Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
KongOlav2

Re: Man Utd - Transfetråd ‘22

Legg inn av KongOlav2 »

Hetfield skrev: man jun 20, 2022 1:25 pm Erstatter for Mata vil jeg tro.

Svært god spiller å ha som alternativ og konkurranse til Bruno som har spilt altfor mye i over to år i strekk.
Betyr det at Van de Beek ryker? Blir mange mann på midten med De Jong, Fred, Mc Tominay, Eriksen, Van de Beek og Bruno. Jeg vil anta at De Jong skal være helt sentral i dette? Hvordan vil laget bli komponert for at det skal fungere optimalt med disse gutta?

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

KongOlav2 skrev: man jun 20, 2022 1:29 pm
Hetfield skrev: man jun 20, 2022 1:25 pm Erstatter for Mata vil jeg tro.

Svært god spiller å ha som alternativ og konkurranse til Bruno som har spilt altfor mye i over to år i strekk.
Betyr det at Van de Beek ryker? Blir mange mann på midten med De Jong, Fred, Mc Tominay, Eriksen, Van de Beek og Bruno. Jeg vil anta at De Jong skal være helt sentral i dette? Hvordan vil laget bli komponert for at det skal fungere optimalt med disse gutta?
Jeg skulle ønske vi kjøpte en defensiv midtbane som spiller siden av De Jong. Så kan Bruno og Eriksen kjempe om 10er rollen. McFred kan være squad spillere.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

KongOlav2 skrev: man jun 20, 2022 1:29 pm
Hetfield skrev: man jun 20, 2022 1:25 pm Erstatter for Mata vil jeg tro.

Svært god spiller å ha som alternativ og konkurranse til Bruno som har spilt altfor mye i over to år i strekk.
Betyr det at Van de Beek ryker? Blir mange mann på midten med De Jong, Fred, Mc Tominay, Eriksen, Van de Beek og Bruno. Jeg vil anta at De Jong skal være helt sentral i dette? Hvordan vil laget bli komponert for at det skal fungere optimalt med disse gutta?
Vil tro det. Han har ikke bevist at han takler tempoet og intensiteten i PL over en hel sesong, så da går ETH for noen som holder nivået.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

rommegrot skrev: man jun 20, 2022 1:38 pm
KongOlav2 skrev: man jun 20, 2022 1:29 pm
Hetfield skrev: man jun 20, 2022 1:25 pm Erstatter for Mata vil jeg tro.

Svært god spiller å ha som alternativ og konkurranse til Bruno som har spilt altfor mye i over to år i strekk.
Betyr det at Van de Beek ryker? Blir mange mann på midten med De Jong, Fred, Mc Tominay, Eriksen, Van de Beek og Bruno. Jeg vil anta at De Jong skal være helt sentral i dette? Hvordan vil laget bli komponert for at det skal fungere optimalt med disse gutta?
Jeg skulle ønske vi kjøpte en defensiv midtbane som spiller siden av De Jong. Så kan Bruno og Eriksen kjempe om 10er rollen. McFred kan være squad spillere.
Man er jo nødt til det, med mindre at det er rollen Martinez er tiltenkt om han kommer.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Spilte ikke De Jong mye med Lasse Schøne på Ajax? Han var vel mer en utrpreglet offensiv kraft tidligere, så om Ten Hag omskolerte han, så må det være håp for noen i våres tropp også. Jeg tror Fred blir en hit under denne manageren.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

MentalM skrev: lør jun 18, 2022 12:10 pm Hva regnes som United DNA?

Ganske farlig tankesett å tro at man kan bruke så mye tid på å "rive ned og bygge opp", lagene rundt står ikke stille i det hele tatt. Ender kun opp med at gapet opp blir enda større samt at lag bak kan komme på høyde
Opplever det mest som en floskel i grunn og et uttrykk som benyttes av mange og ofte i forskjellige sammenhenger/betydninger.

Nærmest ligger vel perioden under SAF og måten han gjorde det på (stil, SJEF, klubben først, taktikkvalg, spillere/typer, logistikk, etc), han "tillot ikke" Glazers å blande seg i genpoolen, og var modig nok til å sette sitt preg på klubben uten å glemme tradisjoner og de som gikk veien før ham. Etter hans avgang ble det utvannet, ikke minst gitt 6 managere siden 2013 og en OGS som virket livredd for å være tøff nok/sette sitt eget preg. Div spillersigneringer i nevnte periode bryter vel også med SAF-style...!

Har pr d.d. intet forhold til noe "United-dna" og bør vel kanskje defineres fortløpende/på nytt...?!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Hetfield skrev: man jun 20, 2022 2:15 pm
KongOlav2 skrev: man jun 20, 2022 1:29 pm
Hetfield skrev: man jun 20, 2022 1:25 pm Erstatter for Mata vil jeg tro.

