2022 Wimbledon

Svar
Skraevadottir

Re: 2022 Wimbledon

Legg inn av Skraevadottir »

Må si at Cerundolo har imponert meg litt i dag. Spørs om det er stopp nå, men han har hatt sine sjanser til å ta dette helt til et femte og avgjørende sett.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Grei match av Nadal alt i alt, veldig bra hvordan han tok seg sammen på slutten der. Bør ha sjanser i denne turneringa. Kan ikke se hvordan noen andre enn Van de Zandschulp kan slå ham før kvarten.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

FAA ute. Er nesten bare Djokovic og Nadal som er igjen av de 5-6-7 største forhåndsfavorittene nå..

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: tir jun 28, 2022 9:24 pm FAA ute. Er nesten bare Djokovic og Nadal som er igjen av de 5-6-7 største forhåndsfavorittene nå..
Jeg tror at Taylor Fritz kan bli en farlig mann her. Har en veldig god trekning fram til kvartfinalen og kan utfordre Nadal der.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Zanick skrev: tir jun 28, 2022 5:17 pm Rune i et nøtteskall... Holder på å ryke mot Giron nå. Bitches det som vanlig?
Presterer også å klage å underlaget og sier han kommer til å bli skadet? Hvorfor møter du opp da spør jeg? Klart man har sansen for spillere utover det vanlige så lager litt "sjov", men dette er bare pinlig og ikke noe særlig å ha i verdenstoppen.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Og der røk Serena Williams ut.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Serena taper i comebacket. Var nær å vinne denne kampen, men hun er ikke i nærheten av det nivået som kreves for å være i toppen.

Thomas
Innlegg: 633

Legg inn av Thomas »

Skraevadottir skrev: tir jun 28, 2022 1:49 pm Überkjedelig at både Berrettini og Cilic er ute pga. korona. Da har man den kanskje nest største favoritten og en outsider ute allerede. I tillegg har Dimitrov trukket seg (mulig skade, eller jeg fikk ikke med meg hva som skjedde). Utrolig kjedelig, og da må jeg nesten trekke tilbake deg jeg sa om at dette ikke har B-status som Grand Slam i år. Men bare nesten.
Du virker (fram til dette innlegget) å følge med, og ha litt peiling på tennis.

Mener du virkelig at Wimbledon er en nesten B turnering i år fordi det mangler et par av favorittene?
Og det i 100 årsjubileet til Wimbledon?


Wimbledon er en av verdens mest prestisjetunge turneringer uansett idrett. Sånn til info

Håper Ruud får i gang spillet sitt mot det som er en god gresspiller.
Ruud ser ikke dette som en B-turnering hvertfall. Det er det viktigste.

Så kan du og atom vinter kalle Wimbledon hva dere vil..

God kamp

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Thomas skrev: ons jun 29, 2022 9:22 am
Skraevadottir skrev: tir jun 28, 2022 1:49 pm Überkjedelig at både Berrettini og Cilic er ute pga. korona. Da har man den kanskje nest største favoritten og en outsider ute allerede. I tillegg har Dimitrov trukket seg (mulig skade, eller jeg fikk ikke med meg hva som skjedde). Utrolig kjedelig, og da må jeg nesten trekke tilbake deg jeg sa om at dette ikke har B-status som Grand Slam i år. Men bare nesten.
Du virker (fram til dette innlegget) å følge med, og ha litt peiling på tennis.

Mener du virkelig at Wimbledon er en nesten B turnering i år fordi det mangler et par av favorittene?
Og det i 100 årsjubileet til Wimbledon?


Wimbledon er en av verdens mest prestisjetunge turneringer uansett idrett. Sånn til info

Håper Ruud får i gang spillet sitt mot det som er en god gresspiller.
Ruud ser ikke dette som en B-turnering hvertfall. Det er det viktigste.

Så kan du og atom vinter kalle Wimbledon hva dere vil..

God kamp
Jeg sa nesten, altså. Om noen år har nok folk glemt at en del av de beste ikke var med. Men det er klart at det er en litt enklere vei til tittelen her enn det normalt sett er i GS, når både nr. 1 og nr. 2 på rankingen er ute, i tillegg til en rekke andre gode spillere, deriblant den kanskje beste gresspilleren i verden, Matteo Berrettini. Så det er klart at det er noe som preger opplevelsen. Ellers hyggelig at du syntes at jeg pleide å ha peiling på tennis fram til jeg kom med en mening som ikke passa deg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Thomas skrev: ons jun 29, 2022 9:22 am
Wimbledon er en av verdens mest prestisjetunge turneringer uansett idrett. Sånn til info
Du skrev ikke det til info (for du vet selvsagt at alle som skriver her inne er klar over det), men for at du følte for å være en drittsekk.

