Viking FK

Svar
Vikingen

Re: Viking FK

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: lør jun 18, 2022 12:52 pm
Ziggi76 skrev: fre jun 17, 2022 4:50 pm Veton er ikke solgt og viking sitter med gode kort på hånden. Jeg ser ingen gode grunner til å selge Veton for markedsverdi nå i sommervinduet. Viking kjemper om cupgull, seriegull og store inntekter fra Europa. Uten Veton er ambisjoner om dette lite realistisk, men med ham på laget er det sannsynlig å lykkes på på en av mulighetene.

Et salg etter sesongen er nok mer realistisk. Er det eliteseriens toppscorer som da selges så kan prisen fremdeles bli fin for viking.
Skal vi få mest mulig betalt så er det nå i sommer. Det er nå klubbene kjøper og bruker penger. Vinduet i januar er mye mindre og da er de andre ligaene midt i sesongen.

Skulle han bli solgt sp vil det være et stort tap. Men det finnes andre gode spisser der ute. Man må sikkert legge om spillet litt, men Jensen og Aarsheim virker å ha god oversikt.
Du har nok rett i det.

Eneste måten Viking kan komme godt ut av dette er egentlig om de får en klekkelig sum for Berisha (20+) og erstatteren lever nærmest på direkten. Det blir ikke enkelt, men det er ikke umulig å komme styrket ut av dette om man treffer like som godt som f.eks. med Brekalo. Viking har i alle fall gjort seg fortjent til tillit når det gjelder forsterkninger.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Men hvem finnes der ute som kan levere?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

eppaen skrev: lør jun 18, 2022 1:48 pm Men hvem finnes der ute som kan levere?
Antageligvis mange. Hadde aldri hørt om verken Bell, Stensness eller Brekalo før de ble hentet. Viking har nok tilsvarende prospekter på spissplass også.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Vikingen skrev: lør jun 18, 2022 1:09 pm
TAdams6 skrev: lør jun 18, 2022 12:52 pm
Ziggi76 skrev: fre jun 17, 2022 4:50 pm Veton er ikke solgt og viking sitter med gode kort på hånden. Jeg ser ingen gode grunner til å selge Veton for markedsverdi nå i sommervinduet. Viking kjemper om cupgull, seriegull og store inntekter fra Europa. Uten Veton er ambisjoner om dette lite realistisk, men med ham på laget er det sannsynlig å lykkes på på en av mulighetene.

Et salg etter sesongen er nok mer realistisk. Er det eliteseriens toppscorer som da selges så kan prisen fremdeles bli fin for viking.
Skal vi få mest mulig betalt så er det nå i sommer. Det er nå klubbene kjøper og bruker penger. Vinduet i januar er mye mindre og da er de andre ligaene midt i sesongen.

Skulle han bli solgt sp vil det være et stort tap. Men det finnes andre gode spisser der ute. Man må sikkert legge om spillet litt, men Jensen og Aarsheim virker å ha god oversikt.
Du har nok rett i det.

Eneste måten Viking kan komme godt ut av dette er egentlig om de får en klekkelig sum for Berisha (20+) og erstatteren lever nærmest på direkten. Det blir ikke enkelt, men det er ikke umulig å komme styrket ut av dette om man treffer like som godt som f.eks. med Brekalo. Viking har i alle fall gjort seg fortjent til tillit når det gjelder forsterkninger.
Jeg er skeptisk til at en eventuell erstatter vil fungere godt nok på direkten til å erstatte Veton. Store inntekter venter viking om de lykkes i serien eller i Europa. Selv om Veton fortjener en ny mulighet i utlandet og selv om sommervinduet normalt er det beste for gode salg så håper jeg virkelig at viking ikke selger for ett øre under 25 millioner nå i sommer. Jeg er stygt redd for at et slikt salg ødelegger muligheten for sportslig suksess i høst. Spillere som Braut Brunes, Sigurd Haugen eller hvem det måtte være som kan være tilgjengelige for viking til en overkommelig pris er dessverre ikke i nærheten av å kunne erstatte Veton på kort sikt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: lør jun 18, 2022 2:29 pm
eppaen skrev: lør jun 18, 2022 1:48 pm Men hvem finnes der ute som kan levere?
Antageligvis mange. Hadde aldri hørt om verken Bell, Stensness eller Brekalo før de ble hentet. Viking har nok tilsvarende prospekter på spissplass også.
Etter hva jeg kan se så er 7 av de 13 øverste på toppscorerlista hentet fra utlandet. Det er også mye utlendinger som har vært gode til å putte ballen i mål opp gjennom årene. Men det er lettere å bomme enn å treffe. Regner med at Viking har ei liste på noen aktuelle spillere

AllElite

Legg inn av AllElite »

Når en ser hva det Godset laget presterer nå, så burde vi hatt minst 4 poeng mot dem.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Ziggi76 skrev: lør jun 18, 2022 4:08 pm
Vikingen skrev: lør jun 18, 2022 1:09 pm
TAdams6 skrev: lør jun 18, 2022 12:52 pm

Skal vi få mest mulig betalt så er det nå i sommer. Det er nå klubbene kjøper og bruker penger. Vinduet i januar er mye mindre og da er de andre ligaene midt i sesongen.