Svært god spiller å ha som alternativ og konkurranse til Bruno som har spilt altfor mye i over to år i strekk.
Betyr det at Van de Beek ryker? Blir mange mann på midten med De Jong, Fred, Mc Tominay, Eriksen, Van de Beek og Bruno. Jeg vil anta at De Jong skal være helt sentral i dette? Hvordan vil laget bli komponert for at det skal fungere optimalt med disse gutta?
Vil tro det. Han har ikke bevist at han takler tempoet og intensiteten i PL over en hel sesong, så da går ETH for noen som holder nivået.
Seriøst? En Beek som var sentral i EtH's lag før han ble solgt og satt på benken i United?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

greyserpent skrev: man jun 20, 2022 3:22 pm
Hetfield skrev: man jun 20, 2022 2:15 pm
KongOlav2 skrev: man jun 20, 2022 1:29 pm
Betyr det at Van de Beek ryker? Blir mange mann på midten med De Jong, Fred, Mc Tominay, Eriksen, Van de Beek og Bruno. Jeg vil anta at De Jong skal være helt sentral i dette? Hvordan vil laget bli komponert for at det skal fungere optimalt med disse gutta?
Vil tro det. Han har ikke bevist at han takler tempoet og intensiteten i PL over en hel sesong, så da går ETH for noen som holder nivået.
Seriøst? En Beek som var sentral i EtH's lag før han ble solgt og satt på benken i United?
Tenker det samme, og tror DvdB får en reell sjanse.

Likegyldig til Eriksen, håper ETH prioriterer utvikling/oppbygging/framtid, ser på andre alternativer og gjerne fra egne rekker.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Fett med en danske igjen i United. Har alltid likt Eriksen både som spiller (duh) og type. Virker som en ledertype og erfaren. Kan pushe Bruno til nye høyder og gir oss fin fin bredde.

Er kanskje god nok til å starte? Spørs hvem man får tak i.

arknath

Legg inn av arknath »

Eriksen inn er greit nok om det skjer men han må jo matches forsiktig pga hjertet så blir mer en rotasjonsspiller. Ser ikke helt han i en ETH-oppstilling men om vi beholder Ronaldo kan det fort funke bra i et par sesonger. Synes ikke en slik overgang bør komme i veien for mer permanente løsninger.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jeg har «alltid» vært positiv til Eriksen. Var det sist vi var linket også under OGS (og forut for det i grunnen). Men jeg er litt mer skeptisk nå, og stusser litt på at det skal være så voldsomt viktig å få han med. Forstår at det er en fin «low risk, decent reward» på bosman. Særlig med klubbene som sies å være med om han.

Ikke gammel sammenlignet med feks Modric (syv år yngre), men ei heller like talentfull og ikke en som ser like lett ut i kroppen. Og det er mye spilletid i den kroppen.

Spent på hvordan han skal benyttes. Det beste jeg har sett av Eriksen er som en slags høyrekant hvor han nærmest ble en bonusspiller på midtbanen. Det var også grunnen til at jeg ønsket han sist. Billig og god løsning på høyresiden.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hetfield skrev: man jun 20, 2022 7:08 pm
Wow, det ville vært spennende. Synes han typen Pletten**** virker noe pr-kåt.

En god breddeholder på venstresiden med kapasiteten til Raum kunne gitt litt albuerom (eller skal vi si «Lebensraum»?!) for angriperne våre.

Mehell

Legg inn av Mehell »

tbb skrev: man jun 20, 2022 7:24 pm

Wow, det ville vært spennende. Synes han typen Pletten**** virker noe pr-kåt.

Var vel han som var først ute med Mane til Bayern Munchen, tror jeg.
Vet ingenting om denne Raum, så har derfor heller ikke noen mening om dette ryktet. Men ser det uansett som meget sannsynlig at vi igjen blir brukt av en agent for å sikre en forbedret kontrakt for en av hans klienter, eller for å tiltrekke interesse fra andre klubber.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

tbb skrev: man jun 20, 2022 7:24 pm
Hetfield skrev: man jun 20, 2022 7:08 pm
Wow, det ville vært spennende. Synes han typen Pletten**** virker noe pr-kåt.

En god breddeholder på venstresiden med kapasiteten til Raum kunne gitt litt albuerom (eller skal vi si «Lebensraum»?!) for angriperne våre.
Telles er middelmådig, så ville vært topp om Raum kunne kommet inn og pushet Shaw.

