Odds Ballklubb

Svar
hgb

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av hgb »

Gunnar88 skrev: tir jun 14, 2022 6:23 pm Hvorfor skal det bli poteter på utsiden av Skagerak?
Tja.. hvorfor ikke? Men, hvor står dette? Har ikke sett det nevnt noe sted.

Dessuten: Ny kontrakt til Solo. Gode nyheter, for han har vært solid i år.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

hgb skrev: ons jun 15, 2022 7:28 am
Gunnar88 skrev: tir jun 14, 2022 6:23 pm Hvorfor skal det bli poteter på utsiden av Skagerak?
Tja.. hvorfor ikke? Men, hvor står dette? Har ikke sett det nevnt noe sted.
https://www.ta.no/den-helt-vanlige-park ... 50-1391028

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Odd selger Lauritsen. Det er gode nyhter.

Det meldes også at Thomas Rekdal kommer inn. Synes dette er gode nyheter.

hgb

Legg inn av hgb »

HengeTrynet skrev: ons jun 15, 2022 1:25 pm
hgb skrev: ons jun 15, 2022 7:28 am
Gunnar88 skrev: tir jun 14, 2022 6:23 pm Hvorfor skal det bli poteter på utsiden av Skagerak?
Tja.. hvorfor ikke? Men, hvor står dette? Har ikke sett det nevnt noe sted.
https://www.ta.no/den-helt-vanlige-park ... 50-1391028
Se der, ja! Vel, det er definitivt på min "hvorfor ikke?"-liste, må jeg si. Ser ikke spesielt mye nedside (ikke at det er en sånn voldsomt oppside heller, men litt PR) med dette.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Tobias har vært i Skottland og virker være nær. Joshua nær overgang til Nederland 3-4 mill pluss prosenter i videresalg snakk om der. Rekdal erstatter. Ikke feyenoord denne gangen.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Og Varden melder at Johsua Kitolano er på vei på vei til hollandsk eliteserieklubb, bud mottatt etc. Om det fortsatt er Feyenoord eller en annen vites ikke. Det som vel er sikkert er at det ikke blir noe 8 mill salg. Er vel da duket for Thomas Rekdal.
Må si jeg er skeptisk hvis Pacos Odd ender opp som et U21 lag. Etterlyser spillere med erfaring og guts inn bak murene på Skagerak. Spillere ala Heltne Nilsen og Gjermund Åsen.
Lauritsen - får man 5/6 mill for en mann som har tilgode å slå gjennom i ES, så selg selg selg fort som f...

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Kan bli store endringer. Håper Lauritsen selges. Prestisjeprosjektet til Fagermo og Nornes, er dessverre ikke god nok.

Hvis Odd får 4-5 millioner for han, så skal vi være fornøyde. Abel kan gå rett inn og vise hva han kan. Minuset er at Odd mister et solid oppspillspunkt.

hgb

Legg inn av hgb »

Abel trenger et par mål for å "komme igang" føler jeg, men han kommer til store sjanser. Har trua på at han kan ta over bra for Tobias. Jeg har fortsatt god tro på at Tobias kan bli en veldig solid ES-spiller, men uansett er jo kontrakten på vei ut, og det avgjør på mange måter saken aleine.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Om unge Stensrud vil begynne å score på to nivåer høyere enn han har gjort tidligere er det all grunn til å sette et gedigent spørsmålstegn bak.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: tor jun 16, 2022 7:30 am Om unge Stensrud vil begynne å score på to nivåer høyere enn han har gjort tidligere er det all grunn til å sette et gedigent spørsmålstegn bak.
Hvis Odd satser på Abel og gir han spilletid, så ser jeg ingen grunn til at dette ikke skal skje. Jeg synes han stort sett har vært frisk de gangene han har fått sjansen og har vært nære på å score.

Spillestilen mener jeg også passer Abel bedre enn Tobias.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: tor jun 16, 2022 9:01 am
cpatton skrev: tor jun 16, 2022 7:30 am Om unge Stensrud vil begynne å score på to nivåer høyere enn han har gjort tidligere er det all grunn til å sette et gedigent spørsmålstegn bak.
Hvis Odd satser på Abel og gir han spilletid, så ser jeg ingen grunn til at dette ikke skal skje. Jeg synes han stort sett har vært frisk de gangene han har fått sjansen og har vært nære på å score.

