Florø SK Klubbtråd

Svar
Florø Support

Re: Florø SK Klubbtråd

Legg inn av Florø Support »

Fritz_ skrev: man jun 27, 2022 9:10 pm Du må lese en gang til Florø Support. For du tok absolutt ikke poenget. Hadde Aafk vært uten sine antatt beste til envher tid så kan man ikke skylde på andre enn seg selv. Kanskje har man kjøpt annenrangs spillere som er skadeutsatte? Kanskje har man for dårlig treningopplegg og fysio? Da er det noe med laget som er for dårlig. Det er ikke noe man kan skylde på. Det er noe man må forbedre for å unngå problemet. Ikke utenkelig at Florø har fått en del spillere med dårlig skadehistorikk. Det er ikke slik at de beste står i kø for å få spille i Florø. Beklager å måtte si det.

Når det er sagt er dagens resultat meget positivt for Florø. Det ser litt åpnere ut nå. Kanskje kan noen tukte disse andrelagene?
Hvis du leser nøye gjennom innlegget jeg skreiv vil du se at jeg svarte deg ok.

"Det med at enkelte skader osv"😉

Som sagt er det skader som det er vanskelig å gjøre noe med,som ankelskader(Rodrigo) og tåskader(Walczak) ofte er. Med Fiskerstrand feks har de nå tydeligvis klart å finne ut hva som har plaga han i "alle" år,noe de aldri klarte i Ålesund utfra operasjonen han måtte ta. Resten er en ankelskade+noe muskulært(Gjerstad) som de nå har lært av, Høyvik Jacobsen med for mange kamper på rad hvor han gjerne kanskje ikke har vært helt 100% ærlig til å begynne med men som nå er blitt gjort noe med og blitt bedre, da han endelig fikk sine første minutt mot Lillehammer siden Ålesund 2 kampen som han spilte halvskada(muskulært) i.

Florø har i år fått til en avtale med fysioer på SMS(Sunnfjord Medisinske Senter) i motsetning til tidligere år,som en nå ser begynnelsen av. Så teamet er nok ok det nå som fysioer derfra er med.

Nei det at de beste skulle spille for Florø hadde nesten blitt for drøy kost, ikke sant?😉

Jo som viser at nivået er meget jevnt og at moralen spiller en livsviktig rolle. Er som sagt ingen lag som egentlig skiller seg ut,noe Førde sitt resultat i dag viser sjøl om Molde 2 sitt lag i dag ikke var noe å skryte av så sier det at ingen skiller seg ut som en klar nr 1.

Helt åpent både i topp og bunn. Kun Toten som til nå har vist at de er det absolutt svakeste laget.

Så ja er absolutt lag som kan tukte 2-lagene, med både fair,objektiv,dyktig og helt nøytral dommer og ikke minst at 2-lagene ikke får for masse hjelp fra A-laget. Som til nå må sies å være helt fair, så kred til både Molde 2(spesielt) men og nå Ålesund 2 i de fleste kamper.

Nivået er uansett så jevnt at en ikke har en klar nr 1 i henhold til kvalitet per nå. I forhold til moral som i fotball er meget,meget viktig syns jeg Florø med tanke på å ha møtt Ålesund 2,Elverum,Brumunddal av virkelig sterke hjemmelag borte viser en moral som lag ingen andre gjør per nå. Ikke fordi at jeg er supporter,men fordi statistikken til nå i serien vitner om det.

Så får en jo se da hva sesongen bringer med seg. Hvem som viser seg å ha den sterkeste moralen til slutt.

Foreløpig syns jeg på ingen måte at Elverum og Molde 2 viser seg å ha det. Ålesund 2 har vel klart seg rimelig greit i en del kamper før Elverum kampen uten noe særlig påfyll,sjøl ikke nå mot Elverum var det noen utenom Diaw og Hatlehol som vel er stallfyll per nå for A-laget.

Så av reine A-lag syns jeg moralmessig som lag at Florø er nr 1. Så får jo folk mene hva de vil,men 7 kamper på rad uten tap og knapt innsluppede mål vitner både statistikken og kampene om.
Sist redigert av Florø Support den man jun 27, 2022 9:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Lilleborg skrev: man jun 27, 2022 9:31 pm
Fritz_ skrev: man jun 27, 2022 9:10 pm Du må lese en gang til Florø Support. For du tok absolutt ikke poenget.
Bilde
Nei for jeg tok poenget. Bare at det ikke er fullt så svart/hvitt som han ville ha det til. På ingen måte faktisk.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Florø Support skrev: man jun 27, 2022 8:55 pm
Fritz_ skrev: man jun 27, 2022 6:19 pm
Florø Support skrev: lør jun 25, 2022 10:56 pm Så for å avslutte innlegget med en beskjed til Fritz: Din undervurdering av Florø som lag har allerede blitt tilbakevist/motbevist om en vil. Visst skårer en i perioder lite mål,men da må en samtidig tenke over at i 4-5 kamper mangla en 5-6 sentrale spillere,som nå blir bevist at spiller en veldig stor rolle. Effektiviteten øker nå i takt med spillere tilbake,sjøl om en fortsatt har en vei å gå der.