Ligger ann til et utlegg på 150 mill euro tilsammen på tre spillere om man skal tolke overgangsfronten nå.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ale skrev: man jun 20, 2022 3:19 pm Positiv til Eriksen hvis det hjertegreiene er under kontroll. Håper det smeller denne uka med han inn gratis og Frenkie de Jong inn for 70 millioner pund. Da vil vi ha 50 mill pund igjen.
Var det ikke £200 mill som ble sagt var tilgjengelig for transfer i en av disse videoene som visstnok ble filmet i hemmelighet?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Mehell skrev: man jun 20, 2022 7:30 pm
tbb skrev: man jun 20, 2022 7:24 pm

Wow, det ville vært spennende. Synes han typen Pletten**** virker noe pr-kåt.

Var vel han som var først ute med Mane til Bayern Munchen, tror jeg.
Vet ingenting om denne Raum, så har derfor heller ikke noen mening om dette ryktet. Men ser det uansett som meget sannsynlig at vi igjen blir brukt av en agent for å sikre en forbedret kontrakt for en av hans klienter, eller for å tiltrekke interesse fra andre klubber.
Kanskje det. Jeg hadde slått Raum litt fra meg fordi jeg tenkte at han allerede hadde en avtale med en eller annen klubb. Ville vært artig om han faktisk hadde det og klubben var Man Utd!

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ale skrev: man jun 20, 2022 7:38 pm
Mehell skrev: man jun 20, 2022 7:36 pm
Ale skrev: man jun 20, 2022 3:19 pm Positiv til Eriksen hvis det hjertegreiene er under kontroll. Håper det smeller denne uka med han inn gratis og Frenkie de Jong inn for 70 millioner pund. Da vil vi ha 50 mill pund igjen.
Var det ikke £200 mill som ble sagt var tilgjengelig for transfer i en av disse videoene som visstnok ble filmet i hemmelighet?
Noen sier 120 millioner pund, noen sier 150 mill pund, noen sier 200 mill pund. Jeg tipper det er 150 mill pund + det man tjener på salg. Men hvor mye får man for Bailly? 10 mill pund?
Men var det ikke Richard Arnold som sa £200 mill? I så tilfelle så bør jo dette stemme ganske bra, ettersom Chief Executive Officer i Manchester United burde sitte med inngående kjennskap om hvor mye penger klubben faktisk har tilgjengelig.
Mulig det er jeg som roter her da, og blander minner..

Bailly? Tviler på at vi får noe som helst for ham. Med hans skadehistorikk så er vi vel omtrent heldige hvis vi får gitt ham bort med en klausul om prosenter av et evt videresalg senere.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Bare håper ikke vi kjøper inn Eriksen for å plassere han på høyresiden...

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Men er Eriksen god nok til og kunne spille fast. De Jong/Eriksen på midten?

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

KjetilHelle skrev: man jun 20, 2022 9:21 pm Men er Eriksen god nok til og kunne spille fast. De Jong/Eriksen på midten?
Hvis du mener de to sentralt sammen i en 2er så tror jeg vi blir løpt over.

Edit : Jeg tror Eriksen skal konkurrere med Bruno om 10er rollen. Portugiseren har en jobb å gjøre, for å si det sånn!

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Ale skrev: man jun 20, 2022 10:57 pm Moi Llorens melder at Barcelona kommer til å kreve minst 100 millioner euro for Frenkie de Jong.
Kan det ende opp som med Sancho at man har en pris å forholde seg til, også brukes det uansett mye tid på det uten fremgang? Ev noen vinduer senere.
Vanskelig å si hva som skjer, men jeg kan forstå Barca også hvis man har satt en pris. De er vel pissed på prutingen, men kan sikkert greit forholde seg til å beholde en spiller som ser på klubben som verdens største og vil bli. Forstår at de setter hardt mot hardt.

Jeg tror at De Jong deal løser seg til slutt og er spent på den endelige prisen for å se om ventingen lønnet seg, eller at man måtte krype til korset med mange arbeidstimer tapt.
Når skal galskapen ta slutt?
Vanskelig å si hva som skjer, men så lenge man har en plan B (med fortsatt available targets) om de jong ikke løser seg så har de vel kontroll. Den tid den sorg.

Får jeg litt god fotball og litt mål i år, så er jeg fornøyd. Konkuranse komme i andre rekke.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »



Antony oppdatering.

Er vi alle enige om at Sancho og Rashford kan kjempe om venstresiden? Antony kan være førstevalg på høyre, med en unggutt som backup der.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

rommegrot skrev: tir jun 21, 2022 11:27 am Er vi alle enige om at Sancho og Rashford kan kjempe om venstresiden? Antony kan være førstevalg på høyre, med en unggutt som backup der.
Rashford låst til venstrekant, Antony låst til høyre og Sancho som kan spille på begge. Det bør være mulig å få til endel kombinasjoner der sammen med en ungutt eller 2. Elanga/Garnacho.

Ser man på antallet, så er det helt fint, og uten at man trenger noe annet utenifra for kantene.

