Odds Ballklubb

Svar
Champis

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av Champis »

Aprilsnarr skrev: fre jun 24, 2022 8:15 am
rapseballe. skrev: fre jun 24, 2022 2:20 am Kan noen forklare meg? Lauritsen, i mine øyne ikke god nok for Odd, har aldri bevist noe, klar for Æresdivisjonen. Hva er det jeg ikke har fått med meg?
Mener selv det er helt helt sprøtt at Odd klarer selge Lauritsen på utgående for mer enn hva Børven og Bakenga ble solgt for de siste årene i lik situasjon. Utenom alderen er det ingenting som er i favør Lauritsen. Svært godt jobbet av Odd her og tror svært få vil savne Lauritsen

Det største argumentet for det, er at det er et bevis på at prisene for alvor begynner å ta seg opp på norske spillere nå.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Blir det keeper salg også? Hører at B/G er å byr på Leopold Wahlstedt

Perkele

Legg inn av Perkele »

Skal de selge Leopold nå bør de ta seg veldig godt betalt, det bør være såpass med cash at de norske klubbene ikke tenker på det engang!

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Hvis Odd selges Leopold, bør 10-15 millioner være minimum! Pluss en god videresalgsklausul.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Wahlstedt står også på lista til enga ifølge Fagermo til Varden.
Om det å møte gamleklubben i morgen sier han - "Mitt Odd er omtrent utslettet, så jeg ser ikke på det som så veldig spesielt". Hum hum - unngår selvsagt elegant å nevne at stallen forfalt kraftig på slutten av hans tid og at Nornes overtok alle bomkjøpene. Kachi blir vi endelig kvitt først nå.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Fagermo var sjef der i 14 år? Odd sto ved hans side når det butta. Vil overraske meg stort om ikke Odd for alltid vil ha en stor plass i hjerte til godeste Dag-Eilev.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: lør jun 25, 2022 7:12 pm Fagermo var sjef der i 14 år? Odd sto ved hans side når det butta. Vil overraske meg stort om ikke Odd for alltid vil ha en stor plass i hjerte til godeste Dag-Eilev.
Når han en gang skal summere opp så. Det jeg reagerte på var hvordan han ordla seg. Reagerte forresten også på mye han kom med som Odd trener.
Et meget godt utspill fra Nils-Tore Olsen i dag - har får sagt det nær sagt alle som sogner til klubben tenker.
https://www.varden.no/meninger/na-ma-od ... lionbelop/

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Gi Leo den lønnen han vil ha mot en 5 årsavtale. For en mann. Tom for ord

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Herregud for en digg seier!

cpatton

Legg inn av cpatton »

Ja, dette er en gledens kveld hvor det ikke er plass til negative tanker!!
Herregud så godt å se Ruud entre banen, og på keeperplass sitter vi på rent gull!

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Selv om vi vinner, sitter jeg igjen med flere spørsmål.

- Etter en av de mange sjansene på slutten så får Leo seg en smell. Han hinker men ingen spiller ballen ut?
- Når trykket er som verst, hvorfor gjør ikke Paco bytter for å få inn rutine og dra ned tempoet i kampen?
- Hvis ikke dette er kampen Lekven skal komme inn med sin rutine, så kan vi like gjerne rive i stykker kontrakten hans nå.
- Tror Paco at han fortsatt er U-landslagssjef? Hvor er kynismen som sikrer tre poeng?

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man jun 27, 2022 12:36 am Selv om vi vinner, sitter jeg igjen med flere spørsmål.

- Etter en av de mange sjansene på slutten så får Leo seg en smell. Han hinker men ingen spiller ballen ut?
- Når trykket er som verst, hvorfor gjør ikke Paco bytter for å få inn rutine og dra ned tempoet i kampen?
- Hvis ikke dette er kampen Lekven skal komme inn med sin rutine, så kan vi like gjerne rive i stykker kontrakten hans nå.
- Tror Paco at han fortsatt er U-landslagssjef? Hvor er kynismen som sikrer tre poeng?
Spørsmål - for all del, selv om kvelden i går gikk med til å undertrykke dem.
Alle fire punktene burde vært printet ut og spikret opp på kontorveggen til Paco. Formuleringen rundt Lekven kan fort bli en klassiker.
Når det gjelder U21 og mangel på kynisme er det en av grunnene til at jeg nå vil se modne spillere med pondus inn i klubben. Aldersbalansen er feil nok som den er.
Og så har vi dette med Ruud. Ufattelig at han ikke starter kamper lenger!!

