Viking FK

Svar
Vikingen

Re: Viking FK

Legg inn av Vikingen »

:(

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

AiAi tøff trekning ja

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Fullt overkommelig. Tror det for Viking blir viktig å ikke ha for mye respekt, men bare gunne på som her hjemme. Sparta Praha har helt andre budsjetter, men de skal ikke være mye bedre enn de beste i Norge.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Sparta Praha har blant annet norske Andreas Vindheim i stallen, samt den gamle RBK-helten Borek Dockal. De ble nummer 3 i serien bak Plzen og Slavia Praha.

Verst tenkelige trekning, men et lag vi må slå uansett om vi skal til et gruppespill. Vanskelig, men ikke umulig. De er sikkert ikke veldig fornøyde med trekningen de heller.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Sparta Praha blir fryktelig vanskelig. Milan slet tidvis mot de i Europa for 2 år siden. i tillegg har de nettopp solgt Hlozek til en god sum penger

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg tipper de føler at dette er et gigabananskall for dem. Bare å bruke underdogstempelet for det det er verdt og utnytte at tsjekkerne kommer til å spille med skuldrene opp til ørene.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Vi var det beste laget hjemme mot Spartas langt bedre navnebror, Slavia, sist vi møtte en klubb fra Tsjekkia. Det ble 2-2 og kostet oss avansementet i 05/06. Vi røk 2-3 sammenlagt mot Banik Ostrava i 76/77 og 1-3 sammenlagt mot Spartak Trnava i 73/74. Bortsett fra 2-1 seieren hjemme mot Banik Ostrava i 76/77-utgaven av europacupen, så har vi 3 tap og èn uavgjort mot tsjekkiske lag i europa.

Det positive er at det er veldig gunstige forhold når det gjelder logistikk for både klubb og supportere. Det går vel direktefly til Praha fra Sola, så det blir forhåpentligvis en fantastisk tur for supporterne.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Vanskeligste motstander vi kunne ha trukket. Ingenting å tape, her er det bare å gunne på.

Har jeg forstått det riktig at vi blir seedet hvis vi går videre til neste runde nå?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Mr_Sjokomelk skrev: ons jun 15, 2022 1:38 pm Vanskeligste motstander vi kunne ha trukket. Ingenting å tape, her er det bare å gunne på.

Har jeg forstått det riktig at vi blir seedet hvis vi går videre til neste runde nå?
Ja

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Bilvrag skrev: ons jun 15, 2022 1:37 pmDet går vel direktefly til Praha fra Sola, så det blir forhåpentligvis en fantastisk tur for supporterne.
Tror ikke det, men ikke lange veien via Oslo heller! Blir nok å ta turen.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Vikingen skrev: ons jun 15, 2022 1:38 pm
Mr_Sjokomelk skrev: ons jun 15, 2022 1:38 pm Vanskeligste motstander vi kunne ha trukket. Ingenting å tape, her er det bare å gunne på.

Har jeg forstått det riktig at vi blir seedet hvis vi går videre til neste runde nå?
Ja
Får være trøsten.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Mysterio19 skrev: ons jun 15, 2022 1:39 pm
Bilvrag skrev: ons jun 15, 2022 1:37 pmDet går vel direktefly til Praha fra Sola, så det blir forhåpentligvis en fantastisk tur for supporterne.
Tror ikke det, men ikke lange veien via Oslo heller! Blir nok å ta turen.
Ser ut som det ikke går direktefly. Mener det har gjort det, men kanskje jeg husker feil. Blytung trekning.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Vikingen skrev: ons jun 15, 2022 1:33 pm Sparta Praha har blant annet norske Andreas Vindheim i stallen, samt den gamle RBK-helten Borek Dockal. De ble nummer 3 i serien bak Plzen og Slavia Praha.
Dockal la nylig opp.

