Kamptråd: FK Haugesund - Viking

Svar
boombis

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Viking

Legg inn av boombis »

Hawaii-kamp nå.

Viking måtte plutselig finne et annet gir.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Ale skrev: ons jun 22, 2022 7:59 pm3-2.
Godt tips.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

4-2! Samuelsen show

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Så sinnsykt deilig.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

For et forarbeid av Samuelsen igjen

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Vakkert å se Gunnarsson panisk sprelle etter ballen som sakte triller i mål.

lund

Legg inn av lund »

Zafeiris er en spiller som er god nok for et bedre lag for å si det sånn.

Viking må vel nesten vurdere å selge Berisha i sommer nå.

boombis

Legg inn av boombis »

Solvgutt1 skrev: lør jun 25, 2022 5:52 pm Vakkert å se Gunnarsson panisk sprelle etter ballen som sakte triller i mål.
Jeg trodde et øyeblikk at han skulle filme en skade til...

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Solvgutt1 skrev: lør jun 25, 2022 5:52 pm Vakkert å se Gunnarsson panisk sprelle etter ballen som sakte triller i mål.
Ubetaelig og en nytelse å se på må en Si.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Må være et mareritt å spille forsvar foran Gunnarson. Klager demonstrativt på forsvaret etter hvert mål og sjanse imot. Skjønner at Brekalo ikke gidda mer.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Men Viking er vel fremdeles med i Gullkampen?

Centrist

Legg inn av Centrist »

Pinlig å følge Edvartsen på Twitter etter kampen. Han gjør ikke akkurat ett forsøk på å motbevise noe som helst ifb. med mobbesaken.

Nevi

Legg inn av Nevi »

AxelRudi skrev: lør jun 25, 2022 5:56 pm Må være et mareritt å spille forsvar foran Gunnarson. Klager demonstrativt på forsvaret etter hvert mål og sjanse imot. Skjønner at Brekalo ikke gidda mer.
Hva mener du Brekalo ikke gidder mer?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Centrist skrev: lør jun 25, 2022 8:38 pm Pinlig å følge Edvartsen på Twitter etter kampen. Han gjør ikke akkurat ett forsøk på å motbevise noe som helst ifb. med mobbesaken.
Hva Edvartsen driver med på twitter er ikke så viktig, men det at en dommer forsvarer grove feil er skremmende. Om de nekter å innrømme feil og ta lærdom så er det jo håpløst. Den straffen Viking får er vel nesten tekstbok på hva som ikke skal være hands etter FIFA sine instrukser.

Det røde kortet forstår jeg er vanskelig for dommer live, men bortforklaringen med Løkberg sin intensjon er håpløs og FKH kløner det til for seg selv og det er ikke Løkberg sin handling som fører til det.

Når det kommer til det annullerte målet så fremstår det han sier som ren usannhet, bildene viser verken at keeper har kontroll på ballen eller at han blir truffet av et kne og vi hører jo at dommer blåser når kommer ligger å spille.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Skal Viking klare å kopiere Bryne? Starte med medaljekamp for så å kollapse og rykke ned?

lund

Legg inn av lund »

Akk ja, gode gamle Kim Rune Hellesund. Lurer på om ikke det var første året til Mjelde det han herjet som verst en periode.

Centrist

Legg inn av Centrist »

GoingKronos skrev: lør jun 25, 2022 9:26 pm
Hva Edvartsen driver med på twitter er ikke så viktig, men det at en dommer forsvarer grove feil er skremmende. Om de nekter å innrømme feil og ta lærdom så er det jo håpløst. Den straffen Viking får er vel nesten tekstbok på hva som ikke skal være hands etter FIFA sine instrukser.

Det røde kortet forstår jeg er vanskelig for dommer live, men bortforklaringen med Løkberg sin intensjon er håpløs og FKH kløner det til for seg selv og det er ikke Løkberg sin handling som fører til det.

Når det kommer til det annullerte målet så fremstår det han sier som ren usannhet, bildene viser verken at keeper har kontroll på ballen eller at han blir truffet av et kne og vi hører jo at dommer blåser når kommer ligger å spille.
For å ta det en etter en.

Jeg klarer ikke å se hvordan han bortforklarer det røde kortet. Ja det er noe klønete forklart, men det er tross alt direkte på TV. Situasjonen i seg selv er en vurderingssak. Etter å ha sett det flere ganger er jeg fortsatt usikker. Begge konklusjoner er forsvarlige.

Når det kommer til straffesparket, så viser jeg til tidligere innlegg. Kjenner ikke til FIFA sine regler på dette, kunne du henvist til de?

Videre forklarer han det annullerte målet slik de ser det akkurat da. Det er en uoversiktlig situasjon, så det er vanskelig å legge for mye skyld. Derimot enig i at det er en merkelig argumentasjon at Gunnarson har kontroll på ball, noe han aldeles ikke har. Men han blir truffet av et kne i ryggen/bakhodet. Saggi blåser derimot etter overspillingen, ikke før. Det kan godt være det oppfattes annerledes for han akkurat da, men det er jo isåfall feil.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Centrist skrev: lør jun 25, 2022 10:27 pm

Videre forklarer han det annullerte målet slik de ser det akkurat da.
Det er jo problematisk at dommeren ser noe som faktisk ikke skjer, vi hører ofte dommere si at de bare kan dømme på det ser - men her dømmer han altså på noe som ikke skjer. Og jeg har full forståelse for at det er vanskelig, men det er noe helt annet i ettertid å stå å holde fast på at det var riktig når det beviselig er feil.