Skulle han bli solgt sp vil det være et stort tap. Men det finnes andre gode spisser der ute. Man må sikkert legge om spillet litt, men Jensen og Aarsheim virker å ha god oversikt.
Du har nok rett i det.

Eneste måten Viking kan komme godt ut av dette er egentlig om de får en klekkelig sum for Berisha (20+) og erstatteren lever nærmest på direkten. Det blir ikke enkelt, men det er ikke umulig å komme styrket ut av dette om man treffer like som godt som f.eks. med Brekalo. Viking har i alle fall gjort seg fortjent til tillit når det gjelder forsterkninger.
Jeg er skeptisk til at en eventuell erstatter vil fungere godt nok på direkten til å erstatte Veton. Store inntekter venter viking om de lykkes i serien eller i Europa. Selv om Veton fortjener en ny mulighet i utlandet og selv om sommervinduet normalt er det beste for gode salg så håper jeg virkelig at viking ikke selger for ett øre under 25 millioner nå i sommer. Jeg er stygt redd for at et slikt salg ødelegger muligheten for sportslig suksess i høst. Spillere som Braut Brunes, Sigurd Haugen eller hvem det måtte være som kan være tilgjengelige for viking til en overkommelig pris er dessverre ikke i nærheten av å kunne erstatte Veton på kort sikt.
Viking-supportere også ute og nevner Braut-Brunes som mulig erstatter på spissplass ja. Har ikke folk fått med seg at han er under kontrakt med Lillestrøm ut 2023? Hvorfor skulle man ønske å selge til en konkurrent når økonomien er god og man leverer sportslig? Er det Viking-hordene som møter seg selv i døra her ref. diskusjonen om arroganse i Molde-tråden? Må Lillestrøm finne sin plass bak Viking i hierarkiet? ;)

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Linselusa skrev: lør jun 18, 2022 5:07 pm
Ziggi76 skrev: lør jun 18, 2022 4:08 pm
Vikingen skrev: lør jun 18, 2022 1:09 pm

Du har nok rett i det.

Eneste måten Viking kan komme godt ut av dette er egentlig om de får en klekkelig sum for Berisha (20+) og erstatteren lever nærmest på direkten. Det blir ikke enkelt, men det er ikke umulig å komme styrket ut av dette om man treffer like som godt som f.eks. med Brekalo. Viking har i alle fall gjort seg fortjent til tillit når det gjelder forsterkninger.
Jeg er skeptisk til at en eventuell erstatter vil fungere godt nok på direkten til å erstatte Veton. Store inntekter venter viking om de lykkes i serien eller i Europa. Selv om Veton fortjener en ny mulighet i utlandet og selv om sommervinduet normalt er det beste for gode salg så håper jeg virkelig at viking ikke selger for ett øre under 25 millioner nå i sommer. Jeg er stygt redd for at et slikt salg ødelegger muligheten for sportslig suksess i høst. Spillere som Braut Brunes, Sigurd Haugen eller hvem det måtte være som kan være tilgjengelige for viking til en overkommelig pris er dessverre ikke i nærheten av å kunne erstatte Veton på kort sikt.
Viking-supportere også ute og nevner Braut-Brunes som mulig erstatter på spissplass ja. Har ikke folk fått med seg at han er under kontrakt med Lillestrøm ut 2023? Hvorfor skulle man ønske å selge til en konkurrent når økonomien er god og man leverer sportslig? Er det Viking-hordene som møter seg selv i døra her ref. diskusjonen om arroganse i Molde-tråden? Må Lillestrøm finne sin plass bak Viking i hierarkiet? ;)
Tenker det samme. Ingen grunn til at Lillestrøm skulle slippe Braut Brunes.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Linselusa skrev: lør jun 18, 2022 5:07 pm
Ziggi76 skrev: lør jun 18, 2022 4:08 pm
Vikingen skrev: lør jun 18, 2022 1:09 pm

Du har nok rett i det.

