Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
Saliph

Re: Man Utd - Transfetråd ‘22

Legg inn av Saliph »

tbb skrev: tir jun 21, 2022 5:28 pm Jeg har knapt vært annet enn positiv til EtH, men en ting jeg stusser på (hvis det viser seg å medføre riktighet) er den voldsomme troen på «alle» han har trent.

Koblingen til Frenkie, Eriksen, Antony, Timber og Martinez virker relativt troverdig. Spennende for all del. Men litt usikker på om de er bra nok. Særlig Antony synes jeg virker litt upolert. Liker i grunnen både Timber og Martinez, men det virker litt rart om vi skal hente begge, gjør det ikke?
Vi har vel byttet til Martinez etter at det ble klart at Timber ikke kommer (i alle fall ikke nå). Martinez kan vel også spille DM så vidt jeg har skjønt, så det er muligens der han er tiltenkt i tospann med Frenkie.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Saliph skrev: tir jun 21, 2022 5:30 pm
tbb skrev: tir jun 21, 2022 5:28 pm Jeg har knapt vært annet enn positiv til EtH, men en ting jeg stusser på (hvis det viser seg å medføre riktighet) er den voldsomme troen på «alle» han har trent.

Koblingen til Frenkie, Eriksen, Antony, Timber og Martinez virker relativt troverdig. Spennende for all del. Men litt usikker på om de er bra nok. Særlig Antony synes jeg virker litt upolert. Liker i grunnen både Timber og Martinez, men det virker litt rart om vi skal hente begge, gjør det ikke?
Vi har vel byttet til Martinez etter at det ble klart at Timber ikke kommer (i alle fall ikke nå).
Slengte på en setning, da jeg så det ble litt lite presist. Men antar at det i parantes der er relevant! Timber er nok ikke en man legger i fra seg bare fordi han ikke kommer nå, tror du?

Saliph

Legg inn av Saliph »

tbb skrev: tir jun 21, 2022 5:31 pm
Saliph skrev: tir jun 21, 2022 5:30 pm
tbb skrev: tir jun 21, 2022 5:28 pm Jeg har knapt vært annet enn positiv til EtH, men en ting jeg stusser på (hvis det viser seg å medføre riktighet) er den voldsomme troen på «alle» han har trent.

Koblingen til Frenkie, Eriksen, Antony, Timber og Martinez virker relativt troverdig. Spennende for all del. Men litt usikker på om de er bra nok. Særlig Antony synes jeg virker litt upolert. Liker i grunnen både Timber og Martinez, men det virker litt rart om vi skal hente begge, gjør det ikke?
Vi har vel byttet til Martinez etter at det ble klart at Timber ikke kommer (i alle fall ikke nå).
Slengte på en setning, da jeg så det ble litt lite presist. Men antar at det i parantes der er relevant! Timber er nok ikke en man legger i fra seg bare fordi han ikke kommer nå, tror du?
Sannsynligvis ikke, men begge er vel ganske anvendelige, så det er ikke sikkert at tanken er å spille dem som midtstoppere - i alle fall ikke sammen i en toer.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Saliph skrev: tir jun 21, 2022 5:43 pm
tbb skrev: tir jun 21, 2022 5:31 pm
Saliph skrev: tir jun 21, 2022 5:30 pm

Vi har vel byttet til Martinez etter at det ble klart at Timber ikke kommer (i alle fall ikke nå).
Slengte på en setning, da jeg så det ble litt lite presist. Men antar at det i parantes der er relevant! Timber er nok ikke en man legger i fra seg bare fordi han ikke kommer nå, tror du?
Sannsynligvis ikke, men begge er vel ganske anvendelige, så det er ikke sikkert at tanken er å spille dem som midtstoppere - i alle fall ikke sammen i en toer.
Kanskje ikke. Og Ajax har vært et topp ti lag i Europa de siste årene. Ikke helt unaturlig å tenke at man ønsker å plukke de mest spennende, unge spillerne fra dem. Særlig ikke siden de kjenner hans fotball.

Samtidig hadde jeg kanskje håpet at han nå håpet å kunne sikte seg inn på spillere som tidligere var utenfor rekkevidde for han og Ajax (Nunez var kanskje en slik). Dersom vi nærmest utelukkende ser mot Ajax-spillere (eller tidligere) synes jeg det er litt urovekkende.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

tbb skrev: tir jun 21, 2022 5:58 pm Dersom vi nærmest utelukkende ser mot Ajax-spillere (eller tidligere) synes jeg det er litt urovekkende.
Forstår skepsisen, men samtidig handler det vel kanskje mest om å få inn noen typespillere som kjenner EtHs system for å få satt en spillestil raskest mulig?

