I'm not a robot
- Hardy-guttene
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 20 times
I'm not a robot
Den siste uken har det flere ganger skjedd at jeg må gjennom en rekke captcha for å bevise at jeg ikke er en robot. Fordi det er mistenkelig aktivitet på noe som ikke ligner på en vanlig ip-adresse. Ofte så logges jeg ut samtidig.
Er det noen innstillinger hos meg som jeg i vanvare kan ha endret? Er det noen svartelister som har vært overivrige? Eller?
Er det noen innstillinger hos meg som jeg i vanvare kan ha endret? Er det noen svartelister som har vært overivrige? Eller?
Jeg opplever også det av og til. Det begynte etter at FD hadde vært nede noen timer for vedlikehold. Mysteriøs aktivitet fra IP-adressen min, påstås det. Men jeg fant ut at dersom jeg tar "oppdater" av skjermbildet en gang eller to så kommer jeg videre uten å måtte trykke på masse firkanter som inneholder gatelys, busser, apekatter, eller hva som måtte stå på menyen for øyeblikket for å bekrefte at en ikke er en skummel robot.Hardy-guttene skrev: ↑tir jun 07, 2022 7:29 am Den siste uken har det flere ganger skjedd at jeg må gjennom en rekke captcha for å bevise at jeg ikke er en robot. Fordi det er mistenkelig aktivitet på noe som ikke ligner på en vanlig ip-adresse. Ofte så logges jeg ut samtidig.
- Hardy-guttene
Det er veldig irriterende å skrive et innlegg og så bli logget ut etter å ha fjernet alle brannhydrantene.
Etter flytting til ny server har vi mer sikkerhet her, mulig at noe slår ut om dere driver å laster mange sider / du forflytter deg fra PC / Mobil mye.
Kan se om jeg kan justere på noe av det til uken.
Kan se om jeg kan justere på noe av det til uken.
- These users thanked the author 4pLaY for the post:
- Hardy-guttene
- Hardy-guttene
Laster ikke flere sider enn før og det er ikke mange eller raskt. Har to PCer bak samme modem/ruter, en i første og en i andre etasje, begge wifi. Det ser ikke ut som noen IP-adresse, men et langt og stygt nummer. Kan ta screenshot neste gang hvis det har interesse.
Det trenger du ikke.Hardy-guttene skrev: ↑lør jun 11, 2022 6:11 pmLaster ikke flere sider enn før og det er ikke mange eller raskt. Har to PCer bak samme modem/ruter, en i første og en i andre etasje, begge wifi. Det ser ikke ut som noen IP-adresse, men et langt og stygt nummer. Kan ta screenshot neste gang hvis det har interesse.
Det er nok en IPv6 adresse, IPv4 er de gamle adressene du er vant med å se. Da vil jeg tro det skjer med deg for at du driver å bytter for ofte mellom disse maskinene.
- Hardy-guttene
I går og i dag har jeg kun brukt den ene av dem. Akkurat nå skjedde det med den andre siden jeg åpnet. Det vil si:
fridiskusjon.no --> klikket på øverste tråd på forsiden --> klikket på side 1 i tråden --> blokkert av imunify360
Skal ta en titt på det når jeg har tid til uken.Hardy-guttene skrev: ↑søn jun 12, 2022 1:24 pmI går og i dag har jeg kun brukt den ene av dem. Akkurat nå skjedde det med den andre siden jeg åpnet. Det vil si:
fridiskusjon.no --> klikket på øverste tråd på forsiden --> klikket på side 1 i tråden --> blokkert av imunify360
-
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 188 times
Selv er jeg en robot og slipper dermed å svare på alle disse spørsmålene...
- PapaSmurf
- Has thanked: 487 times
- Been thanked: 1503 times
Jeg har aldri fått en slik verifiseringsrunde.
- Hardy-guttene
Jeg har alltid hatt sletting påslått ved avslutting så lenge det har vært mulig. Dvs i mange år.

Har ikke opplevd problemer den siste uken, så de du har gjort ser ut til å ha hjulpet for meg i hvert fall. Tommel.
Men jeg opplever fortsatt at jeg noen ganger må klikke to ganger for å laste sider. Dvs at jeg klikker og rundingen på fanen snurrer som om det lastes en side, men når den slutter å snurre så er jeg på samme sted. Klikker jeg en gang til så lastes siden.
Vanskelig for meg å si hva det kan være uten videre. Skjedde dette før vi fikk ny server? Får du noen feilmelding?Hardy-guttene skrev: ↑fre jun 24, 2022 11:49 pmJeg har alltid hatt sletting påslått ved avslutting så lenge det har vært mulig. Dvs i mange år.
Har ikke opplevd problemer den siste uken, så de du har gjort ser ut til å ha hjulpet for meg i hvert fall. Tommel.
Men jeg opplever fortsatt at jeg noen ganger må klikke to ganger for å laste sider. Dvs at jeg klikker og rundingen på fanen snurrer som om det lastes en side, men når den slutter å snurre så er jeg på samme sted. Klikker jeg en gang til så lastes siden.
Kan ikke si noe her uten mer informasjon.
- Hardy-guttene
Det er ikke noe stort problem.4pLaY skrev: ↑fre jun 24, 2022 11:55 pmVanskelig for meg å si hva det kan være uten videre. Skjedde dette før vi fikk ny server? Får du noen feilmelding?Hardy-guttene skrev: ↑fre jun 24, 2022 11:49 pmJeg har alltid hatt sletting påslått ved avslutting så lenge det har vært mulig. Dvs i mange år.

Kan ikke huske at det skjedde før, så jeg tror nok det begynte samtidig med captchaproblemet. Som var et stort problem. Ingen feilmelding, må bare klikke en gang til. Mulig at det skjer bare på den første eller andre siden jeg er inne på. Men som sagt, ikke noe stort problem.
Jeg ville prøvd å manuelt slette cache, for å se om det hjelper.Hardy-guttene skrev: ↑lør jun 25, 2022 12:04 amDet er ikke noe stort problem.4pLaY skrev: ↑fre jun 24, 2022 11:55 pmVanskelig for meg å si hva det kan være uten videre. Skjedde dette før vi fikk ny server? Får du noen feilmelding?Hardy-guttene skrev: ↑fre jun 24, 2022 11:49 pm
Jeg har alltid hatt sletting påslått ved avslutting så lenge det har vært mulig. Dvs i mange år.
Kan ikke huske at det skjedde før, så jeg tror nok det begynte samtidig med captchaproblemet. Som var et stort problem. Ingen feilmelding, må bare klikke en gang til. Mulig at det skjer bare på den første eller andre siden jeg er inne på. Men som sagt, ikke noe stort problem.
Vil du har mer hjelp en det, må du nesten la meg koble meg til maskinen din å se på det.
- These users thanked the author 4pLaY for the post:
- Hardy-guttene