Om Djokovic eller Nadal vinner så vil nok ingen i ettertid snakke om at det var et svekket startfelt, men om det kommer en overraskende vinner så vil nok enkelte hevde at den ikke veier like tungt.

Thomas
Innlegg: 633

Legg inn av Thomas »

GoingKronos skrev: ons jun 29, 2022 10:37 am
Thomas skrev: ons jun 29, 2022 9:22 am
Wimbledon er en av verdens mest prestisjetunge turneringer uansett idrett. Sånn til info
Du skrev ikke det til info (for du vet selvsagt at alle som skriver her inne er klar over det), men for at du følte for å være en drittsekk.

Om Djokovic eller Nadal vinner så vil nok ingen i ettertid snakke om at det var et svekket startfelt, men om det kommer en overraskende vinner så vil nok enkelte hevde at den ikke veier like tungt.
At du kaller meg drittsekk på et anonymt forum, òg lar deg krenke på andres vegne er bare komisk.

Det har vært flere overraskende vinnere i GS opp gjennom årene hvor de beste har vært med.
At du og enkelte ikke setter de titlene like høyt som Nadal eller Djokovic sine titler er rimelig absurd.

Thomas
Innlegg: 633

Legg inn av Thomas »

Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 9:43 am
Thomas skrev: ons jun 29, 2022 9:22 am
Skraevadottir skrev: tir jun 28, 2022 1:49 pm Überkjedelig at både Berrettini og Cilic er ute pga. korona. Da har man den kanskje nest største favoritten og en outsider ute allerede. I tillegg har Dimitrov trukket seg (mulig skade, eller jeg fikk ikke med meg hva som skjedde). Utrolig kjedelig, og da må jeg nesten trekke tilbake deg jeg sa om at dette ikke har B-status som Grand Slam i år. Men bare nesten.
Du virker (fram til dette innlegget) å følge med, og ha litt peiling på tennis.

Mener du virkelig at Wimbledon er en nesten B turnering i år fordi det mangler et par av favorittene?
Og det i 100 årsjubileet til Wimbledon?


Wimbledon er en av verdens mest prestisjetunge turneringer uansett idrett. Sånn til info

Håper Ruud får i gang spillet sitt mot det som er en god gresspiller.
Ruud ser ikke dette som en B-turnering hvertfall. Det er det viktigste.

Så kan du og atom vinter kalle Wimbledon hva dere vil..

God kamp
Jeg sa nesten, altså. Om noen år har nok folk glemt at en del av de beste ikke var med. Men det er klart at det er en litt enklere vei til tittelen her enn det normalt sett er i GS, når både nr. 1 og nr. 2 på rankingen er ute, i tillegg til en rekke andre gode spillere, deriblant den kanskje beste gresspilleren i verden, Matteo Berrettini. Så det er klart at det er noe som preger opplevelsen. Ellers hyggelig at du syntes at jeg pleide å ha peiling på tennis fram til jeg kom med en mening som ikke passa deg.
Sorry at jeg var ufin. Jeg var litt morragretten før kaffen i dag ;)

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Thomas skrev: ons jun 29, 2022 12:11 pm
At du kaller meg drittsekk på et anonymt forum, òg lar deg krenke på andres vegne er bare komisk.
Det er du som høres krenket ut, og alternativet til at det var en drittsekk-kommentar er at du faktisk er så blåst at du tror at folk som skriver her inne dag inn og dag ut ikke vet hvor stor turnering Wimbledon er. Men om det er ditt forsvar så får jeg jo bare tro deg på at du hadde de beste intensjoner.

Thomas
Innlegg: 633

Legg inn av Thomas »

Du virker veldig opptatt av meg GK. Søtt.

Det kan jo virke som om enkelte ikke vet det jeg poengterte siden det diskuteres om Wimbledon er en B-turnering i år..

Drittsekk òg blåst. Har du fler?
Det er så stusselig å slenge sånt anonymt at jeg har ikke ord. Sånn blir det vel når man lever livet sitt på et forum.. Men det er en annen diskusjon.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Thomas skrev: ons jun 29, 2022 12:43 pm Du virker veldig opptatt av meg GK. Søtt.

Det kan jo virke som om enkelte ikke vet det jeg poengterte siden det diskuteres om Wimbledon er en B-turnering i år..
Aldri lagt merke til noen av dine kommentarer før, så du kan ikke være veldig vant med oppmerksomhet.