cpatton

Legg inn av cpatton »

TA har satt opp en liste med spisser og Rønningen bekrefter at Henrik Udahl er en av dem. Det verste og som gjør resten av artikkelen uinteressant er følgende - "Etter det TA erfarer har Odd og Vålerenga diskutert en mulig byttehandel mellom Udahl og keeper Leopold Wahlstedt, i tillegg til noen millioner i retning Skien."
Nå har vi riktignok vent oss til mye rart fra klubben opp gjennom, men dette kan da umulig stemme. Jeg nekter å tro at Odd har hatt denslags samtaler. Skulle noe så vanvittig sjukt skje så vil det være en grei og effektiv måte å sørge for å spille for tomme tribuner i lang lang tid framover. Vel, kanskje med unntak av noen unger som sitter og fikler med mobilen da.
Sjøl hadde jeg hoppet over separasjon og tatt ut skilsmisse på flekken.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg synes dette virker som en fryktelig dårlig deal for Odd.

TA melder at flere italienske klubber vurderer Leo. Da synes jeg det er dårlig håndverk å selge han til enga av flere grunner. Tipper enga maks byr 4-5 millioner for Leo pluss, vi mottar underpris, styrker en direkte konkurrent og mottar en spiss som har levert svært lite av det Odd trenger.

Nå er jeg usikker på hvor mye hold det er i ryktene, men selg Leo ut av landet. Han har 18 måneder igjen av kontrakten, så 10 mill bør være fullt mulig å få.

Champis

Legg inn av Champis »

Gunnar88 skrev: tir jun 28, 2022 10:46 am Jeg synes dette virker som en fryktelig dårlig deal for Odd.

TA melder at flere italienske klubber vurderer Leo. Da synes jeg det er dårlig håndverk å selge han til enga av flere grunner. Tipper enga maks byr 4-5 millioner for Leo pluss, vi mottar underpris, styrker en direkte konkurrent og mottar en spiss som har levert svært lite av det Odd trenger.

Nå er jeg usikker på hvor mye hold det er i ryktene, men selg Leo ut av landet. Han har 18 måneder igjen av kontrakten, så 10 mill bør være fullt mulig å få.

Udahl ville nok styrket Odd.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Champis skrev: tir jun 28, 2022 1:43 pm
Gunnar88 skrev: tir jun 28, 2022 10:46 am Jeg synes dette virker som en fryktelig dårlig deal for Odd.

TA melder at flere italienske klubber vurderer Leo. Da synes jeg det er dårlig håndverk å selge han til enga av flere grunner. Tipper enga maks byr 4-5 millioner for Leo pluss, vi mottar underpris, styrker en direkte konkurrent og mottar en spiss som har levert svært lite av det Odd trenger.

Nå er jeg usikker på hvor mye hold det er i ryktene, men selg Leo ut av landet. Han har 18 måneder igjen av kontrakten, så 10 mill bør være fullt mulig å få.

Udahl ville nok styrket Odd.
Gitt at konkurrentene heter Stensrud og Kastrati så er ikke akkurat det så vanskelig. Mitt problem er at han ikke styrker Odd på langt nær nok av hva klubben trenger og hva som inngår i "bytte-deal" med enga.

Champis

Legg inn av Champis »

Gunnar88 skrev: tir jun 28, 2022 1:55 pm
Champis skrev: tir jun 28, 2022 1:43 pm
Gunnar88 skrev: tir jun 28, 2022 10:46 am Jeg synes dette virker som en fryktelig dårlig deal for Odd.

TA melder at flere italienske klubber vurderer Leo. Da synes jeg det er dårlig håndverk å selge han til enga av flere grunner. Tipper enga maks byr 4-5 millioner for Leo pluss, vi mottar underpris, styrker en direkte konkurrent og mottar en spiss som har levert svært lite av det Odd trenger.

Nå er jeg usikker på hvor mye hold det er i ryktene, men selg Leo ut av landet. Han har 18 måneder igjen av kontrakten, så 10 mill bør være fullt mulig å få.

