Odds Ballklubb

Svar
cpatton

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av cpatton »

Daltrey skrev: man jun 20, 2022 2:46 pm Kanskje et comeback for måltyven Peter Kovacs kan føre Odd oppover på tabellen?
Nå har vi Frode Johnsen fremdeles innenfor bygrensa, så det ordner seg nok på sikt.

hgb

Legg inn av hgb »

Jeg er ikke så bekymra for noen kamper uten Tobias og Josh, for å være ærlig. Midtbanen har vi god dekning (selv om Josh sikkert er den beste av dem), og Abel trenger spilletid også.

hgb

Legg inn av hgb »

cpatton skrev: man jun 20, 2022 2:59 pm
Daltrey skrev: man jun 20, 2022 2:46 pm Kanskje et comeback for måltyven Peter Kovacs kan føre Odd oppover på tabellen?
Nå har vi Frode Johnsen fremdeles innenfor bygrensa, så det ordner seg nok på sikt.
Ellers er jo faktisk Occean fortsatt aktiv!

cpatton

Legg inn av cpatton »

Det er han jo, så da har vi dobbel dekning!!

hgb

Legg inn av hgb »

Visstnok veldig nær salg av Josh og Tobias. Begge på utgående kontrakt, og det ser ut som vi får (en god del) mer for Tobias. I hvilken verden henger dette sammen?

Når det er sagt, det var et spørsmål om Odd skulle akseptere ca 6m for Josh i fjor, nå ender de sikkert opp med litt over halvparten. Det tror jeg egentlig har vært en god avgjørelse, for han har vært viktig, og vi har hatt ham her i et ekstra år, tross alt.

Edit: Også bud på en ikke navngitt tredje spiller (Leopold?), høflig avslått.
Edit 2: Og Rekdal nærmer seg, er i Norge på ferie.

hgb

Legg inn av hgb »

Sondre spiller i dag, og han virker nervøs. Så ikke 1-2, men 2-2 her er en kjempeblunder. Nå må Odd heve seg igjen etter å ha hatt god kontroll uten å sprudle.

hgb

Legg inn av hgb »

Jevtovic mot 2. divisjons-spillere er rått parti i en løpsduell, altså. Men blei ikke mer enn innkast til Fløy.

hgb

Legg inn av hgb »

Videre, men det satt langt inne.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg er absolutt imponert. Men det holdt.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg mener at kampen i går viser behovet for at Paco får hente sine spillere. Tror også at Tobias og Josh kan ha godt av et klubbskifte, selv om jeg kommer til å savne Josh.

Men hva har egentlig skjedd med Rossbach?

hgb

Legg inn av hgb »

Gunnar88 skrev: tor jun 23, 2022 10:39 am Jeg mener at kampen i går viser behovet for at Paco får hente sine spillere. Tror også at Tobias og Josh kan ha godt av et klubbskifte, selv om jeg kommer til å savne Josh.

Men hva har egentlig skjedd med Rossbach?
Det er jo vanskelig å komme inn sånn for en enkeltkamp og måtte vise seg fram, da. Blir fort litt nervøs, og da kan sånne ting skje. Bortsett fra den tabba sto han jo forsåvidt en helt grei kamp. Virka trygg med ballen i beina, bl.a.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Han spiller jo ikke kamper lenger, ikke gang på 2 laget av en eller annen grunn..

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: tor jun 23, 2022 10:39 am Jeg mener at kampen i går viser behovet for at Paco får hente sine spillere. Tror også at Tobias og Josh kan ha godt av et klubbskifte, selv om jeg kommer til å savne Josh.