Jeg bare reagerte på en ufyselighet, og jeg ser jo også at du har unnskyldt det - så forstår ikke hvorfor du da skal fortsette å forsvare din ære overfor meg.

Det er klart at det diskuteres om det er en b-turnering når det ikke gis ut ratingpoeng, to av verdens beste spillere er utestengt uten en seriøs grunn og flere andre potensielle finalister har måtte kaste inn håndkleet. Så kan man ha forskjellige oppfatninger rundt det, jeg skrev bare at det vil være et argument om noen andre enn Nadal og Djokovic vinner - jeg skrev ikke at jeg var enig i det. Generelt så mener jeg at man ikke kan gjøre annet enn å vinne sine kamper og da er man uansett en verdig mester.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ingen matcher som pågår nå. Noen som vet hvorfor det ikke spilles der det er tak?

Thomas
Innlegg: 633

Legg inn av Thomas »

GoingKronos skrev: ons jun 29, 2022 12:51 pm
Thomas skrev: ons jun 29, 2022 12:43 pm Du virker veldig opptatt av meg GK. Søtt.

Det kan jo virke som om enkelte ikke vet det jeg poengterte siden det diskuteres om Wimbledon er en B-turnering i år..
Aldri lagt merke til noen av dine kommentarer før, så du kan ikke være veldig vant med oppmerksomhet.

Jeg bare reagerte på en ufyselighet, og jeg ser jo også at du har unnskyldt det - så forstår ikke hvorfor du da skal fortsette å forsvare din ære overfor meg.

Det er klart at det diskuteres om det er en b-turnering når det ikke gis ut ratingpoeng, to av verdens beste spillere er utestengt uten en seriøs grunn og flere andre potensielle finalister har måtte kaste inn håndkleet. Så kan man ha forskjellige oppfatninger rundt det, jeg skrev bare at det vil være et argument om noen andre enn Nadal og Djokovic vinner - jeg skrev ikke at jeg var enig i det. Generelt så mener jeg at man ikke kan gjøre annet enn å vinne sine kamper og da er man uansett en verdig mester.



Jeg skjønte bare ikke hvorfor du skulle blande deg inn i en kommentar jeg skrev til noen andre, og som du ser, klarte helt fint å svare for seg selv. Forumpoliti er ikke din jobb.

Jeg er enig i at denne utgaven av Wimbledon er noe amputert. Ingen tvil om det, men i stort sett de fleste GS skjer det uforutsette ting som gjør at gode spillere må kaste inn håndkleet av ulike årsaker. Uten at man kaller det B-turnering.

At det ikke deles ut rankpoeng tror jeg de aller fleste spillerne driter langt i i en så stor turnering.

Om Norge vinner alt i neste års ski VM uten russere. Er det da et B-vm siden Russland ikke er med?

Thomas
Innlegg: 633

Legg inn av Thomas »

Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 1:19 pm Ingen matcher som pågår nå. Noen som vet hvorfor det ikke spilles der det er tak?

Dagens første kamp på CC er djokovic kl 14:30.

Kvinnene starter på court1 kl 14 så vidt jeg har skjønt

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Thomas skrev: ons jun 29, 2022 1:34 pm
Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 1:19 pm Ingen matcher som pågår nå. Noen som vet hvorfor det ikke spilles der det er tak?

Dagens første kamp på CC er djokovic kl 14:30.

Kvinnene starter på court1 kl 14 så vidt jeg har skjønt
Okidoki, jeg trodde de skulle starte litt tidligere på court 1.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

GoingKronos skrev: ons jun 29, 2022 12:51 pm
Thomas skrev: ons jun 29, 2022 12:43 pm Du virker veldig opptatt av meg GK. Søtt.

Det kan jo virke som om enkelte ikke vet det jeg poengterte siden det diskuteres om Wimbledon er en B-turnering i år..
Aldri lagt merke til noen av dine kommentarer før, så du kan ikke være veldig vant med oppmerksomhet.

Jeg bare reagerte på en ufyselighet, og jeg ser jo også at du har unnskyldt det - så forstår ikke hvorfor du da skal fortsette å forsvare din ære overfor meg.