Tviler på at det er forhenværende Ajax-spillere på blokka neste sommer. Syns dessverre det meste ser rimelig lovende ut for United.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ministeren skrev: tir jun 21, 2022 7:01 pm
tbb skrev: tir jun 21, 2022 5:58 pm Dersom vi nærmest utelukkende ser mot Ajax-spillere (eller tidligere) synes jeg det er litt urovekkende.
Forstår skepsisen, men samtidig handler det vel kanskje mest om å få inn noen typespillere som kjenner EtHs system for å få satt en spillestil raskest mulig?

Tviler på at det er forhenværende Ajax-spillere på blokka neste sommer. Syns dessverre det meste ser rimelig lovende ut for United.
En liten smule ironisk at liverpoolsupportere finner Uniteds nåsituasjonen mer lovende enn våre egne fans. Foruten ansettelsen av EtH, hva konkret finner du mest lovende?
Sist redigert av DuncanE den tir jun 21, 2022 10:18 pm, redigert 2 ganger totalt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

DuncanE skrev: tir jun 21, 2022 9:59 pm
Ministeren skrev: tir jun 21, 2022 7:01 pm
tbb skrev: tir jun 21, 2022 5:58 pm Dersom vi nærmest utelukkende ser mot Ajax-spillere (eller tidligere) synes jeg det er litt urovekkende.
Forstår skepsisen, men samtidig handler det vel kanskje mest om å få inn noen typespillere som kjenner EtHs system for å få satt en spillestil raskest mulig?

Tviler på at det er forhenværende Ajax-spillere på blokka neste sommer. Syns dessverre det meste ser rimelig lovende ut for United.
Finner det en lite smule ironisk at liverpoolsupportere finner Uniteds nåsituasjonen mer lovende enn våre egne fans. Foruten ansettelsen av EtH, hva konkret finner du mest lovende?
Ed Woodward er borte. Vi har kvittet oss med en del overbetalt daukjøtt og ser ut til å fortsette med det også videre utover sommeren. Vi har noen massive talenter som forhåpentligvis kan få muligheter til å vise seg frem den kommende sesongen... Noe positivt kan man jo finne. Steg for steg, forhåpentligvis riktig vei.

Kent

Legg inn av Kent »

Woodward kunne jo ikke godt vært her enda. Merker ikke noen forskjell.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

DuncanE skrev: tir jun 21, 2022 9:59 pm
Ministeren skrev: tir jun 21, 2022 7:01 pm
tbb skrev: tir jun 21, 2022 5:58 pm Dersom vi nærmest utelukkende ser mot Ajax-spillere (eller tidligere) synes jeg det er litt urovekkende.
Forstår skepsisen, men samtidig handler det vel kanskje mest om å få inn noen typespillere som kjenner EtHs system for å få satt en spillestil raskest mulig?

Tviler på at det er forhenværende Ajax-spillere på blokka neste sommer. Syns dessverre det meste ser rimelig lovende ut for United.
En liten smule ironisk at liverpoolsupportere finner Uniteds nåsituasjonen mer lovende enn våre egne fans. Foruten ansettelsen av EtH, hva konkret finner du mest lovende?
United er verdens største klubb med enorme ressurser. Det er et tidsspørsmål før de er tilbake.

Edinson Cavani, frigitt
Juan Mata, frigitt
Paul Pogba, frigitt
Jesse Lingard, frigitt
D'Mani Mellor, frigitt
Reece Devine, frigitt
Lee Grant, frigitt
Paul McShane, frigitt
Connor Stanley, frigitt
Paul Woolston, frigitt
Nemanja Matic, Roma, gratis

I tillegg er Greenwood borte. Martial ryker vel også, og Henderson lånes ut med opsjon? Da er mange av de rapporterte, råtne eplene borte fra garderoben allerede, og opprydningen etter Solskjær i god gang! Light up!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ministeren skrev: tir jun 21, 2022 10:51 pm
DuncanE skrev: tir jun 21, 2022 9:59 pm
Ministeren skrev: tir jun 21, 2022 7:01 pm

Forstår skepsisen, men samtidig handler det vel kanskje mest om å få inn noen typespillere som kjenner EtHs system for å få satt en spillestil raskest mulig?