Det som kjennetegner et vinnerlag er uansett moralen til laget. Der er i mine øyne Florø nr 1 i divisjonen. Den moralen bryter ingen av lagene i divisjonen noensinne ned.

Forza Florø Fotball!* Vi Følger Vårt Blåe Lag i Med Og Motgang!*
Førde har også hatt spillere ute i år. Betyr null og niks. Har ikke hørt vennene mine fra Førde klage over dette en eneste gang. Kvaliteten på et lag blir også bestemt utifra hvor mange man klarer å holde unna skader og karantener. Her har Florø vært trøstesløst elendige om man skal tro deg.
Ja og? Florø slo Førde veldig enkelt uten 7 av sine klart beste spillere og burde vunnet klarere enn de gjorde.

Det med kvalitet blir bestemt av mange ting hvis vi klarer å være ærlige her,men nr 1 er moral.

En annen er å stille med sitt sterkeste mannskap til enhver tid, og det betyr absolutt ikke ingenting i forhold til suksess over tid. Det kan du umulig mene seriøst.

Hva ville vel Ålesund vært uten sine beste spillere? Jo som du skriver"Null og Niks". Uten Haugen,Grytebust,Ødemarksbakken,Barmen, Bolkan Nordli,Fallman og feks Määttä tror jeg virkelig pipa hadde fått en annen lyd.

I forhold til det med skader så har en noe som kalles for ting en ikke kan gjøre noe med, da det gjerne er av typen du ikke behandler over natta. Kan Florø som klubb virkelig klandres for alt av skader? I mine øyne absolutt ikke. Det finns skader som er uheldige og som må opereres,noe Florø har hatt 4 av i år. 2 av disse har vært med nå i 7 kamper og hvordan har det gått med laget? Nå ventes Rodrigo som fikk en alvorlig kneskade tilbake til enten før pausen eller til første kampen etter pausen mot Toten,som med tanke på skaden er tidligere enn antatt sjøl om en har håpt at han skulle være tilbake tidligere.

Ting ser med andre ord lysere ut enn på veldig lenge. Klubben har absolutt tatt grep noe de siste 7 kampene vitner om,både i form av resultat men og i forhold til skader. Klok av skade er det noe som heter og her har klubben lært. De haster ikke med å bruke spillere som har vært ute med skade før de nå er 100% klar.

Førde sin seier i dag er på ingen måte noe å rynke på nesa over sånn egentlig. Det Molde 2 laget der var mye svakere enn det Florø møtte og det var i tilegg en helt annen kamp,på lik linje med Florø vs Førde 16 mai.
Molde 2 stilte nok med eit svakere lag, men Førde hadde også 9 spelere ute med skade. Blant anna toppscorer Aamelfot, Aase og forsvarkjempe Flatjord. Førde har stort sett heile sesongen hatt sentrale spillere ute med skade, men det er ein del av gamet. Synest du kan rose Førde i dag for ein fin seier.

TWU

Legg inn av TWU »

Florø kan gjerne rykke opp de, bare artig med litt entusiasme her.

Andrelagene er bingo, nytteløst å sammenligne resultater mot dem.

Mehell

Legg inn av Mehell »

TWU skrev: man jun 27, 2022 11:37 pm Florø kan gjerne rykke opp de, bare artig med litt entusiasme her.

Andrelagene er bingo, nytteløst å sammenligne resultater mot dem.
Enig. Andrelagene burde ikke spilt i ligasystemet i det hele tatt etter min mening.

Og jeg tar veldig gjerne et Florø-opprykk. Stimen har påvirket meg, så jeg har sansen for det laget.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Mehell skrev: tir jun 28, 2022 3:30 am
TWU skrev: man jun 27, 2022 11:37 pm Florø kan gjerne rykke opp de, bare artig med litt entusiasme her.

Andrelagene er bingo, nytteløst å sammenligne resultater mot dem.
Enig. Andrelagene burde ikke spilt i ligasystemet i det hele tatt etter min mening.

