Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Glycinello

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Glycinello »

I dag ble det en bagel med altfor mye fyll. Kylling, bacon, avokado, aioli, tomat(soltørket og cherry), syltet rødløk, sylteagurk, ost, isberg, tomat, usyltet rødløk og agurk og et speilegg. Den måtte pakkes inn i folie for å spises. En boks iskald Pepsi Max ved siden. Bagelen var av typen hjemmelaget av mor, så den var litt større enn de man finner i frysedisken.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kjapp Delux ble hivd i ovnen i aften.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

DoktorS skrev: fre jun 24, 2022 9:21 pm I dag ble det Gilde grillpølser i brød. Pølsene ble selvsagt trukket i vann til de er godt gjennomvarme. Nå i kveld ble det til overmål rekesalat på toppen. Til lunsj bare pølser i brød med ketsjup og sennep. Cola til begge ganger. Smakte godt før og etter 6-7 øl i sommvarmen...


Du er helt tydelig en skaptrønder.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7802

Legg inn av Big George »

Middagen ble Grandiosa pizza sånn kl 2000 . Er mett resten av kvelden tror jeg.

Someone

Legg inn av Someone »

I går ble det "grilled seabass" på en lokal pub, og dagens middag inntas nok på Heathrow Terminal 2 før flyet går

lsklars

Legg inn av lsklars »

Kjøttkaker i brun saus med poteter, makaroni og grønsaker.

SirJames

Legg inn av SirJames »

lsklars skrev: tir jun 28, 2022 4:21 pm Kjøttkaker i brun saus med poteter, makaroni og grønsaker.
Stryk det som ikke passer.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ble bagel med kremost, tomat, agurk, rødløk, dill, kapers og røkelaks. Og litt pastasalat med reker.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Resten av fiskebollene i kvit saus ble i dag fiskeboller i hvit karrisaus. Mye karri. Men middagen er lenge siden. Nå er det litt kveldsmat - medbrakt spansk skinke og gode aprikoser.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Tror du er en ekstrem livsnyter DoktorS. Har full respekt for det :D
Viktig å kunne nyte de gode tingene i livet.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Mehell skrev: ons jun 29, 2022 6:16 am Tror du er en ekstrem livsnyter DoktorS. Har full respekt for det :D
Viktig å kunne nyte de gode tingene i livet.
Ja, takk - det er jo den klisjeen som sier at noen spiser for å leve, mens andre av oss lever for å spise.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Har åpenbart gått inn i en fiskeuke - er ofte slik med meg, det kommer litt periodevis. I dag ble det spekesild. Var på jakt etter kryddersild, men ikke inne i et par butikker jeg sjekket. Coop har billige pakker med 150 gram spekesild til såvidt over 20 kroner - smaker bra. Til dette to kokte nypoteter, den røde typen, som er best. Smakte også bra. Dessuten - tilbehøret jeg er vokst opp med til kryddersild/spekesild, utover poteter: Rødbeter, rødløk i tynne skiver, kokt egg i båter og desstuen lettrømme.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hadde noen pastarester som jeg pimpet opp med litt salat, tomater og jalapeno, og slang i tortillalefser med revet ost.

Trodde et øyeblikk at jeg hadde tilsatt sjampinjong, men det viste seg å være en død meitemark. Samme smak/konsistens som nevnte sjampinjong, så jeg ber om at tråden frikjenner meg for at jeg misforstod et øyeblikk.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Nå blir det straks taco, men med kidneybønner og fajitaskrydder som vrien, også med guacamole og slikt selsagt. Var skeptisk til dette da samboeren min gikk inn i en veggis-fase da jeg er indoktrinert med kjøttdeig til fredags-tacoen, men synes nå dette er 100% genuint bedre enn den vanlige norske varianten.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Pannestekt selvfisket lyr. Poteter og litt rømme.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: ons jun 29, 2022 8:05 pm Hadde noen pastarester som jeg pimpet opp med litt salat, tomater og jalapeno, og slang i tortillalefser med revet ost.

Trodde et øyeblikk at jeg hadde tilsatt sjampinjong, men det viste seg å være en død meitemark. Samme smak/konsistens som nevnte sjampinjong, så jeg ber om at tråden frikjenner meg for at jeg misforstod et øyeblikk.
:lol:

Her ble det wok med stekt laks, sweet chilisaus, kokosmelk, wokgrønnsaker fra Findus og nudler.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

lok1 skrev: ons jun 29, 2022 8:32 pm Pannestekt selvfisket lyr. Poteter og litt rømme.
Akk - jeg var innom to fiskebutikker i dag og spurte etter lyr. Men det fantes ikke. Tenkte ikke på å fiske selv... :lol: Men Fiskeriet-sjefen fortalte at det meste av lyren går til eksport, i alle fall på denne tiden, men at de skal få inn 100 kg i morgen!

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

DoktorS skrev: ons jun 29, 2022 11:57 pm
lok1 skrev: ons jun 29, 2022 8:32 pm Pannestekt selvfisket lyr. Poteter og litt rømme.
Akk - jeg var innom to fiskebutikker i dag og spurte etter lyr. Men det fantes ikke. Tenkte ikke på å fiske selv... :lol: Men Fiskeriet-sjefen fortalte at det meste av lyren går til eksport, i alle fall på denne tiden, men at de skal få inn 100 kg i morgen!
Si fra hvis du er i Bergen så skal jeg fortelle deg den beste plassen for lyr :) Vi fikk ca 5 stk på 1-2 kg og en rekke mindre som vi slapp ut i igjen. Magisk fiskedag i dag, en av de bedre sjøfiskedagene jeg har hatt på en stund :)

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Mekket meg en 250 grams smashburger i går. Det er så fette genialt å lage at det finnes nesten ikke ord..

