NHL

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Re: NHL

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: man jun 27, 2022 8:43 am Bare å gratulere Colorado med seieren. Er meget solid lag og bedre at de vinner enn Tampa
Bra at det endte som det gjorde. Totalt sett det beste laget denne sesongen. Tampa hadde for mange kamper i sluttspillet hvor Kutsjerov måtte gjøre det meste "selv". Colorado har vel fire av ti spillere på topp 10-listen over spillere med mest målpoeng i sluttspillet.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Synd at dommerne hadde bestemt seg. De må takke dem for at de tok pokalen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: man jun 27, 2022 1:46 pm
TAdams6 skrev: man jun 27, 2022 8:43 am Bare å gratulere Colorado med seieren. Er meget solid lag og bedre at de vinner enn Tampa
Bra at det endte som det gjorde. Totalt sett det beste laget denne sesongen. Tampa hadde for mange kamper i sluttspillet hvor Kutsjerov måtte gjøre det meste "selv". Colorado har vel fire av ti spillere på topp 10-listen over spillere med mest målpoeng i sluttspillet.
Beholdningen for meg er Cale Makar. For en spiller han har utviklet seg til å bli. Dominant.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Montgomery til Boston, Lalonde til Detroit
Kun Jets igjen nå


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rick Browness ser ut til å bli ny trener for Jets. Den kom ut av ingenting. Veldig overraskende.

Rutinert kar som ledet Dallas fram til sesongslutt nå. Ikke min drømmesignering akkurat.

For meg virker det som om man kjøper seg litt tid siden man ikke fikk kandidatene man ønsket.

Dette forteller ihvertfall at Jets ikke tar noen rebuild nå. Tipper de går ut og satser videre med engang.

Mye tryggere valg enn mange andre, men kjedelig. Samtidig har Dallas vært et godt lag de siste årene med blant annet en Stanley Cup finale.

Regner med det blir offentliggjort innen imorgen tidlig

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg liker tiden mellom sesongene der det er masse rykter og fundering på trades, draft og free agency.
New York Rangers er aktive om dagen. De har virkelig en utfordring å løse. De trenger ny 2C. Strome og Copp blir de ikke enige med pr dags dato
Mange er nevnt, blant annet Dubois, men også Scheifele nevnes.

Rangers har tatt steg de siste sesongene men må ta riktig valg her nå for å fortsette framgangen.



Mange gode spillere her som kan skifte klubber

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kan forsvinne noen spillere fra Carolina ser det ut som


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Der har også Jets fått seg trener. 2 år og 2,5M i lønn


guru

Legg inn av guru »

Ser ikke helt bra ut for Wild nå. Spørsmålet er om Kaprizov spiller for kommende sesong....

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

guru skrev: søn jul 10, 2022 12:06 pm Ser ikke helt bra ut for Wild nå. Spørsmålet er om Kaprizov spiller for kommende sesong....
Arbeidstillatelsen som ikke var i orden slik at han med 2 forsøk ikke greide å komme til USA

De må vel få en ordning med russerne snart

Downlight

Legg inn av Downlight »

Brent Burns fra San Jose til Carolina. Dette var overraskende.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Downlight skrev: ons jul 13, 2022 7:38 pm Brent Burns fra San Jose til Carolina. Dette var overraskende.
action i NHL nå. Mye nye kontrakter og flere spillere som bytter klubb.

Jets saga om Eric Comrie er over. De har hentet han tilbake 3-4 ganger etter at han er snappet opp fra waivers. Nå var han endelig 2.keeper. Nye treneren ønsket Comrie med videre da han spilte bra når han spilte sist sesong. Men neida, nå er han klar for Buffalo. 2 år og 1,8M AAV. Hadde Jets og coach Lowry spilt Comrie 90 minutter til forrige sesong så hadde han vært RFA visstnok. Nå er han tapt og Jets må nok engang på jakt etter 2.keeper.

emin

Legg inn av emin »

Johnny Hockey til CBJ for $9.8 mill i året... Et sjokk den der.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

emin skrev: tor jul 14, 2022 6:37 am Johnny Hockey til CBJ for $9.8 mill i året... Et sjokk den der.
Så ikke den komme. Flere lag som kvesser knivene nå

