Viking FK

Svar
Vikingen

Re: Viking FK

Legg inn av Vikingen »

Tja. Hva skal man si.

Fortjent tap. Urovekkende lagprestasjon, og urovekkende enkeltprestasjoner.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Når er Tripic tilbake?

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Etter 1-2 var det greit nok, da skapes det fire store sjanser. Men alt før det er så svakt. Snakk om nedtur etter den lovende starten. Snudde etter seieren i Molde. Salg av Veton nå, så er vi midt på tabellen ganske kjapt.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Mc_Lovin skrev: søn jun 19, 2022 7:57 pm Når er Tripic tilbake?
Han vet ikke. Svarte før helgen at det kan ta alt fra to uker til tre måneder.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Hva har egentlig skjedd siden vi skulle møte Godset hjemme? Alt av kvalitet er jo borte og ingen får til noe som helst. Jeg håper en midtbanespiller står høyt på lista i sommer, for dette holder virkelig ikke.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Her var det mye dårlig. Trenerne tar ut feil lag og bytter altforsent. Hvorfor går ikke Viking for å punktere kampen? Mange spørsmål. Dårlig dag er jo mange på en gang, bjørshol, Kabran og islendingen er så dårlig og tar så dårlige valg. Går som sirup og vinker ut med armene når det går galt. Hvorfor spiller de så lenge? Dette er nitrist. I begynnelsen av sesongen så angrep vi som et lag og løp, spurtet i angrep og retur. Nå går vi etter og har for mange touch.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

leedsforalltid skrev: søn jun 19, 2022 9:06 pm Her var det mye dårlig. Trenerne tar ut feil lag og bytter altforsent. Hvorfor går ikke Viking for å punktere kampen? Mange spørsmål. Dårlig dag er jo mange på en gang, bjørshol, Kabran og islendingen er så dårlig og tar så dårlige valg. Går som sirup og vinker ut med armene når det går galt. Hvorfor spiller de så lenge? Dette er nitrist. I begynnelsen av sesongen så angrep vi som et lag og løp, spurtet i angrep og retur. Nå går vi etter og har for mange touch.
Har de gått for langt med den ballbesittende fotballen? Ballbesittende fotball er dritkjedelig å se på og går man for langt så blir det omstendelig.

Jeg synes nok Viking har gått for langt. Den direkte fotballen i lengderetning som BB innførte er omtrent helt borte. Den burde være ryggraden i spillet og så krydre med ballbesittende når det er nødvendig.

Liker ikke utviklingen og det har jeg sagt lenge nå. Bak resultatene har ikke spillet vært imponerende på veldig lenge nå.

Bell er savnet men spillestilen er dratt for langt i feil retning etter min smak.

Jeg spår trenerbytte innen 1 år hvis ikke trenerne går tilbake til mer direkte stil. Dette står og faller på trenerne. Ikke hvem som spiller fra kamp til kamp. Dette er de samme spillerne som har glitret de siste årene. Da hadde vi en spillestil som gjorde at vi kunne bytte 3-4 spillere uten å merke det. Nå er plutselig alle spillerne i dårlig form og for dårlige.

Vi er på sporet av det vi hadde før BB. Liker det ikke.
Dette står og faller på trenerne, enkelt og greit

Nevi

Legg inn av Nevi »

Dette er så skuffende at jeg har problemer å si noe.

Men går ikke med på at vi tapte mot ett bedre lag. Hadde vi tapt mot ett bedre lag hadde det sånn sett vært greit nok. Men dette svir bare så inni granskauen. Samme mot HamKam.

Hvorfor i helvete gir vi bort alt når utligningen kommer etter en times spill. Hadde det vært ryggrad i laget hadde Viking kneppet opp ett gir eller to.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Jeg stusser over at Kabran og Fridjonsson får spille så mye som de gjør. Og jeg stusser over at De Lanlay ofte er en av de første spillerne som blir byttet innpå. Han har ikke bevist et kvekk på lenge.

