Calciomercato sommeren 2022

Svar
KongOlav2

Re: Calciomercato sommeren 2022

Legg inn av KongOlav2 »

GiPazzini_85 skrev: tor jun 23, 2022 1:20 pm Pogba nærmer seg Juve mer og mer. Lazio visstnok i forhandlinger med Chelsea om udugelige Emerson.
Juve er virkelig Bosman-laget fremfor noen!

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Fragioli som "ofres" i stallen, til fordel for Pogba? Monza snuses. Silvio bygger jo lag nå, for harde livet. Pinamonti, Pessina og Sensi leser jeg også som mål for gamlegutta.

Ilicic ender fort opp i Bologna og. Heldigvis drar han et kult sted, men Atalanta-æraen virker ferdig.

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Jeg spyr av tanken på at Viola kan bli eid av arabere. Jeg vet snart ikke om jeg liker fotball lengre. Hva er det som skjer?

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Salernitana selger altså Ederson for 15 mill euro, men får også Lovato på kjøpet og lån av Okoli. Dæven for en avtale for Salernitana!

Skal man lese seg blind på tall så blir jo avtalen verdt godt over 25 mill euro. Ederson ankom altså i januar for 6,5 mill.

Kasteball

Legg inn av Kasteball »

Hvis Ederson leverer noe i nærheten av det han har gjort i 2022 i Atalanta, så snakker vi lett 40-50 mill. Virker som flere klubber var på samme sporet som Sabatini i Brasil. Lovato er litt mjæ for min del. Okoli på dry loan. Føles som en meget ålreit deal for Atalanta sin del imo.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kasteball skrev: søn jun 26, 2022 2:12 am Hvis Ederson leverer noe i nærheten av det han har gjort i 2022 i Atalanta, så snakker vi lett 40-50 mill. Virker som flere klubber var på samme sporet som Sabatini i Brasil. Lovato er litt mjæ for min del. Okoli på dry loan. Føles som en meget ålreit deal for Atalanta sin del imo.
Men det er nettopp dét... Ederson har bare en halv sesong bak seg i Serie A. Derfor er det jo akkurat nå en knallavtale for Salernitana. For å være ærlig så tror jeg han flopper i et Atalanta som garantert kommer til å sjonglere mye med lagoppstillingen kommende sesong. Lovato var grei nok i Cagliari, men ikke noe mer enn det. Så får man nå se om Okoli duger i Serie A.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Verona får trolig klar Djuric fra Salernitana i dag, mens de selger Cancellieri til Sassuolo. Sassuolo er noen luringer. Samtidig betyr vel Djurics ankomst at Simeone trolig blir solgt.

Apropos Verona. I går ble Damiano Tommasi valgt til borgermester av byen.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Tommasi virker som en bra mann, og det kan nok byen Verona trenge.
Ang Cancellieri, så har da Verona først kjøpt ham nå i sommer og solgt ham videre med en gang, da eller?

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

TommyCowan2 skrev: man jun 27, 2022 11:23 am Tommasi virker som en bra mann, og det kan nok byen Verona trenge.
Ang Cancellieri, så har da Verona først kjøpt ham nå i sommer og solgt ham videre med en gang, da eller?
Toårig lån med tvangsopsjon.

Kasteball

Legg inn av Kasteball »

Cragno klar for Monza. Solid signering for et nyopprykka lag det. Lån med oppsjon, sikkert hvis de holder seg i Serie A. Salernitana har sendt Vid Belec til Kypros, gjorde seg ikke bort i Serie A, men aldri helt tatt nivået, som alle andre keepere fra Inter Primavera.

Di Marzio melder at Chelsea har kastet seg inn i kampen om Skriniar med PSG. Feit sum for Skriniar og Bremer inn høres jo ikke så ille ut.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ospina fristilt av Napoli. På vei mot Lazio, men nå kom Al Nasser på banen.

Ellers er Zanimacchia klar for nytt lån i Cremonese.
Cambiaso går til Juventus.
Roma vil ha Arthur, Miretti og Vrioni som del av handel med Juventus om Zaniolo.
Bremer er i London. Både Chelsea, Spurs og Leicester kan være aktuelle.
Origi nærmer seg Milan, men Botman ryker trolig nå som han er på medisinsk undersøkelse hos Newcastle.
Torino og Fiorentina kan bytte Vanja og Dragowski.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kasteball skrev: man jun 27, 2022 7:25 pm Cragno klar for Monza. Solid signering for et nyopprykka lag det. Lån med oppsjon, sikkert hvis de holder seg i Serie A. Salernitana har sendt Vid Belec til Kypros, gjorde seg ikke bort i Serie A, men aldri helt tatt nivået, som alle andre keepere fra Inter Primavera.