Downlight

Legg inn av Downlight »

emin skrev: tor jul 14, 2022 6:37 am Johnny Hockey til CBJ for $9.8 mill i året... Et sjokk den der.
Ja, for en elitespiller av ypperste klasse, som Johnny Gaudreau er, må dette være et av de mest overraskende klubbvalg på mange år.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Downlight skrev: tor jul 14, 2022 8:05 am
emin skrev: tor jul 14, 2022 6:37 am Johnny Hockey til CBJ for $9.8 mill i året... Et sjokk den der.
Ja, for en elitespiller av ypperste klasse, som Johnny Gaudreau er, må dette være et av de mest overraskende klubbvalg på mange år.
Leser han taper $15 mill på å gå til Columbus.
Må være noe utenomsportslig som gjør at han tok dette valget

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Downlight skrev: tor jul 14, 2022 8:05 am
emin skrev: tor jul 14, 2022 6:37 am Johnny Hockey til CBJ for $9.8 mill i året... Et sjokk den der.
Ja, for en elitespiller av ypperste klasse, som Johnny Gaudreau er, må dette være et av de mest overraskende klubbvalg på mange år.
Det sies at han ble tilbudt 8×11 for å bli i Calgary.
I tilfelle takket han nei til en god neve dollar, for å komme seg vekk.
Hadde og tilbud fra Islanders og Flyers.

Edit: @TAdams6 var før meg. Ikke noen bombe det da 😀

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Petry og Poehling trades fra Montreal til Pittsburgh. Mattheson i retur. Montreal frigjør cap space.

Dubois trade nærmer seg

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Dubois har virkelig satt Jets i klemma. Han vil og skal til Montreal. Spørsmålet er bare når. Montreal vil ha han.

Dermed utelukker det alle andre klubber. Han har må satt seg selv o en posisjon der Montreal kan sende offer sheet. Montreal har ikke cap space heldigvis.

En trade nå eller en trade senere? La han gå kontraktstiden ut og ikke få noe?

Uansett har Montreal gode kort på hånd pga at Dubois setter Jets i en vanskelig situasjon.

Jeg håper det blir en trade nå. Men den traden blir ikke så god som dem burde blitt. Montreal må antakelig sende spillere i retur til Jets for å få nok cap space.

Skal bli interessant å se. Men å gå fra Laine til Dubois, kan nå Jets stå igjen med alt annet enn top prospect. Håpet her er at det kan komme 2-3 spillere som styrker bredden såpass at Jets faktisk får et godt lag.

Hva tror dere blir utfallet i denne såpe operaen?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: man jul 18, 2022 11:05 am Dubois har virkelig satt Jets i klemma. Han vil og skal til Montreal. Spørsmålet er bare når. Montreal vil ha han.

Dermed utelukker det alle andre klubber. Han har må satt seg selv o en posisjon der Montreal kan sende offer sheet. Montreal har ikke cap space heldigvis.

En trade nå eller en trade senere? La han gå kontraktstiden ut og ikke få noe?

Uansett har Montreal gode kort på hånd pga at Dubois setter Jets i en vanskelig situasjon.

Jeg håper det blir en trade nå. Men den traden blir ikke så god som dem burde blitt. Montreal må antakelig sende spillere i retur til Jets for å få nok cap space.

Skal bli interessant å se. Men å gå fra Laine til Dubois, kan nå Jets stå igjen med alt annet enn top prospect. Håpet her er at det kan komme 2-3 spillere som styrker bredden såpass at Jets faktisk får et godt lag.

Hva tror dere blir utfallet i denne såpe operaen?
Han får nok vilja si. Ingen er tjent med å ha en spiller som ikke ønsker å være der. En uting som foreløpig heldigvis er lite utbredt i NHL. De fleste respekterer kontraktene sine, iallfall offentlig.

Husker du jeg advarte deg mot dette? Det stinka trøbbel LANG vei med Dubois når han begynte med den streikinga si i CBJ. Det passa Jets bra den gangen (selv om jeg sa at de overbetalte grovt og burde tradet Laine med noen andre i en separat deal), men det var lett å forutse at det kunne by på problemer senere. Det gikk fortere enn jeg hadde trodd, men Dubois slår meg som en fryktelig vrang fyr. På grensa til barnslig.

Problemet for Jets er litt det samme som CBJ egentlig hadde sist. Det er vanskelig å få god retur når spilleren sutrer seg bort. CBJ kom fryktelig bra ut av det allikevel, så man kan jo håpe på noe av det samme. Men Canadiens er bra tjukke i hue hvis de gir mye for en fyr som nå har krevd å forlate arbeidsgiveren sin to ganger på to år. Han griner seg vel bort derfra også når en medspiller velger å skyte i stedet for å sentre til han.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: man jul 18, 2022 7:02 pm
TAdams6 skrev: man jul 18, 2022 11:05 am Dubois har virkelig satt Jets i klemma. Han vil og skal til Montreal. Spørsmålet er bare når. Montreal vil ha han.