Så er det ikke slik at å endre dette vil løse alt, men jeg sliter med å se hva trenerduoen vår ser i disse spillerne som gjør at de får så mye spilletid.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Er enig med angående Yanni. Virker mer eller mindre ferdig ut.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Nevi skrev: søn jun 19, 2022 10:00 pm Er enig med angående Yanni. Virker mer eller mindre ferdig ut.
Bjørshol og Fridjonsson kan du ta med i samme sleng.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Det verste var at jeg synes Bjørshol var bra helt frem til dette famøse baklengsmålet.
Var veldig flink til å bryte forran. Hadde kontrollen på sin side. Men er riktignok mye mindre involvert fremover etter han kom tilbake etter skaden enn det han har vært tidligere.

Men virker som jeg er alene om å være positiv til Bjørshol.Frem til utligningen da.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Vi er altså så inni gamperæva rævva om dagen, at det er sjokkerende. Hva brukte de pausen på? Ingen tvil om at vi har haltet i hver eneste kamp etter vi slo Molde. Det er energiløst, forutsigbart og sirupfotball. Jeg hadde trodd at vi kunne se noen endringer etter 5 rævva kamper på rad, den ene verre enn den andre. Men så kommer vi ut etter landslagspausen og ser heelt like ut! Ny årsverste, nr. 6 på rad. Etter vi slo Molde, så har vi blitt dårligere og dårligere for hver eneste kamp. Dersom de har ambisjoner om noe mer enn å bare holde plassen, så er det ynkelig det de holder på med om dagen.

Kudos til felt O, som for 6. gang på rad er Vikings soleklart beste!

Nevi

Legg inn av Nevi »

Bilvrag skrev: søn jun 19, 2022 10:40 pm Vi er altså så inni gamperæva rævva om dagen, at det er sjokkerende. Hva brukte de pausen på? Ingen tvil om at vi har haltet i hver eneste kamp etter vi slo Molde. Det er energiløst, forutsigbart og sirupfotball. Jeg hadde trodd at vi kunne se noen endringer etter 5 rævva kamper på rad, den ene verre enn den andre. Men så kommer vi ut etter landslagspausen og ser heelt like ut! Ny årsverste, nr. 6 på rad. Etter vi slo Molde, så har vi blitt dårligere og dårligere for hver eneste kamp. Dersom de har ambisjoner om noe mer enn å bare holde plassen, så er det ynkelig det de holder på med om dagen.

Kudos til felt O, som for 6. gang på rad er Vikings soleklart beste!

Problemet for Viking at halvpartene har manglet de ukene som landslagspausen har pågått. Ingen tvil at dette favoriserer ett lag som Sandefjord.
Selv om det var enormt skuffende det som skjedde i kveld kjenner jeg meg ikke igjen i denne praten i studio. Var Viking som vant og brøt på midtbanen og forsvar i første omgang hver eneste gang Sandefjord prøvde å få ballen fremover. Og hadde nok av hjørnespark og frisparkene som ble slått inn av Fridjonsson som ble slått inn bak forsvaret til Sandefjord. Dette burde gitt ett par mål.


Det aller mest sjokkerene og som gjør meg både trist og forbannet er det som skjer etter at utligningen har kommet. Nå føler jeg bare tomhet.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Vi var gode de siste 10 minuttene. Da skapte vi de aller fleste sjansene vi hadde i denne kampen. Før det var det rett og slett piss dårlig. Motstander, Stadion og ambisjonsnivå tatt i betraktning.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

leedsforalltid skrev: søn jun 19, 2022 9:06 pm Her var det mye dårlig. Trenerne tar ut feil lag og bytter altforsent. Hvorfor går ikke Viking for å punktere kampen? Mange spørsmål. Dårlig dag er jo mange på en gang, bjørshol, Kabran og islendingen er så dårlig og tar så dårlige valg. Går som sirup og vinker ut med armene når det går galt. Hvorfor spiller de så lenge? Dette er nitrist. I begynnelsen av sesongen så angrep vi som et lag og løp, spurtet i angrep og retur. Nå går vi etter og har for mange touch.
Jeg er veldig enig med deg. Sandefjord, i særdeleshet mohammed ofkir, var nok bedre enn forventet, men først og fremst var det viking som sviktet. Sandefjord spilte litt for lett av Vikings høye press og viking gav selv bort ballen altfor lett. På midtbanen synes jeg egentlig bare Løkberg holdt normal standard. At Samuel fikk spille så å si hele kampen overgår min fatteevne.