Tviler på at det er forhenværende Ajax-spillere på blokka neste sommer. Syns dessverre det meste ser rimelig lovende ut for United.
En liten smule ironisk at liverpoolsupportere finner Uniteds nåsituasjonen mer lovende enn våre egne fans. Foruten ansettelsen av EtH, hva konkret finner du mest lovende?
United er verdens største klubb med enorme ressurser. Det er et tidsspørsmål før de er tilbake.

Edinson Cavani, frigitt
Juan Mata, frigitt
Paul Pogba, frigitt
Jesse Lingard, frigitt
D'Mani Mellor, frigitt
Reece Devine, frigitt
Lee Grant, frigitt
Paul McShane, frigitt
Connor Stanley, frigitt
Paul Woolston, frigitt
Nemanja Matic, Roma, gratis

I tillegg er Greenwood borte. Martial ryker vel også, og Henderson lånes ut med opsjon? Da er mange av de rapporterte, råtne eplene borte fra garderoben allerede, og opprydningen etter Solskjær i god gang! Light up!
Setter pris på din optimisme ;) Lang vei å gå. Nå er vel den skisserte oppryddingen ikke først og fremst etter Solskjær - ingen av disse spillerne ble henta på hans vakt (foruten Cavani).

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Eg er egentlig ikkje stressa over att vi ikkje har signert noen enda. Det som smerter mest er vel frykten ;

1. Klarer Maguire og komme tilbake, takler ikkje hans holdningnog atitude. Minner meg en del om Jones faktisk. Hva om Timber kommer inn, blir det da Varane og Lindelöf på benk mens Maguire er fredet?

2. Korleis blir setupen back med backene. Der er vi veldig veldig sjøre, både i kvalitet osv. AWB er som kjent habil bakover, men svakere framover i banen. Mens Dalot er egentlig ikkje god nok, verken bakover eller trussel offensivt, etter mine øyne.

3. Lånes rette spillere ut? Hannibal, Amad, Shoretire + noen til. Og lånes dei ut til rett klubb.

4. Kommer han til og satse på Pellistri, Garnacho m.m eller blir det Rashford til og ligge foran i køen sammen med Martial.

5. Klarer vi og selge unna rette spiller, mens dei har en verdi, tørre f.eks og selge, Henderson, Martial, Rashord, Maguire. Osv. Finne ut ka man skal gjøre med Tuanzebe og Bailly. Er nok Bailly som ryker og Tuanzebe lånes vel ut igjenå

6. Er vi smarte nok i vinduet framover, blir dette bare de Jong, Eriksen og Antony synest eg dette har vert et svakt vindu.

7. På keeperplass om Henderson lånes ut, ser vi svake ut. Hva om De Gea blir skadet, Tom Heaton, er han god nok.. ihverfall med tanke på kem som er sjefen foran.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

tbb skrev: tir jun 21, 2022 5:58 pm
Saliph skrev: tir jun 21, 2022 5:43 pm
tbb skrev: tir jun 21, 2022 5:31 pm

Slengte på en setning, da jeg så det ble litt lite presist. Men antar at det i parantes der er relevant! Timber er nok ikke en man legger i fra seg bare fordi han ikke kommer nå, tror du?
Sannsynligvis ikke, men begge er vel ganske anvendelige, så det er ikke sikkert at tanken er å spille dem som midtstoppere - i alle fall ikke sammen i en toer.
Kanskje ikke. Og Ajax har vært et topp ti lag i Europa de siste årene. Ikke helt unaturlig å tenke at man ønsker å plukke de mest spennende, unge spillerne fra dem. Særlig ikke siden de kjenner hans fotball.

Samtidig hadde jeg kanskje håpet at han nå håpet å kunne sikte seg inn på spillere som tidligere var utenfor rekkevidde for han og Ajax (Nunez var kanskje en slik). Dersom vi nærmest utelukkende ser mot Ajax-spillere (eller tidligere) synes jeg det er litt urovekkende.
Ja, PL er definitivt ikke Eredivisie, og som du påpeker trengs det et sammensatt lag av forskjellige typer/egenskaper.
Håper på et par inn som takler intensiteten, går i "krigen" og kan spille 45+ kamper i løpet av en sesong på godt nivå.

Hodor

Legg inn av Hodor »

DuncanE skrev: tir jun 21, 2022 10:59 pm
Ministeren skrev: tir jun 21, 2022 10:51 pm
DuncanE skrev: tir jun 21, 2022 9:59 pm

En liten smule ironisk at liverpoolsupportere finner Uniteds nåsituasjonen mer lovende enn våre egne fans. Foruten ansettelsen av EtH, hva konkret finner du mest lovende?
United er verdens største klubb med enorme ressurser. Det er et tidsspørsmål før de er tilbake.

