Generell diskusjon om corona

Låst
Hetfield

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Hetfield »

Champis skrev: ons jul 13, 2022 11:25 am Forskjellen på disse tallene er minimale. Selv om influensa hadde kostet 3000 liv i året, så hadde vi ikke tatt noe særlig mer hensyn til den enn vi gjør i dag. Det er snakk om så små tall at det ikke har store konsekvenser på smafunnsnivå, og det ville følgelig heller ikke ført til masse tiltak i befolkningen.
Dette. Hadde noen tatt til orde for tiltak mot en hard influensasesong for 4 år siden, ville de blitt nedsablet og latterliggjort på sosiale medier.

Akkurat som de oppegående og rasjonelle ble ved det minste tegn til kritikk, mot de overdrevne tiltakene som varte fra høsten 2020-vinteren 2022.

Og det tok 1 1/2 år før resten endelig våknet opp fra hysterikomaen og fulgte etter.

Ironisk..

basillen

Legg inn av basillen »

Er på Danskebåten nå, og det er interessant å observere at jeg ikke ser en eneste nordmann eller danske som går med munnbind. Tyskerne derimot...Her snakker vi om full N95-maske.

Enhanced

Legg inn av Enhanced »

William_S skrev: tir jul 12, 2022 6:17 pm Solbergs rigide grensekontroll mot Sverige er noe av det sykeste jeg har sett. Her stengte man jo veier fysisk med barrierer, ja så var det vel en skiløype i Ørje eller noe som kryssa grensa, men der hvor grensa gikk var det blokkert med en løypemaskin. Det var lenge viktig for Solberg og co å skryte over at man hadde det strengeste grenseregimet i Europa.
Dette fikk meg til å tenke på artikkelen om at den tidligere idrettshelten Lars Berger var blant de som stod på grensa og kontrollerte.

https://www.nrk.no/innlandet/hv-soldate ... 1.15485206

Som vi ser av artikkelen var det også nære på at det gikk veldig galt:
– Her om dagen stoppet vi en bil der det senere viste seg at de som satt inni hadde covid-19. Det ble en vekker, sier Lars Berger.
Men fortvil ikke, etter den tid beskyttet de seg bedre:
Etter det har både han og de andre som står i skogen ved Støa i Trysil på seg munnbind hele tiden når de står på vakt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

"Det ble en vekker..."

:lol:

Enhanced

Legg inn av Enhanced »

I følge en kjent person på Facebook ser det ikke lovende ut med tanke på det nyere forskning sier om covid-19 som virus og risiko for langtidsvirkninger med reinfeksjoner etc.

Bilde

Vi snakker rett og slett om samfunnet sin undergang.

basillen

Legg inn av basillen »

Enhanced skrev: ons jul 13, 2022 6:33 pm
William_S skrev: tir jul 12, 2022 6:17 pm Solbergs rigide grensekontroll mot Sverige er noe av det sykeste jeg har sett. Her stengte man jo veier fysisk med barrierer, ja så var det vel en skiløype i Ørje eller noe som kryssa grensa, men der hvor grensa gikk var det blokkert med en løypemaskin. Det var lenge viktig for Solberg og co å skryte over at man hadde det strengeste grenseregimet i Europa.
Dette fikk meg til å tenke på artikkelen om at den tidligere idrettshelten Lars Berger var blant de som stod på grensa og kontrollerte.

– Her om dagen stoppet vi en bil der det senere viste seg at de som satt inni hadde covid-19. Det ble en vekker, sier Lars Berger.
Etter det har både han og de andre som står i skogen ved Støa i Trysil på seg munnbind hele tiden når de står på vakt.
:lol: :lol: :lol:

basillen

Legg inn av basillen »

Enhanced skrev: ons jul 13, 2022 6:39 pm I følge en kjent person på Facebook ser det ikke lovende ut med tanke på det nyere forskning sier om covid-19 som virus og risiko for langtidsvirkninger med reinfeksjoner etc.

Bilde

Nyborg kan ikke være riktig vel bevart. Kanskje hun burde innse at det er en grunn til at hun blir "sensurert i eget fagtidsskrift"?

ehall

Legg inn av ehall »

Enhanced skrev: ons jul 13, 2022 6:33 pm Dette fikk meg til å tenke på artikkelen om at den tidligere idrettshelten Lars Berger var blant de som stod på grensa og kontrollerte.

Stakkars mann. Vi kan alle drite oss ut, men få får vite om det. Her har han blitt intervjuet i NRK og vil for alltid være i deres arkiver som en av de lydige disiplene til Solbergs diktatoriske styre. Og vi vil alltid ha et bilde av ham med munnbind. Dog er fortsatt mange idioter rundt omkring i verden, spørs om de noen sinne vil skjønne poenget.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ehall skrev: ons jul 13, 2022 9:05 pm Dog er fortsatt mange idioter rundt omkring i verden, spørs om de noen sinne vil skjønne poenget.
Tviler sterkt på det.

Morromann

Legg inn av Morromann »

Champis skrev: ons jul 13, 2022 11:31 am
fazz skrev: ons jul 13, 2022 10:58 am
LittleSteven skrev: ons jul 13, 2022 10:52 am

Jeg sa allerede høsten 2020 at om noen år så vil ingen bry seg dersom 5.000 nordmenn hvert år dør av corona. Ser ut som at den spådommen blir oppfylt allerede dette kalenderåret. Selvsagt er det ikke en mild influensa, men ironisk nok har vi brukt utallige måneder og milliarder på å prøve og redde folk vi nå lar dø uten å heve et øyenbryn, akkurat slik vi kritiserte Sverige for. Selv FHI sa her om dagen på Dagsrevyen at "det nå stort sett er 80- og 90-åringer som er svært syke som dør". Lenge leve hykleriet.
Saken er vel at i dag så tror vi at vi sitter på nok kunnskap til at vi har ett akseptabelt dødstall selv om "alle" blir smittet, på høsten 2020 så var det en helt annen situasjon. Den første versjonen av viruset som vi hadde i 2020 hadde en langt høyere dødsrate, og hadde vi hatt 2 millioner smittede av den som vi har hatt av Omikron varianten, samtidig som vi ikke hadde hatt vaksiner så hadde selvsagt tallene vært noe helt annet.

