nevi skrev: lør jun 11, 2022 3:58 pm Sandnes Ulf spiller med noenlunde toppet lag?
Er vel kanskje ikke så veldig uventa at det kan bli litt problemer når Viking stiller med dette laget, mot et ganske ok Obos-lag.
Har ikke sett oppstillingen, men tror SULF startet med 8? spillere som ville startet en serie kamp. Er vel noenlunde likt nå i 2 omgang etter noen bytter.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Det sitter tydeligvis ekstremt langt inne for enkelte å gi Brekalo anerkjennelse for en god kamp mot Norge, jf landslagstråden. Jeg antar det er en reaksjon på den som kommenterte at «Haaland er i lomma på Brekalo», men likevel. Brekalo gjorde åpenbart en god kamp, og skal ha mye av fortjenesten for at Haaland ikke kom til sine favorittmuligheter. Og det er jo ikke måte på hvor ubrukelig Berisha er, selv om det bør være åpenbart for alle hvorfor Solbakken har tatt ham med.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Justice 97 skrev: lør jun 11, 2022 8:39 pm
Vikingen skrev: lør jun 11, 2022 8:36 pm Det sitter tydeligvis ekstremt langt inne for enkelte å gi Brekalo anerkjennelse for en god kamp mot Norge, jf landslagstråden. Jeg antar det er en reaksjon på den som kommenterte at «Haaland er i lomma på Brekalo», men likevel. Brekalo gjorde åpenbart en god kamp, og skal ha mye av fortjenesten for at Haaland ikke kom til sine favorittmuligheter. Og det er jo ikke måte på hvor ubrukelig Berisha er, selv om det bør være åpenbart for alle hvorfor Solbakken har tatt ham med.
Tror det var jeg som startet rabalderet, og jeg er ikke en gang Vikingsupporter :lol: Vanvittig underholdene å se alle som tar den kommentaren blodseriøst.
Godt mulig det. Er vel en Moldesupporter som kritiserer Sørloth nå, og blir møtt med at Berisha var dårlig mot Montenegro.

Om ikke annet er det en påminnelse om hvorfor jeg normalt holder meg unna disse landskamptrådene.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: lør jun 11, 2022 8:42 pm
Justice 97 skrev: lør jun 11, 2022 8:39 pm
Vikingen skrev: lør jun 11, 2022 8:36 pm Det sitter tydeligvis ekstremt langt inne for enkelte å gi Brekalo anerkjennelse for en god kamp mot Norge, jf landslagstråden. Jeg antar det er en reaksjon på den som kommenterte at «Haaland er i lomma på Brekalo», men likevel. Brekalo gjorde åpenbart en god kamp, og skal ha mye av fortjenesten for at Haaland ikke kom til sine favorittmuligheter. Og det er jo ikke måte på hvor ubrukelig Berisha er, selv om det bør være åpenbart for alle hvorfor Solbakken har tatt ham med.
Tror det var jeg som startet rabalderet, og jeg er ikke en gang Vikingsupporter :lol: Vanvittig underholdene å se alle som tar den kommentaren blodseriøst.
Godt mulig det. Er vel en Moldesupporter som kritiserer Sørloth nå, og blir møtt med at Berisha var dårlig mot Montenegro.

Om ikke annet er det en påminnelse om hvorfor jeg normalt holder meg unna disse landskamptrådene.
Takk for påminnelse om å ikke lese der.

Champis

Legg inn av Champis »

Vikingen skrev: lør jun 11, 2022 8:36 pm Det sitter tydeligvis ekstremt langt inne for enkelte å gi Brekalo anerkjennelse for en god kamp mot Norge, jf landslagstråden. Jeg antar det er en reaksjon på den som kommenterte at «Haaland er i lomma på Brekalo», men likevel. Brekalo gjorde åpenbart en god kamp, og skal ha mye av fortjenesten for at Haaland ikke kom til sine favorittmuligheter. Og det er jo ikke måte på hvor ubrukelig Berisha er, selv om det bør være åpenbart for alle hvorfor Solbakken har tatt ham med.

Å herre....

Man ser det man vil, og det er tydeligvis noen som tror at alle andre ikke liker Viking, supporterne eller spillerne. Det er sånn man får et "oss mot verden"-forhold til de rundt seg.

Og dette kun fordi noen ikke synes Brekalo var LIKE bra som de var helt over seg over hans prestasjon. Og fordi noen mener at Berisha er svakere enn de beste spissene på landslaget. Jaja...

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Champis skrev: lør jun 11, 2022 9:19 pm Man ser det man vil
Stemmer det.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Brekalo gikk ut mot Norge med det se snakket om var litt problemer med hamstringen.
Likevel spilte han de første 45 minuttene av kveldens kamp før han ble byttet ut.