Edinson Cavani, frigitt
Juan Mata, frigitt
Paul Pogba, frigitt
Jesse Lingard, frigitt
D'Mani Mellor, frigitt
Reece Devine, frigitt
Lee Grant, frigitt
Paul McShane, frigitt
Connor Stanley, frigitt
Paul Woolston, frigitt
Nemanja Matic, Roma, gratis

I tillegg er Greenwood borte. Martial ryker vel også, og Henderson lånes ut med opsjon? Da er mange av de rapporterte, råtne eplene borte fra garderoben allerede, og opprydningen etter Solskjær i god gang! Light up!
Setter pris på din optimisme ;) Lang vei å gå. Nå er vel den skisserte oppryddingen ikke først og fremst etter Solskjær - ingen av disse spillerne ble henta på hans vakt (foruten Cavani).
Nå er Paul McShane og Connor Stanley frigitt, så da er vi på god vei mot toppen. Det må være det viktigste

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

KjetilHelle skrev: tir jun 21, 2022 11:12 pm Eg er egentlig ikkje stressa over att vi ikkje har signert noen enda. Det som smerter mest er vel frykten ;

1. Klarer Maguire og komme tilbake, takler ikkje hans holdningnog atitude. Minner meg en del om Jones faktisk. Hva om Timber kommer inn, blir det da Varane og Lindelöf på benk mens Maguire er fredet?

2. Korleis blir setupen back med backene. Der er vi veldig veldig sjøre, både i kvalitet osv. AWB er som kjent habil bakover, men svakere framover i banen. Mens Dalot er egentlig ikkje god nok, verken bakover eller trussel offensivt, etter mine øyne.

3. Lånes rette spillere ut? Hannibal, Amad, Shoretire + noen til. Og lånes dei ut til rett klubb.

4. Kommer han til og satse på Pellistri, Garnacho m.m eller blir det Rashford til og ligge foran i køen sammen med Martial.

5. Klarer vi og selge unna rette spiller, mens dei har en verdi, tørre f.eks og selge, Henderson, Martial, Rashord, Maguire. Osv. Finne ut ka man skal gjøre med Tuanzebe og Bailly. Er nok Bailly som ryker og Tuanzebe lånes vel ut igjenå

6. Er vi smarte nok i vinduet framover, blir dette bare de Jong, Eriksen og Antony synest eg dette har vert et svakt vindu.

7. På keeperplass om Henderson lånes ut, ser vi svake ut. Hva om De Gea blir skadet, Tom Heaton, er han god nok.. ihverfall med tanke på kem som er sjefen foran.
Om EtH er det geniet alle maler han som får du rett og slett stole på at han gjør de riktige vurderingene ;) Hvem han satser på, hvem som havner på benk og hvem som lånes ut til hvilke klubber. Maguire elendig i fjor, men det var jo mesteparten av laget. Kan ikke forstå hvorfor han alene får det meste av slakta. Maguire var solid fra han ble signert og frem til starten på sist sesong. Ikke 80 mill pund solid, men god. Men kan ikke tenke meg at han på noen som helst måte er fredet. Han spiller om treneren finner han god nok. Hvis ikke velger han to andre. Uansett hvor kompetent EtH måtte være er han (og staben) mye bedre utrustet til å vurdere spillerne enn vi noen gang kommer til å bli. Heldigvis.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

DuncanE skrev: ons jun 22, 2022 1:52 am
KjetilHelle skrev: tir jun 21, 2022 11:12 pm Eg er egentlig ikkje stressa over att vi ikkje har signert noen enda. Det som smerter mest er vel frykten ;

1. Klarer Maguire og komme tilbake, takler ikkje hans holdningnog atitude. Minner meg en del om Jones faktisk. Hva om Timber kommer inn, blir det da Varane og Lindelöf på benk mens Maguire er fredet?

2. Korleis blir setupen back med backene. Der er vi veldig veldig sjøre, både i kvalitet osv. AWB er som kjent habil bakover, men svakere framover i banen. Mens Dalot er egentlig ikkje god nok, verken bakover eller trussel offensivt, etter mine øyne.

3. Lånes rette spillere ut? Hannibal, Amad, Shoretire + noen til. Og lånes dei ut til rett klubb.

4. Kommer han til og satse på Pellistri, Garnacho m.m eller blir det Rashford til og ligge foran i køen sammen med Martial.