Og jeg tar veldig gjerne et Florø-opprykk. Stimen har påvirket meg, så jeg har sansen for det laget.
Er enig med deg i den første der. en reserve liga er long overdue.

Mehell

Legg inn av Mehell »

4pLaY skrev: tir jun 28, 2022 3:35 am

Er enig med deg i den første der. en reserve liga er long overdue.
Jepp. Skal ikke være vanskelig å få til heller, og spillerne vil da få mer enn god nok matching i et slikt system og.
Slik det er nå så vil det alltid bli urettferdig. Noen kamper stiller de med rundt juniorlag, og i andre kamper stiller de omtrent med så mange A-lagsspillere som de har lov til. Det kan avgjøre både opprykk og nedrykk for andre lag.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Mehell skrev: tir jun 28, 2022 3:44 am
4pLaY skrev: tir jun 28, 2022 3:35 am

Er enig med deg i den første der. en reserve liga er long overdue.
Jepp. Skal ikke være vanskelig å få til heller, og spillerne vil da få mer enn god nok matching i et slikt system og.
Slik det er nå så vil det alltid bli urettferdig. Noen kamper stiller de med rundt juniorlag, og i andre kamper stiller de omtrent med så mange A-lagsspillere som de har lov til. Det kan avgjøre både opprykk og nedrykk for andre lag.
Das stimt, irriterte meg veldig over det selv sist vi var på nivå 3. De kunne i samme slengen gjort de 2 puljene om til hver sin liga snart. Var 4 puljer når vi var nede sist, nå bør de vel snart kun ha en liga på nivå 3. Men nå sporer jeg av i Florø tråden her.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Florø Support skrev: man jun 27, 2022 8:56 pm
return_of_drakkar skrev: man jun 27, 2022 8:14 pm Førde var gode, med en fandenivoldsk innsats. En del rot i Molde-forsvaret, men likevel...
Hva har Førde nyheter i Florø Klubbtråd å gjøre?😉
Vanligvis bare når Florø og Førde møtes.
Men har det å gjøre med at Florø da bare ligger 6 bak og ikke 9 bak.
Det skal man aboslutt være takknemlig for. :D

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

ms_8 skrev: man jun 27, 2022 10:04 pm
Florø Support skrev: man jun 27, 2022 8:55 pm
Fritz_ skrev: man jun 27, 2022 6:19 pm

Førde har også hatt spillere ute i år. Betyr null og niks. Har ikke hørt vennene mine fra Førde klage over dette en eneste gang. Kvaliteten på et lag blir også bestemt utifra hvor mange man klarer å holde unna skader og karantener. Her har Florø vært trøstesløst elendige om man skal tro deg.
Ja og? Florø slo Førde veldig enkelt uten 7 av sine klart beste spillere og burde vunnet klarere enn de gjorde.

Det med kvalitet blir bestemt av mange ting hvis vi klarer å være ærlige her,men nr 1 er moral.

En annen er å stille med sitt sterkeste mannskap til enhver tid, og det betyr absolutt ikke ingenting i forhold til suksess over tid. Det kan du umulig mene seriøst.

Hva ville vel Ålesund vært uten sine beste spillere? Jo som du skriver"Null og Niks". Uten Haugen,Grytebust,Ødemarksbakken,Barmen, Bolkan Nordli,Fallman og feks Määttä tror jeg virkelig pipa hadde fått en annen lyd.

I forhold til det med skader så har en noe som kalles for ting en ikke kan gjøre noe med, da det gjerne er av typen du ikke behandler over natta. Kan Florø som klubb virkelig klandres for alt av skader? I mine øyne absolutt ikke. Det finns skader som er uheldige og som må opereres,noe Florø har hatt 4 av i år. 2 av disse har vært med nå i 7 kamper og hvordan har det gått med laget? Nå ventes Rodrigo som fikk en alvorlig kneskade tilbake til enten før pausen eller til første kampen etter pausen mot Toten,som med tanke på skaden er tidligere enn antatt sjøl om en har håpt at han skulle være tilbake tidligere.

Ting ser med andre ord lysere ut enn på veldig lenge. Klubben har absolutt tatt grep noe de siste 7 kampene vitner om,både i form av resultat men og i forhold til skader. Klok av skade er det noe som heter og her har klubben lært. De haster ikke med å bruke spillere som har vært ute med skade før de nå er 100% klar.

