Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Mehell

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Mehell »

CHEAT DAY!!

Gørrkjedelig frokost, bestående av rundstykker med makrell i tomat og et glass oboymelk.

Til middag er det andebryst med ris og diverse grønnsaker. En eller annen sterk og veldig god saus som jeg ikke klarer å si hva er laget av. Kjøpte også med meg noen vårruller. Har cola ved siden av.
Handlet på en lokal thaisjappe, og det smaker utrolig godt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Tømme-kjøleskapet-middag. Ble en slags quesedilla med kremost, ost, karbonadedeig, paprika, løk, sjampinjong, hvitløk og tomat. Lagde såpass mye fyll at det ble spist sammen med en salat. Pepsi Max i glasset.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Da har jeg laget en hjemmelaget pizza. Den står akkurat nå i ovnen og gjør seg ferdig.
Dette fordi det er planlagt en liten ferietur hjem til mine foreldre i morgen, hvis da ikke flyene stopper opp pga streik. Det er planlagt en uke hjemme hos dem, før jeg forhåpentligvis får reist videre til min arbeidsrotasjon. Når jeg lager pizza så legger jeg halve i fryseren, slik at jeg kan ha den når jeg kommer hjem fra endt rotasjon. Perfekt middag når man er sliten og trøtt etter to lange arbeidsuker og en lang og kjedelig hjemreise.

Eneste som ble hentet fra fryseren i dag var en pakke kjøttdeig og noe biffsnadder. Og dette var vel også en avslutning på operasjon tøm fryseren.
Fortsatt litt igjen, men jeg er veldig fornøyd med at jeg endelig har klart å ta ting fra fryseren i stedet for å bare fylle den opp og kaste innholdet 2-3 ganger i året.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Bra jobba Mehell! Både med pizza og prosjektet med å tømme fryseren.
Her ble det laksebowl med mangosalat etter en oppskrift på godt.no.

Someone

Legg inn av Someone »

I går be det en karri-tunfiskgryte. Servert med pasta

Aner ikke i dag. Kommer helt an på hva som blir servert på dagens 2x sommeravlutninger med barna

Lezah

Legg inn av Lezah »

Someone skrev: tir jun 21, 2022 12:06 pm I går be det en karri-tunfiskgryte.
Nylig gjenoppdaget hvor godt tunfisk er selv. I går ble det enkelt; et par fullkornwraps med MASSE salat, litt lettmajones, en stripe sriracha, og tunfisk med rikelig med pepper på. Hadde også uvisst hvorfor sylteagurk stående, og mens jeg egentlig ikke er kjempefan syns jeg det passer til tunfisk.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Flyr hjem fra Rio i dag, så det ble frokost, lunsj, middag og kvelds på Assador. Overvekt på flyet

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kyllinggryte med kokosmelk, chili, hvitløk, løk, paprika, sjampinjong(til ære for SirJames), og rød currypasta. Servert med ris og Pepsi Max.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Ble kylllingvinger fra SPAR ca en halv kilo.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Big George skrev: ons jun 22, 2022 2:20 am Ble kylllingvinger fra SPAR ca en halv kilo.
Ble pannekaker på natten.Første måltidet siden et rundstykke i går natt. Mammas hjemmelagede, så skal absolutt ikke klage. Slik er det å komme hjem til foreldre en tur :D

Nå skal det soves. God natt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: tir jun 21, 2022 6:24 pm sjampinjong(til ære for SirJames),
Bilde

Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, da var det endelig middag fra eget kjøkken. Meget overraskende hva det ble - må jeg si. Men av en eller annen grunn ble det spist lite kylling under ferien... Så hadde lyst på noe kylling - kylllingryte, og jeg ville også ha ris. Så ble enkelt "lårfilet" godt stekt, supplert med ferdig "sursøt" saus, litt ekstra grønnsaker og ris. Med isvann er dette god mat. Spiste mye og måtte sove etterpå, littegrann. Siste feriedag i dag - altså i heimen.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

I dag ble egentlig middagen til mens den ble laget. Veldig dårlig planlegging, men greit nok. Kylling, sjampinjong(!), løk, hvitløk, tomat, paprika, soltørkede tomater og spinat ble surret i olje med ymse krydder. Pasta ble kokt, saus lagd av fløte og kremost. Så ble alt sammen rørt sammen til et resultat som må sies å være mye bedre enn fryktet. Var nok sjampinjonen som reddet meg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Funfact: hvis man knasker på fingrene til en 97 år gammel kjerring, gir det samme følelse som å knaske på sjampinjong

Bilde

Mehell

Legg inn av Mehell »

SirJames skrev: ons jun 22, 2022 6:27 pm Funfact: hvis man knasker på fingrene til en 97 år gammel kjerring, gir det samme følelse som å knaske på sjampinjong

Bilde
Mer funfacts: Hvis du sutter på en reke som har ligget i solen en uke så vil det smake som om du utfører orals*x på den samme kjerringen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mehell skrev: ons jun 22, 2022 6:29 pm
SirJames skrev: ons jun 22, 2022 6:27 pm Funfact: hvis man knasker på fingrene til en 97 år gammel kjerring, gir det samme følelse som å knaske på sjampinjong

