Artig stikk til Trygve Hegnar

Svar
fargeblind

Artig stikk til Trygve Hegnar

Legg inn av fargeblind »

Trygve har vært riks-synser veeeeldig lenge.
Jeg husker selv Trygve som hyppig ekspertkommentator i TV for en tid siden.
Men Trygve har trukket seg mye tilbake, og bruker nå sine krefter anderledes.
Kommentaren fra Dagsavisens politiske redaktør er faktisk litt treffende og morsom, for ja, Trygve har tapt seg litt med årene. Det har jeg også lagt merke til, derfor er ikke Trygve`s daglige blogg-innlegg i hans eget medium like interessante å lese lengre......for meg personlig.
Har T. Hegnar mistet litt grepet på saker og ting?

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommen ... astaturet/

hauge23

Legg inn av hauge23 »

fargeblind skrev: tor mai 26, 2022 11:25 am Trygve har vært riks-synser veeeeldig lenge.
Jeg husker selv Trygve som hyppig ekspertkommentator i TV for en tid siden.
Men Trygve har trukket seg mye tilbake, og bruker nå sine krefter anderledes.
Kommentaren fra Dagsavisens politiske redaktør er faktisk litt treffende og morsom, for ja, Trygve har tapt seg litt med årene. Det har jeg også lagt merke til, derfor er ikke Trygve`s daglige blogg-innlegg i hans eget medium like interessante å lese lengre......for meg personlig.
Har T. Hegnar mistet litt grepet på saker og ting?

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommen ... astaturet/
Bra artikkel om en ufin redaktør med et ufint syn på samfunnet.
Mener å huske at Dagbladet for lenge siden hetset jordbruket på noenlunde samme måten som Hegnar har viet sitt liv til, og forsøkte å drive et gårdsbruk for å vise at det var fullt mulig å produsere uten subsidier. Det var et kortvarig prosjekt.
Skulle gjerne ha sett Hegnar i samme rolle, gjerne drift av et bruk med melkekyr. Tenker at det ville ha blitt en hjerteskjærende lærepenge for fyren :D

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, den var på sin plass. Den gamle grinerbiteren sitter der år etter år med sine dalige ordgyterier... Seriøse folk tar ham ikke seriøst lengre. Dette vet jeg faktsik også litt gjennom jobben. Han er ingen kommentator som blir tillagt noe tyngde mer. Ordbruken er selvsagt medvirkende.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Trygve Hegnar har blitt gammel. Og Norge har erfart 8 år med Erna. Nok blå politikk som Hegnar digget bare at formueskatten ikke ble satt nok ned.

Vi skal nok få nok å bryne oss på økonomisk enn å lese det samme oppgulpet hans hele tide. Det passer bra for de rikeste men ikke for vanlig eller folk flest.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Mannen burde overlatt spalten til andre. Tullball.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Hegnar er en patetisk, kvalm klovn, men det er jo litt søtt at han fremdeles holder på da.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Frode57 skrev: ons jun 01, 2022 11:05 pm Trygve Hegnar har blitt gammel. Og Norge har erfart 8 år med Erna. Nok blå politikk som Hegnar digget bare at formueskatten ikke ble satt nok ned.

Vi skal nok få nok å bryne oss på økonomisk enn å lese det samme oppgulpet hans hele tide. Det passer bra for de rikeste men ikke for vanlig eller folk flest.
Heldigvis er det bedre tider nu.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Frode57 skrev: ons jun 01, 2022 11:05 pm Trygve Hegnar har blitt gammel. Og Norge har erfart 8 år med Erna. Nok blå politikk som Hegnar digget bare at formueskatten ikke ble satt nok ned.

Vi skal nok få nok å bryne oss på økonomisk enn å lese det samme oppgulpet hans hele tide. Det passer bra for de rikeste men ikke for vanlig eller folk flest.
Ja, heldigvis har vi nå en AP/SP regjering. De har jo utrettet mirakler på de 8 månedene de har sittet...

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Corvus skrev: søn jun 19, 2022 2:03 pm
Frode57 skrev: ons jun 01, 2022 11:05 pm Trygve Hegnar har blitt gammel. Og Norge har erfart 8 år med Erna. Nok blå politikk som Hegnar digget bare at formueskatten ikke ble satt nok ned.