Førde sin seier i dag er på ingen måte noe å rynke på nesa over sånn egentlig. Det Molde 2 laget der var mye svakere enn det Florø møtte og det var i tilegg en helt annen kamp,på lik linje med Florø vs Førde 16 mai.
Molde 2 stilte nok med eit svakere lag, men Førde hadde også 9 spelere ute med skade. Blant anna toppscorer Aamelfot, Aase og forsvarkjempe Flatjord. Førde har stort sett heile sesongen hatt sentrale spillere ute med skade, men det er ein del av gamet. Synest du kan rose Førde i dag for ein fin seier.
Molde 2 mangla 4 fra kampen mot Florø,men ja Førde mangla 5 sentrale(Flatjord,Vik Ødegård,Aase,Aamelfot og Hauståker) den er grei. Når Florø møtte Molde 2 mangla Florø 6 spillere, fikk kampen bortdømt av førdianer Mossestad,og Molde 2 stilte med det sterkeste laget de på papiret kan stille med uten å stille med faste A-lagsspillere, med å stille med Ødegård,Juberg Hovland, Mathias Fjørtoft Løvik med spilletid for A-laget og generelt et vesentlig sterkere lag så var det virkelig 2 forskjellige kamper og lag. Hvis en ser på benken Molde 2 hadde mot Florø så spilte omtrent samtlige mot Førde,mens de ikke kom inn engang mot Florø. Det sier alt.

Uansett deilig at 2-lagene får svi litt syns jeg. Sjøl om om akkurat 2-lagene i avdeling 2 riktignok ikke har fått noe særlig med hjelp fra A-lagene, sett bort fra enkeltkamper.

Joda Førde er faktisk bra at Førde vant, med tanke på at det åpner opp og beviser jo at nivået er meget jevnt uten en klar nr 1.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

TWU skrev: man jun 27, 2022 11:37 pm Florø kan gjerne rykke opp de, bare artig med litt entusiasme her.

Andrelagene er bingo, nytteløst å sammenligne resultater mot dem.
100% enig at andrelagene er bingo og det frustrerer jo.

Sånn som da Florø møtte feks Molde 2 og Raufoss 2. Kunne fort vært 6 poeng det uten noe påfyll fra A-laget,når en ser over laget de ellers har stilt.

Så er nytteløst i lengden og som Mehell sier så burde de egentlig spilt i en egen serie.

Florø er heldigvis ferdig med Ålesund 2 borte, møtt Raufoss 2 borte, Molde 2 borte er ikke før 3 siste kampen, Hødd 2 er siste kampen før ferien,KIL 2 er enda noen kamper til og en har igjen Raufoss 2 og Ålesund 2 hjemme utover seinsommeren og høsten.

Det jeg tror er at Florø rett og slett må fortsette å gjøre det de gjør nå. Det å grinde ut alt fra 1-3 poeng i hver kamp da aller helst 3. Det er et lag som nekter å tape i allefall og har noen ledere i laget i Walczak og Uolu i forsvar og midtbanen virker meget sterk ut.

For de har klart å knekke en kode. Det spiller ingen rolle hvem de møter framover. Om det er reine A-lag eller ikke. -Her skal Florø ta 3 poeng-holdning av spillerene.

Den moralen bryter ingen av lagene i divisjonen noensinne ned har jeg skrevet i et annet innlegg. For moralen laget nå har virker på nivået ekstrem ut og det gjenstår å se hvem som har sterkest moral og kvalitet til slutt.

Ingen klar nr 1 i kvalitet i avdelingen i mine øyne,men en klar en i form av moral. Det mener jeg er Florø. Moral og kvalitet henger dog ofte sammen.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

return_of_drakkar skrev: tir jun 28, 2022 6:51 am
Florø Support skrev: man jun 27, 2022 8:56 pm
return_of_drakkar skrev: man jun 27, 2022 8:14 pm Førde var gode, med en fandenivoldsk innsats. En del rot i Molde-forsvaret, men likevel...
Hva har Førde nyheter i Florø Klubbtråd å gjøre?😉
Vanligvis bare når Florø og Førde møtes.
Men har det å gjøre med at Florø da bare ligger 6 bak og ikke 9 bak.
Det skal man aboslutt være takknemlig for. :D
Ja den ser jeg og bra at Førde vant med tanke på det altså👍

Sånn at jo er takknemlig for det altså og de må fortsette i neste kamp med uavgjort feks😉😊

Skreiv jo om før sesongen at jeg trodde Førde ville komme til å overraske og gjøre en god sesong, og det har de jo gjort til nå så det er bare å fortsette sånn bare ikke mot Florø👍

Kun hjelp for å hjelpe hverandre😉😊

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Elverum - Raufoss (2) 1-1, Elverum i litt dårligere slag nå.