Udahl ville nok styrket Odd.
Gitt at konkurrentene heter Stensrud og Kastrati så er ikke akkurat det så vanskelig. Mitt problem er at han ikke styrker Odd på langt nær nok av hva klubben trenger og hva som inngår i "bytte-deal" med enga.

Jeg tro han kunne vært en veldig god spiss for Odd. Men selvsagt må det sees opp mot hva den totale dealen består av.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Varden melder om nytt bud på Leo, noen som kan se noe om pris eller klubb?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Tror det er lettere for Odd å finne et annet alternativ på spissplass enn Udahl, enn å erstatte Leo.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Perkele skrev: tir jun 28, 2022 2:40 pm Varden melder om nytt bud på Leo, noen som kan se noe om pris eller klubb?
Enga. "Varden har fått vite at Oslo-klubben ville gi to millioner og Udahl i bytte for Wahlstedt, men at det er langt unna Odds ønsker. Dessuten er det ikke sikkert at Odd ønsker Udahl i en byttehandel."
Komplett meningsløst, er jo ikke engang skambud.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Det fortjener ikke Engasvar på en gang, meningsløst å tilby den dealen. Blir det handel med en norsk klubb nå gir jeg opp, Leo må signeres og eventuelt selges i neste vindu

Perkele

Legg inn av Perkele »

Og selvfølgelig selges ut av landet!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Odd blir å gjør som vanlig, nekter å selge inntill kontrakten stort sett er ute og får noen få mil eller nada.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

JonSnow skrev: tir jun 28, 2022 10:08 pm Odd blir å gjør som vanlig, nekter å selge inntill kontrakten stort sett er ute og får noen få mil eller nada.
Og nettopp derfor bør Odd være mer på. Enten forlenger Leo i dette vinduet, eller så selges han ut av landet for 10 mill.

hgb

Legg inn av hgb »

Jeg ville bli veldig overraska om Leo er interessert i en forlengelse nå. Han har levert varene, mange klubber er gira. Jeg ser ikke på noen forlengelse som spesielt realistisk.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Morsomt om Fagermo tror han kan hente en spiller fra Odd som har langt bedre alternativer enn VIF fremfor seg.

Å gå fra Odd til VIF er ikke noe videre karrieresteg for Wahlstedt.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Burde få langt mere enn 10 mil om han selges ut av landet, innenlands sikkert en plass mellom 5-10 som er maks

hgb

Legg inn av hgb »

Morten Rønningen beroliger fansen i TA. Selger ikke med mindre det er en pris de er godt fornøyd med, og alle bud hittil er avvist uten noen diskusjon. Alt for langt unna til at man sier mer enn et høflig nei.

Spissjakten også intensivert. Håper fortsatt på Børvenshow må jeg si.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: ons jun 29, 2022 10:12 am Morten Rønningen beroliger fansen i TA. Selger ikke med mindre det er en pris de er godt fornøyd med, og alle bud hittil er avvist uten noen diskusjon. Alt for langt unna til at man sier mer enn et høflig nei.

Spissjakten også intensivert. Håper fortsatt på Børvenshow må jeg si.
Det høres bra ut. Når det gjelder Børven så vet jeg ikke hvor mange år han har igjen i seg, men støtter dette så lenge det ikke er altfor dyrt.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: ons jun 29, 2022 10:15 am
hgb skrev: ons jun 29, 2022 10:12 am Morten Rønningen beroliger fansen i TA. Selger ikke med mindre det er en pris de er godt fornøyd med, og alle bud hittil er avvist uten noen diskusjon. Alt for langt unna til at man sier mer enn et høflig nei.

Spissjakten også intensivert. Håper fortsatt på Børvenshow må jeg si.
Det høres bra ut. Når det gjelder Børven så vet jeg ikke hvor mange år han har igjen i seg, men støtter dette så lenge det ikke er altfor dyrt.
Ja det spisset seg såpass til at Rønningen vel så seg nødt til å bedrive brannslukking. At det er masse han ikke kan si er en selvfølge, men i forhold til Andersen er han en liten åpenbaring.
Børven - all grunn til å stille spørsmålet om han har et comeback til i seg, men jeg tror måten Odd ønsker å spille angrepsfotball på under Paco vil passe ham godt. Har jo et fabelaktig blikk og evne til å trekke seg fri innenfor 16 bla. Tatt meg i å tenke når ubesluttsom- og udyktigheten har florert at den og den hadde en Børven satt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»