5. Klarer vi og selge unna rette spiller, mens dei har en verdi, tørre f.eks og selge, Henderson, Martial, Rashord, Maguire. Osv. Finne ut ka man skal gjøre med Tuanzebe og Bailly. Er nok Bailly som ryker og Tuanzebe lånes vel ut igjenå

6. Er vi smarte nok i vinduet framover, blir dette bare de Jong, Eriksen og Antony synest eg dette har vert et svakt vindu.

7. På keeperplass om Henderson lånes ut, ser vi svake ut. Hva om De Gea blir skadet, Tom Heaton, er han god nok.. ihverfall med tanke på kem som er sjefen foran.
Om EtH er det geniet alle maler han som får du rett og slett stole på at han gjør de riktige vurderingene ;) Hvem han satser på, hvem som havner på benk og hvem som lånes ut til hvilke klubber. Maguire elendig i fjor, men det var jo mesteparten av laget. Kan ikke forstå hvorfor han alene får det meste av slakta. Maguire var solid fra han ble signert og frem til starten på sist sesong. Ikke 80 mill pund solid, men god. Men kan ikke tenke meg at han på noen som helst måte er fredet. Han spiller om treneren finner han god nok. Hvis ikke velger han to andre. Uansett hvor kompetent EtH måtte være er han (og staben) mye bedre utrustet til å vurdere spillerne enn vi noen gang kommer til å bli. Heldigvis.
Maguire er blitt en meme allerede. For meg er en grei pris for han vs hans kvalitet 30m. Pluss hans holdninger er møkk. Og skylder på andre for alt, skjønner koffør enkelte i gruppa i gadd han som kaptein lengre.

Koffør kan ikkje eg ha min mening? Ellers så kan vi bare legge ned hele fridiskusjon. "Glazers/EtH vet ka dei gjør så dei vet best.."

Hadde klubben vist ka dei dreiv med og hatt eiere som ikkje er tyver, så hadde vi ikkje vert et lag som kommer til og kjempe om EL plassen neste sesong.

En ting som få folk snakker om, Pogba er gone, som eg trur er sundt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

KjetilHelle skrev: ons jun 22, 2022 2:03 am
DuncanE skrev: ons jun 22, 2022 1:52 am Om EtH er det geniet alle maler han som får du rett og slett stole på at han gjør de riktige vurderingene ;) Hvem han satser på, hvem som havner på benk og hvem som lånes ut til hvilke klubber. Maguire elendig i fjor, men det var jo mesteparten av laget. Kan ikke forstå hvorfor han alene får det meste av slakta. Maguire var solid fra han ble signert og frem til starten på sist sesong. Ikke 80 mill pund solid, men god. Men kan ikke tenke meg at han på noen som helst måte er fredet. Han spiller om treneren finner han god nok. Hvis ikke velger han to andre. Uansett hvor kompetent EtH måtte være er han (og staben) mye bedre utrustet til å vurdere spillerne enn vi noen gang kommer til å bli. Heldigvis.
Maguire er blitt en meme allerede. For meg er en grei pris for han vs hans kvalitet 30m. Pluss hans holdninger er møkk. Og skylder på andre for alt, skjønner koffør enkelte i gruppa i gadd han som kaptein lengre. Koffør kan ikkje eg ha min mening? Ellers så kan vi bare legge ned hele fridiskusjon. "Glazers/EtH vet ka dei gjør så dei vet best.." Hadde klubben vist ka dei dreiv med og hatt eiere som ikkje er tyver, så hadde vi ikkje vert et lag som kommer til og kjempe om EL plassen neste sesong. En ting som få folk snakker om, Pogba er gone, som eg trur er sundt.
Hvor skriver jeg at du ikke kan ha dine meninger? Topp med ulike meninger. Og har jeg noen gang skrevet noe som helst positivt om Glazers? Jeg bruker imidlertid generelt lite energi på det jeg ikke har kontroll på. Og enda mindre på ting jeg ikke har peiling på. Jeg innrømmer glatt at jeg ikke kjenner Maguire. Jeg kjenner ikke hans holdninger. Jeg vet ikke at han skylder på andre for alt. Og jeg vet ikke at resten av spillerne ikke ønsker han som kaptein. Men jeg har sett mange kamper hvor fotballspilleren Maguire har prestert godt. Og føler derfor jeg omtrent vet hvor godt han kan prestere (som han ikke har vært i nærheten av den siste sesongen). Denne kapasiteten gjorde han spikret (og dominerende) på landslag og høyaktuell for en overgang til Guardiolas City før han gikk til oss. At Maguire latterliggjøres på nettet av folk uten evne til å tenke lenger tilbake enn én sesong påvirker ikke min oppfatning av spilleren. På tross av dette ville jeg ikke blitt lei meg om Maguire gjøres overflødig for oss i 2022/23.