Vi skal nok få nok å bryne oss på økonomisk enn å lese det samme oppgulpet hans hele tide. Det passer bra for de rikeste men ikke for vanlig eller folk flest.
Ja, heldigvis har vi nå en AP/SP regjering. De har jo utrettet mirakler på de 8 månedene de har sittet...
Ikke verst å utrette mirakler i løpet av 8 måneder mens de overtok en pandemi fra den forrige regjeringen og i tillegg plutselig fikk et angrep fra Russland servert i fanget.
Her må vi sette inn Erna igjen. Jeg tror nok Erna stopper pandemien, skaper fred i verden og senker bensinprisen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

fargeblind skrev: tor mai 26, 2022 11:25 am Trygve har vært riks-synser veeeeldig lenge.
Jeg husker selv Trygve som hyppig ekspertkommentator i TV for en tid siden.
Men Trygve har trukket seg mye tilbake, og bruker nå sine krefter anderledes.
Kommentaren fra Dagsavisens politiske redaktør er faktisk litt treffende og morsom, for ja, Trygve har tapt seg litt med årene. Det har jeg også lagt merke til, derfor er ikke Trygve`s daglige blogg-innlegg i hans eget medium like interessante å lese lengre......for meg personlig.
Har T. Hegnar mistet litt grepet på saker og ting?

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommen ... astaturet/
Sakene han har valgt seg ut var jo betimelige med tanke på kritikk. Problemet er bare at han ikke får det til.

Corvus

Legg inn av Corvus »

fargeblind skrev: søn jun 19, 2022 8:34 pm
Corvus skrev: søn jun 19, 2022 2:03 pm
Frode57 skrev: ons jun 01, 2022 11:05 pm Trygve Hegnar har blitt gammel. Og Norge har erfart 8 år med Erna. Nok blå politikk som Hegnar digget bare at formueskatten ikke ble satt nok ned.

Vi skal nok få nok å bryne oss på økonomisk enn å lese det samme oppgulpet hans hele tide. Det passer bra for de rikeste men ikke for vanlig eller folk flest.
Ja, heldigvis har vi nå en AP/SP regjering. De har jo utrettet mirakler på de 8 månedene de har sittet...
Ikke verst å utrette mirakler i løpet av 8 måneder mens de overtok en pandemi fra den forrige regjeringen og i tillegg plutselig fikk et angrep fra Russland servert i fanget.
Her må vi sette inn Erna igjen. Jeg tror nok Erna stopper pandemien, skaper fred i verden og senker bensinprisen.
Slapp av, ingen forventer at Støre og Vedum skal skape fred i verden, ihvertfall ikke når de ikke engang evner å gjøre noe som helst fornuftig og bra her hjemme i Norge.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Corvus skrev: søn jun 19, 2022 11:21 pm
fargeblind skrev: søn jun 19, 2022 8:34 pm
Corvus skrev: søn jun 19, 2022 2:03 pm

Ja, heldigvis har vi nå en AP/SP regjering. De har jo utrettet mirakler på de 8 månedene de har sittet...
Ikke verst å utrette mirakler i løpet av 8 måneder mens de overtok en pandemi fra den forrige regjeringen og i tillegg plutselig fikk et angrep fra Russland servert i fanget.
Her må vi sette inn Erna igjen. Jeg tror nok Erna stopper pandemien, skaper fred i verden og senker bensinprisen.
Slapp av, ingen forventer at Støre og Vedum skal skape fred i verden, ihvertfall ikke når de ikke engang evner å gjøre noe som helst fornuftig og bra her hjemme i Norge.
Det er vel helst du selv som bør slappe av litt.
AP og SP vant faktisk det siste stortingsvalget på grunn av at folket ville skifte ut Erna og partnerne etter åtte år.
Husk (jeg har nevnt det før) at man ikke kan endre kursen i løpet av noen måneder. Det gjorde heller ikke Erna, som på samme måte arvet et statsbudsjett fra sin forgjenger Stoltenberg i 2013.
Det var først i 2014 Erna kunne starte sitt prosjekt.
På samme måte er det først neste år vår nye regjering vil kunne starte sitt prosjekt for alvor med basis i sitt eget statsbudsjett.
Så....hva er etter din personlige mening det minst fornuftige Støre og Vedum har gjort i løpet av de første 8 månedene, bundet opp av et statsbudsjett de arvet fra Erna?
Nevn 1 ting, det som du personlig mener er mest ufornuftig.

