Skytingen på London Pub

Svar
Ka9nen

Re: Skytingen på London Pub

Legg inn av Ka9nen »

ehall skrev: fre jul 01, 2022 9:17 pm
Dett er også veldig interessant. Hva er motivet til MSM å unngå å si at terrorister roper Allahu Akbar? For det skjer ofte.
Vel, 3 grunner tror jeg. Enten har man kjøpt venstre-narrativet om at det å dra fram noe som kan sette islam i et negativt søkelys = hat mot alle muslimer.

Eller så klarer de rett og slett ikke å vite hva man skal gjøre med noe som både er en ideologi (en dårlig en) og en religion (kan være bra, men som regel dårlig). Ærlig talt vet jeg nesten ikke hva svaret er selv.

Eller så tørr man rett og slett ikke, fordi konsekvensen kan være at man får stempel som rasist.

startelver

Legg inn av startelver »

I Norge blir det nok psykiatrisk dom, med mulighet for å løslates hvis psykologen mener han kan gå ut i samfunnet igjen, mens i andre land hadde det blitt livstidsdom.

Veldig greit å bo i Norge.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

startelver skrev: fre jul 01, 2022 9:37 pm I Norge blir det nok psykiatrisk dom, med mulighet for å løslates hvis psykologen mener han kan gå ut i samfunnet igjen, mens i andre land hadde det blitt livstidsdom.

Veldig greit å bo i Norge.
Norge er veldig greit frem til man eventuelt blir utsatt for noe kriminelt. Da er det gjerningsmannen som tjener mest på hvilket land vi er i.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Ka9nen skrev: fre jul 01, 2022 9:42 pm
startelver skrev: fre jul 01, 2022 9:37 pm I Norge blir det nok psykiatrisk dom, med mulighet for å løslates hvis psykologen mener han kan gå ut i samfunnet igjen, mens i andre land hadde det blitt livstidsdom.

Veldig greit å bo i Norge.
Norge er veldig greit frem til man eventuelt blir utsatt for noe kriminelt. Da er det gjerningsmannen som tjener mest på hvilket land vi er i.
Nå skjønner jeg plutselig hvorfor noen gnåler om at Norge er verdens beste land. Det er vedens beste land for kriminelle!

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Når man hører om disse sivilistene som stoppet terroristen er det egentlig to tanker jeg gjør om hvordan jeg selv ville reagert i en lignende situasjon.

1. Ville jeg vært en av de som løp mot en væpnet terrorist for å stoppe ham, eller ville jeg vært en av dem som løp vekk eller gjemte meg?
2. Hvis jeg hadde vært med på å stoppet terroristen: Hvordan hadde jeg håndtert en situasjon der jeg hadde kontroll på en som nettopp hadde forsøkt å drepe meg, med våpenet hans liggende rett ved? Hadde jeg blitt fristet til å påføre ham ytterligere skade? Hadde jeg motstått fristelsen?

Så vidt jeg har fått med meg, så ble ikke terroristen banket opp. Han ble uskadeliggjort og holdt nede, men ingen sparket ham i hodet mens han lå nede, ingen bruddskader, ingen skjøt ham. Jeg syns det også er imponerende. At man klarte å holde hodet kaldt også etter at han var uskadeliggjort, men det var vel påvirket av at politiet kom til ganske raskt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

startelver skrev: fre jul 01, 2022 9:37 pm I Norge blir det nok psykiatrisk dom, med mulighet for å løslates hvis psykologen mener han kan gå ut i samfunnet igjen, mens i andre land hadde det blitt livstidsdom.

Veldig greit å bo i Norge.
BS.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 2:58 pm
startelver skrev: fre jul 01, 2022 9:37 pm I Norge blir det nok psykiatrisk dom, med mulighet for å løslates hvis psykologen mener han kan gå ut i samfunnet igjen, mens i andre land hadde det blitt livstidsdom.