Mehell

Legg inn av Mehell »

DuncanE skrev: ons jun 22, 2022 2:47 am har jeg noen gang skrevet noe som helst positivt om Glazers?
Der har vi dagens hjemmelekse.
I løpet av uken skal folk prøve å finne en positiv ting å skrive om iglene eierne våre.
Det beste bidraget vinner en diplom is og et selvlaget diplom.

Lykke til alle sammen.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Ministeren skrev: tir jun 21, 2022 10:51 pm I tillegg er Greenwood borte. Martial ryker vel også, og Henderson lånes ut med opsjon? Da er mange av de rapporterte, råtne eplene borte fra garderoben allerede, og opprydningen etter Solskjær i god gang! Light up!
Åssen i alle dager skulle det gå til? Spilleren er på en helt vanvittig kontrakt og klubben (dvs de som lykkes så "bra" med forhandlinger ellers) verdsetter sikkert spilleren for høyt i tillegg. Utlånet var nok sikkert Ragnicks fortjeneste (han forstod jo at flere av de vi nå ser ut å beholde egentlig bude sendes ut) når han håpet at det ville gange hans utvikling og føre til salg. Det gjorde det som sagt ikke. Nei ser ikke at United lykkes å kvitte seg med Martial.

At klubben til synes ikke evner å selge noe som helst , er vel også grunnen til at vi sliter med å få ting inn. Det handler vel fort om dialog og forståelse av markedet.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

DuncanE skrev: tir jun 21, 2022 10:59 pm
Ministeren skrev: tir jun 21, 2022 10:51 pm
DuncanE skrev: tir jun 21, 2022 9:59 pm

En liten smule ironisk at liverpoolsupportere finner Uniteds nåsituasjonen mer lovende enn våre egne fans. Foruten ansettelsen av EtH, hva konkret finner du mest lovende?
United er verdens største klubb med enorme ressurser. Det er et tidsspørsmål før de er tilbake.

Edinson Cavani, frigitt
Juan Mata, frigitt
Paul Pogba, frigitt
Jesse Lingard, frigitt
D'Mani Mellor, frigitt
Reece Devine, frigitt
Lee Grant, frigitt
Paul McShane, frigitt
Connor Stanley, frigitt
Paul Woolston, frigitt
Nemanja Matic, Roma, gratis

I tillegg er Greenwood borte. Martial ryker vel også, og Henderson lånes ut med opsjon? Da er mange av de rapporterte, råtne eplene borte fra garderoben allerede, og opprydningen etter Solskjær i god gang! Light up!
Setter pris på din optimisme ;) Lang vei å gå. Nå er vel den skisserte oppryddingen ikke først og fremst etter Solskjær - ingen av disse spillerne ble henta på hans vakt (foruten Cavani).
Misforstå meg rett - United vinner jo ikke PL neste år. Og det som for deg er optimisme, er for meg en slags iboende frykt, som følge av en mørk fotballbarndom (oppvokst på 90-tallet).

En supporters rett er jo å drømme om bedre tider, og «neste år» er veldig velkjent for en Liverpool-supporter. Da syns jeg man skal ha en positiv tro på at ting kan gå («doubters to believers», for å sitere fotballguiden)!

Dersom man sammenligner fjorårets sommer med årets sommer, så er det for meg ubegripelig dersom man ikke er mer optimistisk nå enn da. Vi er antakelig grunnleggende uenig i hvilket ansvar Solskjær har for sine tre år i jobben. Det at man har fornyet med eksempelvis Martial, samt hardnakket gått for å bygge laget rundt en primadonna i Pogba, må Solskjær ta ansvar for - selv om han ikke kjøpte dem.

I fjor gikk United til en ny sesong med en trener som ikke om vise til noe imponerende overhodet, og som aldri hadde fått jobben uten hans navn og ansikt. Det er ikke tilfellet i år.

I fjor gikk United til en ny sesong med en spillertropp uten komplementerende ferdigheter, og hvor det attpåtil var skrevet i stjernene at disharmoni i spillergruppa ville oppstå. Det å bli kvitt markante skikkelser som Lingard og Pogba, som tvilsomt har stått på barrikadene for en god lagmoral, tror jeg har mye å si når man skal bygge noe nytt.