Kutt opp litt løk, tomat
brioche brød, et lass med smør i stekepannen, varm de godt opp slik at de får en fin stekt hinne
Smør på med sterk sennep, majones
Legg tomat nederst
Del opp bakepapir

Pakke kjøttdeig på 250gram som man deler i to, rull ut to baller, jeg bruker hamburgerpresse for å forme kjapt ( https://www.clasohlson.com/no/Hjem/Tilb ... ser/c/2506 )
Legger så begge burgerne på eget bakepapir
Sørg for at stekepannen er god og varm, greit med smør
Klasker burgeren på varm stekepanne, legger bakepapiret over burgeren og bruker hamburgerpressen for å knø burgeren enda flatere, holder lenge så den ikke trekkes tilbake, knør ut kantene
Repeter med neste burger så raskt som mulig
Strø over godt med salt og pepper
Når burgeren har fått et sprøtt lag så er det på tide å snu den, umiddelbart hiv på noen skiver med cheddar. Når den er stekt på den andre siden så er det bare til å legge den første burgeren oppå nummer 2, så spa det over på burgerbrødet, løk på toppen.

Del driten i 2.

Spis.



Stekingen av burgeren unnagjøres på null komma nix, tar ikke stort mer enn 15 minutter fra start til spisingen kan iverksettes.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

lok1 skrev: tor jun 30, 2022 12:03 am
DoktorS skrev: ons jun 29, 2022 11:57 pm
lok1 skrev: ons jun 29, 2022 8:32 pm Pannestekt selvfisket lyr. Poteter og litt rømme.
Akk - jeg var innom to fiskebutikker i dag og spurte etter lyr. Men det fantes ikke. Tenkte ikke på å fiske selv... :lol: Men Fiskeriet-sjefen fortalte at det meste av lyren går til eksport, i alle fall på denne tiden, men at de skal få inn 100 kg i morgen!
Si fra hvis du er i Bergen så skal jeg fortelle deg den beste plassen for lyr :) Vi fikk ca 5 stk på 1-2 kg og en rekke mindre som vi slapp ut i igjen. Magisk fiskedag i dag, en av de bedre sjøfiskedagene jeg har hatt på en stund :)
Da måtte jeg ty til den beste plassen i Oslo for lyr - Fiskeriet Youngstorget. De hadde bare fisefine loins, ikke filet, så koster 329 kr/kg, men det er jo tross alt lyr (fisken som stod lavest på rangstigen da jeg var med på fritidsfiske for 40 år siden... )....

... skal steke den senere. Har poteter fra i går som jeg varmer i litt rømme. Så lager jeg en liten slags salat/salsa med mango, vårløk, agurk og chili. Tenkte å spise det etter at solen er borte fra balkongen min. Med et glass hvitvin til. :-)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fantstisk godt med lyr! Det skal gjentas. Også godt med noe litt friskt tilbehør, og med litt sødme. Mener at vi pleide å ha litt epler i salaten, noe som friska bra opp...

.. ble et lite glass pasjonsfruktlimonade til dessert. Knallkjøp - 25 kr for en liter hos Rema. Flott med en frisk drikkendes dessert etter fiskemiddag.

Tilleggsopplysning: Naboen spiser ost, litt grønnsaker, kjeks og litt pølser, dessuten oppskjært paprika og frukt, samt en marmelade på et glass. De begynte med rødvin. Men nå er de gått over til øl. :-D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ferskt brød og norske jordbær i aften. Litt skuffet over bærene i forhold til prisen, men skitt au.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Etter fire dager med fiskeretter, er det på tide med burger. Angusburger fra Meny, er vel greit. Lager det enkelt. Drikker cola til. Så blir det kanskje en utmerket Single Malt Whisky etterpå.

Hva gjelder bær og frukt prøver jeg å variere fra dag til dag - en kurv jordbær over to dager, så en båt med vel 2 kg vannmelon, som fort kan gå på to dager i varmen... nå kjøpte jeg nektariner i går, så det får bli dagens. :-)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Biffsnadder med løk, paprika og SJAMPINJONG, pommes frites og bearnaise. En boks iskald Pepsi Max til drikke, og inspirert av Doktoren sjøl, ble det et par cl Bowmore til "dessert".

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: fre jul 01, 2022 9:20 pm Biffsnadder med løk, paprika og ESELPENIS, pommes frites og bearnaise. En boks iskald Pepsi Max til drikke, og inspirert av Doktoren sjøl, ble det et par cl Bowmore til "dessert".
Sånn, fikset det for deg 8-)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble taco her, hjemmelaget tacokrydder denne gang, ble relativt spicy, for å si det pent.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Etter snart 6 uker i Tyrkia ble det club sandwich og blt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: fre jul 01, 2022 10:59 pm
Glycinello skrev: fre jul 01, 2022 9:20 pm Biffsnadder med løk, paprika og ESELPENIS, pommes frites og bearnaise. En boks iskald Pepsi Max til drikke, og inspirert av Doktoren sjøl, ble det et par cl Bowmore til "dessert".
Sånn, fikset det for deg 8-)
:lol:

Good man!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7802

Legg inn av Big George »

Ble dobbel whopper cheese til middag og Maarud potetgull med løk i kveld.
Mulig jeg baker et par store poteter utpå kvelden.
Kaffe og cola må inntas

SirJames

Legg inn av SirJames »

Big George skrev: fre jul 01, 2022 11:27 pm Ble dobbel whopper cheese til middag og Maarud potetgull med løk i kveld.
What, ikke noe soyasaus?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»