Veldig greit å bo i Norge.
BS.
Hva er det som er bs?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Texas_John skrev: lør jul 02, 2022 3:11 pm
greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 2:58 pm
startelver skrev: fre jul 01, 2022 9:37 pm I Norge blir det nok psykiatrisk dom, med mulighet for å løslates hvis psykologen mener han kan gå ut i samfunnet igjen, mens i andre land hadde det blitt livstidsdom.

Veldig greit å bo i Norge.
BS.
Hva er det som er bs?
At det i andre land ville blitt livstidsdom for psykisk syke mennesker. Oppegående, utviklede land holder ikke på som om vi fortsatt lever i middelalderen. Som idiotene på andre siden av Atlanterhavet f.eks.

startelver

Legg inn av startelver »

greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 3:34 pm
Texas_John skrev: lør jul 02, 2022 3:11 pm
greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 2:58 pm

BS.
Hva er det som er bs?
At det i andre land ville blitt livstidsdom for psykisk syke mennesker. Oppegående, utviklede land holder ikke på som om vi fortsatt lever i middelalderen. Som idiotene på andre siden av Atlanterhavet f.eks.
Men så er det forskjell på de psykiatrisk fagansvarlige, hvor går grensen for en bevisst handling og psykiatri? Hadde jeg drept noen hadde jeg gjort alt for å virke i mental ubalanse for å få en redusert straff.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

startelver skrev: lør jul 02, 2022 4:47 pm
greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 3:34 pm
Texas_John skrev: lør jul 02, 2022 3:11 pm
Hva er det som er bs?
At det i andre land ville blitt livstidsdom for psykisk syke mennesker. Oppegående, utviklede land holder ikke på som om vi fortsatt lever i middelalderen. Som idiotene på andre siden av Atlanterhavet f.eks.
Men så er det forskjell på de psykiatrisk fagansvarlige, hvor går grensen for en bevisst handling og psykiatri? Hadde jeg drept noen hadde jeg gjort alt for å virke i mental ubalanse for å få en redusert straff.
Psykologer/psykiatere gjennomskuer slikt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 4:50 pm Psykologer/psykiatere gjennomskuer slikt.
Tsjetsjeneren som gikk amok med kniv på Bislett dagen etter at han ble erklært frisk nok til å slippes ut er et av mange eksmepler på at nei, det gjør de ikke.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Texas_John skrev: lør jul 02, 2022 4:57 pm
greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 4:50 pm Psykologer/psykiatere gjennomskuer slikt.
Tsjetsjeneren som gikk amok med kniv på Bislett dagen etter at han ble erklært frisk nok til å slippes ut er et av mange eksmepler på at nei, det gjør de ikke.
Permisjon.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 3:34 pm At det i andre land ville blitt livstidsdom for psykisk syke mennesker. Oppegående, utviklede land holder ikke på som om vi fortsatt lever i middelalderen. Som idiotene på andre siden av Atlanterhavet f.eks.
Norge er det eneste landet i verden som utelukkende opererer med det medisinske prinsipp. Allerede der har man en stor fordel.

Ellers er det bare å begynne og lese seg opp, Norge er et paradis for de som begår kriminalitet:

Danske fagfolk er sjokkert over at utilregnelige draps- og voldsmenn i Norge kan slippe dom til tvungent psykisk helsevern. https://www.nrk.no/norge/ulik-praksis-i ... 1.10883274