Corvus

Legg inn av Corvus »

fargeblind skrev: man jun 20, 2022 9:17 am
Corvus skrev: søn jun 19, 2022 11:21 pm
fargeblind skrev: søn jun 19, 2022 8:34 pm
Ikke verst å utrette mirakler i løpet av 8 måneder mens de overtok en pandemi fra den forrige regjeringen og i tillegg plutselig fikk et angrep fra Russland servert i fanget.
Her må vi sette inn Erna igjen. Jeg tror nok Erna stopper pandemien, skaper fred i verden og senker bensinprisen.
Slapp av, ingen forventer at Støre og Vedum skal skape fred i verden, ihvertfall ikke når de ikke engang evner å gjøre noe som helst fornuftig og bra her hjemme i Norge.
Det er vel helst du selv som bør slappe av litt.
AP og SP vant faktisk det siste stortingsvalget på grunn av at folket ville skifte ut Erna og partnerne etter åtte år.
Husk (jeg har nevnt det før) at man ikke kan endre kursen i løpet av noen måneder. Det gjorde heller ikke Erna, som på samme måte arvet et statsbudsjett fra sin forgjenger Stoltenberg i 2013.
Det var først i 2014 Erna kunne starte sitt prosjekt.
På samme måte er det først neste år vår nye regjering vil kunne starte sitt prosjekt for alvor med basis i sitt eget statsbudsjett.
Så....hva er etter din personlige mening det minst fornuftige Støre og Vedum har gjort i løpet av de første 8 månedene, bundet opp av et statsbudsjett de arvet fra Erna?
Nevn 1 ting, det som du personlig mener er mest ufornuftig.
Det er så mye at det er vanskelig å velge. De hadde muligheten i revidert nasjonalbudsjett, og også før.

De hevder at de ikke kan gjøre noe med drivstoffavgiftene da det ikke nødvendigvis har den ønskede effekten. Da skulle de selvsagt ha gitt en mye høyere avgiftslette på strømutgiftene til folk, det treffer veldig godt. Nå får folk en reell avgiftslette på strøm på omlag 20%. Det er en vits.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Corvus skrev: man jun 20, 2022 9:51 am
fargeblind skrev: man jun 20, 2022 9:17 am
Corvus skrev: søn jun 19, 2022 11:21 pm

Slapp av, ingen forventer at Støre og Vedum skal skape fred i verden, ihvertfall ikke når de ikke engang evner å gjøre noe som helst fornuftig og bra her hjemme i Norge.
Det er vel helst du selv som bør slappe av litt.
AP og SP vant faktisk det siste stortingsvalget på grunn av at folket ville skifte ut Erna og partnerne etter åtte år.
Husk (jeg har nevnt det før) at man ikke kan endre kursen i løpet av noen måneder. Det gjorde heller ikke Erna, som på samme måte arvet et statsbudsjett fra sin forgjenger Stoltenberg i 2013.
Det var først i 2014 Erna kunne starte sitt prosjekt.
På samme måte er det først neste år vår nye regjering vil kunne starte sitt prosjekt for alvor med basis i sitt eget statsbudsjett.
Så....hva er etter din personlige mening det minst fornuftige Støre og Vedum har gjort i løpet av de første 8 månedene, bundet opp av et statsbudsjett de arvet fra Erna?
Nevn 1 ting, det som du personlig mener er mest ufornuftig.
Det er så mye at det er vanskelig å velge. De hadde muligheten i revidert nasjonalbudsjett, og også før.