Det er klart at det diskuteres om det er en b-turnering når det ikke gis ut ratingpoeng, to av verdens beste spillere er utestengt uten en seriøs grunn og flere andre potensielle finalister har måtte kaste inn håndkleet. Så kan man ha forskjellige oppfatninger rundt det, jeg skrev bare at det vil være et argument om noen andre enn Nadal og Djokovic vinner - jeg skrev ikke at jeg var enig i det. Generelt så mener jeg at man ikke kan gjøre annet enn å vinne sine kamper og da er man uansett en verdig mester.
At du skriver at to av verdens beste spillere er utestengt uten en seriøs grunn er din subjektive mening. For meg er grunnen til at de ikke får være med god nok. Min subjektive mening det også. Vil vel også tro det er rimelig jævlig for en del ukrainske å møte russisk motstand.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

sexxes skrev: ons jun 29, 2022 4:15 pm
At du skriver at to av verdens beste spillere er utestengt uten en seriøs grunn er din subjektive mening. For meg er grunnen til at de ikke får være med god nok. Min subjektive mening det også. Vil vel også tro det er rimelig jævlig for en del ukrainske å møte russisk motstand.
Jeg syns ikke det er innafor å holde russere ansvarlig for hva deres politikere gjør, og idrettsutøvere som ikke får noen form for støtte fra russiske myndigheter skal selvsagt få drive med idrett. Det er en ekstrem handling fra Wimbledon som heldigvis hører til sjeldenheter i idrettsverden.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

GoingKronos skrev: ons jun 29, 2022 4:33 pm
sexxes skrev: ons jun 29, 2022 4:15 pm
At du skriver at to av verdens beste spillere er utestengt uten en seriøs grunn er din subjektive mening. For meg er grunnen til at de ikke får være med god nok. Min subjektive mening det også. Vil vel også tro det er rimelig jævlig for en del ukrainske å møte russisk motstand.
Jeg syns ikke det er innafor å holde russere ansvarlig for hva deres politikere gjør, og idrettsutøvere som ikke får noen form for støtte fra russiske myndigheter skal selvsagt få drive med idrett. Det er en ekstrem handling fra Wimbledon som heldigvis hører til sjeldenheter i idrettsverden.
Fortsatt din subjektive mening, og er jo andre idretter som har utestengt russerne. La oss si at Norge hatt gått til krig mot Sverige. Da hadde det jo vært høyst forståelig at våre utøvere ble utestengt. Andre har jo vært på den helt andre siden her, og sagt at de ikke ser på øvelser hvor russere får være med.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: ons jun 29, 2022 5:02 pm Hvis man skal snakke om B-turneringer i GS-sammenheng, ikke glem 2017 US Open og 2018 Australian Open. Tror hverken Nadal eller Federer møtte en eneste topp 25-spiller, unntatt Cilic i AO-finalen. Kan umulig se for meg at det blir like ille i årets Wimbledon.

Dog er det ganske forferdelig dobbeltmoral i idrettsverdenen når det kommer til boikotter; kan ikke huske at noen amerikanske spillere har blitt utestengt som følge av Irak-krigen for eks. Eller boikotten av Moska-OL i 1980, for så at NATO invaderer samme land 21 år senere.
Er tross alt litt forskjell på å invadere to juntastater som undertrykker befolkningen og å invadere noen for drive på med rein imperialisme. Ellers ønsker jeg, som nevnt før, ingen boikott av enkeltmennesker. De det går utover her er først og fremst individer som ikke får holde på med det de gjør.

For øvrig husker jeg godt de to turneringene du nevner, og ja, verken Nadal eller Federer hadde tøffeste vei til de titlene der. Likevel må det vel påpekes at det ikke var noen "B-felt" fra begynnelsen av, slik en må kunne hevde at det er i årets Wimbledon.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Blir helserbisk mellom Djokovic og Kecmanovic i neste runde. Kan sistnevnte utfordre Djokovic? Det spørs vel, men samtidig er Kecmanovic en litt tricky spiller å møte. Slår svært få feil.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

sexxes skrev: ons jun 29, 2022 4:41 pm
Jeg syns ikke det er innafor å holde russere ansvarlig for hva deres politikere gjør, og idrettsutøvere som ikke får noen form for støtte fra russiske myndigheter skal selvsagt få drive med idrett. Det er en ekstrem handling fra Wimbledon som heldigvis hører til sjeldenheter i idrettsverden.
Fortsatt din subjektive mening, og er jo andre idretter som har utestengt russerne. La oss si at Norge hatt gått til krig mot Sverige. Da hadde det jo vært høyst forståelig at våre utøvere ble utestengt. Andre har jo vært på den helt andre siden her, og sagt at de ikke ser på øvelser hvor russere får være med.
[/quote]

Når jeg starter setningen med at jeg synes noe så er det et signal om at det er min mening - og alle meninger er subjektive, hadde det vært objektivt så hadde det vært fakta. Jeg syns det hadde vært jævlig om Braut Haaland ikke hadde fått spilt fotball i premier league for at han tilfeldigvis er norsk om våre politikere gjorde noe jævlig. Selvsagt skulle ikke landslaget få delta, men enkeltindivider bør ikke straffes bare for deres statsborgerskap.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