Utilregnelig i Norge – tilregnelig i Sverige https://www.tv2.no/a/13231406/

Så kunne jeg gått inn på USA, landet som ligger et hode foran Norge på alle tenkelige områder. Der slipper man ikke ut livsfarlige personer 1-2 år etter at de har drept en hel haug med folk. Norge er rett og slett et perverst land å være offer for kriminalitet i. At det knapt er lov til å forsvare seg (nødverge) uten selv å bli dømt hjelper heller ikke på i positiv retning.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 4:59 pm
Texas_John skrev: lør jul 02, 2022 4:57 pm
greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 4:50 pm Psykologer/psykiatere gjennomskuer slikt.
Tsjetsjeneren som gikk amok med kniv på Bislett dagen etter at han ble erklært frisk nok til å slippes ut er et av mange eksmepler på at nei, det gjør de ikke.
Permisjon.
Han slapp ut på permisjon ja? Da er man frisk nok til å slippes ut, på permisjon. I dette tilfellet er det bare ren flaks som gjorde at ikke nye tilfeldige personer ble knivdrept. For øvrig er det bare et mindretall av de som dømmes til tvungent psykisk helsevern som bor på institusjon og har låst dør. De fleste i Oslo bor enten hjemme eller på åpen institusjon hvor de kommer og går som de vil.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Texas_John skrev: lør jul 02, 2022 5:06 pm
greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 3:34 pm At det i andre land ville blitt livstidsdom for psykisk syke mennesker. Oppegående, utviklede land holder ikke på som om vi fortsatt lever i middelalderen. Som idiotene på andre siden av Atlanterhavet f.eks.
Norge er det eneste landet i verden som utelukkende opererer med det medisinske prinsipp. Allerede der har man en stor fordel.

Ellers er det bare å begynne og lese seg opp, Norge er et paradis for de som begår kriminalitet:

Danske fagfolk er sjokkert over at utilregnelige draps- og voldsmenn i Norge kan slippe dom til tvungent psykisk helsevern. https://www.nrk.no/norge/ulik-praksis-i ... 1.10883274

Utilregnelig i Norge – tilregnelig i Sverige https://www.tv2.no/a/13231406/

Så kunne jeg gått inn på USA, landet som ligger et hode foran Norge på alle tenkelige områder.
Ja, de ligger definitivt foran i alle statistikker på antall drepte, antall voldsoffer, andel av befolkningen i fengsel, antall henrettede, antall fattige, antall våpengale skrullinger, antall mentalt forstyrrede, antall konspirasjonsteoretikere, antall såpe-predikanter og antall religiøse fanatikere.
Sist redigert av Folk_flesk den lør jul 02, 2022 5:21 pm, redigert 5 ganger totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Texas_John skrev: lør jul 02, 2022 5:06 pm
greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 3:34 pm At det i andre land ville blitt livstidsdom for psykisk syke mennesker. Oppegående, utviklede land holder ikke på som om vi fortsatt lever i middelalderen. Som idiotene på andre siden av Atlanterhavet f.eks.
Norge er det eneste landet i verden som utelukkende opererer med det medisinske prinsipp. Allerede der har man en stor fordel.

Ellers er det bare å begynne og lese seg opp, Norge er et paradis for de som begår kriminalitet:

Danske fagfolk er sjokkert over at utilregnelige draps- og voldsmenn i Norge kan slippe dom til tvungent psykisk helsevern. https://www.nrk.no/norge/ulik-praksis-i ... 1.10883274

Utilregnelig i Norge – tilregnelig i Sverige https://www.tv2.no/a/13231406/

Så kunne jeg gått inn på USA, landet som ligger et hode foran Norge på alle tenkelige områder. Der slipper man ikke ut livsfarlige personer 1-2 år etter at de har drept en hel haug med folk. Norge er rett og slett et perverst land å være offer for kriminalitet i. At det knapt er lov til å forsvare seg (nødverge) uten selv å bli dømt hjelper heller ikke på i positiv retning.
Når slapp man ut livsfarlige folk som har drept en hel haug her i Norge?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Folk_flesk skrev: lør jul 02, 2022 5:18 pm Ja, de ligger definitivt foran i alle statistikker på antall drepte, antall voldsoffer, andel av befolkningen i fengsel, antall henrettede, antall fattige, antall våpengale skrullinger, antall mentalt forstyrrede, antall konspirasjonsteoretikere, antall såpe-predikanter og antall religiøse fanatikere.
Stemmer det, prisen å betale for flerkultur er høy kriminalitet. Det har du vel nettopp fått erfare selv?