I fjor var den forhatte Woodward høvding på de fleste områder. Det er han ikke i år.

United har allerede kvittet seg med fem (seks med Greenwood) førstelagsspillere, og det går garantert noen flere ut (AWB, Martial, Henderson). Så skal man sikkert neste år luke ut Ronaldo, *insert midtstopper* osv. Disse skal jo erstattes av klubben med verdens største budsjett (av fotballklubbene).

Jeg kan i alle tilfeller ikke se at det skal bli verre, selv om man enda ikke har landet en konkret spiller!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

TrueTopRed skrev: ons jun 22, 2022 7:44 am Åssen i alle dager skulle det gå til? Spilleren er på en helt vanvittig kontrakt og klubben (dvs de som lykkes så "bra" med forhandlinger ellers) verdsetter sikkert spilleren for høyt i tillegg. Utlånet var nok sikkert Ragnicks fortjeneste (han forstod jo at flere av de vi nå ser ut å beholde egentlig bude sendes ut) når han håpet at det ville gange hans utvikling og føre til salg. Det gjorde det som sagt ikke. Nei ser ikke at United lykkes å kvitte seg med Martial.
Eneste mulighet er at United betaler store deler av lønna hans ut kontraktstiden i sin nye klubb, og det utlegget er man neppe interessert i.

Så han blir nok sittende på benken ut kontraktstiden, i to år til..

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Hetfield skrev: ons jun 22, 2022 9:07 am Eneste mulighet er at United betaler store deler av lønna hans ut kontraktstiden i sin nye klubb, og det utlegget er man neppe interessert i.

Så han blir nok sittende på benken ut kontraktstiden, i to år til..
Ja det kan virke som om vi dessverre er inne i en litt ond sirkel der eneste sjanse til å bli kvitt noe er på free transfers.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

TrueTopRed skrev: ons jun 22, 2022 9:11 am
Hetfield skrev: ons jun 22, 2022 9:07 am Eneste mulighet er at United betaler store deler av lønna hans ut kontraktstiden i sin nye klubb, og det utlegget er man neppe interessert i.

Så han blir nok sittende på benken ut kontraktstiden, i to år til..
Ja det kan virke som om vi dessverre er inne i en litt ond sirkel der eneste sjanse til å bli kvitt noe er på free transfers.
Beste man kan håpe på er to lån til så man slipper å betale hele lønna hans til kontrakten går ut, lignende Batshuayi Chelsea.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Hetfield skrev: ons jun 22, 2022 9:07 am
TrueTopRed skrev: ons jun 22, 2022 7:44 am Åssen i alle dager skulle det gå til? Spilleren er på en helt vanvittig kontrakt og klubben (dvs de som lykkes så "bra" med forhandlinger ellers) verdsetter sikkert spilleren for høyt i tillegg. Utlånet var nok sikkert Ragnicks fortjeneste (han forstod jo at flere av de vi nå ser ut å beholde egentlig bude sendes ut) når han håpet at det ville gange hans utvikling og føre til salg. Det gjorde det som sagt ikke. Nei ser ikke at United lykkes å kvitte seg med Martial.
Eneste mulighet er at United betaler store deler av lønna hans ut kontraktstiden i sin nye klubb, og det utlegget er man neppe interessert i.

Så han blir nok sittende på benken ut kontraktstiden, i to år til..
Arsenal bet i det sure eplet her over de siste 18 mnd, og betalte ut spillere som Mustafi, Özil, Willian (fml at vi signerte han), Aubameyang, osv.

Mulig det har en negativ konsekvens av at andre klubber prøver å vente til vi betaler ut spillerne våre, men er samtidig digg å få slanket stallen en del. Syns samholdet virker ekstremt mye bedre i troppen etter å ha blitt kvitt alle svulstene. Hvis valget står mellom å beholde de i 1-2 år til eller at man betaler en andel av kontrakten deres, mens de er i en annen klubb så velger jeg det siste.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Det er noe elementert feil når man konstant må mekke kriseløsninger for spillere som i stort sett akkurat har fått nye kontrakter eller har flere år igjen. Altså man lærer jo faen meg heller aldri i denne klubben.