Florø må bare slå Toten nå lørdag, Toten virker ikke så solide.
Hønefoss kan ta poeng fra Aalesund hjemme i Hønefoss.
Kanskje kan det bli spennende utover...

MadBum

Legg inn av MadBum »

Florø ledet 0-2, men nå har flopplaget Toten utlignet til 2-2.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

MadBum skrev: lør jul 02, 2022 2:04 pm Florø ledet 0-2, men nå har flopplaget Toten utlignet til 2-2.
Florø vant til slutt 3-2 uten å være i nærheten av å være på sitt vante nivå men igjen viser en hvor sterk moralen i laget er, mot et Toten som nok leverer sesongens beste kamp for deres del som sier sitt.

Uansett 3 deilige poeng, som veldig ofte er de deiligste sånne sliteseiere på en dag hvor det meste ikke fungerer.

Forza Florø Fotball!* Vi Følger Vårt Blåe Lag i Med Og Motgang!*

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Godt gjort å ha kontroll på Toten også, sannsynligvis sesongens beste fra dem der altså. Det skorter ikke på kunnskapen. Grattis med 3 poeng btw.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Hverken det sammenslåtte laget, kunstgressbanen (populært kalt pengesluket) eller omgivelsene for øvrig har noe i 3. Divisjon å gjøre, så at Florø skulle vinne her var like sannsynlig som at andre påskedag faller på en Mandag.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Florø Support skrev: lør jul 02, 2022 6:00 pm
MadBum skrev: lør jul 02, 2022 2:04 pm Florø ledet 0-2, men nå har flopplaget Toten utlignet til 2-2.
Uansett 3 deilige poeng, som veldig ofte er de deiligste sånne sliteseiere på en dag hvor det meste ikke fungerer.
Viktig å vinne på slike dager, er jo rekordjevnt i toppen nå. Er jo i realiteten 5 lag som kan rykke opp.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Canucks skrev: lør jul 02, 2022 8:08 pm
Florø Support skrev: lør jul 02, 2022 6:00 pm
MadBum skrev: lør jul 02, 2022 2:04 pm Florø ledet 0-2, men nå har flopplaget Toten utlignet til 2-2.
Uansett 3 deilige poeng, som veldig ofte er de deiligste sånne sliteseiere på en dag hvor det meste ikke fungerer.
Viktig å vinne på slike dager, er jo rekordjevnt i toppen nå. Er jo i realiteten 5 lag som kan rykke opp.
Ja er ofte sånne seiere som definerer hvor sterkt et lag virkelig er. Er i realiteten 5 lag ja og ingen skiller seg på noen måte ut kvalitetsmessig vel og merke, men i forhold til moral som lag syns jeg Florø viser en moral ingen matcher.

Nå henger jo ofte moral og kvalitet sammen.

Men blir spennende å se om Florø klarer å opprettholde stabiliteten. Det er nøkkelen.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Florø med sin 9 strake kamp uten tap hvor 6 av de er seiere med seier i dagens kamp mot Brumunddal,som jeg personlig syns er det beste laget Florø til nå har møtt over 2 kamper i årets sesong.

Både Brumunddal og Florø mangla noen sentrale spillere i dag,men ca 10-15 supportere fra Brumunddal som hadde tatt turen bidro til at kampen ble god den både i form av ramme og kvalitet.

Helt fortjent at Florø sitter igjen med 3 poeng og har grei kontroll på kampen,sjøl om Dala er skumle på slutten og overtid hvor reduseringsmålet kom. Florø skaper uansett klart mest kampen gjennom og har i tilegg et tvilsomt annulert mål,mens Brumunddal skaper svært lite til de får målet på overtid.

Liten strek i regninga i dag må vel vel være at både Walczak,Dia og Omerovic vel må stå over siste kampen før pausen. Uten å være helt sikker på det skal det sies.

Er det tilfelle svekker det Florø voldsomt. Uansett bør de som må spille vise at de kan bidra.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Florø Support skrev: lør jul 09, 2022 9:28 pm Både Brumunddal og Florø mangla noen sentrale spillere i dag,men ca 10-15 supportere fra Brumunddal som hadde tatt turen bidro til at kampen ble god den både i form av ramme og kvalitet.
Kult å se videoer fra kampen, spesielt med ivrige bortesupportere. Fryktelig synd at den lille gjengen med hjemmesupportere må ty til trommer, som overdøver ethvert forsøk på synging.