Vanskelig trekning, men stor gevinst med seeding i neste runde, så alt i alt er det vel OK.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tøff trekning men oppsiden med seeding etterpå hjelper godt. Blir tøffe lag uansett og nå kan kanskje Viking overraske litt? Håper det

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Nettavisen melder om bud på Berisha fra Malmø

Blytungt om vi skal miste våre beste spillere til Danmark og Sverige. Malmø skal ut i Champions League og han kan sikkert tjene 3-4 ganger så mye kronasjer over grensa. Sånn sett så gir en slik overgang mening. Men sportslig, så tror jeg ikke Malmø og Allsvenskan er et knepp opp fra Viking og Eliteserien. Men ingen enighet enda, og jeg håper og tror det heller ikke blir det.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Tipper det ordner seg for Berisha. Har noen gang Viking vunnet en sånn drakamp?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Litt forundret over trangen Veton har til å komme seg vekk fra Viking. Det er hans barndomsklubb, engasjementet i byen har nådd nye høyder og Viking spiller om seriegullet. Hadde aldri i verden ønsket meg bort midt i en slik sesong.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Nordlys skrev: ons jun 15, 2022 10:10 pm Det er hans barndomsklubb
Skal gi deg rett i resten, men barndomsklubben hans er det strengt tatt ikkje. Han er frå Egersund, og kom vel ikkje verken til Stavanger eller Viking før han var 16-17.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Nordlys skrev: ons jun 15, 2022 10:10 pm Litt forundret over trangen Veton har til å komme seg vekk fra Viking. Det er hans barndomsklubb, engasjementet i byen har nådd nye høyder og Viking spiller om seriegullet. Hadde aldri i verden ønsket meg bort midt i en slik sesong.
Neppe barndomsklubb. Født i Egersund som skal være ca 7.5 mil unna Stavanger.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hans lokale klubb da :P

Nevi

Legg inn av Nevi »

Nordlys skrev: ons jun 15, 2022 10:10 pm Litt forundret over trangen Veton har til å komme seg vekk fra Viking. Det er hans barndomsklubb, engasjementet i byen har nådd nye høyder og Viking spiller om seriegullet. Hadde aldri i verden ønsket meg bort midt i en slik sesong.
Trodde heller aldri at Veton skulle ha de tankene. Var sikker på at han kom til å spille i Viking ut karrieren når han ble hentet fra Brann.

Men om han går er det likevel ett stykke opp til SNH når han forlot Brann. Brann hadde vel nesten den ene handa på pokalen når han forlot Brann til fordel for Danmark.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Nevi skrev: ons jun 15, 2022 10:23 pm
Nordlys skrev: ons jun 15, 2022 10:10 pm Litt forundret over trangen Veton har til å komme seg vekk fra Viking. Det er hans barndomsklubb, engasjementet i byen har nådd nye høyder og Viking spiller om seriegullet. Hadde aldri i verden ønsket meg bort midt i en slik sesong.
Trodde heller aldri at Veton skulle ha de tankene. Var sikker på at han kom til å spille i Viking ut karrieren når han ble hentet fra Brann.

Men om han går er det likevel ett stykke opp til SNH når han forlot Brann. Brann hadde vel nesten den ene handa på pokalen når han forlot Brann til fordel for Danmark.
Var det noen far sønn relasjoner den gangen som førte til at han forsvant så brått?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Korgutt skrev: ons jun 15, 2022 11:10 pm Var det noen far sønn relasjoner den gangen som førte til at han forsvant så brått?
Jo, det var på vei til å skjære seg skikkelig. SHN fant vel ut at det viktigste tross alt er å bevare familiefreden.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Korgutt skrev: ons jun 15, 2022 11:10 pm
Nevi skrev: ons jun 15, 2022 10:23 pm
Nordlys skrev: ons jun 15, 2022 10:10 pm Litt forundret over trangen Veton har til å komme seg vekk fra Viking. Det er hans barndomsklubb, engasjementet i byen har nådd nye høyder og Viking spiller om seriegullet. Hadde aldri i verden ønsket meg bort midt i en slik sesong.
Trodde heller aldri at Veton skulle ha de tankene. Var sikker på at han kom til å spille i Viking ut karrieren når han ble hentet fra Brann.