Vi vet jo ikke om han var 100 % eller ikke. Men tåpelig å ta sjansen på å la den spille i kamp der kun æren står på spill.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: søn jun 12, 2022 10:37 pm Brekalo gikk ut mot Norge med det se snakket om var litt problemer med hamstringen.
Likevel spilte han de første 45 minuttene av kveldens kamp før han ble byttet ut.

Vi vet jo ikke om han var 100 % eller ikke. Men tåpelig å ta sjansen på å la den spille i kamp der kun æren står på spill.
Enig i det. Får håpe det ikke er noe alvorlig.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Veldig fin podcast fra Felt O som kom før helgen, med styreleder Christiansen som gjest.

Snakker blant annet generelt om spilleroverganger. Jeg synes ikke det var så lett å gjennomskue om han eventuelt hadde noe konkret i tankene mens han snakket «generelt». Han snakket blant annet om at det kan være riktig å selge gode spillere dersom vi har egne unge som banker på døren, men da kan han vel ikke snakke om Veton. Karlsbakk eller Austbø er ikke klare. Men er vel kanskje snakk om Sebulonsen (Haugen) eller Nilsen Tangen (Auklend).

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Australia er visstnok klar for Qatar VM. Spilles det kamper i ES mens VM pågår? I så fall er vel Stenseness ute i en periode…?

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Vm er slutten av November 2022. Siste kamp er 13.11, hjemme motOdd

Nevi

Legg inn av Nevi »

Da har vi de fem mulige motstanderne i det første hinderet i Europa.
Sparta Praha seiler vel opp som den tøffeste? Men vet ikke hvem vi bør håpe på.
Noen som har litt mer kjennskap her?

Group 9

Seeded
1 Astana (KAZ)
2 Sparta Praha (CZE)
3 KuPS Kuopio (FIN) / Dila Gori (GEO)
4 Shkëndija (MKD) / Ararat Yerevan (ARM)
5 Vorskla Poltava (UKR)

Unseeded
6 Viking (NOR)
7 AIK (SWE)
8 Raków Czestochowa (POL)
9 Panevezys (LTU) / Milsami Orhei (MDA)
10 Valmiera (LVA)

TBurk15

Legg inn av TBurk15 »

Jeg tror tre og fire er de enkleste

Nevi

Legg inn av Nevi »

TBurk15 skrev: tir jun 14, 2022 10:27 pm Jeg tror tre og fire er de enkleste
Har nok en feeling om det jeg og.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Nevi skrev: tir jun 14, 2022 10:14 pm Da har vi de fem mulige motstanderne i det første hinderet i Europa.
Sparta Praha seiler vel opp som den tøffeste? Men vet ikke hvem vi bør håpe på.
Noen som har litt mer kjennskap her?

Group 9

Seeded
1 Astana (KAZ)
2 Sparta Praha (CZE)
3 KuPS Kuopio (FIN) / Dila Gori (GEO)
4 Shkëndija (MKD) / Ararat Yerevan (ARM)
5 Vorskla Poltava (UKR)

Unseeded
6 Viking (NOR)
7 AIK (SWE)
8 Raków Czestochowa (POL)
9 Panevezys (LTU) / Milsami Orhei (MDA)
10 Valmiera (LVA)
Tradisjon tro får vi nok problemer med hvem som helst av disse. De to første skal vi slite sterkt mot, mens resten kan være overkommelig. Sparta Praha har vel nyansatt trener i danske Brian Priske som hadde en sesong i Start på tampen av sin spillerkarriere.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Det ukrainske laget må spille hjemmekampen sin i Polen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Jesman skrev: tir jun 14, 2022 10:43 pm
Nevi skrev: tir jun 14, 2022 10:14 pm Da har vi de fem mulige motstanderne i det første hinderet i Europa.
Sparta Praha seiler vel opp som den tøffeste? Men vet ikke hvem vi bør håpe på.
Noen som har litt mer kjennskap her?

Group 9

Seeded
1 Astana (KAZ)
2 Sparta Praha (CZE)
3 KuPS Kuopio (FIN) / Dila Gori (GEO)
4 Shkëndija (MKD) / Ararat Yerevan (ARM)
5 Vorskla Poltava (UKR)

Unseeded
6 Viking (NOR)
7 AIK (SWE)
8 Raków Czestochowa (POL)
9 Panevezys (LTU) / Milsami Orhei (MDA)
10 Valmiera (LVA)
Tradisjon tro får vi nok problemer med hvem som helst av disse. De to første skal vi slite sterkt mot, mens resten kan være overkommelig. Sparta Praha har vel nyansatt trener i danske Brian Priske som hadde en sesong i Start på tampen av sin spillerkarriere.

Det er ikke tull engang. Lenge siden vi gjorde oss bemerket mot blant annet Monaco.
Føler meg langt fra noenlunde trygg uansett hvem det blir. Men Viking er nok kommet lengre enn det de var mot Aberdeen. Håper jeg.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Astana og Sparta er nok de klart sterkeste, ja. Førstnevnte var jo i Champions League og avanserte fra gruppespillet i Europa League for en 7-8 år siden. Tok en titt på deres bravader de siste 3 årene, og det er ikke fryktelig avskrekkende. Dog slo de Manchester United 2-1 hjemme i EL i 2019/2020.