Bjørshol er åpenbart ute av form og Sebulonsen er bedre på back enn han er på kanten. Jeg håper Sebulonsen spilles inn på backen nå. På venstre kant var Kabran svært langt unna sitt beste og Pattynama bidro for lite offensivt, men for tiden er kanskje ikke benken så sterk? Karlsbakk og Tripic er skadet. De Lanlay er ikke på sitt beste, Austbø er for ung. Sesongen som åpnet så bra ser dessverre ut til å gå til helv…

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: søn jun 19, 2022 10:22 pm Det verste var at jeg synes Bjørshol var bra helt frem til dette famøse baklengsmålet.
Var veldig flink til å bryte forran. Hadde kontrollen på sin side. Men er riktignok mye mindre involvert fremover etter han kom tilbake etter skaden enn det han har vært tidligere.

Men virker som jeg er alene om å være positiv til Bjørshol.Frem til utligningen da.
Jeg er positiv til Bjørshol generelt, fordi han nylig har vist at han har et svært høyt nivå. I fjor var han vel en av de beste backene i Eliteserien. Men han har dessverre vist seg å være skadeutsatt, og har levert på et mye lavere nivå i år. Han er ofte innblandet i baklengsmål. Så vet ikke jeg hvorvidt det skyldes at han er blitt en dårligere spiller, eller om Viking har gjort noen strukturelle endringer som fører til at han oftere havner i disse situasjonene. Men i dag var det bare klønete.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Synes Jensen svarer diffust om Vikings problem.

Hva har de trent på alle disse ukene med fri? Får ikke troen på at Jensen vet veien ut av uføret.
Vi kan ikke skylde på enkeltspillere som mangler. Fotball er et lagspill og det er lagmaskineriet som ikke fungerer.

Vi snakket om den enorme bredden Viking har for bare et par måneder siden. Nå må vi ut og kjøpe nye fordi de vi har ikke er gode nok.

Sandberg får nesten ikke spille
Sebulonsen får ny rolle i hver kamp
Det byttes midtbanetrio hver uke
Det byttes på backer hver uke
Hva med å sette et lag og la de bli samkjørte. Får godfølelsen tilbake og bygge videre der? Dette laget er godt nok til medalje uten at vi må hente noen nye spillere. Den dagen vi er avhengig av en enkeltspiller, den dagen er vi ikke lenger et topplag, noe vi ønsker å være. Nå virker det som om hele laget ramler sammen fordi Tripic ikke er med.

Mai Traore har vist lovende takter. Men får nesten ikke spille
Det er så mye å sette fingeren på. Mye uforståelig som skjer.

Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Lurer på hva grunnen er til at Fridjonson får spille så mye når han er så elendig? Vil de ha god pris for han ved ett salg? Litt rart de ikke tilbyr ny kontrakt når han ser ut til å ver førstevalget.

kaffi

Legg inn av kaffi »

TAdams6 skrev: søn jun 19, 2022 9:31 pm Har de gått for langt med den ballbesittende fotballen? Ballbesittende fotball er dritkjedelig å se på og går man for langt så blir det omstendelig.

Jeg synes nok Viking har gått for langt. Den direkte fotballen i lengderetning som BB innførte er omtrent helt borte. Den burde være ryggraden i spillet og så krydre med ballbesittende når det er nødvendig.
At kampbildene blir som de blir, handler ikke kun om Vikings valg om spille sånn eller sånn. Vi får ikke et bunnlags privilegier, som for eksempel mye rom å spille direkte fotball i, når motstanderne ser på oss som et topplag (og i tillegg vet at vi er elendige mot etablert forsvar). Motstanderne vet at det er relativt risikofritt å la Viking ha mye ball.