De hevder at de ikke kan gjøre noe med drivstoffavgiftene da det ikke nødvendigvis har den ønskede effekten. Da skulle de selvsagt ha gitt en mye høyere avgiftslette på strømutgiftene til folk, det treffer veldig godt. Nå får folk en reell avgiftslette på strøm på omlag 20%. Det er en vits.
Hadde de mulihghet til å smelle et nytt statsbudsjett i bordet FØR de presenterte revidert nasjonalbudsjett?? Jøss!!
Du skulle vært finansminister.
Du vet like godt som alle andre at renta kommer til å øke raskere dersom regjeringen pøser ut avgiftskutt nå.
Vil du at Norges Bank skal smokke til med en trippel renteøkning, slik sentralbanken i USA gjorde for et par dager siden. TROR du innerst inne at Erna ville pøst ut penger på avgiftslettelser nå?
Det VET jeg at Erna slett ikke ville gjort dersom hun hadde hatt ansvaret.
Se det store bildet. Dersom regjeringen pøser mer penger ut fra staskassa nå, vil renteøkningene knuse "folk flest", som har for mye gjeld.
Det er bare jallageniene i FrP som er så populistiske og trange i nøtta at de vil bade landet i penger fra staten.
Jeg er så glad for at FrP ikke har makt.
De ville ødelagt landet dersom de hadde fått makt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Neptun skrev: søn jun 19, 2022 2:00 pm
Frode57 skrev: ons jun 01, 2022 11:05 pm Trygve Hegnar har blitt gammel. Og Norge har erfart 8 år med Erna. Nok blå politikk som Hegnar digget bare at formueskatten ikke ble satt nok ned.

Vi skal nok få nok å bryne oss på økonomisk enn å lese det samme oppgulpet hans hele tide. Det passer bra for de rikeste men ikke for vanlig eller folk flest.
Heldigvis er det bedre tider nu.
:lol:

Corvus

Legg inn av Corvus »

fargeblind skrev: man jun 20, 2022 10:18 am
Corvus skrev: man jun 20, 2022 9:51 am
fargeblind skrev: man jun 20, 2022 9:17 am
Det er vel helst du selv som bør slappe av litt.
AP og SP vant faktisk det siste stortingsvalget på grunn av at folket ville skifte ut Erna og partnerne etter åtte år.
Husk (jeg har nevnt det før) at man ikke kan endre kursen i løpet av noen måneder. Det gjorde heller ikke Erna, som på samme måte arvet et statsbudsjett fra sin forgjenger Stoltenberg i 2013.
Det var først i 2014 Erna kunne starte sitt prosjekt.
På samme måte er det først neste år vår nye regjering vil kunne starte sitt prosjekt for alvor med basis i sitt eget statsbudsjett.
Så....hva er etter din personlige mening det minst fornuftige Støre og Vedum har gjort i løpet av de første 8 månedene, bundet opp av et statsbudsjett de arvet fra Erna?
Nevn 1 ting, det som du personlig mener er mest ufornuftig.
Det er så mye at det er vanskelig å velge. De hadde muligheten i revidert nasjonalbudsjett, og også før.

De hevder at de ikke kan gjøre noe med drivstoffavgiftene da det ikke nødvendigvis har den ønskede effekten. Da skulle de selvsagt ha gitt en mye høyere avgiftslette på strømutgiftene til folk, det treffer veldig godt. Nå får folk en reell avgiftslette på strøm på omlag 20%. Det er en vits.
Hadde de mulihghet til å smelle et nytt statsbudsjett i bordet FØR de presenterte revidert nasjonalbudsjett?? Jøss!!
Du skulle vært finansminister.
Du vet like godt som alle andre at renta kommer til å øke raskere dersom regjeringen pøser ut avgiftskutt nå.
Vil du at Norges Bank skal smokke til med en trippel renteøkning, slik sentralbanken i USA gjorde for et par dager siden. TROR du innerst inne at Erna ville pøst ut penger på avgiftslettelser nå?
Det VET jeg at Erna slett ikke ville gjort dersom hun hadde hatt ansvaret.
Se det store bildet. Dersom regjeringen pøser mer penger ut fra staskassa nå, vil renteøkningene knuse "folk flest", som har for mye gjeld.
Det er bare jallageniene i FrP som er så populistiske og trange i nøtta at de vil bade landet i penger fra staten.
Jeg er så glad for at FrP ikke har makt.
De ville ødelagt landet dersom de hadde fått makt.
Pfff
Den skyhøye strømprisen er med på å øke inflasjonen. Smal sak å gi solide avgiftskutt her, det vil også senke inflasjonen.
Minner om at Biden i USA, med høyeste inflasjonen på 40 år, nå seriøst vurderer å kutte alle avgifter på bensin. Hvordan mener du han kan gjøre dette da, uten at rentene vil bli skyhøye i USA?
Frp bade i landet i penger fra staten? Det er ikke det det er snakk om i det hele tatt, det er snakk om å ikke stjele fullt så mye som gribbene i nåværende regjering gjør. Tror ikke helt du skjønner hvordan ting foregår.
Og apropos ødelegge landet, det klarer AP og SP med glans slik de holder på nå.