Men hva har egentlig skjedd med Rossbach?
Absolutt, men ikke flere U21. Nå må det smelles til med erfaring som går rett inn og stryker laget.
Kitolano trenger utvilsomt nye omgivelser med forhåpentligvis en annen type fotball. Kurven hans har pekt nedover et par år nå og med Pacos trekantspill på små flater får han i for liten grad brukt en av sine store styrker - motoren.
Interessen rundt Lauritsen forstår jeg heller lite av, men er ydmyk nok til forstå at det er folk med fotballkunnskaper som går langt utenpå min som har sett ham og likt det de har sett. For alt vi vet så kan han begynne banke inn mål i stor stil litt der framme.

Veldig trist å se folk nærmest æreskjelle Rossbach på Odds fb-side og andre plattformer. Ufint og historieløst overfor en som saktens har reddet en god del poeng opp gjennom. Ja, han hadde en grusom dag på jobb og utboksingen på det første målet var heller ikke akkurat klasse. Men herregud, som det blir sagt her - han spiller jo ikke engang på 2 laget av en eller annen merkelig grunn.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Både Josh og Tobias er på Torp. Ryktes at de begge er på vei til Rotterdam. Ingen stor overraskelse, men jeg håper på fortgang i prosessen slik at Odd vet hvor mye de har å bruke på erstattere.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: tor jun 23, 2022 3:28 pm
Gunnar88 skrev: tor jun 23, 2022 10:39 am Jeg mener at kampen i går viser behovet for at Paco får hente sine spillere. Tror også at Tobias og Josh kan ha godt av et klubbskifte, selv om jeg kommer til å savne Josh.

Men hva har egentlig skjedd med Rossbach?
Absolutt, men ikke flere U21. Nå må det smelles til med erfaring som går rett inn og stryker laget.
Kitolano trenger utvilsomt nye omgivelser med forhåpentligvis en annen type fotball. Kurven hans har pekt nedover et par år nå og med Pacos trekantspill på små flater får han i for liten grad brukt en av sine store styrker - motoren.
Interessen rundt Lauritsen forstår jeg heller lite av, men er ydmyk nok til forstå at det er folk med fotballkunnskaper som går langt utenpå min som har sett ham og likt det de har sett. For alt vi vet så kan han begynne banke inn mål i stor stil litt der framme.

Veldig trist å se folk nærmest æreskjelle Rossbach på Odds fb-side og andre plattformer. Ufint og historieløst overfor en som saktens har reddet en god del poeng opp gjennom. Ja, han hadde en grusom dag på jobb og utboksingen på det første målet var heller ikke akkurat klasse. Men herregud, som det blir sagt her - han spiller jo ikke engang på 2 laget av en eller annen merkelig grunn.
Det er jeg enig i. Det som jeg synes er trist er hvorfor Rossbach gjør slike smeller. Tidligere var han sikkerheten selv. Ja, han har alltid hatt sine begrensninger. Men han har faktisk rekorden for lengst tid i Eliteseriesammenheng uten baklengs. Så han er udiskutabelt en god keeper. Jeg bare skjønner ikke hvor det er blitt av han.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Børven for dyr for Fagermo, da er det vel ikke så aktuelt for Paco heller antar jeg🤔

hgb

Legg inn av hgb »

cpatton skrev: tor jun 23, 2022 3:28 pm Veldig trist å se folk nærmest æreskjelle Rossbach på Odds fb-side og andre plattformer. Ufint og historieløst overfor en som saktens har reddet en god del poeng opp gjennom. Ja, han hadde en grusom dag på jobb og utboksingen på det første målet var heller ikke akkurat klasse. Men herregud, som det blir sagt her - han spiller jo ikke engang på 2 laget av en eller annen merkelig grunn.
Veldig enig. Jeg så bare en reprise av 1-2-goalen, men for meg så så det egentlig ut som en ganske ok redning på et skudd fra temmelig nært hold. 2-2 er opplagt en stor tabbe, men han har spilt lite og tabber skjer.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Da var begge solgt. Skal vi tippe ca 10 millioner?

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Kan noen forklare meg? Lauritsen, i mine øyne ikke god nok for Odd, har aldri bevist noe, klar for Æresdivisjonen. Hva er det jeg ikke har fått med meg?