Di Marzio melder at Chelsea har kastet seg inn i kampen om Skriniar med PSG. Feit sum for Skriniar og Bremer inn høres jo ikke så ille ut.
Men hva med De Gregorio nå?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

GiPazzini_85 skrev: tir jun 21, 2022 9:08 am Inter nærmer seg låneavtale for både Lukaku og Bellanova nå. Er vel ventet at Mkhitaryan og Dybala blir klare snart også.
Lurer på hva som skjer med Lautaro om både Lukaku og Dybala kommer. Conte er visst veldig gira på ham og det går rykter om at de kommer til å by 800 millioner. Men hvis Inter skulle få oppimot den samme summen for Skriniar (et vanvittig bra salg isåfall) kan de vel trygt prise Lautaro så høyt at Conte begynner å skrike.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:04 pm
GiPazzini_85 skrev: tir jun 21, 2022 9:08 am Inter nærmer seg låneavtale for både Lukaku og Bellanova nå. Er vel ventet at Mkhitaryan og Dybala blir klare snart også.
Lurer på hva som skjer med Lautaro om både Lukaku og Dybala kommer. Conte er visst veldig gira på ham og det går rykter om at de kommer til å by 800 millioner. Men hvis Inter skulle få oppimot den samme summen for Skriniar (et vanvittig bra salg isåfall) kan de vel trygt prise Lautaro så høyt at Conte begynner å skrike.
Inter bør jo holde på Lautaro for alt det er verdt, spesielt nå som Lukaku kommer tilbake. Vil vel si at Dybala egentlig fremstår som overflødig i denne angrepsrekken nå, med mindre Correa skal bort. Lukaku- Lautaro tør jeg påstå er det absolutt beste og mest samspilte spissparet i europeisk fotball de siste 15 årene.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

GiPazzini_85 skrev: tir jun 28, 2022 10:46 am
Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:04 pm
GiPazzini_85 skrev: tir jun 21, 2022 9:08 am Inter nærmer seg låneavtale for både Lukaku og Bellanova nå. Er vel ventet at Mkhitaryan og Dybala blir klare snart også.
Lurer på hva som skjer med Lautaro om både Lukaku og Dybala kommer. Conte er visst veldig gira på ham og det går rykter om at de kommer til å by 800 millioner. Men hvis Inter skulle få oppimot den samme summen for Skriniar (et vanvittig bra salg isåfall) kan de vel trygt prise Lautaro så høyt at Conte begynner å skrike.
Inter bør jo holde på Lautaro for alt det er verdt, spesielt nå som Lukaku kommer tilbake. Vil vel si at Dybala egentlig fremstår som overflødig i denne angrepsrekken nå, med mindre Correa skal bort. Lukaku- Lautaro tør jeg påstå er det absolutt beste og mest samspilte spissparet i europeisk fotball de siste 15 årene.
Ser noen betenkeligheter med Dybala jeg også. 28 år, veldig dyr i drift og usikkerhet rundt om han passer sammen med Lautaro og/eller Lukaku. Så det beste er nok å gå for en kombinasjon som man allerede vet fungerer.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:04 pm
GiPazzini_85 skrev: tir jun 21, 2022 9:08 am Inter nærmer seg låneavtale for både Lukaku og Bellanova nå. Er vel ventet at Mkhitaryan og Dybala blir klare snart også.
Lurer på hva som skjer med Lautaro om både Lukaku og Dybala kommer. Conte er visst veldig gira på ham og det går rykter om at de kommer til å by 800 millioner. Men hvis Inter skulle få oppimot den samme summen for Skriniar (et vanvittig bra salg isåfall) kan de vel trygt prise Lautaro så høyt at Conte begynner å skrike.
Skal eksepsjonelt lite til før Conte griner, skal sies, men jeg er klar med popcorn, jeg.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Folk_flesk skrev: tir jun 28, 2022 12:51 pm
GiPazzini_85 skrev: tir jun 28, 2022 10:46 am
Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:04 pm

