Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Someone

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Someone »

Ut å spise i kveld, dog er nok fokuset litt mer på øl. Så lukter noe enkelt ala burger

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Skal grille hvalbiff i kveld. Har fått tak i et perfekt stykke kjøtt.

startelver

Legg inn av startelver »

Hval er det år og dag siden jeg har spist. Men fikk litt lyst på hvalross når jeg så denne krabaten ligge på brygga. Mistenker at kjøttet smaker litt seigt.

Bilde

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Har endelig fått the big C

Hva er best i pizzafrysedisken for tiden?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Asiatisk inspirert taco

og fitte.

God helg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Taco i aften, type fake meksikansk (altså norsk)

SirJames

Legg inn av SirJames »

lok1 skrev: fre jun 24, 2022 2:23 pm Hva er best i pizzafrysedisken for tiden?
Delux variantene til Grandis er ganske gode, med strøken bunn. Til halv pris på Coop nå for medlemmer.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Tror det kommer til å bli grilling og øl i dag.

Finværet må jo nytes.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

I dag ble det:

Bilde

God bunn som nevnt over, ellers middels (men det gjelder jo de fleste frossenpizzaer dessverre).

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Wraps (burrito?) med BBQ-marinert ytrefilet av svin, bbq-saus, cheddar, avokado, løk, paprika, syltet rødløk og tomat. Ovnsbakte potetbåter og salat ved siden. Pepsi Max til drikke.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I dag ble det Gilde grillpølser i brød. Pølsene ble selvsagt trukket i vann til de er godt gjennomvarme. Nå i kveld ble det til overmål rekesalat på toppen. Til lunsj bare pølser i brød med ketsjup og sennep. Cola til begge ganger. Smakte godt før og etter 6-7 øl i sommvarmen...

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Kyllingvinger en halv kilo
Blir Pommes frites i kveld

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

DoktorS skrev: fre jun 24, 2022 9:21 pm Pølsene ble selvsagt trukket i vann til de er godt gjennomvarme.
Selvsagt

lsklars

Legg inn av lsklars »

Big George skrev: fre jun 24, 2022 9:25 pm Kyllingvinger en halv kilo
Blir Pommes frites i kveld
Blir rene maxitaxisjåfør av det.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

lsklars skrev: fre jun 24, 2022 9:30 pm
Big George skrev: fre jun 24, 2022 9:25 pm Kyllingvinger en halv kilo
Blir Pommes frites i kveld
Blir rene maxitaxisjåfør av det.
Hvilken meny tok du på Burgern i kveld, Lars ?

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

lok1 skrev: fre jun 24, 2022 5:21 pm I dag ble det:

Bilde

God bunn som nevnt over, ellers middels (men det gjelder jo de fleste frossenpizzaer dessverre).
Bunnen var grei første gang jeg prøvde den. Andre gang ble det for mye. Dessuten kjentes bunnen ut som skarpe glassbiter som skar i ganen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Taco, dog ikke tubs. Lefser, type store, blir det som holder godsakene samlet.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

B.E. skrev: fre jun 24, 2022 9:48 pm Bunnen var grei første gang jeg prøvde den. Andre gang ble det for mye. Dessuten kjentes bunnen ut som skarpe glassbiter som skar i ganen.
Det blir ikke gjenkjøp nei. Er syk, så fikk lyst på trekte grillpølser i morgen. Det er sykemat fra 90-tallet, så forhåpentligvis smaker det litt nostalgi av det også.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I dag blir det en biff til middag. Litt usikker på hvor den skal kjøpes inn, men tror ikke jeg tar det for avansert i dag. Tenkte bare helt enkelt stekt med pommes til, kanksje - i alle fall bare enkelt med litt løk og tomat. Kanskje en peppersaus. Kunne gjerne tenkt meg den jeg spiste i Malaga for en uke siden - det var et skikkelig stykke kjøtt med nydelig smak av kjøtt.

Number4

Legg inn av Number4 »

Fjellørett nypoteter persillesmør yummy.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Bali kyllinggryte og hjemmelagde nanbrød. Pepsi Max i glasset.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Koreansk marinert kylling med tzatziki på grillen i dag. Smakfullt i varmen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble ferdig stekte kyllinglårbiter, marinerte tapaspoteter og bernaise.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Justice 97 skrev: søn jun 26, 2022 12:34 pm Leste anuskjøtt :shock:
In psychoanalysis, a Freudian slip, also called parapraxis, is an error in speech, memory, or physical action that occurs due to the interference of an unconscious subdued wish or internal train of thought.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Var såpass økonomisk av meg at det ble rester av Bali kyllinggryte og nanbrød. Skylt ned med et glass temperert vann for anledningen.

Someone

Legg inn av Someone »

Etter det ble quiche lorraine og kake i ettermiddag i forbindelse med et bursdagsbarn i huset, ble det takeaway sushi nå i kveld. Den kjipe scampibiten ble byttet ut me den ekstra laks, og den mest fancy var dog en bit med ål

SirJames

Legg inn av SirJames »

Svensk kyllingkebab, mykstekt rødløk og makaronistuing.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Kokt Bens ris og en pølse.med siste rest av Kikkomon soyasaus

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I dag ble det mat og drikke fra Trøndelag. Først og fremst fiskeboller fra Rørvik - tettstedet på øya der oldefar på morsiden kommer fra. Veldig gode fiskeboller. Fås på Coop i Oslo. Det ble i hvit saus, med litt løk oppi. Gulrøttene var også fra Trøndelag, ifølge pakken. Men her må det sies - det er nok en stund siden de ble tatt opp av jorda. Og i glasset var det appelsinsaft uten sikker fra Røra....

... liker så godt appelsinsaft til slik fiskemat. Ellers var det poteter fra antakelig Kypros. Det hele ble overdrysset med et raust dryss av muskat. I morgen blir det den aldre halvparten av pakken (litt mindre, for det var så godt i dag) - og da bare tar jeg oppi karri for å få litt variasjon.

No mett.

Mehell

Legg inn av Mehell »

DoktorS skrev: man jun 27, 2022 6:47 pm I dag ble det mat og drikke fra Trøndelag. Først og fremst fiskeboller fra Rørvik - tettstedet på øya der oldefar på morsiden kommer fra. Veldig gode fiskeboller. Fås på Coop i Oslo. Det ble i hvit saus, med litt løk oppi. Gulrøttene var også fra Trøndelag, ifølge pakken. Men her må det sies - det er nok en stund siden de ble tatt opp av jorda. Og i glasset var det appelsinsaft uten sikker fra Røra....

... liker så godt appelsinsaft til slik fiskemat. Ellers var det poteter fra antakelig Kypros. Det hele ble overdrysset med et raust dryss av muskat. I morgen blir det den aldre halvparten av pakken (litt mindre, for det var så godt i dag) - og da bare tar jeg oppi karri for å få litt variasjon.

No mett.
Fiskeboller i hvit saus.. Det er så digg det. Klarer ikke å få det skikkelig til selv da dessverre, men det er noe som jeg skal bestille hos mine foreldre neste gang jeg skal på besøk til dem.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»