Champis

Legg inn av Champis »

rapseballe. skrev: fre jun 24, 2022 2:20 am Kan noen forklare meg? Lauritsen, i mine øyne ikke god nok for Odd, har aldri bevist noe, klar for Æresdivisjonen. Hva er det jeg ikke har fått med meg?

Enig. Kan vanskelig se for meg at det blir noe knallsuksess.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

rapseballe. skrev: fre jun 24, 2022 2:20 am Kan noen forklare meg? Lauritsen, i mine øyne ikke god nok for Odd, har aldri bevist noe, klar for Æresdivisjonen. Hva er det jeg ikke har fått med meg?
Mener selv det er helt helt sprøtt at Odd klarer selge Lauritsen på utgående for mer enn hva Børven og Bakenga ble solgt for de siste årene i lik situasjon. Utenom alderen er det ingenting som er i favør Lauritsen. Svært godt jobbet av Odd her og tror svært få vil savne Lauritsen

Lezah

Legg inn av Lezah »

Børven runde 3 nå, da?

Everenga

Legg inn av Everenga »

rapseballe. skrev: fre jun 24, 2022 2:20 am Kan noen forklare meg? Lauritsen, i mine øyne ikke god nok for Odd, har aldri bevist noe, klar for Æresdivisjonen. Hva er det jeg ikke har fått med meg?
Helt vilt. Ligue 1 klubber som driver og sniffer etter Kjetil Haug fra oss også. Aner ikke hva som skjer men det er noe merkelig når spillere som knapt nok holder nivået i klubben jaktes av lag fra de store ligaene.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

rapseballe. skrev: fre jun 24, 2022 2:20 am Kan noen forklare meg? Lauritsen, i mine øyne ikke god nok for Odd, har aldri bevist noe, klar for Æresdivisjonen. Hva er det jeg ikke har fått med meg?
Odd ler hele veien til banken.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

rapseballe. skrev: fre jun 24, 2022 2:20 am Kan noen forklare meg? Lauritsen, i mine øyne ikke god nok for Odd, har aldri bevist noe, klar for Æresdivisjonen. Hva er det jeg ikke har fått med meg?
De ser vel at han kommer til mye sjanser og er smart i boksen, så gjelder det å bli mer effektiv og for en kaffepenger så er det kanskje en gambling verd å ta.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

GoingKronos skrev: fre jun 24, 2022 10:21 am
rapseballe. skrev: fre jun 24, 2022 2:20 am Kan noen forklare meg? Lauritsen, i mine øyne ikke god nok for Odd, har aldri bevist noe, klar for Æresdivisjonen. Hva er det jeg ikke har fått med meg?
De ser vel at han kommer til mye sjanser og er smart i boksen, så gjelder det å bli mer effektiv og for en kaffepenger så er det kanskje en gambling verd å ta.
Nå vet ikke jeg hvor mye penger Sparta Rotterdam har, men å betale 6-7 millioner for Lauritsen er i mine øyne galskap.

hgb

Legg inn av hgb »

Gunnar88 skrev: fre jun 24, 2022 10:26 am
Nå vet ikke jeg hvor mye penger Sparta Rotterdam har, men å betale 6-7 millioner for Lauritsen er i mine øyne galskap.
Det er jo fortsatt ikke veldig store summer for en nederlands klubb, vil jeg tro, og hvis de ikke la pengene på bordet ville han jo gått til Aberdeen, så de har jo tydeligvis trua.

Jeg skjønner det forsåvidt godt, han er en spennende spiller som jeg føler plutselig kan få et gjennombrudd.

cpatton

Legg inn av cpatton »

hgb skrev: fre jun 24, 2022 11:13 am
Gunnar88 skrev: fre jun 24, 2022 10:26 am
Nå vet ikke jeg hvor mye penger Sparta Rotterdam har, men å betale 6-7 millioner for Lauritsen er i mine øyne galskap.