Vet man at De Beek Samtidig spiller i Bruno-rollen, så gir det særdeles lite mening å hente Eriksen. Det føles veldig som et overflødig tilskudd og helt imot den linja vi bør legge oss på nå. Opp i åra og enda en spiller vi isåfall henter før det bærer nedover. Vi må heller begynne å hente de som er gode unge, men er på vei å bli enda bedre.
Sist redigert av TrueTopRed den tir jun 21, 2022 11:39 am, redigert 4 ganger totalt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Kjenner ikke til Barcelona nå for tiden, men skulle de kunne ha brukt for De Beek? Mulig agn i De Jong sagaen. Jeg bare spør.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Ale skrev: tir jun 21, 2022 11:36 am Ikke noe fra Romano angående Antony. Tror han ville vært på ballen om Man Utd sine representanter var i Amsterdam.
Ja du har et poeng der. Skal sies at det var The Sun.

Men for å oppsummere hvem vi er sterkest linket til da. Antony, De Jong, Eriksen, Raum, Martinez. Er vi fornøyde med det? Jeg skulle veldig gjerne ha fått en høyreback inn altså, AWB er rett og slett ikke god nok. Dalot kan muligens fungere som backup. Raum har jeg ikke så god oversikt over, men så ut som han hadde en glimrende venstrefot.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

https://twitter.com/JonathanShrager/sta ... 5251125248

Altså om det som står i denne tweeten stemmer (delen angående å bli å kjempe for plassen), så er det ikke rart at vi sliter med å bli kvitt spillere. Klubben må da for svingene kunne si til en spiller at det ikke blir spilletid 100%, for å påskynde prosessen litt. Så får spiller velge om det var så gøy å spille fotball sist sesong at han er sugen på mer, eller om det er bedre å få £65k hver uke imens man er hjemme å spiller dataspill.

Det som står i tweeten er vel litt Lingard før sist sesong all over again. Spillerne må presses litt for å ikke gis falske forhåpninger.
Sist redigert av TrueTopRed den tir jun 21, 2022 11:59 am, redigert 1 gang totalt.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

rommegrot skrev: tir jun 21, 2022 11:27 am

Antony oppdatering.

Er vi alle enige om at Sancho og Rashford kan kjempe om venstresiden? Antony kan være førstevalg på høyre, med en unggutt som backup der.
Blir vår andre venstre-fotede høyre-kant sammen med Diallo om det går igjennom.

Da har man innover-kanter på hver side, samt Sancho eller Elanga kan komme inn om man vil kjøre en klassisk ving-rolle på høyresiden.
rommegrot skrev: tir jun 21, 2022 11:52 am Ja du har et poeng der. Skal sies at det var The Sun.

Men for å oppsummere hvem vi er sterkest linket til da. Antony, De Jong, Eriksen, Raum, Martinez. Er vi fornøyde med det? Jeg skulle veldig gjerne ha fått en høyreback inn altså, AWB er rett og slett ikke god nok. Dalot kan muligens fungere som backup. Raum har jeg ikke så god oversikt over, men så ut som han hadde en glimrende venstrefot.
To tidligere+to nåværende Ajax-spillere.

De blir virkelig tømt i sommer (Haller, Gravenberch og Tagliafico forsvinner også), men det kommer flere spennende erstattere inn da (Wjindal, Moriba)
Sist redigert av Hetfield den tir jun 21, 2022 12:01 pm, redigert 2 ganger totalt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Ale skrev: tir jun 21, 2022 11:50 am Tror dem sikter litt høyere. Franck Kessié er vel på vei dit. I tillegg har dem lyst på Bernardo Silva. Midtbanen til Barca er god selv om dem mister De Jong. Synd vi ikke betaler prisen.
Jeg vet ikke om det er så mye høyere. Enig i at de er gode spillere, men alt handler om fit osv. De Beek var god før han kom til United og PL. De kunnskapene har ikke bare forsvunnet fra kroppen hans, men med riktig manager/medspillere og trivsel rundt seg/selvtillit, så er han der igjen. Ikke heller undervurdere hungeren fra en som har vært litt nede og vil vise omverden. Mulig du har rett og at de "sikter høyere" men jeg tror De Beek fort kunne blitt på det nivået i rett miljø.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jeg har knapt vært annet enn positiv til EtH, men en ting jeg stusser på (hvis det viser seg å medføre riktighet) er den voldsomme troen på «alle» han har trent.

Koblingen til Frenkie, Eriksen, Antony, Timber og Martinez virker relativt troverdig. Spennende for all del. Men litt usikker på om de er bra nok. Særlig Antony synes jeg virker litt upolert. Liker i grunnen både Timber og Martinez, men det virker litt rart om vi skal hente begge, gjør det ikke? Og jeg vil nesten anta at Timber er en han vil være interessert i neste sommer også (dersom han ikke hentes i år).
Sist redigert av tbb den tir jun 21, 2022 5:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»