Spillestilen mener jeg også passer Abel bedre enn Tobias.
I mine øyne virker han uferdig på ES-nivå. Vil mye, men...
At klubben vil signere en ny spiss uansett føler jeg meg trygg på. Men for all del - om Stensrud begynner å oppføre seg et stykke på vei som han gjorde i Skeid-drakta så er intet bedre.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: tor jun 16, 2022 10:30 am
Gunnar88 skrev: tor jun 16, 2022 9:01 am
cpatton skrev: tor jun 16, 2022 7:30 am Om unge Stensrud vil begynne å score på to nivåer høyere enn han har gjort tidligere er det all grunn til å sette et gedigent spørsmålstegn bak.
Hvis Odd satser på Abel og gir han spilletid, så ser jeg ingen grunn til at dette ikke skal skje. Jeg synes han stort sett har vært frisk de gangene han har fått sjansen og har vært nære på å score.

Spillestilen mener jeg også passer Abel bedre enn Tobias.
I mine øyne virker han uferdig på ES-nivå. Vil mye, men...
At klubben vil signere en ny spiss uansett føler jeg meg trygg på. Men for all del - om Stensrud begynner å oppføre seg et stykke på vei som han gjorde i Skeid-drakta så er intet bedre.
Odd må selvsagt hente en ny spiss. Abel kan ikke være det eneste alternativet. Kastrati er ikke et reelt alternativ i mine øyne.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: tor jun 16, 2022 10:36 am
cpatton skrev: tor jun 16, 2022 10:30 am
Gunnar88 skrev: tor jun 16, 2022 9:01 am

Hvis Odd satser på Abel og gir han spilletid, så ser jeg ingen grunn til at dette ikke skal skje. Jeg synes han stort sett har vært frisk de gangene han har fått sjansen og har vært nære på å score.

Spillestilen mener jeg også passer Abel bedre enn Tobias.
I mine øyne virker han uferdig på ES-nivå. Vil mye, men...
At klubben vil signere en ny spiss uansett føler jeg meg trygg på. Men for all del - om Stensrud begynner å oppføre seg et stykke på vei som han gjorde i Skeid-drakta så er intet bedre.
Kastrati er ikke et reelt alternativ i mine øyne.
Skrekk og gru!!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

cpatton skrev: ons jun 15, 2022 4:24 pm Og Varden melder at Johsua Kitolano er på vei på vei til hollandsk eliteserieklubb, bud mottatt etc. Om det fortsatt er Feyenoord eller en annen vites ikke. Det som vel er sikkert er at det ikke blir noe 8 mill salg. Er vel da duket for Thomas Rekdal.
Må si jeg er skeptisk hvis Pacos Odd ender opp som et U21 lag. Etterlyser spillere med erfaring og guts inn bak murene på Skagerak. Spillere ala Heltne Nilsen og Gjermund Åsen.
Lauritsen - får man 5/6 mill for en mann som har tilgode å slå gjennom i ES, så selg selg selg fort som f...
Det er Feyenoords byrival i Rotterdam, Sparta som byr på Joshua Kotolano . Ifjor var det Feyenoord som bød på han.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

cpatton skrev: ons jun 15, 2022 4:24 pm Og Varden melder at Johsua Kitolano er på vei på vei til hollandsk eliteserieklubb, bud mottatt etc. Om det fortsatt er Feyenoord eller en annen vites ikke. Det som vel er sikkert er at det ikke blir noe 8 mill salg. Er vel da duket for Thomas Rekdal.
Må si jeg er skeptisk hvis Pacos Odd ender opp som et U21 lag. Etterlyser spillere med erfaring og guts inn bak murene på Skagerak. Spillere ala Heltne Nilsen og Gjermund Åsen.
Lauritsen - får man 5/6 mill for en mann som har tilgode å slå gjennom i ES, så selg selg selg fort som f...
Det er Feyenoords byrival i Rotterdam, Sparta som byr på Joshua Kitolano . Ifjor var det Feyenoord som bød på han.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Børven på tribunen sammen med Rønningen under dagens trening.
Det er lov å drømme, og sant å si er Odd den eneste klubben som har fått ut makspotensialet hans. Attpåtil x 2.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Det er helt sant.