Jeg skjønner det forsåvidt godt, han er en spennende spiller som jeg føler plutselig kan få et gjennombrudd.
At han tar en type Kane (neida, ingen sammenligning forøvrig) - det har skjedd større overraskelser.
Ja, særdeles godt jobbet av Odd dette, attpåtil få med de to til henholdsvis 24 og 30 juli. Nå er jeg mest spent på hvem som figurerer på "skyggelaget" til klubben i tillegg til Rekdal. Forstår på Rønningen at det er uaktuelt å svi av summer som med Risa og Hoff i ly av Zekhnini-salget. Men et kjapt blikk på tabellen bør tilsi at det satses en god del.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: fre jun 24, 2022 12:11 pm
hgb skrev: fre jun 24, 2022 11:13 am
Gunnar88 skrev: fre jun 24, 2022 10:26 am
Nå vet ikke jeg hvor mye penger Sparta Rotterdam har, men å betale 6-7 millioner for Lauritsen er i mine øyne galskap.

Jeg skjønner det forsåvidt godt, han er en spennende spiller som jeg føler plutselig kan få et gjennombrudd.
At han tar en type Kane (neida, ingen sammenligning forøvrig) - det har skjedd større overraskelser.
Ja, særdeles godt jobbet av Odd dette, attpåtil få med de to til henholdsvis 24 og 30 juli. Nå er jeg mest spent på hvem som figurerer på "skyggelaget" til klubben i tillegg til Rekdal. Forstår på Rønningen at det er uaktuelt å svi av summer som med Risa og Hoff i ly av Zekhnini-salget. Men et kjapt blikk på tabellen bør tilsi at det satses en god del.
Nå tolker jeg vel Rønningen dit hen at noen av millionene kan investeres i spillere, men ikke alt. Risa/Hoff må jo ha kostet Odd totalt 4-5 millioner den gang. I ettertid så var jo dette en svært vellykket investering. I rent salg så har vel de to bidratt med 10-11 millioner så langt. Så Odd doblet pengene der.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: fre jun 24, 2022 12:21 pm
cpatton skrev: fre jun 24, 2022 12:11 pm
hgb skrev: fre jun 24, 2022 11:13 am


Jeg skjønner det forsåvidt godt, han er en spennende spiller som jeg føler plutselig kan få et gjennombrudd.
At han tar en type Kane (neida, ingen sammenligning forøvrig) - det har skjedd større overraskelser.
Ja, særdeles godt jobbet av Odd dette, attpåtil få med de to til henholdsvis 24 og 30 juli. Nå er jeg mest spent på hvem som figurerer på "skyggelaget" til klubben i tillegg til Rekdal. Forstår på Rønningen at det er uaktuelt å svi av summer som med Risa og Hoff i ly av Zekhnini-salget. Men et kjapt blikk på tabellen bør tilsi at det satses en god del.
Nå tolker jeg vel Rønningen dit hen at noen av millionene kan investeres i spillere, men ikke alt. Risa/Hoff må jo ha kostet Odd totalt 4-5 millioner den gang. I ettertid så var jo dette en svært vellykket investering. I rent salg så har vel de to bidratt med 10-11 millioner så langt. Så Odd doblet pengene der.
Jeg leser ham også sånn. Rekdal virker rimelig klar og kan umulig koste all verden, så må det være rom for en relativt tung investering.
Husker også Håndlykken i lokalavisene etter salget av Bakenga fortalte at økonomien var god, at det var rom for forsterkninger. Men ingen automatikk i at man brukte de der og da. Vente på den rette "casen". Jeg kan heller ikke se at de pengene har blitt brukt på noe som helst spillemessig.
Og som du helt riktig påpeker - dobbel gevinst på Risa/Hoff i tillegg til alt de bidro med på banen.
Nå må pinadø klubben ruste opp!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»