Jeg leser også at det bare var 174 tilskuere på kampen. Høres ikke ut som det er mye engasjement rundt lokalklubben. Synd, for hovedtribunen ser ganske fin ut.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Lilleborg skrev: lør jul 09, 2022 9:59 pm
Florø Support skrev: lør jul 09, 2022 9:28 pm Både Brumunddal og Florø mangla noen sentrale spillere i dag,men ca 10-15 supportere fra Brumunddal som hadde tatt turen bidro til at kampen ble god den både i form av ramme og kvalitet.
Kult å se videoer fra kampen, spesielt med ivrige bortesupportere. Fryktelig synd at den lille gjengen med hjemmesupportere må ty til trommer, som overdøver ethvert forsøk på synging.

Jeg leser også at det bare var 174 tilskuere på kampen. Høres ikke ut som det er mye engasjement rundt lokalklubben. Synd, for hovedtribunen ser ganske fin ut.
Det var godt med liv i den gjengen der og de var svært ivrige,mens vår lille gjeng knapt nok var en gjeng desverre. Det prøves å lokke flere til kamp,men folk må først forstå at det er en myte at det skal være så få lokale på laget,noe klubben sjøl bekrefter når det er såpass mange som 12stk burde jo det lokke folk.

Det med tromma er egentlig både positivt og negativt i mine øyne. Det gir en positiv effekt i form av at det girer enkelte opp,men samtidig i negativ forstand demper det jo en del/store deler av trykket. Det å finne balansen her er ikke alltid like lett,men avhenger av lyst og vilje til å ville synge når tromma blir stille.

Vanskelig å si hva en skal gjøre annerledes, for potensialet er jo der. Greit nok at mange lag gjerne ikke appellerer,men å svinge fra 1400-1700 til 170-200 er rett og slett tragisk. Det jeg syns folk nå burde se er at det er mange lokale tross alt og at laget nå virker mer samspilt og at de står opp for hverandre i en større grad.

Skal være mulig å gjøre noe.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Florø Support skrev: lør jul 09, 2022 10:14 pm Det prøves å lokke flere til kamp,men folk må først forstå at det er en myte at det skal være så få lokale på laget,noe klubben sjøl bekrefter når det er såpass mange som 12stk burde jo det lokke folk.
Florø starter dagens kamp med en svenske, to portugisere, en polakk, en fransk-senegaleser og en ivorianer i startelleveren. 6 av 11 mann i startelleveren er utlendinger, og det på fjerde nivå i norsk fotball. Blant de 5 nordmennene i startelleverne er tre av de bergensere uten noe forhold til klubben. Kun to av spillerne i startelleveren er lokale spillere.

Naboklubben Førde ligger to poeng over dere på tabellen, og det med et lag med betydelig flere lokale spillere enn dere. Hele 7 av spillerne i deres startellever i dag har spilt ungdomsfotball for klubben. Det er et imponerende stort tall! Hvis jeg hadde hatt valget mellom å dra på kamp med Florø eller kamp med Førde så hadde jeg bankers valgt Førde. Men det er meg da. Jeg er svak for klubber som setter spillerutvikling høyt.

Nå vet jeg rimelig godt at egenutviklede spillere totalt sett ikke er det som får folk på kamp. Det er resultater. Men når man spiller på fjerde nivå i Norge så bør det være mulig å kombinere egenutviklede spillere med ambisjoner om resultater. Derfor er det synd å se at Florø, som sjarmerte store deler av Fotball-Norge når de klatret i divisjonssystemet med haugevis av egenutviklede spillere nå tyr til billig arbeidskraft fra utlandet.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Lilleborg skrev: lør jul 09, 2022 10:26 pm
Florø Support skrev: lør jul 09, 2022 10:14 pm Det prøves å lokke flere til kamp,men folk må først forstå at det er en myte at det skal være så få lokale på laget,noe klubben sjøl bekrefter når det er såpass mange som 12stk burde jo det lokke folk.
Florø starter dagens kamp med en svenske, to portugisere, en polakk, en fransk-senegaleser og en ivorianer i startelleveren. 6 av 11 mann i startelleveren er utlendinger, og det på fjerde nivå i norsk fotball. Blant de 5 nordmennene i startelleverne er tre av de bergensere uten noe forhold til klubben. Kun to av spillerne i startelleveren er lokale spillere.

Naboklubben Førde ligger to poeng over dere på tabellen, og det med et lag med betydelig flere lokale spillere enn dere. Hele 7 av spillerne i deres startellever i dag har spilt ungdomsfotball for klubben. Det er et imponerende stort tall! Hvis jeg hadde hatt valget mellom å dra på kamp med Florø eller kamp med Førde så hadde jeg bankers valgt Førde. Men det er meg da. Jeg er svak for klubber som setter spillerutvikling høyt.