virrvarr
Innlegg: 445

Legg inn av virrvarr »

Corvus skrev: ons jun 22, 2022 8:24 pm
Tror ikke helt du skjønner hvordan ting foregår.
Der traff du spikern på holdet vedr ditt eget innlegg.

Er det staten som har øket prisene på bensin ?
Har staten øket avgiften ? Tror den er den samme som tidligere så "gribbene" sitter nok andre steder.

Corvus

Legg inn av Corvus »

virrvarr skrev: ons jun 22, 2022 10:52 pm
Corvus skrev: ons jun 22, 2022 8:24 pm
Tror ikke helt du skjønner hvordan ting foregår.
Der traff du spikern på holdet vedr ditt eget innlegg.

Er det staten som har øket prisene på bensin ?
Har staten øket avgiften ? Tror den er den samme som tidligere så "gribbene" sitter nok andre steder.
Du svarte ikke på noe som helst. Hva med Biden og snakk om å kutte alle avgifter?
Hva med de sinnsyke inntektene på først og fremst strøm som staten håver inn, samtidig som de gir smuler tilbake?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Corvus skrev: man jun 20, 2022 9:51 am De hevder at de ikke kan gjøre noe med drivstoffavgiftene da det ikke nødvendigvis har den ønskede effekten. Da skulle de selvsagt ha gitt en mye høyere avgiftslette på strømutgiftene til folk, det treffer veldig godt. Nå får folk en reell avgiftslette på strøm på omlag 20%. Det er en vits.
Og likevel casher de ut rundt 25 mrd for strømstøtten. Det er ikke en ubetydelig sum. Jeg tviler sterkt på at en borgerlig regjering ville gitt mer i støtte. Ikke burde de gjort det heller, annet enn å eventuelt finne bedre og mer målrettede ordninger for de som sliter aller mest. Det er ikke de som kanskje må droppe sydenturen i sommer det er synd på, men de som kanskje til og med sliter med nok penger til å kjøpe inn mat i hverdagen. Disse utgjør dog ikke en veldig stor andel av befolkningen, og målrettede ordninger bør derfor til. Ikke en ytterligere økning av en støtte som hele befolkningen mottar.

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Corvus skrev: tor jun 23, 2022 12:18 am
virrvarr skrev: ons jun 22, 2022 10:52 pm
Corvus skrev: ons jun 22, 2022 8:24 pm
Tror ikke helt du skjønner hvordan ting foregår.
Der traff du spikern på holdet vedr ditt eget innlegg.

Er det staten som har øket prisene på bensin ?
Har staten øket avgiften ? Tror den er den samme som tidligere så "gribbene" sitter nok andre steder.
Du svarte ikke på noe som helst. Hva med Biden og snakk om å kutte alle avgifter?
Hva med de sinnsyke inntektene på først og fremst strøm som staten håver inn, samtidig som de gir smuler tilbake?
Biden er USA you know. Interesserer meg mitt i rassen hva de lover i hytt og gevær der borte. Staten/regjeringen her har hverken øket priser eller gebyrer/avgifter. Prisstigningen har helt andre årsaker. Regjeringen har heller senket prisen gjennom tilskudd som andre har påpekt for deg, men som du tydeligvis ikke evner å ta til deg.