Det startet med Rooney for mange år siden. Den 5 års kontrakten han fikk var helt hinsides for en spiller som var på vei ned og som jeg ønsket ut på det tidspunktet, husker jeg var sjokkert når jeg fikk de 5 årene bekreftet i trynet. Også er det samme dritten nesten 10 år etterpå. Hvordan lykkes de å gi ut så store kontrakter uten krav om resultat. Utrolig. Oppskriften på failure.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kent skrev: tir jun 21, 2022 10:31 pm Woodward kunne jo ikke godt vært her enda. Merker ikke noen forskjell.
EW spydde da ut penger, hvordan kan du ikke merke noen forskjell?

fazz

Legg inn av fazz »

EtH er avhengig av akkurat det samme som de forrige 5 managerne, en jævli bra start på sesongen. Dersom de starter dårlig og det kuliminerer med ett stort tap mot Liverpool allerede etter noen uker så males fanden på veggen, spillerne/primadonnaene blir grinete og gidder ikke og nok en sesong rakner før jul og treneren får skylda, desperasjonen tar over og en igjen begynner å hente avdanka toppspillere med store navn som egentlig burde ha pensjonert seg i MLS 2 år tidligere og det er på igjen. Tipper dette er grunnen til at han gjerne vil ha inn Ajax spillere, rett og slett for å få ett lag som vet vil gi han støtte og tid i stedet for overbetalte primadonnaer.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

fazz skrev: ons jun 22, 2022 9:36 am Tipper dette er grunnen til at han gjerne vil ha inn Ajax spillere, rett og slett for å få ett lag som vet vil gi han støtte og tid i stedet for overbetalte primadonnaer.
Ten Hag har vel sett en unitedkamp eller 2. Han vil sikkert også ha inn noen som gjør overgangen til sin fotball smidigere, og der man iallefall har noen som forstår hva han prøver på. Sånn sett så ser jeg hvorfor han gjerne vil ha med seg en spiller eller 3 derfra for å raskere kunne ta steg i riktig rettning på banen.

Spm er om de pengene man prøver å spare på prutingen med De Jong blir tapt igjen når man skal deale sent med f.eks ajaxspillerne. Man setter fort ajax i et lite problem når disse muligens må ut å finne erstatter, og i sin tur dytte problemet over på noen andre igjen. Det koster.

Spent på hvor mye man tjente alt i alt på prutingen med Barca.
Sist redigert av TrueTopRed den ons jun 22, 2022 9:49 am, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

tbb skrev: tir jun 21, 2022 5:28 pm Jeg har knapt vært annet enn positiv til EtH, men en ting jeg stusser på (hvis det viser seg å medføre riktighet) er den voldsomme troen på «alle» han har trent.

Koblingen til Frenkie, Eriksen, Antony, Timber og Martinez virker relativt troverdig. Spennende for all del. Men litt usikker på om de er bra nok. Særlig Antony synes jeg virker litt upolert. Liker i grunnen både Timber og Martinez, men det virker litt rart om vi skal hente begge, gjør det ikke? Og jeg vil nesten anta at Timber er en han vil være interessert i neste sommer også (dersom han ikke hentes i år).
Nå bør man også ta alle disse ryktene med en klype salt. Det er veldig "enkelt" for disse ITK-erne å lage rykter om at United er ute etter en av EtH sine gamle elever. Det skjer pretty much hver eneste gang en trener går fra en klubb til en annen. Meget mulig han vil ha en 1 eller 2 av spillerne som blir ryktet, men tviler på at han vil ha hele kobbelet som ryktes.

Ekskluderer nesten FdJ fra denne listen ettersom han på ingen måte er en spiller på typisk "Ajax-nivå".

qbah

Legg inn av qbah »

Lezah skrev: ons jun 22, 2022 9:22 am
Kent skrev: tir jun 21, 2022 10:31 pm Woodward kunne jo ikke godt vært her enda. Merker ikke noen forskjell.
EW spydde da ut penger, hvordan kan du ikke merke noen forskjell?
Jeg merker en forskjell. Vi har ikke kjøpt en ny Wan Bissaka enda.
Vi har for så vidt ikke solgt han enda heller, når jeg tenker meg om.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Jeg leser endel rykter om nettspend osv, også er dette det vi har fått til på utsiden siste tiden.

2021 https://gyazo.com/1bb501fb3c5155f8272ab52d2decd32c
2022 https://gyazo.com/17d8aa07ae2ff27b487d777b2881c525

Er det noen andre lag som kan vise til det samme? Kikket på Arsenal som jeg så litt på som samme situasjon som oss og de hadde noe salg i hvert vindu.

James ga vel endel inn i det minste, ble det noe for Rojo? Ellers mye free transfers og lån.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»