Lurer på hva som skjer med Lautaro om både Lukaku og Dybala kommer. Conte er visst veldig gira på ham og det går rykter om at de kommer til å by 800 millioner. Men hvis Inter skulle få oppimot den samme summen for Skriniar (et vanvittig bra salg isåfall) kan de vel trygt prise Lautaro så høyt at Conte begynner å skrike.
Inter bør jo holde på Lautaro for alt det er verdt, spesielt nå som Lukaku kommer tilbake. Vil vel si at Dybala egentlig fremstår som overflødig i denne angrepsrekken nå, med mindre Correa skal bort. Lukaku- Lautaro tør jeg påstå er det absolutt beste og mest samspilte spissparet i europeisk fotball de siste 15 årene.
Ser noen betenkeligheter med Dybala jeg også. 28 år, veldig dyr i drift og usikkerhet rundt om han passer sammen med Lautaro og/eller Lukaku. Så det beste er nok å gå for en kombinasjon som man allerede vet fungerer.
Det er ikke lenge før La-Dy Lu(c)k lanseres medialt. Den sitter ikke like bra som Gre-No-Li.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Empoli sikrer seg Destro og har også Marin klar snart.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: tir jun 28, 2022 8:39 pm Empoli sikrer seg Destro og har også Marin klar snart.
Jeg hadde et lite håp om at Lazio skulle få tak i Destro eller eventuelt Djuric som backup for Immobile, slik at de kunne skipe ut Muriqi til Mallorca eller andre ferieøyer for en pen sum. Nå kan det hende at det siste blir tilfelle uansett, men jeg er litt skuffa over at Lazio ikke har vært på ballen her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Transfermarkt melder Emil Bohinen til Salernitana for 3,25 mill. euro.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 10:15 am Transfermarkt melder Emil Bohinen til Salernitana for 3,25 mill. euro.
Var vel en opsjon der?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

TommyCowan2 skrev: tor jun 30, 2022 7:15 am
Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 10:15 am Transfermarkt melder Emil Bohinen til Salernitana for 3,25 mill. euro.
Var vel en opsjon der?
Stemmer, det. Har visst skrevet under en fireårskontrakt også.

Kasteball

Legg inn av Kasteball »

Genoa har kjøpt Massimo Coda fra Lecce. Interessant at både toppscoreren i Serie B og treneren av en av lagene som rykka opp heller blir i Serie B. Bedre å score 20 i Serie B enn å score 4 på 16 kamper i A. En evig Serie B-spiss, stolt tradisjon der.

Saponara skrevet under på enda ett år i Fio. Han og Italiano funker alltid bra sammen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kasteball skrev: tor jun 30, 2022 2:34 pm Genoa har kjøpt Massimo Coda fra Lecce. Interessant at både toppscoreren i Serie B og treneren av en av lagene som rykka opp heller blir i Serie B. Bedre å score 20 i Serie B enn å score 4 på 16 kamper i A. En evig Serie B-spiss, stolt tradisjon der.

Saponara skrevet under på enda ett år i Fio. Han og Italiano funker alltid bra sammen.
Synd at Coda forlater Lecce, men det lå jo i kortene mtp hans karriere. Tar opp jakten på Schwoch nå. Liker dette Lecce-laget, men det blir nok tungt for dem. Spørs også hva som skjer med Hjulmand. Hadde jo vært morsomt om Corvino plutselig dro en Chevanton ut av hatten til seriestart. Strefezza kan fort bli attraktiv for større klubber om han fortsetter formen fra i vår.

Ellers er Monza på jakt etter Joao Pedro, Nandez, Candreva, Pinamonti og Ounas. Kan jo bli et nokså slagkraftig lag med Cragno, Ranocchia, Carboni og Sensi på plass. Carlos Augusto MÅ jo rendyrkes som vingback nå.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Også verdt å merke seg at Motta ble løst fra kontrakten sin med Spezia i går. Der er vel Gotti ventet inn. Men er vel dårlig med arbeid i Italia for Motta akkurat nå. Burde jo fått Udinese-jobben.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Genoa har også signert Ilsanker. 33 år gammel, men er jo kanonsignering.

Kasteball

Legg inn av Kasteball »

Asllani til Inter ble også offisielt i dag. Ser ut som prisen er 4+10. Tenker at Inter har trengt en vice-Brozovic lenge nå, vært flere ganger de har falt litt sammen uten Brozo. Kan være en god match og han er bare 20 så mye tid å rendyrke han i Brozovic-rollen. Jaja, Lukaku og Asllani allerede inn, mens Milan først mister Botman og så Sanches?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

En haug med store navn står uten kontrakt i sine respektive klubber per 1. juli. Noen som vet noe om noen av disse? Har hørt at Ospina er linka til Lazio, men ikke sett noe håndfast bevis på det. Ellers er det vel noen som kommer til å snappe opp Romagnoli og Belotti. Kunne gjerne sett for meg førstnevnte i Lazio. Hadde for så vidt vært ok med Stefan Strandberg også.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Er ikke Belotti egentlig Milan-fan? Hadde sett for meg ham som Milan-bound i et par år nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

KongOlav2 skrev: fre jul 01, 2022 10:26 am Er ikke Belotti egentlig Milan-fan? Hadde sett for meg ham som Milan-bound i et par år nå.
Mulig!

Kan ellers melde om at Mkhitaryan går til Inter og blir det nye tilskuddet til aldershjemmet der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»