Nå vet jeg rimelig godt at egenutviklede spillere totalt sett ikke er det som får folk på kamp. Det er resultater. Men når man spiller på fjerde nivå i Norge så bør det være mulig å kombinere egenutviklede spillere med ambisjoner om resultater. Derfor er det synd å se at Florø, som sjarmerte store deler av Fotball-Norge når de klatret i divisjonssystemet med haugevis av egenutviklede spillere nå tyr til billig arbeidskraft fra utlandet.
Akkurat i dag så må vel 6stk fra fylket være helt ok. Sjøl om om 4 av de er bergensere(Walczak har bodd 3/4 av livet sitt i Norge,Bergen og nå Florø)er de som lokale spillere å regne per definisjon. Nå fikk i tilegg 2-3 lokale noen få minutter igjen i dag og og noen er ute med skade(Leander Høyvik Jacobsen og usikker på broren Liam).

12stk er er uansett det meste en har hatt,noe som på ingen måte kan sies å være lite. For å kunne finne et visst brukbart nivå må en nok kombinere litt og det har også tidligere lokale spillere vært tydelig på,ved blant annet legenden Husa for å kunne utvikle seg bedre.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Lilleborg skrev: lør jul 09, 2022 10:26 pm
Florø Support skrev: lør jul 09, 2022 10:14 pm Det prøves å lokke flere til kamp,men folk må først forstå at det er en myte at det skal være så få lokale på laget,noe klubben sjøl bekrefter når det er såpass mange som 12stk burde jo det lokke folk.
Florø starter dagens kamp med en svenske, to portugisere, en polakk, en fransk-senegaleser og en ivorianer i startelleveren. 6 av 11 mann i startelleveren er utlendinger, og det på fjerde nivå i norsk fotball. Blant de 5 nordmennene i startelleverne er tre av de bergensere uten noe forhold til klubben. Kun to av spillerne i startelleveren er lokale spillere.

Naboklubben Førde ligger to poeng over dere på tabellen, og det med et lag med betydelig flere lokale spillere enn dere. Hele 7 av spillerne i deres startellever i dag har spilt ungdomsfotball for klubben. Det er et imponerende stort tall! Hvis jeg hadde hatt valget mellom å dra på kamp med Florø eller kamp med Førde så hadde jeg bankers valgt Førde. Men det er meg da. Jeg er svak for klubber som setter spillerutvikling høyt.

Nå vet jeg rimelig godt at egenutviklede spillere totalt sett ikke er det som får folk på kamp. Det er resultater. Men når man spiller på fjerde nivå i Norge så bør det være mulig å kombinere egenutviklede spillere med ambisjoner om resultater. Derfor er det synd å se at Florø, som sjarmerte store deler av Fotball-Norge når de klatret i divisjonssystemet med haugevis av egenutviklede spillere nå tyr til billig arbeidskraft fra utlandet.
I det minste stilte heile benken til Florø utanom 1 speler frå Florø eller områda rundt. På Førde var heile benken lokale spelere.

Eg er glad for å sjå at det gror godt i begge klubbene i framtida. Spesielt Førde har vært flinke til å bygge opp lokale spelere. Håper Florø også satser meir på dette. Det har vært viktig for lokalfotballen i Sogn og Fjordane.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Florø Support skrev: lør jul 09, 2022 10:33 pm Akkurat i dag så må vel 6stk fra fylket være helt ok.
Vi snakker Breddefotball, da er det ikke akkurat veldig ok, nå skal det sies at resultatene er viktigere, så i så måte går det rett vei for Florø, og lokale spillere er da selvsagt i andre rekke der, men det er helt klart et område Florø har mye å jobbe med, og hvor de har havnet i bakleksa fra den gylne generasjonen som førte dem opp til OBOS. Etterveksten har rett og slett vært for dårlig, og når man knapt nok på breddefotballsnivå greier å produsere lokale spillere burde det være et område for forbedring, og noe man burde finne ut av, og hva som har gått feil de siste par årene der.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Canucks skrev: lør jul 09, 2022 10:42 pm
Florø Support skrev: lør jul 09, 2022 10:33 pm Akkurat i dag så må vel 6stk fra fylket være helt ok.
Vi snakker Breddefotball, da er det ikke akkurat veldig ok, nå skal det sies at resultatene er viktigere, så i så måte går det rett vei for Florø, og lokale spillere er da selvsagt i andre rekke der, men det er helt klart et område Florø har mye å jobbe med, og hvor de har havnet i bakleksa fra den gylne generasjonen som førte dem opp til OBOS. Etterveksten har rett og slett vært for dårlig, og når man knapt nok på breddefotballsnivå greier å produsere lokale spillere burde det være et område for forbedring, og noe man burde finne ut av, og hva som har gått feil de siste par årene der.
Som ms_8 Førde supporter er inne på så var alle på benken utenom 1 lokale spillere. Når en attpåtil har sin beste høyreback ute med skade som er lokal så har en lett for å glemme litt. Hollevik er en annen som bidrar når han kan og "må". Da er vi oppe i en hel ellver bare der,hvis vi tar utgangspunkt i at noen fra 2-laget blir tatt med på benk.