Nå trenger man ikke være veldig lur for å å skjønne at Fagermo har samme tanke. Tror kabalen er vanskeligere i enga. Kjartansson tjener en haug med penger og de må kvitte seg med han før de eventuelt kan signere Børven. Hvis Odd er kjappe så kan det være muligheter for å snappe han.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Det ryktes også at Josh med stor sannsynlighet selges til Sparta. Regner med at Odd selger seg "dyrt" med tanke på situasjonen. Hvis Sparta byr 5 millioner, så regner jeg med at klubben selger.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Kan altså ende med å få Tobias ut, Børven inn, og i tillegg sitte igjen med pluss økonomisk. Er så vanvittig om det skulle skje, at jeg nesten ikke kan fatte det. Får krysse fingrene for dette nå

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Aprilsnarr skrev: tor jun 16, 2022 2:13 pm Kan altså ende med å få Tobias ut, Børven inn, og i tillegg sitte igjen med pluss økonomisk. Er så vanvittig om det skulle skje, at jeg nesten ikke kan fatte det. Får krysse fingrene for dette nå
I tillegg til Thomas Rekdal. Kanskje det er bedring å spore på spillerlogistikken?

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Får vi solgt Tobias med halvt år igjen for det dobbelte av Johs så er det en bragd på høyde med det aller største i fotballhistorien. Overgår salget av Kjelsrud Johansen attpåtil

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Aprilsnarr skrev: tor jun 16, 2022 2:51 pm Får vi solgt Tobias med halvt år igjen for det dobbelte av Johs så er det en bragd på høyde med det aller største i fotballhistorien. Overgår salget av Kjelsrud Johansen attpåtil
Hehe, langt på vei enig i det.
Salget av Snublerud var en genistrek.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Aberdeen har nettopp solgt en spiller til Liverpool for 65 millioner. Da bør de ha pengene klare for å gi Odd det de trenger for Lauritsen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Absolutt en godkjent prestasjon, men personlige feil avgjør. Gilli var grusom i dag. Kan ikke fatte hvorfor han spiller fremfor Ruud.

hgb

Legg inn av hgb »

Han har jo en helt annen fart defensivt, men offensivt er det en verden av forskjell. Med en gang vi har Ruud der oppe truer vi å komme til innlegg hele tida. Burde vi bare omskolere ham til ving?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Artig tanke. Kunne vært kult å sett det.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Hva faen har Ruud gjort Paco?? Greit nok at alderen begynner å tynge (rask har han forresten aldri vært), men mer enn god nok fortsatt til å være selvskreven på Odd anno 2022. Innehar en fotballforståelse og rutine som er ganske unik og som det laget her formelig skriker etter.

Jeg stusser også over Pacos bruk av Jørgensen. Det å sette en spiller som har sin force i å lese spillet, se åpninger de færreste aner eksisterer og strø baller så høyt i banen.

Jevnspilt i kveld, men det begynner å bli en alt for kjent melodi nå dette med klønete forsvarspill og håpløst balltap høyt i banen for så å bli kontret sønder og sammen. Pluss ekstrem ubesluttsom- og udyktighet rundt 16 meteren - 10 mål på 11 kamper.

Hørte også Paco si før kamp at han var veldig fornøyd med de 4 siste. Om han tenker på ligakamper eller tar med Hei og KFUM-kampene er ikke godt å si. Uansett så dukker det opp noen minner om Fagermo på sitt mest fornektende.
Ser vi ligger på 12 plass, men har enga bak oss. Det er da noget.

hgb

Legg inn av hgb »

Sparta Rotterdam hiver seg inn i kampen om Tobias. Fint med litt budkrig, men det som er litt trøblete er at disse klubbene sikkert vil ha spillerne (Josh og Tobias) over med en gang (hvertfall at de ikke skal risikere skade ved å spille for Odd), men vi kan ikke finne erstatter før 1/8.

Uansett er det bare å selge, begge går jo ut etter sesongen.

cpatton

Legg inn av cpatton »

hgb skrev: man jun 20, 2022 12:51 pm Sparta Rotterdam hiver seg inn i kampen om Tobias. Fint med litt budkrig, men det som er litt trøblete er at disse klubbene sikkert vil ha spillerne (Josh og Tobias) over med en gang (hvertfall at de ikke skal risikere skade ved å spille for Odd), men vi kan ikke finne erstatter før 1/8.

Uansett er det bare å selge, begge går jo ut etter sesongen.
Absolutt fint med en liten budkrig og få tynt ut hver bidige krone. Nye spillere tidligst klare mot Glimt 6 august, og forsvinner Kitolano og Lauritsen nå får om ikke annet Stensrud en god anledning til å vise seg frem.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Kanskje et comeback for måltyven Peter Kovacs kan føre Odd oppover på tabellen?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»