Eneste måten Viking kan komme godt ut av dette er egentlig om de får en klekkelig sum for Berisha (20+) og erstatteren lever nærmest på direkten. Det blir ikke enkelt, men det er ikke umulig å komme styrket ut av dette om man treffer like som godt som f.eks. med Brekalo. Viking har i alle fall gjort seg fortjent til tillit når det gjelder forsterkninger.
Jeg er skeptisk til at en eventuell erstatter vil fungere godt nok på direkten til å erstatte Veton. Store inntekter venter viking om de lykkes i serien eller i Europa. Selv om Veton fortjener en ny mulighet i utlandet og selv om sommervinduet normalt er det beste for gode salg så håper jeg virkelig at viking ikke selger for ett øre under 25 millioner nå i sommer. Jeg er stygt redd for at et slikt salg ødelegger muligheten for sportslig suksess i høst. Spillere som Braut Brunes, Sigurd Haugen eller hvem det måtte være som kan være tilgjengelige for viking til en overkommelig pris er dessverre ikke i nærheten av å kunne erstatte Veton på kort sikt.
Viking-supportere også ute og nevner Braut-Brunes som mulig erstatter på spissplass ja. Har ikke folk fått med seg at han er under kontrakt med Lillestrøm ut 2023? Hvorfor skulle man ønske å selge til en konkurrent når økonomien er god og man leverer sportslig? Er det Viking-hordene som møter seg selv i døra her ref. diskusjonen om arroganse i Molde-tråden? Må Lillestrøm finne sin plass bak Viking i hierarkiet? ;)
Det er naturlig at han nevnes siden han er oppvokst på Bryne, som ligger 25 minutts kjøring unna viking stadion. Når det er sagt så er han et ganske godt stykke unna Vetons nivå og neppe aktuell for viking med det første. Jeg har sett rundt halvparten av starts kamper i år og ser at han er en naturlig målscorer, men han er foreløpig ikke mer enn en lovende spiss som kan bli veldig god om han utvikler seg godt de neste årene. Jeg har liten tro på at vi ser ham i viking med det første!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ziggi76 skrev: lør jun 18, 2022 6:49 pm
Linselusa skrev: lør jun 18, 2022 5:07 pm
Ziggi76 skrev: lør jun 18, 2022 4:08 pm

Jeg er skeptisk til at en eventuell erstatter vil fungere godt nok på direkten til å erstatte Veton. Store inntekter venter viking om de lykkes i serien eller i Europa. Selv om Veton fortjener en ny mulighet i utlandet og selv om sommervinduet normalt er det beste for gode salg så håper jeg virkelig at viking ikke selger for ett øre under 25 millioner nå i sommer. Jeg er stygt redd for at et slikt salg ødelegger muligheten for sportslig suksess i høst. Spillere som Braut Brunes, Sigurd Haugen eller hvem det måtte være som kan være tilgjengelige for viking til en overkommelig pris er dessverre ikke i nærheten av å kunne erstatte Veton på kort sikt.
Viking-supportere også ute og nevner Braut-Brunes som mulig erstatter på spissplass ja. Har ikke folk fått med seg at han er under kontrakt med Lillestrøm ut 2023? Hvorfor skulle man ønske å selge til en konkurrent når økonomien er god og man leverer sportslig? Er det Viking-hordene som møter seg selv i døra her ref. diskusjonen om arroganse i Molde-tråden? Må Lillestrøm finne sin plass bak Viking i hierarkiet? ;)
Det er naturlig at han nevnes siden han er oppvokst på Bryne, som ligger 25 minutts kjøring unna viking stadion. Når det er sagt så er han et ganske godt stykke unna Vetons nivå og neppe aktuell for viking med det første. Jeg har sett rundt halvparten av starts kamper i år og ser at han er en naturlig målscorer, men han er foreløpig ikke mer enn en lovende spiss som kan bli veldig god om han utvikler seg godt de neste årene. Jeg har liten tro på at vi ser ham i viking med det første!
Vi har egentlig en arvtaker eller to i klubben. Daniel Karlsbakk er like stort talent som de som nevnes. Mai Traore har vist lovende takter i det siste. Edvin Austbø veldig lovende.

Vi trenger ikke hente talenter. Enten satse på de vi har eller hente en etablert

eppaen

Legg inn av eppaen »

Syns Karlsbakk har fått vist svært lite. Et utlån burde virkelig vurderes? Mai Traore får litt ting til å skje når kan prøver seg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

eppaen skrev: lør jun 18, 2022 9:34 pm Syns Karlsbakk har fått vist svært lite. Et utlån burde virkelig vurderes? Mai Traore får litt ting til å skje når kan prøver seg.
Viste lovende takter i treningskampene. Ennå ung. Han kommer han

Nevi

Legg inn av Nevi »

Føler det er både positivt og fornuftig at Viking stenger den siste, eller de siste par treningene før kamp.

Stavanger Aftenblad var mye mer på i forkant av kamper tidligere.
Nå virker det som de stort sett går i hi de siste par dagene før kamp.

Mange av oss vet selvsagt at det er kamp idag. Mens mange må få opp interressen av at pressen gjør en innsats.
Har hørt reklame på jærradioen denne uka at Sandnes Ulf har kamp. Men til og med der har Viking glimret med sitt fravær etter det jeg har hørt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: søn jun 19, 2022 12:52 pm Føler det er både positivt og fornuftig at Viking stenger den siste, eller de siste par treningene før kamp.