Dermed utelukker det alle andre klubber. Han har må satt seg selv o en posisjon der Montreal kan sende offer sheet. Montreal har ikke cap space heldigvis.

En trade nå eller en trade senere? La han gå kontraktstiden ut og ikke få noe?

Uansett har Montreal gode kort på hånd pga at Dubois setter Jets i en vanskelig situasjon.

Jeg håper det blir en trade nå. Men den traden blir ikke så god som dem burde blitt. Montreal må antakelig sende spillere i retur til Jets for å få nok cap space.

Skal bli interessant å se. Men å gå fra Laine til Dubois, kan nå Jets stå igjen med alt annet enn top prospect. Håpet her er at det kan komme 2-3 spillere som styrker bredden såpass at Jets faktisk får et godt lag.

Hva tror dere blir utfallet i denne såpe operaen?
Han får nok vilja si. Ingen er tjent med å ha en spiller som ikke ønsker å være der. En uting som foreløpig heldigvis er lite utbredt i NHL. De fleste respekterer kontraktene sine, iallfall offentlig.

Husker du jeg advarte deg mot dette? Det stinka trøbbel LANG vei med Dubois når han begynte med den streikinga si i CBJ. Det passa Jets bra den gangen (selv om jeg sa at de overbetalte grovt og burde tradet Laine med noen andre i en separat deal), men det var lett å forutse at det kunne by på problemer senere. Det gikk fortere enn jeg hadde trodd, men Dubois slår meg som en fryktelig vrang fyr. På grensa til barnslig.

Problemet for Jets er litt det samme som CBJ egentlig hadde sist. Det er vanskelig å få god retur når spilleren sutrer seg bort. CBJ kom fryktelig bra ut av det allikevel, så man kan jo håpe på noe av det samme. Men Canadiens er bra tjukke i hue hvis de gir mye for en fyr som nå har krevd å forlate arbeidsgiveren sin to ganger på to år. Han griner seg vel bort derfra også når en medspiller velger å skyte i stedet for å sentre til han.
Ja, husker det. Men man er ofte blåøyd når man står i det. Jeg trodde det p ha faren som trener i Jets organisasjonen og i samme by ville gi han ro. Men neida. Han vil plent til sin hjemby Montreal og spille der i sin prime. Han kommer til å skrive lang kontrakt der. Tipper 8 år og 8-10mill AAV. Men vi får se.

Jets har dårlige kort på hånd. Viktig å få 1.runde pick, en eller to gode spillere (får ikke topp spillere) og et prospect. Ikke godt betalt men heller mest mulig nå en ingenting om 2 år og samtidig ha en spiller i 2 år som vil bort.

Jets lærte litt med Trouba håper jeg.
Noen som skrev Hoffman, Armia og Evans pluss pick. Vil jo styrke bredden bra. Kan man trade bort Dillon mot en god offensiv spiller og få bort lønna til Wheeler og hente noen free agents så kan totalen bli bra.

Viktigste nå synes jeg er å få en trade man kan leve med og så se framover

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: man jul 18, 2022 7:48 pm
Jorge86 skrev: man jul 18, 2022 7:02 pm
TAdams6 skrev: man jul 18, 2022 11:05 am Dubois har virkelig satt Jets i klemma. Han vil og skal til Montreal. Spørsmålet er bare når. Montreal vil ha han.

Dermed utelukker det alle andre klubber. Han har må satt seg selv o en posisjon der Montreal kan sende offer sheet. Montreal har ikke cap space heldigvis.

En trade nå eller en trade senere? La han gå kontraktstiden ut og ikke få noe?

Uansett har Montreal gode kort på hånd pga at Dubois setter Jets i en vanskelig situasjon.

Jeg håper det blir en trade nå. Men den traden blir ikke så god som dem burde blitt. Montreal må antakelig sende spillere i retur til Jets for å få nok cap space.

Skal bli interessant å se. Men å gå fra Laine til Dubois, kan nå Jets stå igjen med alt annet enn top prospect. Håpet her er at det kan komme 2-3 spillere som styrker bredden såpass at Jets faktisk får et godt lag.