Denne presentasjonen går igjennom en rekke hands-eksempler og hvordan det skal dømmes i henhold til reglene. Og ser du på eksemplet fra kampen Pal-Slo så viser det at Saggi tar feil (og utfra hvordan han snakker så tror jeg han er fullstendig klar over det). Jeg fant ikke måte å linke til en enkel side i presentasjonen så blir litt klikking for å komme frem til det. Hele presentasjon rundt hands er uansett god å få med seg for å forstå den vanskeligste regelen i fotballen.

Jeg forstår som sagt at det røde kortet er vanskelig, men jeg syns ikke det er vanskelig når man ser det i reprise - det er en soft touch som ikke er det som gjør at angrepsspilleren mister sin balanse og touch. Det skal derfor ikke være frispark, det er fotball og ikke basket.

Gort

Legg inn av Gort »

Deilig å gi gullambisjonene til dette Viking-laget en velplassert albue midt på neseryggen.

Centrist

Legg inn av Centrist »

GoingKronos skrev: lør jun 25, 2022 11:09 pm Det er jo problematisk at dommeren ser noe som faktisk ikke skjer, vi hører ofte dommere si at de bare kan dømme på det ser - men her dømmer han altså på noe som ikke skjer. Og jeg har full forståelse for at det er vanskelig, men det er noe helt annet i ettertid å stå å holde fast på at det var riktig når det beviselig er feil.

Denne presentasjonen går igjennom en rekke hands-eksempler og hvordan det skal dømmes i henhold til reglene. Og ser du på eksemplet fra kampen Pal-Slo så viser det at Saggi tar feil (og utfra hvordan han snakker så tror jeg han er fullstendig klar over det). Jeg fant ikke måte å linke til en enkel side i presentasjonen så blir litt klikking for å komme frem til det. Hele presentasjon rundt hands er uansett god å få med seg for å forstå den vanskeligste regelen i fotballen.

Jeg forstår som sagt at det røde kortet er vanskelig, men jeg syns ikke det er vanskelig når man ser det i reprise - det er en soft touch som ikke er det som gjør at angrepsspilleren mister sin balanse og touch. Det skal derfor ikke være frispark, det er fotball og ikke basket.
Vanskelig å si hvorvidt Saggi står fast på at det var riktig også i etterkant, eller om bedømmelsen de mener de gjorde der og da var riktig. Det blir vel litt ulik tolkning på intervjuet sånn sett.

Ang. handssituasjonen har du helt rett. Veldig fin presentasjon! Som sagt, straffen var mistenkelig, men argumentasjonen med SPA og ingen tillegsbestrafning er i mine øyne helt grei for de som ikke kan handsreglene veldig godt. Veldig synd at Bohinen mfl. av tv-ekspertene ikke kan disse reglene bedre dog. Har hørt veldig mange som mener at fordi spiller/trener X er i verdenstoppen, kan de reglene bedre enn mange andre. Langt ifra sannheten.

Synes det selv er vanskelig å si hvorvidt det er touchet til Løkberg eller et evt. kløneri fra Njies side som gjør at han mister balansen. Det er ingen tvil om at Njie kommer i høy fart og at hånda fra Løkberg, dog enn så soft, kan sette han ute av balanse. Hvis så er tilfellet, er det DOGSO og rødt kort.

Slike situasjoner er i seg selv ikke veldig interessante å diskutere da det er en skjønnsmessig vurdering hvor man vil komme til mange ulike svar. Situasjonen er såpass vanskelig der og da at det er feil å klandre dommeren for noe.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Lurer på hvordan VAR vil fungere i Norge. Hvem skal sitte i "bussen".Regner ikke med at en mann skal følge alle kampene selv kl 18 på en søndag.

I tillegg føler jeg dommerne i Norge sjeldent har baller nok til å gå mot sin kollega.

I tillegg må produksjonen opp flere hakk. Vi i Norge har aldri klart å få ei rett linje som viser hvor offsidegrena ligger.
Nå som VAR skal inn burde i hvert fall målteknologien vært innført.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ale skrev: lør jun 25, 2022 9:32 pm 4-2 to år på rad. Det lar seg gjøre. Fin revene for cupfinalen.
Vi har ikke fått revansjert nok enda. Men det er en liten start, i hvert fall :)

Nevi

Legg inn av Nevi »

Mehell skrev: man jun 27, 2022 3:33 pm
Ale skrev: lør jun 25, 2022 9:32 pm 4-2 to år på rad. Det lar seg gjøre. Fin revene for cupfinalen.
Vi har ikke fått revansjert nok enda. Men det er en liten start, i hvert fall :)
Dette var vel en liten revansj for den fine seieren vi hadde tidligere i sesongen.
Langt igjen for å reparere finaletapet vil jeg tro ja.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Nevi skrev: man jun 27, 2022 3:38 pm
Mehell skrev: man jun 27, 2022 3:33 pm
Ale skrev: lør jun 25, 2022 9:32 pm 4-2 to år på rad. Det lar seg gjøre. Fin revene for cupfinalen.
Vi har ikke fått revansjert nok enda. Men det er en liten start, i hvert fall :)
Dette var vel en liten revansj for den fine seieren vi hadde tidligere i sesongen.
Langt igjen for å reparere finaletapet vil jeg tro ja.
Men en vakker dag....