Når det gjelder antall henrettede leder ikke USA, der er dine muslimske venner soleklart på topp. Egypt henretter 30 ganger flere enn USA hvert år, Pakistan ca. 15 ganger flere. Jeg kan godt fortsette men du skjønner sikkert tegninga. Og dette er vel stort sett folk som enten er homser, har utøvd blasfemi, eller de som har konvertert fra islam.
Sist redigert av Texas_John den lør jul 02, 2022 5:31 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Texas_John skrev: lør jul 02, 2022 5:28 pm
Folk_flesk skrev: lør jul 02, 2022 5:18 pm Ja, de ligger definitivt foran i alle statistikker på antall drepte, antall voldsoffer, andel av befolkningen i fengsel, antall henrettede, antall fattige, antall våpengale skrullinger, antall mentalt forstyrrede, antall konspirasjonsteoretikere, antall såpe-predikanter og antall religiøse fanatikere.
Stemmer det, prisen å betale for flerkultur er høy kriminalitet. Det har du vel nettopp fått erfare selv?

Når det gjelder antall henrettede leder ikke USA, der er dine muslimske venner soleklart på topp. Egypt henretter 30 ganger flere enn USA hvert år, Pakistan ca. 15 ganger flere. Jeg kan godt fortsette men du skjønner sikkert tegninga.
Av vestlige, moderne land... hvilket land henretter flest?
Er det noen andre vestlige land som henretter noen overhode lenger? Jeg tror dette er forbeholdt shit hole countries.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 5:30 pm Av vestlige, moderne land... hvilket land henretter flest?
Er det noen andre vestlige land som henretter noen overhode lenger? Jeg tror dette er forbeholdt shit hole countries.
Nå skal vi ikke lenger tilbake enn til 1977 da Frankrike brukte giljotin. Ellers ser jeg ikke det helt store problemet med å henrette de verste kriminelle. Hva er problemet med å henrette feks terrorister, tenker du?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Texas_John skrev: lør jul 02, 2022 5:36 pm
greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 5:30 pm Av vestlige, moderne land... hvilket land henretter flest?
Er det noen andre vestlige land som henretter noen overhode lenger? Jeg tror dette er forbeholdt shit hole countries.
Nå skal vi ikke lenger tilbake enn til 1977 da Frankrike brukte giljotin. Ellers ser jeg ikke det helt store problemet med å henrette de verste kriminelle. Hva er problemet med å henrette feks terrorister, tenker du?
Ikke lenger tilbake enn... :lol:

Og den forventede whataboutismen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Texas_John skrev: lør jul 02, 2022 5:28 pm
Folk_flesk skrev: lør jul 02, 2022 5:18 pm Ja, de ligger definitivt foran i alle statistikker på antall drepte, antall voldsoffer, andel av befolkningen i fengsel, antall henrettede, antall fattige, antall våpengale skrullinger, antall mentalt forstyrrede, antall konspirasjonsteoretikere, antall såpe-predikanter og antall religiøse fanatikere.
Stemmer det, prisen å betale for flerkultur er høy kriminalitet. Det har du vel nettopp fått erfare selv?

Når det gjelder antall henrettede leder ikke USA, der er dine muslimske venner soleklart på topp. Egypt henretter 30 ganger flere enn USA hvert år, Pakistan ca. 15 ganger flere. Jeg kan godt fortsette men du skjønner sikkert tegninga. Og dette er vel stort sett folk som enten er homser, har utøvd blasfemi, eller de som har konvertert fra islam.
Du sa at USA lå foran Norge på alle områder, og så ga jeg eksempler på områder de "ligger foran". Dermed var det naturlig for deg å trekke inn Egypt og Pakistan. Er dette whataboutism på et høyere plan?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 5:38 pm
Texas_John skrev: lør jul 02, 2022 5:36 pm
greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 5:30 pm Av vestlige, moderne land... hvilket land henretter flest?
Er det noen andre vestlige land som henretter noen overhode lenger? Jeg tror dette er forbeholdt shit hole countries.
Nå skal vi ikke lenger tilbake enn til 1977 da Frankrike brukte giljotin. Ellers ser jeg ikke det helt store problemet med å henrette de verste kriminelle. Hva er problemet med å henrette feks terrorister, tenker du?
Ikke lenger tilbake enn... :lol:

Og den forventede whataboutismen.
Whataboutism 2.0

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

En shariadomstol i Nord-Nigeria har dømt tre menn til døden ved steining for homofili.