Jeg tror vi har feil kantspillere i troppen om vi skal mestre disse hjemmekampene med masse ballinnehav. Med Tripic ute vet man nærmest at kantene ikke kommer til å utfordre, og at de heller ikke er spesielt bra på det om de skulle prøve. De fleste Viking-angrep skal innom en feilvendt Berisha på 30 meter. Forutsigbart og greit å forholde seg til for forsvarende lag. Spesielt når Viking ikke er i nærheten av å ha tempoet, timingen og presisjonen som kreves for å spille seg gjennom etablert forsvar. Med Tripic på banen blir vi i det minste uforutsigbare på den ene kanten. Troppens eneste kant som jevnlig kan skape ubalanse på egenhånd.

I tillegg er savnet av en HNT i form stort. Sesongens store skuffelse for min del.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Wintrhop skrev: man jun 20, 2022 11:14 am Lurer på hva grunnen er til at Fridjonson får spille så mye når han er så elendig? Vil de ha god pris for han ved ett salg?
Spennende logikk. Får man bedre pris ved å vise hvor elendig han er?

Synes for øvrig, i motsetning til mange andre, at Fridjonsson var blant de minst dårlige i går.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

kaffi skrev: man jun 20, 2022 11:35 am Synes for øvrig, i motsetning til mange andre, at Fridjonsson var blant de minst dårlige i går.
I 1. omgang var han i alle fall flink til å gjøre seg spillbar i mellomrommet mellom midtbanen og forsvaret til Sandefjord. Men han er ingen god presspiller og svak defensivt. Og så tror jeg han påvirker resten av laget negativt med kroppsspråket sitt. Det virker som han sjelden synes feilen kan ligge hos ham selv. Han er en sv de «rutinerte» som skal gå foran, og det gjør han i likhet med mange andre ikke.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

kaffi skrev: man jun 20, 2022 11:29 am
Jeg tror vi har feil kantspillere i troppen om vi skal mestre disse hjemmekampene med masse ballinnehav. Med Tripic ute vet man nærmest at kantene ikke kommer til å utfordre, og at de heller ikke er spesielt bra på det om de skulle prøve. De fleste Viking-angrep skal innom en feilvendt Berisha på 30 meter. Forutsigbart og greit å forholde seg til for forsvarende lag. Spesielt når Viking ikke er i nærheten av å ha tempoet, timingen og presisjonen som kreves for å spille seg gjennom etablert forsvar. Med Tripic på banen blir vi i det minste uforutsigbare på den ene kanten. Troppens eneste kant som jevnlig kan skape ubalanse på egenhånd.

I tillegg er savnet av en HNT i form stort. Sesongens store skuffelse for min del.
Enig i dette. Mulig at Aarsheim/Jensen er litt for opptatt av at nye spillere skal kunne passe inn i både 4-3-3 og 3-5-2? Den ene formasjonen har jo klassiske vinger som Tripic, mens den andre bruker vingbacker som breddeholdere. Jeg synes verken Kabran, Sebulonsen, Pattynama eller Sandberg har vist at de har noe som vinger å gjøre. Det blir veldig fort smalt og forutsigbart.

Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Jeg vet ikke helt hva som var så ulogisk med det? En spiller som spiller fast er vel mer verdt enn en son sitter på benken…og nå sies det jo og han slett ikke spilte så dårlig..

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Viking sliter mot ett bunnlag i 2divisjon. Syk forandring

Nevi

Legg inn av Nevi »

Mye dårligere denne omgangen enn kampen på sundag. Og det sier vel sitt. Masse dårlige pasninger.
Heldige som leder.

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Målet var fint. Solbakken tidvis god. Det var det positive jeg fant etter første '45

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Dette forsvarsspillet er til å kjenne igjen. Bjørshol og Vevatne?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Vikingen skrev: ons jun 22, 2022 7:23 pm Dette forsvarsspillet er til å kjenne igjen. Bjørshol og Vevatne?
Var vel Paulsen som var innblandet der med Vevatne.

Dette er bare så fryktelig ræva at det ikke er til å tro.

tokk

Legg inn av tokk »

Nå kan vi bare ryke ut og rykke ned. E så elendigt!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»