La oss drømme om en revansje på Ullevål.
Høydepunktet for vår del mot dere så langt er nok deres kamp nr. 1.000 i øverste liga i Norge, hvis du husker den.

Og det absolutte bunnpunktet for meg personlig når det kommer til Viking er nok "mirakelet" i Haugesund.
Dagen da Terje Hauge lagde sine egne regler og ble en evig helt i Viking i samme slengen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Mehell skrev: man jun 27, 2022 3:51 pm
Nevi skrev: man jun 27, 2022 3:38 pm
Mehell skrev: man jun 27, 2022 3:33 pm

Vi har ikke fått revansjert nok enda. Men det er en liten start, i hvert fall :)
Dette var vel en liten revansj for den fine seieren vi hadde tidligere i sesongen.
Langt igjen for å reparere finaletapet vil jeg tro ja.
Men en vakker dag....

La oss drømme om en revansje på Ullevål.
Høydepunktet for vår del mot dere så langt er nok deres kamp nr. 1.000 i øverste liga i Norge, hvis du husker den.

Og det absolutte bunnpunktet for meg personlig når det kommer til Viking er nok "mirakelet" i Haugesund.
Dagen da Terje Hauge lagde sine egne regler og ble en evig helt i Viking i samme slengen.
Her måtte jeg google litt, uten at jeg fant svaret.

Men dersom du teller fra 1963 regnet jeg meg tilbake til 2011.
Men har nok fortrengt det meste av den kampen. Men har en følelse at dere vant med samme antall mål som dere tapte tidligere i år. Så du tenker kanskje på en kamp som endte 4-0 for endel år aiden?

Terje Hauge var en gode kar ja. Men prøvde etterhvert å gi litt tilbake til motstanderen. Uten at det nødvendigvis var til ett Haugesundkamp.
Hadde Hauge bare hatt 5 % av godviljen sin fra 88 kunne vi fått en vanvittig snuoperasjon mot Vålerenga etter å ha ligget under 0-3 til pause. Tapte 2-3, men kunne fort endt opp med tre straffer i tillegg.
Men dette er paenøtts i forhold til mirakelet i Haugesund.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Nevi skrev: man jun 27, 2022 4:50 pm
Mehell skrev: man jun 27, 2022 3:51 pm
Nevi skrev: man jun 27, 2022 3:38 pm

Dette var vel en liten revansj for den fine seieren vi hadde tidligere i sesongen.
Langt igjen for å reparere finaletapet vil jeg tro ja.
Men en vakker dag....

La oss drømme om en revansje på Ullevål.
Høydepunktet for vår del mot dere så langt er nok deres kamp nr. 1.000 i øverste liga i Norge, hvis du husker den.

Og det absolutte bunnpunktet for meg personlig når det kommer til Viking er nok "mirakelet" i Haugesund.
Dagen da Terje Hauge lagde sine egne regler og ble en evig helt i Viking i samme slengen.
Her måtte jeg google litt, uten at jeg fant svaret.

Men dersom du teller fra 1963 regnet jeg meg tilbake til 2011.
Men har nok fortrengt det meste av den kampen. Men har en følelse at dere vant med samme antall mål som dere tapte tidligere i år. Så du tenker kanskje på en kamp som endte 4-0 for endel år aiden?

Terje Hauge var en gode kar ja. Men prøvde etterhvert å gi litt tilbake til motstanderen. Uten at det nødvendigvis var til ett Haugesundkamp.
Hadde Hauge bare hatt 5 % av godviljen sin fra 88 kunne vi fått en vanvittig snuoperasjon mot Vålerenga etter å ha ligget under 0-3 til pause. Tapte 2-3, men kunne fort endt opp med tre straffer i tillegg.
Men dette er paenøtts i forhold til mirakelet i Haugesund.
Mulig jeg tenker på den kampen ja :)
Fant dessverre ikke klipp fra kampen på Youtube nå, men vet at det skal være der en eller annen plass.

Var det ikke slik at Terje Hauge, etter eget ønske, hadde sin siste kamp som dommer i Stavanger?
Han var strengt tatt en god dommer da, selv om han dummet seg skikkelig ut i 1988.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Den kampen er nok blitt sensurert.


Husker ikke hva som var Hauge sin siste kamp i eliteserien. Men Stavanger er en fin by med godt vertsskap, så det kan godt hende at han ønsket å avslutte i Stavanger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»