Hva tror dere blir utfallet i denne såpe operaen?
Han får nok vilja si. Ingen er tjent med å ha en spiller som ikke ønsker å være der. En uting som foreløpig heldigvis er lite utbredt i NHL. De fleste respekterer kontraktene sine, iallfall offentlig.

Husker du jeg advarte deg mot dette? Det stinka trøbbel LANG vei med Dubois når han begynte med den streikinga si i CBJ. Det passa Jets bra den gangen (selv om jeg sa at de overbetalte grovt og burde tradet Laine med noen andre i en separat deal), men det var lett å forutse at det kunne by på problemer senere. Det gikk fortere enn jeg hadde trodd, men Dubois slår meg som en fryktelig vrang fyr. På grensa til barnslig.

Problemet for Jets er litt det samme som CBJ egentlig hadde sist. Det er vanskelig å få god retur når spilleren sutrer seg bort. CBJ kom fryktelig bra ut av det allikevel, så man kan jo håpe på noe av det samme. Men Canadiens er bra tjukke i hue hvis de gir mye for en fyr som nå har krevd å forlate arbeidsgiveren sin to ganger på to år. Han griner seg vel bort derfra også når en medspiller velger å skyte i stedet for å sentre til han.
Ja, husker det. Men man er ofte blåøyd når man står i det. Jeg trodde det p ha faren som trener i Jets organisasjonen og i samme by ville gi han ro. Men neida. Han vil plent til sin hjemby Montreal og spille der i sin prime. Han kommer til å skrive lang kontrakt der. Tipper 8 år og 8-10mill AAV. Men vi får se.

Jets har dårlige kort på hånd. Viktig å få 1.runde pick, en eller to gode spillere (får ikke topp spillere) og et prospect. Ikke godt betalt men heller mest mulig nå en ingenting om 2 år og samtidig ha en spiller i 2 år som vil bort.

Jets lærte litt med Trouba håper jeg.
Noen som skrev Hoffman, Armia og Evans pluss pick. Vil jo styrke bredden bra. Kan man trade bort Dillon mot en god offensiv spiller og få bort lønna til Wheeler og hente noen free agents så kan totalen bli bra.

Viktigste nå synes jeg er å få en trade man kan leve med og så se framover
Det hjelper ikke Montreal så mye at de skriver lang kontrakt med han. Han viste i CBJ at han gir flatt faen i hva han har signert. Når han vil vekk, så gjør han som fotballspillere flest og skaper en situasjon som gjør at han får vilja si. Han ville til Jets pga faren. Under to år senere vil han hjem til Montreal. Om to år vil han sikkert til en contender fordi han vil vinne (Montreal kan jo bli det, men om det ikke skjer mener jeg sjansen for at Dubois ønsker seg bort er stor.)

Alt bedre enn future considerations er greit for Jets nå. Bare få han bort, ikke la han surne stemninga i garderoben. De får så klart mer enn future considerations, men jeg ville ikke blitt så skuffa om returen er «dårlig» hvis jeg var deg. Dubois må bare vekk.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: man jul 18, 2022 10:37 pm
TAdams6 skrev: man jul 18, 2022 7:48 pm
Jorge86 skrev: man jul 18, 2022 7:02 pm

Han får nok vilja si. Ingen er tjent med å ha en spiller som ikke ønsker å være der. En uting som foreløpig heldigvis er lite utbredt i NHL. De fleste respekterer kontraktene sine, iallfall offentlig.

Husker du jeg advarte deg mot dette? Det stinka trøbbel LANG vei med Dubois når han begynte med den streikinga si i CBJ. Det passa Jets bra den gangen (selv om jeg sa at de overbetalte grovt og burde tradet Laine med noen andre i en separat deal), men det var lett å forutse at det kunne by på problemer senere. Det gikk fortere enn jeg hadde trodd, men Dubois slår meg som en fryktelig vrang fyr. På grensa til barnslig.

Problemet for Jets er litt det samme som CBJ egentlig hadde sist. Det er vanskelig å få god retur når spilleren sutrer seg bort. CBJ kom fryktelig bra ut av det allikevel, så man kan jo håpe på noe av det samme. Men Canadiens er bra tjukke i hue hvis de gir mye for en fyr som nå har krevd å forlate arbeidsgiveren sin to ganger på to år. Han griner seg vel bort derfra også når en medspiller velger å skyte i stedet for å sentre til han.
Ja, husker det. Men man er ofte blåøyd når man står i det. Jeg trodde det p ha faren som trener i Jets organisasjonen og i samme by ville gi han ro. Men neida. Han vil plent til sin hjemby Montreal og spille der i sin prime. Han kommer til å skrive lang kontrakt der. Tipper 8 år og 8-10mill AAV. Men vi får se.