Astana:

Conference League 2021/22
2. kvalrunde seier 3-2 eeo mot Aris Thellasoniki fra Hellas
3. kvalrunde tap 4-5 mot KuPS fra Finland

EL 2020/21
1. kvalrunde tap 0-1 mot Budocnost Podgorica fra Montenegro

EL 2019/20
2. kvalrunde seier 4-1 mot Santa Coloma fra Andorra
3. kvalrunde seier 9-1 mot Valetta fra Malta
Play off seier 3-2 mot BATE Borisov fra Hviterussland

Gruppespill med Man Utd, AZ Alkmaar og Partizan Beograd. Vant 2-1 hjemme mot United, men tapte de fem andre kampene med en målforskjell på 2-18.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Sparta Praha siste 3 sesonger:

EL 2021/22
Gruppespill med Lyon, Rangers og Brøndby. Slo Brøndby 2-0 hjemme og Rangers 1-0 hjemme. 0-0 mot Brøndby borte. Tapte de tre andre kampene med en målforskjell på 3-9.

EL 2020/21
Gruppespill med Milan, Lille og Celtic. Vant 4-1 i begge kampene mot Celtic, tapte de fire andre kampene med en målforskjell på 2-10.

EL 2019/20
3. kvalrunde tap 3-4 mot Trabzonspor fra Tyrkia

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Vorskla Polkava var i gruppespillet i EL i 2011/12, vant ingen kamper. Tapte 4-5 mot KuPS i 2. kvalrunde i Conference League i fjor. KuPS slo altså både Astana og Vorskla Polkava i Conference League kvalikken i fjor. KuPS røk til slutt 0-4 mot Union Berlin i playoffen.

Da har jeg vel vært innom det jeg tipper er de fire vanskeligste lagene. Jeg tror ikke at makedonerne, armenerne eller georgianerne er noe Principat heller, så tøft blir det uansett. Blir spennende i morgen!

Champis

Legg inn av Champis »

TBurk15 skrev: tir jun 14, 2022 10:27 pm Jeg tror tre og fire er de enkleste

Enig, men heller 3 enn 4.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevland føler seg ikke trygg på at de blir enig med Bjørshol om ny kontrakt. Stor avstand

https://www.aftenbladet.no/sport/i/qW97 ... et-i-sikte

Vet ikke hva det går i. Men vil selvfølgelig ha med Bjørshol videre. Men alle skadene har satt han tilbake litt. Fra å være i landslags skorpa er han nå mer squad player.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: ons jun 15, 2022 10:54 am Nevland føler seg ikke trygg på at de blir enig med Bjørshol om ny kontrakt. Stor avstand

https://www.aftenbladet.no/sport/i/qW97 ... et-i-sikte

Vet ikke hva det går i. Men vil selvfølgelig ha med Bjørshol videre. Men alle skadene har satt han tilbake litt. Fra å være i landslags skorpa er han nå mer squad player.
Tipper det handler om både kontraktslengde og skadehistorikk. Viking har nok planer for Herman Haugen og vil ikke stenge for ham, samtidig som Bjørshol nok vil ha en lengre kontrakt.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Eg synst me skal satsa for fullt på Sebu på backen, eg. Han er den beste av dei.

Nevi

Legg inn av Nevi »

happykjeksbit skrev: ons jun 15, 2022 11:01 am Eg synst me skal satsa for fullt på Sebu på backen, eg. Han er den beste av dei.
Føler og at Sebulonsen har ett litt høyere nivå jevnt over.

Men tipper det er ett taktisk utspill fra Nevland og at klubb og Bjørshol blir enig om en forlengelse.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Nevi skrev: ons jun 15, 2022 11:27 am
happykjeksbit skrev: ons jun 15, 2022 11:01 am Eg synst me skal satsa for fullt på Sebu på backen, eg. Han er den beste av dei.
Føler og at Sebulonsen har ett litt høyere nivå jevnt over.
Har òg høgare potensial, er betre offensivt og vil gi oss potensielt høge inntekter.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

happykjeksbit skrev: ons jun 15, 2022 11:01 am Eg synst me skal satsa for fullt på Sebu på backen, eg. Han er den beste av dei.
Ikke uenig her. Jeg tror det står litt på lønn. Bjørshol ønsker nok å få betalt som en av de beste mens han pr dags dato er squad player og ikke fortjener å være blant de best betalte.

Sebulonsen skal spille og bør få en fast plass på laget. Haugen i bakhånd.

Håper de blir enige, men liten tvil om at vi et hodt forspent på høyrebacken og at Bjørshol derfor har litt dårlige kort på hånd

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Faen! Rigga trekning. Selvfølgelig ble det Sparta...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»