Bilde
Mer funfacts: Hvis du sutter på en reke som har ligget i solen en uke så vil det smake som om du utfører orals*x på den samme kjerringen.
:shock: :shock: :lol: :lol: :shock: :shock:

Høres ut som du har spesielle vaner 8-)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Mehell skrev: ons jun 22, 2022 6:29 pm
SirJames skrev: ons jun 22, 2022 6:27 pm Funfact: hvis man knasker på fingrene til en 97 år gammel kjerring, gir det samme følelse som å knaske på sjampinjong

Bilde
Mer funfacts: Hvis du sutter på en reke som har ligget i solen en uke så vil det smake som om du utfører orals*x på den samme kjerringen.
SirJames skrev: ons jun 22, 2022 6:27 pm Funfact: hvis man knasker på fingrene til en 97 år gammel kjerring, gir det samme følelse som å knaske på sjampinjong

Bilde
:lol:
Jeg har så mange spørsmål til dere to... Men det hører nok hjemme i en helt annen tråd. På et helt annet forum.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: ons jun 22, 2022 6:35 pm
► Show Spoiler
:lol:
Jeg har så mange spørsmål til dere to... Men det hører nok hjemme i en helt annen tråd. På et helt annet forum.
:lol:

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Sjampinjong er digg!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Machine_Head skrev: ons jun 22, 2022 8:21 pm Sjampinjong er digg!
Delte meninger i denne tråden rundt akkurat det, men jeg er fullstendig enig;)

Someone

Legg inn av Someone »

I dag skal det flippes noen kjøttpucker på grillen, men jeg har ennå god tid til å bestemme meg for tilbehøret

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Harduetforslag skrev: tir jun 21, 2022 6:22 pm Flyr hjem fra Rio i dag, så det ble frokost, lunsj, middag og kvelds på Assador. Overvekt på flyet
Høres bra ut - hvordan er det med prisene på denne restauranten? Kanskje burde man ta seg en tur til Rio igjen. En del år siden sist...

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

DoktorS skrev: tor jun 23, 2022 8:03 am
Harduetforslag skrev: tir jun 21, 2022 6:22 pm Flyr hjem fra Rio i dag, så det ble frokost, lunsj, middag og kvelds på Assador. Overvekt på flyet
Høres bra ut - hvordan er det med prisene på denne restauranten? Kanskje burde man ta seg en tur til Rio igjen. En del år siden sist...
Tror prisene for «buffet» er rundt 300 brasilianske real.
Jeg betalte vel 600 og noe brasilianske funny money nå sist, men da hadde jeg en kurant flaske malbec + øl ved siden av, kom på rett under 1300 norske.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hm. Er jo jonsok i dag. Tenkte kanskje jeg får lyst på rømmegrøt til kvelden, så kjøper i alle fall inn rømme. Ellers skal jeg teste ut bereist fenalår. Fenalåret ble kjøpt i Ulsteinvik i mai, ettersom det var et fint lite lår fra Ringdal. Dette var da tenkt som en gave til forsamlingen ved Cubo i Varna, men der var ikke galleriet åpnet, så da ble de litt for mye å overrekke fenalår sammen med hvalkjøtt og tørrfisk. Derfor tenkte jeg det kunne bli med hjem. Så da ble det i tillegg til fraktingen fra Ulsteinvik til Oslo, og så fra Wien til Varna, også fraktet med videre til Sofia og så til Malaga. Og så til Oslo igjen. Nå er jeg spent på om den lange reisen kan ha påvirket smaken på noe som helst vis.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Ale skrev: tor jun 23, 2022 3:47 pm Svensk hurtigmiddag. Igjen. Angusbiff med asparges.
I dag bli det nok steikt fjeillfisk mæ agurksalat, rumm-saus og lefse. I mårgå vurdera e bæta-graut (bæta-graut? På ein skala frå 1 te 17 der 39 æ bæst, kjøm bæta-grauten på 101).

Mvh

BE

SirJames

Legg inn av SirJames »

Jegerbrød med Hushållsost, tomat og majones.

Plain and simple, mekker ikke mat i denne varmen.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

BBQ-marinert ytrefilet av svin, ris og grønnsaker.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Er på besøk hos mine foreldre denne uken, og da blir man skjemt bort. Det er nesten som å bo på hotell og spise på restaurant, med noen få unntak. Man betaler ikke, porsjonene er større og hjemmelaget, man får ikke kjeft hvis man sitter på personalrommet og snakker med det trivelige personalet, og roomservice spør om det er noe du kunne tenke deg.

I dag ble det komle med alt tilbehør. Lammekjøtt, to typer pølse (vanlig og hardanger), potet, bacon og flesk (ja, man kan ha begge sorter samtidig) og kålrabbistappe.

Selvfølgelig utrolig godt, men komle er så mettende at jeg sliter med å tenke klart nå.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Kebab

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Spiddet pølser. Må si pølsene blir absolutt best i bålets flammer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»