Aliens

Svar
BlackEagle
Sted: Vågå
Has thanked: 78 times
Been thanked: 16 times

Aliens

Legg inn av BlackEagle »

Nedenfor følger et innkopiert sitat fra https://bigthink.com/surprising-science ... gests-yes/

We found that even using the guesstimates in the literature (we took them and randomly combined the parameter estimates) one can have a situation where the mean number of civilizations in the galaxy might be fairly high—say, a hundred—and yet the probability that we are alone in the galaxy is 30%! The reason is that there is a very skew distribution of likelihood.

“If we instead try to review the scientific knowledge, things get even more extreme. This is because the probability of getting life and intelligence on a planet has an *extreme* uncertainty given what we know—we cannot rule out that it happens nearly everywhere there is the right conditions, but we cannot rule out that it is astronomically rare. This leads to an even stronger uncertainty about the number of civilizations, drawing us to conclude that there is a fairly high likelihood that we are alone. However, we *also* conclude that we shouldn’t be too surprised if we find intelligence!

Ikke at det betyr no', men det er det jeg har sagt hele tida.
Og nei, det betyr ikke at jeg betrakter det ovenstående som noen form for fasit eller sannhet så sant hjelpe oss alle guder som finnes, ikke finnes eller ikke skulle ha funnest - men det sammenfaller uansett med det jeg har sagt hele tida.

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Sted: Østlandet
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: søn jun 05, 2022 12:28 am
Og nei, det betyr ikke at jeg betrakter det ovenstående som noen form for fasit eller sannhet så sant hjelpe oss alle guder som finnes, ikke finnes eller ikke skulle ha funnest - men det sammenfaller uansett med det jeg har sagt hele tida.

Mvh

BE
Nå virker det som om de har blandet inn en salig røre med igredienser av total uvitenhet med en fullgardert tippekupong. Jeg tror ikke at jeg kommer til å ta det veldig seriøst, men jeg kan sikkert ofre et par ord om det.

mvh

HB

BlackEagle

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: tir jun 07, 2022 4:51 am
BlackEagle skrev: søn jun 05, 2022 12:28 am

Mvh

BE
Nå virker det som om de har blandet inn en salig røre med igredienser av total uvitenhet med en fullgardert tippekupong. Jeg tror ikke at jeg kommer til å ta det veldig seriøst, men jeg kan sikkert ofre et par ord om det.

mvh

HB
En annen sak er jo hvordan man skal definere "intelligens". Både snegler, elefanter, sjøpinnsvin, gonokokker og svensker klarer jo stort sett å finne mat.

Mvh

BE

Jeg husker ikke hvilken vitsetegner som hadde følgende, men skitt au:
Svenske 1: "Jag är intelligent!"
Svenske 2: "Inte jag hällre!"

...hvilket understreker hvor vanskelig det er å definere!

Jack_Daniels
Has thanked: 199 times
Been thanked: 255 times

Legg inn av Jack_Daniels »

Javel.

BlackEagle

Legg inn av BlackEagle »

Jack_Daniels skrev: ons jun 15, 2022 4:56 pm Javel.

Det kunne vært interessant. Det kunne også vært interessant å vite hvorfor rapporten ble trukket tilbake/fjerna.

Ikke at det har noen særlig betydning, men man kan merke seg følgende ordlyd: "... MAY have picked up...", "...which then APPEARED to have deleted...", "... the /.../ signals DIFFER from previous ones captured...", "The team detected two sets of SUSPICIOUS signals...", "...and found another SUSPICIOUS signal", og ikke minst:

"The suspicious signals could, however, also be some kind of radio interference and requires further investigation".

Dét går jeg ut fra at du allerede har gjort (dvs. merka deg ordlyden). For dem som ikke er helt der ennå, kan jeg nevne at verken "KAN ha plukket opp", "SER UT TIL å", "SKILLER SEG FRA" eller "MISTENKELIGE signaler" innvarsler noen form for sensasjonell oppdagelse.

Men - det kunne vært både interessant og morsomt om det hadde vært noe i det.

Mvh

BE
These users thanked the author BlackEagle for the post:
KansjeD

Svar

Gå tilbake til «UFO & Konspirasjonsteorier»