Jets har dårlige kort på hånd. Viktig å få 1.runde pick, en eller to gode spillere (får ikke topp spillere) og et prospect. Ikke godt betalt men heller mest mulig nå en ingenting om 2 år og samtidig ha en spiller i 2 år som vil bort.

Jets lærte litt med Trouba håper jeg.
Noen som skrev Hoffman, Armia og Evans pluss pick. Vil jo styrke bredden bra. Kan man trade bort Dillon mot en god offensiv spiller og få bort lønna til Wheeler og hente noen free agents så kan totalen bli bra.

Viktigste nå synes jeg er å få en trade man kan leve med og så se framover
Det hjelper ikke Montreal så mye at de skriver lang kontrakt med han. Han viste i CBJ at han gir flatt faen i hva han har signert. Når han vil vekk, så gjør han som fotballspillere flest og skaper en situasjon som gjør at han får vilja si. Han ville til Jets pga faren. Under to år senere vil han hjem til Montreal. Om to år vil han sikkert til en contender fordi han vil vinne (Montreal kan jo bli det, men om det ikke skjer mener jeg sjansen for at Dubois ønsker seg bort er stor.)

Alt bedre enn future considerations er greit for Jets nå. Bare få han bort, ikke la han surne stemninga i garderoben. De får så klart mer enn future considerations, men jeg ville ikke blitt så skuffa om returen er «dårlig» hvis jeg var deg. Dubois må bare vekk.
Ikke umulig at han ønsker seg bort etter noen år i Montreal. Han eier ingen skam. God spiller og lederskikkelse. Men enig, han må bort. Akkurat som Wheeler. Kapteinen som forsuret stemningen forrige sesong. Noen sure oppgulp intervjuer og Stastny og andre har fortalt om dårlig stemning i garderoben. Da var Dubois og Stastny de to som gikk mest foran. Derfor hadde jeg håp og tro på Dubois. Men dengang ei.

Montreal har 2 1.runde picks i 2023. Ser for meg at Jets får 1 av de. Så lå Montreal sende lønn over til Winnipeg for å kunne gi kontrakt. Så pakken kan fort bli 3 spillere med tilsammen ca 10mill AAV.

Det er kommet fram at Dubois var med på draften fordi han trodde han skulle bli tradet til Montreal. Det skjedde ikke. Jets ønsker visstnok en spiller i retur som Montreal ikke vil gi fra seg. Jeg tipper Caufield eller kanskje Suzuki. Men Jets må nok snart bare ta en avtale som du sier.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

En bra kontrakt for Laine dette. Han betales mer for hva han kan bli enn hva han er nå.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Florida går virkelig all in uten at jeg synes fornuften er den beste


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »




Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Førsteinntrykket var at dette var fryyyyktelig dyrt for Florida for en spiller som har vært tydelig på at framtiden hans ikke er i Calgary. Men etter å ha tenkt litt er den kanskje ikke så verst. De får en av ligaens aller beste power forwards som også scorer mye mål, og de har signert han for 8 år. Da er han 32 år gammel når han skal ha ny kontrakt. Huberdeau har et år igjen på den megaflotte $5,9M-kontrakten, men han ser nok også etter en 8-year-extension neste år. Han vil være 31 år når den neste kontrakten hans starter. Han vil etter alt å dømme få godt betalt, og den kontrakten kan bli ufin de siste årene når han drar seg mot 40 år. Mest sannsynlig har vilkårene for den neste kontrakten vært diskutert med Florida som har funnet ut at det ikke vil være verdt det for dem. Eventuelt at Huberdeau har gitt beskjed om at han vil flytte på seg. Da måtte Panthers enten få noe for han nå eller la han gå gratis neste sesong. Weegar er grei nok, men hadde et forferdelig playoff og er generelt overvurdert synes jeg. 1st i 2025 er risky, det er såpass langt fram i tid at Florida risikerer å være dårlige så picket blir høyt, men det er lottery-protected.

Så får vi se hvordan Huberdeaus neste kontrakt ser ut. Det vil gjøre det lettere å se hvordan traden egentlig var for Florida. Calgary risikerer jo å miste Huberdeau for ingenting neste sesong hvis han ikke signerer ny kontrakt. De har trolig allerede snakket om det, så Flames har nok kontroll.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»