Stavanger Aftenblad var mye mer på i forkant av kamper tidligere.
Nå virker det som de stort sett går i hi de siste par dagene før kamp.

Mange av oss vet selvsagt at det er kamp idag. Mens mange må få opp interressen av at pressen gjør en innsats.
Har hørt reklame på jærradioen denne uka at Sandnes Ulf har kamp. Men til og med der har Viking glimret med sitt fravær etter det jeg har hørt.
Enig. De mest ivrige vet det. Men jeg har ikke fått med meg at det er kamp i de kanaler jeg bruker.
Var faktisk ikke klar over det før du skrev det nå. Må ta det på min kappe da jeg har hatt det travelt siste uka. Men det er nok mange som ikke er helt klar over at det er kamp idag.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Tror det er litt ferie hos aftenbladet, det må være lov. Kommer det en seier her så svinger det fort oppover i interessen. Karlsbakk var god for u19, håper han fortsetter oppturen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fridjonsson vært god til å gjøre seg spillbar i mellomrommet i dag. Og Solbakken har vært flink til å finne ham.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Utover det er virkelig ingenting som skjer foran mål. Voldsom blindgate i Jåttå.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

eppaen skrev: søn jun 19, 2022 6:42 pm Utover det er virkelig ingenting som skjer foran mål. Voldsom blindgate i Jåttå.
Ingenting er vel å ta i. Men ikke nok. Men headingen til Brekalo på hjørnespark kunne fort gitt 1-0.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

LØØØØØØK!

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Viktig og deilig scoring, men ellers er dette dødt, energiløst og upresist. Nødt til å heve seg fremover nå. For øvrig burde det vært avblåst for hodeskade i forkant av målet. Heldige der.
Sist redigert av Wiggum den søn jun 19, 2022 6:50 pm, redigert 1 gang totalt.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Liten tvil om at spillet skulle vært stoppet før målet vårt. Er aldri frispark til Sandefjord, men definitivt hodeskade.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Jesman skrev: søn jun 19, 2022 6:50 pm Liten tvil om at spillet skulle vært stoppet før målet vårt. Er aldri frispark til Sandefjord, men definitivt hodeskade.
Slik det har blitt nå med om du går opp å vinner ballen i en hodeduell, men er litt aktiv med albuen så er det klink frispark. Hvorfor er ikke dette en lignende situasjon?

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Nok en gang stygge Brekalo ja. Så god, men også så ufyselig.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Real-_- skrev: søn jun 19, 2022 6:59 pm
Jesman skrev: søn jun 19, 2022 6:50 pm Liten tvil om at spillet skulle vært stoppet før målet vårt. Er aldri frispark til Sandefjord, men definitivt hodeskade.
Slik det har blitt nå med om du går opp å vinner ballen i en hodeduell, men er litt aktiv med albuen så er det klink frispark. Hvorfor er ikke dette en lignende situasjon?
Skjønner ikke helt spørsmålet. Det er ikke en lignende situasjon fordi det er ikke en lignende situasjon. Brekalo vinner ballen også kolliderer spillerne. Finnes ikke frispark, men dommeren burde stoppet spillet.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Brekkalo atter en gang en skitten spiller.. burde fan ikke få lov til å spille mere fotball i år etter den dær! Livsfarlig spill!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Jesman skrev: søn jun 19, 2022 6:50 pm Liten tvil om at spillet skulle vært stoppet før målet vårt. Er aldri frispark til Sandefjord, men definitivt hodeskade.
Er direkte rødt kort det dær! Når man går ut etter å kveste motspillerene så har man ingen ting å gjøre på en fotballbane!

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Viking kan nok en gang legge seg på en annen linje enn de andre lagene.

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Viking er pr dags dato ett dårlig fotball-lag. Grisete og styggtspillende og blir pissa på av motstanderne. Rart hvordan det har snudd.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

JonSnow skrev: søn jun 19, 2022 7:06 pm
Jesman skrev: søn jun 19, 2022 6:50 pm Liten tvil om at spillet skulle vært stoppet før målet vårt. Er aldri frispark til Sandefjord, men definitivt hodeskade.
Er direkte rødt kort det dær! Når man går ut etter å kveste motspillerene så har man ingen ting å gjøre på en fotballbane!
Hmm. Hva mente du om Saltnes-saken igjen?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Steffen1899 skrev: søn jun 19, 2022 7:07 pm Viking er pr dags dato ett dårlig fotball-lag. Grisete og styggtspillende og blir pissa på av motstanderne. Rart hvordan det har snudd.
Enig i at det burde blitt blåst før målet, men synes du Sandefjord «pisser på» Viking så langt?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»