Hva leser du nå?

Svar
Brukeravatar
Ale
Has thanked: 853 times
Been thanked: 522 times

Re: Hva leser du nå?

Legg inn av Ale »

chelsea8 skrev: fre jun 03, 2022 11:37 pm Akkurat ferdig med "Grenseløs" av Jørn Lier Horst.

Wisting blir kontaktet av lederen for en gruppe mennesker som har funnet hverandre på internett, og som i samarbeid forsøker å løse en forbrytelse: drapet på den australske backpackeren Ruby Thompson.

En litt tregere og seigere Wisting-bok denne gangen. Mye av etterforskningen foregår via et globalt nettsamfunn. Crowdsolving heter det visstnok.
Lier Horst sin store styrke er den enorme innsikten i politiarbeid og detaljene rundt etterforskning, men denne boken klarte aldri å bli skikkelig spennende for min del.
Akkurat nå leser jeg denne:

Bilde

Brukeravatar
Justice 97
Sted: Coffeshop - Amsterdam
Has thanked: 3 times
Been thanked: 367 times

Legg inn av Justice 97 »

Jeg leser bruksanvisningen til ny TV.

Brukeravatar
missChance
Has thanked: 259 times
Been thanked: 343 times

Legg inn av missChance »

Justice 97 skrev: lør jun 11, 2022 5:06 pm Jeg leser bruksanvisningen til ny TV.
En mann som leser bruksanvisninger?!?

I'm shook!
These users thanked the author missChance for the post:
Ale

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Sted: Oslo
Has thanked: 110 times
Been thanked: 131 times

Legg inn av Frank.N.Steen »

Zlatan Ibrahimovic - Jeg er Fotball (2018)

Lettlest og helt okei bok, med stort sett info som en sikkert har lest eller hørt om utallige ganger tidligere, samt en god porsjon statistikk og noen vennlige omtaler fra tidligere kolleger og klubbkompiser.
Boka kom jo I en ganske så voldsom utgave, med gullskrift og det hele, som passer vel greit til en fyr som Zlatan.
Men ja, gikk litt for fort i enkelte kapitler, og skulle gjerne likt mer om tiden i Italia og Spania, og ikke minst med landslaget.

Alt i alt, en helt midt på treet bok, der sikkert er et must for fansen, men som med de fleste fotballbøker, tvilsomt noe en vil lese igjen med det første.

5/10

return_of_drakkar
Has thanked: 84 times
Been thanked: 104 times

Legg inn av return_of_drakkar »

Justice 97 skrev: lør jun 11, 2022 5:06 pm Jeg leser bruksanvisningen til ny TV.
Ditto om vaskemaskin her...

return_of_drakkar
Has thanked: 84 times
Been thanked: 104 times

Legg inn av return_of_drakkar »

Jeg leser diverse om drapene på Olof Palme og John F Kennedy.
Det er saker som aldri, så langt. slutter å interessere meg.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Sted: Oslo
Has thanked: 110 times
Been thanked: 131 times

Legg inn av Frank.N.Steen »

Er godt i gang med Flykt for Livet (1982) av Stephen King, eller her under navnet Richard Bachman, der jeg alltids har hatt lyst til å lese, grunnet at man er stor fan av filmen The Running Man (1987) med Arnold Scwharzenegger. Klart, her er det vel tidlig ut, ikke så vanskelig å innrømme at boka er definitivt bedre enn filmen, men jo mer ut en kommer, så kan en jo fundere på hvor annerledes ting kunne ha vært, dersom Christopher Reeve fikk hovedrollen, fremfor Arnie, ettersom i det det skjedde, gikk jo all "seriøsitet" rett ut, og inn ble det fullt fokus på over the top action og vittige one-liners. Ikke at man klager, for elsker jo det med filmen, men tror selv Arnie ønsket at dem hadde gått, eller forsøkt seg på et litt mer dramatisk preg, men hjalp nok ikke på, da den originale valget av regissør, ble byttet ut i siste liten, og ja, det gikk som det gikk.

Uansett, liker tempoet og "nedtellingen", og nei, tror denne vil raskt bli en liten favoritt.

BlackEagle
Sted: Vågå
Has thanked: 78 times
Been thanked: 16 times

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: lør jun 18, 2022 8:54 am
Ditto om vaskemaskin her...
Hei, drakkar!

Sjøl leser jeg primært Pondus (nå det er slutt både med Asterix og Obelix - og Tommy & Tigern). Men jeg prøver å se litt på TV (bl. a. om astrofysikk m/tilliggende herligheter). Haken er at disse komersielle programmene eller kanalene (f. eks. H2) forsøker jo av alle krefter på å stappe huet på folk enda mer fullt av overtro. Da biter jeg negler...

Mvh

BE

P. S. Har du forresten lagt merke til tekstinga - og oversettinga - til disse kanalene? Man oversetter "three thousand kilometers" med "30 kilometer" - og "8th of May" med "8. mars"!!! Hjelpes...

BlackEagle
Sted: Vågå
Has thanked: 78 times
Been thanked: 16 times

Legg inn av BlackEagle »

Ale skrev: lør jun 11, 2022 5:00 pm
chelsea8 skrev: fre jun 03, 2022 11:37 pm Akkurat ferdig med "Grenseløs" av Jørn Lier Horst.

Wisting blir kontaktet av lederen for en gruppe mennesker som har funnet hverandre på internett, og som i samarbeid forsøker å løse en forbrytelse: drapet på den australske backpackeren Ruby Thompson.

En litt tregere og seigere Wisting-bok denne gangen. Mye av etterforskningen foregår via et globalt nettsamfunn. Crowdsolving heter det visstnok.
Lier Horst sin store styrke er den enorme innsikten i politiarbeid og detaljene rundt etterforskning, men denne boken klarte aldri å bli skikkelig spennende for min del.
Akkurat nå leser jeg denne:

Bilde
Jeg har visst lest én bok av hr. Horst, og prøvde å karre meg gjennom en til, men ga opp (jeg kjedet meg). Men etter Ludlum, er det vel litt vanskelig å markere seg. Stieg Larsson var vel en av få som greide det.

Mvh

BE
belest, subjektiv - og man skal ikke kimse av Frode Øverli!

Svar

Gå tilbake til «Litteratur»