Corvus

Legg inn av Corvus »

KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 9:10 am
Corvus skrev: man jun 20, 2022 9:51 am De hevder at de ikke kan gjøre noe med drivstoffavgiftene da det ikke nødvendigvis har den ønskede effekten. Da skulle de selvsagt ha gitt en mye høyere avgiftslette på strømutgiftene til folk, det treffer veldig godt. Nå får folk en reell avgiftslette på strøm på omlag 20%. Det er en vits.
Og likevel casher de ut rundt 25 mrd for strømstøtten. Det er ikke en ubetydelig sum. Jeg tviler sterkt på at en borgerlig regjering ville gitt mer i støtte. Ikke burde de gjort det heller, annet enn å eventuelt finne bedre og mer målrettede ordninger for de som sliter aller mest. Det er ikke de som kanskje må droppe sydenturen i sommer det er synd på, men de som kanskje til og med sliter med nok penger til å kjøpe inn mat i hverdagen. Disse utgjør dog ikke en veldig stor andel av befolkningen, og målrettede ordninger bør derfor til. Ikke en ytterligere økning av en støtte som hele befolkningen mottar.
Staten har budsjettert med 2.2 milliarder i strømstøtte i mnd, noe høyere utover våren. Samtidig er de økte inntektene til staten, dratt ut av folk, rundt 20 milliarder i mnd. Noe høyere utover våren. Det betyr at de håver inn 18 milliarder ekstra fra en allerede prøvet befolkningen hver måned. Og så mener du at strømstøtten er en ikke ubetydelig sum? Det er jo null og niks, en hån mot befolkningen. Staten bader i penger de drar inn fra oss alle.

Og tror du det er en liten andel av befolkningen som sliter? Tro om igjen, eller les deg opp og få mer kunnskap før du uttaler deg neste gang.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Corvus skrev: tor jun 23, 2022 9:52 am Staten har budsjettert med 2.2 milliarder i strømstøtte i mnd, noe høyere utover våren. Samtidig er de økte inntektene til staten, dratt ut av folk, rundt 20 milliarder i mnd. Noe høyere utover våren. Det betyr at de håver inn 18 milliarder ekstra fra en allerede prøvet befolkningen hver måned. Og så mener du at strømstøtten er en ikke ubetydelig sum? Det er jo null og niks, en hån mot befolkningen. Staten bader i penger de drar inn fra oss alle.

Og tror du det er en liten andel av befolkningen som sliter? Tro om igjen, eller les deg opp og få mer kunnskap før du uttaler deg neste gang.
Kan du dokumenter at staten tar inn 20 mrd i måneden i ekstra strøminntekter/strømavgifter? Eller inkluderer du også inntekter fra petroleumssektoren her? To forskjellige ting, så det kan ikke sammenlignes direkte.

Og 25 mrd er ikke en ubetydelig sum. At det er en hån mot befolkningen er reinspikka løgn og virkelighetsforståelse på nivå med komiske Ali.

Ja, jeg tror det er en liten andel av befolkningen som sliter. Og med det mener jeg mer i størrelsesorden 10-15 %, og ikke flere titalls prosent eller et flertall. At folk merker høyere priser er ikke det samme som at de virkelig sliter med å få endene til å møtes. At de må kutte i feriebudsjettet eller til og med kutte ferieturen betyr ikke at de sliter med å få endene til å møtes. Det må mer til enn det.

Det er viktig for velferdsstaten at de tar vare på de som virkelig sliter. F.eks alenemoren med jobb som helsefagarbeider som tjener 450-500k i året. Men det er sannelig ikke deres oppgave å leke snill onkel med middelklassefamilien som har 1,2-1,3 mill i bruttoinntekt. Eller enda mer. Og disse utgjør faktisk en god del.

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Corvus skrev: tor jun 23, 2022 9:52 am [dratt ut av folk, rundt 20 milliarder i mnd. Noe høyere utover våren. Det betyr at de håver inn 18 milliarder ekstra fra en allerede prøvet befolkningen hver måned.
få mer kunnskap før du uttaler deg neste gang.
Når økte regjerinen mva , skatter og avgifter på strøm. Eller mener du at de økte sstrømptiser går rett i statskassen?
Enig, du bør absolutt få mer kunnskap før du uttaler deg.