De tre mennene, en av dem 70 år, ble arrestert av moralpolitiet og har tilstått sine forbrytelser.

Hva er det som får land til å ha slike dommer?

Nå vet jeg at homofili har vært forbudt også her i landet, men på grunn av anklagelser om whataboutisme så lar jeg det ligge:

Hva fa.... er det som feiler disse folkene?

https://www.document.no/2022/07/02/nige ... -steining/

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7848

Legg inn av Big George »

Var visst en familiefar som ble drept på Per på hjørnet.
Det er åpenbart livsfarlig for en heterofil mann å ferdes på byen

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Big George skrev: lør jul 02, 2022 10:25 pm Var visst en familiefar som ble drept på Per på hjørnet.
Det er åpenbart livsfarlig for en heterofil mann å ferdes på byen
Ikke alltid like lett å se forskjell på disse vet du.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Visse miljøer/kulturer gidder visst ikke engang å skjule sin forakt for pride/homofile lengre, selv etter terroren.

https://www.nrk.no/osloogviken/hevder-d ... 1.16022544

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Ljot skrev: tor jun 30, 2022 11:28 pm
For det andre håper jeg at gud når h*n skapte Nina Karin Monsen ble så forskrekket av resultatet at h*n mista formen i bakken slik at den knuste.

For det tredje kan man si at det å bli posthumt karakterdrept av NIna Karin Monsen er en æresbevisning på høyde med en nekrolog fra Welhaven eller Nordahl Grieg. For hvis Nina Karin Monsen misliker deg så sterkt så må du ha gjort noe godt i den tiden du fikk på jorden.
Hun har mislikt meg så sterkt at hun har blokkert meg på SoMe.
Dét tar jeg som en kompliment! :D

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 3:34 pm
Texas_John skrev: lør jul 02, 2022 3:11 pm
greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 2:58 pm

BS.
Hva er det som er bs?
At det i andre land ville blitt livstidsdom for psykisk syke mennesker. Oppegående, utviklede land holder ikke på som om vi fortsatt lever i middelalderen. Som idiotene på andre siden av Atlanterhavet f.eks.
Det er også BS at en slik avgjørelse ville blitt tatt av en tilfeldig psykolog ("hvis psykologen mener...")
For det første ville nok psykiaterstanden gått fullstendig i spinn og ville absolutt hatt sitt å si der - da dette gjelder deres fag og ikke psykologene sitt, for ikke å snakke om rettsvesen og politimyndighet.
Absolutt BS.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7848

Legg inn av Big George »

Flere galninger på gang ?

Politiet ble kontaktet av urolige tipsere som hadde observert en mann med pil og bue ved en dagligvarebutikk i Vestby sentrum, sent tirsdag kveld.

Men ifølge politiet utgjorde mannen ingen trussel.

– Han hadde lagt igjen pilene utenfor butikken. Han er kjent for betjeningen der, småpratet med de og handlet som han pleier, forteller operasjonsleder Jon Erik Nygård.

Politiet søkte en stund etter mannen, men kom ikke i kontakt med han. Saken ble uansett avsluttet.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Guttorm123 skrev: lør jul 02, 2022 7:11 pm En shariadomstol i Nord-Nigeria har dømt tre menn til døden ved steining for homofili.

De tre mennene, en av dem 70 år, ble arrestert av moralpolitiet og har tilstått sine forbrytelser.

Hva er det som får land til å ha slike dommer?

Nå vet jeg at homofili har vært forbudt også her i landet, men på grunn av anklagelser om whataboutisme så lar jeg det ligge:

Hva fa.... er det som feiler disse folkene?

https://www.document.no/2022/07/02/nige ... -steining/
Du må vel omtrent tilbake til vikingtiden sist noen i Norge ble drept for dette.

På hele 1900 tallet var dette i all hovedsak en "sovende" paragraf, selv om den selvsagt var en skamplett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»