Men om han går er det likevel ett stykke opp til SNH når han forlot Brann. Brann hadde vel nesten den ene handa på pokalen når han forlot Brann til fordel for Danmark.
Var det noen far sønn relasjoner den gangen som førte til at han forsvant så brått?
Det er mye rykter, men blant journalistene tett på Brann så sies det at grunnen var så enkelt som at Heltne Nilsen ville ha høyere lønn og Rune Soltvedt nektet, visstnok på grunn av et lønnstak. Selv om det var en god del andre spillere som tjente langt mer.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

happykjeksbit skrev: ons jun 15, 2022 11:01 am Eg synst me skal satsa for fullt på Sebu på backen, eg. Han er den beste av dei.
Sebulonsen er neppe Viking-spiller om et ett år. Tipper han blir solgt ganske snart, senest i forbindelse med U21-EM neste sommer. Viktig å beholde Bjørshol.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Solvgutt1 skrev: ons jun 15, 2022 11:24 pm Det er mye rykter, men blant journalistene tett på Brann så sies det at grunnen var så enkelt som at Heltne Nilsen ville ha høyere lønn og Rune Soltvedt nektet, visstnok på grunn av et lønnstak. Selv om det var en god del andre spillere som tjente langt mer.
Mulig jeg var for bombastisk i innlegget over, men forklarte ikke SHN seg i media om grunnen for et år eller to siden? Har jeg drømt?

Isåfall fryktelig arrogant og merkelig av Soltvedt.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Bilvrag skrev: ons jun 15, 2022 1:23 pm Faen! Rigga trekning. Selvfølgelig ble det Sparta...
Noe usikker på hvorfor UEFA skulle rigge en trekning for at Viking fra Norge skal få det tøft :D

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Nordlys skrev: ons jun 15, 2022 10:10 pm Litt forundret over trangen Veton har til å komme seg vekk fra Viking. Det er hans barndomsklubb, engasjementet i byen har nådd nye høyder og Viking spiller om seriegullet. Hadde aldri i verden ønsket meg bort midt i en slik sesong.
Veton har ikke uttalt at han vil vekk nå og i alle fall ikke vist noen trang. Godt mulig han blir solgt, men ikke noe poeng i å legge på han at han absolutt vil vekk nå.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Zanick skrev: ons jun 15, 2022 11:27 pm
Solvgutt1 skrev: ons jun 15, 2022 11:24 pm Det er mye rykter, men blant journalistene tett på Brann så sies det at grunnen var så enkelt som at Heltne Nilsen ville ha høyere lønn og Rune Soltvedt nektet, visstnok på grunn av et lønnstak. Selv om det var en god del andre spillere som tjente langt mer.
Mulig jeg var for bombastisk i innlegget over, men forklarte ikke SHN seg i media om grunnen for et år eller to siden? Har jeg drømt?

Isåfall fryktelig arrogant og merkelig av Soltvedt.
Heltne Nilsen har så vidt jeg vet aldri kommentert noe rundt den avgangen. Faren har kommet med noen halvkryptiske hint, men de har blitt tolket i alle retninger.

Soltvedt gjorde mange rare avgjørelser. Et halvt år etter at Heltne Nilsen forsvant så ga han for eksempel 32 år gamle Bismar Acosta, som allerede var på vei ut av laget, en treårskontrakt med en årslønn på to millioner. En annen var å ansette Kåre Ingebrigtsen som hovedtrener.

Sannsynligvis skjønte han ikke hvor viktig Heltne Nilsen var.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Wiggum skrev: ons jun 15, 2022 11:27 pm
Bilvrag skrev: ons jun 15, 2022 1:23 pm Faen! Rigga trekning. Selvfølgelig ble det Sparta...
Noe usikker på hvorfor UEFA skulle rigge en trekning for at Viking fra Norge skal få det tøft :D
Nei, det er uforståelig for meg også. Men rigga var det. Akkurat som cupen her hjemme. Korrupt pakk!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»