Corvus

Legg inn av Corvus »

virrvar skrev: tor jun 23, 2022 1:44 pm
Corvus skrev: tor jun 23, 2022 9:52 am [dratt ut av folk, rundt 20 milliarder i mnd. Noe høyere utover våren. Det betyr at de håver inn 18 milliarder ekstra fra en allerede prøvet befolkningen hver måned.
få mer kunnskap før du uttaler deg neste gang.
Når økte regjerinen mva , skatter og avgifter på strøm. Eller mener du at de økte sstrømptiser går rett i statskassen?
Enig, du bør absolutt få mer kunnskap før du uttaler deg.
Ehh, ja, de skyhøye strømprisene gjør at statskassen fylles med veldig mange ekstra milliarder av befolkningens penger hver eneste måned ja. Hvor trodde du at pengene forsvant?

virrvarr
Innlegg: 445

Legg inn av virrvarr »

Corvus skrev: tor jun 23, 2022 7:58 pm
virrvar skrev: tor jun 23, 2022 1:44 pm
Corvus skrev: tor jun 23, 2022 9:52 am [dratt ut av folk, rundt 20 milliarder i mnd. Noe høyere utover våren. Det betyr at de håver inn 18 milliarder ekstra fra en allerede prøvet befolkningen hver måned.
få mer kunnskap før du uttaler deg neste gang.
Når økte regjerinen mva , skatter og avgifter på strøm. Eller mener du at de økte sstrømptiser går rett i statskassen?
Enig, du bør absolutt få mer kunnskap før du uttaler deg.
Ehh, ja, de skyhøye strømprisene gjør at statskassen fylles med veldig mange ekstra milliarder av befolkningens penger hver eneste måned ja. Hvor trodde du at pengene forsvant?
Din påstand som flere har spurt om dokumentasjon på, men som du omgår.

MentalM

Legg inn av MentalM »

virrvarr skrev: fre jun 24, 2022 3:47 pm
Corvus skrev: tor jun 23, 2022 7:58 pm
virrvar skrev: tor jun 23, 2022 1:44 pm
Når økte regjerinen mva , skatter og avgifter på strøm. Eller mener du at de økte sstrømptiser går rett i statskassen?
Enig, du bør absolutt få mer kunnskap før du uttaler deg.
Ehh, ja, de skyhøye strømprisene gjør at statskassen fylles med veldig mange ekstra milliarder av befolkningens penger hver eneste måned ja. Hvor trodde du at pengene forsvant?
Din påstand som flere har spurt om dokumentasjon på, men som du omgår.
Mva er penger som går rett til staten. Om strøm er dyrere går også mer penger til staten

https://www.nrk.no/norge/nytt-anslag_-2 ... 1.15800161

Corvus

Legg inn av Corvus »

virrvarr skrev: fre jun 24, 2022 3:47 pm
Corvus skrev: tor jun 23, 2022 7:58 pm
virrvar skrev: tor jun 23, 2022 1:44 pm
Når økte regjerinen mva , skatter og avgifter på strøm. Eller mener du at de økte sstrømptiser går rett i statskassen?
Enig, du bør absolutt få mer kunnskap før du uttaler deg.
Ehh, ja, de skyhøye strømprisene gjør at statskassen fylles med veldig mange ekstra milliarder av befolkningens penger hver eneste måned ja. Hvor trodde du at pengene forsvant?
Din påstand som flere har spurt om dokumentasjon på, men som du omgår.
Er det vanskelig å bruke google synes du?
https://www.tv2.no/a/14637266/

Inntektene er enda høyere nå, enn når denne artikkelen kom. Høyere drivstoffpriser mm

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Corvus skrev: fre jun 24, 2022 4:45 pm
virrvarr skrev: fre jun 24, 2022 3:47 pm
Corvus skrev: tor jun 23, 2022 7:58 pm

Ehh, ja, de skyhøye strømprisene gjør at statskassen fylles med veldig mange ekstra milliarder av befolkningens penger hver eneste måned ja. Hvor trodde du at pengene forsvant?
Din påstand som flere har spurt om dokumentasjon på, men som du omgår.
Er det vanskelig å bruke google synes du?
https://www.tv2.no/a/14637266/

Inntektene er enda høyere nå, enn når denne artikkelen kom. Høyere drivstoffpriser mm
Ikke min oppgave å bruke google. Din påstand, du dokumenterer. Forsto du drt dom står der. Ikke det du påstår, så fortsatt er det bare din påstand.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»