Finns nok av breddeklubber(nå ser Florø på Seg som en toppklubb) som har nok av spillere fra andre steder,enten i Norge eller fra utlandet.

6 av 11 er halvparten tross alt, med en benk med 7 av 8 lokale. Det er egentlig ikke så aller verst,sjøl om det kunne vært bedre.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

ms_8 skrev: lør jul 09, 2022 10:40 pm
Lilleborg skrev: lør jul 09, 2022 10:26 pm
Florø Support skrev: lør jul 09, 2022 10:14 pm Det prøves å lokke flere til kamp,men folk må først forstå at det er en myte at det skal være så få lokale på laget,noe klubben sjøl bekrefter når det er såpass mange som 12stk burde jo det lokke folk.
Florø starter dagens kamp med en svenske, to portugisere, en polakk, en fransk-senegaleser og en ivorianer i startelleveren. 6 av 11 mann i startelleveren er utlendinger, og det på fjerde nivå i norsk fotball. Blant de 5 nordmennene i startelleverne er tre av de bergensere uten noe forhold til klubben. Kun to av spillerne i startelleveren er lokale spillere.

Naboklubben Førde ligger to poeng over dere på tabellen, og det med et lag med betydelig flere lokale spillere enn dere. Hele 7 av spillerne i deres startellever i dag har spilt ungdomsfotball for klubben. Det er et imponerende stort tall! Hvis jeg hadde hatt valget mellom å dra på kamp med Florø eller kamp med Førde så hadde jeg bankers valgt Førde. Men det er meg da. Jeg er svak for klubber som setter spillerutvikling høyt.

Nå vet jeg rimelig godt at egenutviklede spillere totalt sett ikke er det som får folk på kamp. Det er resultater. Men når man spiller på fjerde nivå i Norge så bør det være mulig å kombinere egenutviklede spillere med ambisjoner om resultater. Derfor er det synd å se at Florø, som sjarmerte store deler av Fotball-Norge når de klatret i divisjonssystemet med haugevis av egenutviklede spillere nå tyr til billig arbeidskraft fra utlandet.
I det minste stilte heile benken til Florø utanom 1 speler frå Florø eller områda rundt. På Førde var heile benken lokale spelere.

Eg er glad for å sjå at det gror godt i begge klubbene i framtida. Spesielt Førde har vært flinke til å bygge opp lokale spelere. Håper Florø også satser meir på dette. Det har vært viktig for lokalfotballen i Sogn og Fjordane.
Florø satser allerede på utvikling,men de en får opp må være gode nok og være på et visst nivå. Ting kunne definitivt vært bedre,men helt greit med 13 av 20 spillere som per definisjon er lokale/fra fylket.

Florø jobber nok daglig med å utvikle seg for å få fram unge talent. Blir sagt at noen spillere fra yngre klasser er på vei opp i følge kilder, så gjenstår det å se om det er riktig.

Ross

Legg inn av Ross »

6 utlendinger fra start og 150 tilskuere, da er det ikke liv laga for toppfotball i Florø.
Verken rekruttering eller interesse god nok.
Håper de blir på nivå 4!

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Etter en forferdelig start på sesongen (dårlig utnyttelse av treningskampene, som mange av oss påpekte) er det endelig litt fasong på laget. Det skåres ALT for lite mål sett opp mot topplaga. Spennende å se fremover.
Men "Finns nok av breddeklubber(nå ser Florø på Seg som en toppklubb)" Hva i H.....!
Lyn og Hønefoss er ikke toppklubber selv om de en gang var i eliteserien. Florø har 1 (en) sesong i bunnen av OBOS....
Etter det har det rast.
Håper det var en drøy fleip etter en kasse Aass, sTI m E n.

PS. i denne "toppfotballen" på nivå 4 er det 21 B-lag/reservelag....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»