GoingKronos skrev: ons jun 29, 2022 5:08 pm
sexxes skrev: ons jun 29, 2022 4:41 pm
Jeg syns ikke det er innafor å holde russere ansvarlig for hva deres politikere gjør, og idrettsutøvere som ikke får noen form for støtte fra russiske myndigheter skal selvsagt få drive med idrett. Det er en ekstrem handling fra Wimbledon som heldigvis hører til sjeldenheter i idrettsverden.
Fortsatt din subjektive mening, og er jo andre idretter som har utestengt russerne. La oss si at Norge hatt gått til krig mot Sverige. Da hadde det jo vært høyst forståelig at våre utøvere ble utestengt. Andre har jo vært på den helt andre siden her, og sagt at de ikke ser på øvelser hvor russere får være med.
Når jeg starter setningen med at jeg synes noe så er det et signal om at det er min mening - og alle meninger er subjektive, hadde det vært objektivt så hadde det vært fakta. Jeg syns det hadde vært jævlig om Braut Haaland ikke hadde fått spilt fotball i premier league for at han tilfeldigvis er norsk om våre politikere gjorde noe jævlig. Selvsagt skulle ikke landslaget få delta, men enkeltindivider bør ikke straffes bare for deres statsborgerskap.
[/quote]
Da kan vi være enige om at vi er uenige her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: ons jun 29, 2022 5:29 pm Herregud hvor nydelig Raducanu er! Men har hun fått til noe særlig etter US Open i fjor?
Svaret er nei.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: ons jun 29, 2022 5:24 pm
Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 5:06 pm
LittleSteven skrev: ons jun 29, 2022 5:02 pm Hvis man skal snakke om B-turneringer i GS-sammenheng, ikke glem 2017 US Open og 2018 Australian Open. Tror hverken Nadal eller Federer møtte en eneste topp 25-spiller, unntatt Cilic i AO-finalen. Kan umulig se for meg at det blir like ille i årets Wimbledon.

Dog er det ganske forferdelig dobbeltmoral i idrettsverdenen når det kommer til boikotter; kan ikke huske at noen amerikanske spillere har blitt utestengt som følge av Irak-krigen for eks. Eller boikotten av Moska-OL i 1980, for så at NATO invaderer samme land 21 år senere.
Er tross alt litt forskjell på å invadere to juntastater som undertrykker befolkningen og å invadere noen for drive på med rein imperialisme. Ellers ønsker jeg, som nevnt før, ingen boikott av enkeltmennesker. De det går utover her er først og fremst individer som ikke får holde på med det de gjør.

For øvrig husker jeg godt de to turneringene du nevner, og ja, verken Nadal eller Federer hadde tøffeste vei til de titlene der. Likevel må det vel påpekes at det ikke var noen "B-felt" fra begynnelsen av, slik en må kunne hevde at det er i årets Wimbledon.
Sovjet invaderte Afghanistan i 1979, og Moska-OL ble boikottet av "alle" året etter. Men NATO invaderte jo samme land 21 år senere. Irak og Ukraina er jo selvsagt en dårlig sammenlikning nettopp av den grunnen du nevner, men forløpet, begrunnelsen, og ettervirkningene er selvsagt en skamplett i amerikansk historie. (Så nettopp filmen The Mauritanian, så sikkert litt farget av den for tiden, hehe).

I 2017 US Open trakk både Djokovic, Murray, og Wawrinka seg før turneringen, så det stemmer vel ikke helt. I 2018 AO er jeg enig i poenget ditt.
Ja, men jeg vil ikke si at noen av disse hadde vært klare favoritter uansett. Både Djokovic og Murray var jo helt ute av det hele den sesongen der i det store og det hele. Det var Fedal-show hele veien.

Ellers er det vel ingen tvil om at USA har sine svin på skogen, men stor forskjell på det og det Russland har gjort nå. Dessuten var jo verden delt på en annen måte under DKK, så da ble det jo gjerne slik at man fulgte enten USA eller Sovjet av frykt for konsekvensene. Sovjet og de andre "østblokklandene" deltok jo ikke i Los Angeles i 1984 heller, for å følge opp det resonnementet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Norrie i deep shit mot Jaume Munar. Men spanjolen har det med å choke når han er i posisjon, så vi får se.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Raducanu ute. Ikke veldig overraskende. Da slipper en kanskje mer mas om henne på ei stund.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»