Men det var ikke akkurat sånn at man ikke visste noe om alvorlighetsgraden av viruset i to år. For vi holdt jo på med de samme tiltakene helt fram til i år. Så det argumentet holder ikke, utenom helt i starten. Dessuten hadde vi ikke akkurat trengt det tiltaksregimet vi kjørte da for å unngå 2 millioner smittede på kort tid. Se på Sverige - ja, de hadde flere døde - ja de hadde mer trøkk på sykehusene i noen perioder, men de har klart seg helt fint. Vi må ikke lage noe skremselsscenarioer om at "hvis vi ikke hadde stengt helt ned, så hadde det gått helt til hevlete" her i Norge.
Det var en fyr på et annet forum som i FULLT ALVOR skrev at "hadde vi ikke hatt tiltak hadde nok halve Norge strøket med". Halve Norge. Altså 2.5 millioner mennesker ville ha DØD i Norge av corona uten tiltak, gamle som unge LOL :lol: :lol: . Lurer på om vedkommende trollet eller om kunnskapsløsheten virkelig er så enorm. Da snakker vi....enorm. 2,5 millioner ja. Det var vel også på et tidspunkt da det var 5 millioner døde i verden; det vil altså si at 50% av de døde av corona i hele verden ville vært i Norge, et land med generelt bra folkehelse. Ikke en gang Gunhild Nyborg ville skrevet noe så ekstremt.
Med mindre det virkelig var trolling så viser jo dette hvor lett det er å få folk til å gå med på absurde og ekstreme tiltak hvis de virkelig TROR at 2,5 millioner mennesker ville død av corona i Norge uten tiltak; et dødstall tilsvarende svartedauen.

Morromann

Legg inn av Morromann »

basillen skrev: ons jul 13, 2022 1:47 pm
fazz skrev: ons jul 13, 2022 10:38 am Sånn for sammenligningens skyld, i perioden mars 2020 - januar 2022 så døde det 1500 personer i Norge av/med Corona, i løpet av årets første 6 måneder så har det dødd 2000 til av/med Corona. For de som fortsatt går rundt og tror at det er en mild influensa så er vel "årsrekorden" på influensa de siste 20 årene i Norge på ca 1700 ( gjennomsnittelig på ca. 900 i året).

Hvis vi i tillegg ser på ukestrenden i de store "seriøse" landene ( Tyskland, Italia, Spania, Frankrike,) så ser vi at alle har relativt krafig økning i antall døde den siste uka med 25-90% økning.
Det er en viktig faktor du overser her, nemlig at Norge faktisk hadde underdødelighet så og si helt frem til "frislippet" i februar 2022. Dette forteller oss at mange gamle og syke mennesker som mest sannsynlig ville dødd i et normalår ikke gjorde det grunnet tiltakene som ble implementert. Av den grunn hadde Norge dermed opparbeidet seg en slags "dødsgjeld" som ble betalt da vi lempet på alle tiltakene.

Poenget er derfor at vi i stor grad snakker om mennesker som sannsynligvis ville dødd av andre virus (influensa, forkjølelser, etc.) hadde det ikke vært for at Covid-19 ankom. Men på grunn av at disse menneskene i veldig stor grad ble skjermet mot alle slags virus, så fikk mange av disse forlenget livene sine noe lenger enn forventet.

Saken er derfor at mange av de 2000 som har dødd av/med Corona i løpet av årets første 6 måneder mest sannsynlig ville dødd uansett. For dersom man ser på netto dødelighet fra mars 2020 og frem til i dag, så har vi faktisk ikke hatt noen overdødelighet samlet sett. Selv om man tar med de 2000 som døde av/med Corona etter frislippet.
Ja, det er riktig. Og da løser man ikke slikt med enda flere tiltak for å avlaste helsevesenet, da man bare fortsetter å bygge seg opp immunitetsgjelde og dødsgjeld - altså pisse i buksa for å holde varmen. Alle som vet hvordan et kredittkort fungerer burde skjønne hvilken absurd langvarig sosial avstand og lockdown er og at det blir som lån for å betjene lån - en evig vond sirkel. Så her får det bare gå sin gang og vi får ri stormen av dette - dødskurvene VIL jevne seg ut til slutt om vi ikke tyr til flere "enkle løsninger" nå.

Morromann

Legg inn av Morromann »

LittleSteven skrev: ons jul 13, 2022 2:33 pm
basillen skrev: ons jul 13, 2022 1:47 pm
fazz skrev: ons jul 13, 2022 10:38 am Sånn for sammenligningens skyld, i perioden mars 2020 - januar 2022 så døde det 1500 personer i Norge av/med Corona, i løpet av årets første 6 måneder så har det dødd 2000 til av/med Corona. For de som fortsatt går rundt og tror at det er en mild influensa så er vel "årsrekorden" på influensa de siste 20 årene i Norge på ca 1700 ( gjennomsnittelig på ca. 900 i året).

Hvis vi i tillegg ser på ukestrenden i de store "seriøse" landene ( Tyskland, Italia, Spania, Frankrike,) så ser vi at alle har relativt krafig økning i antall døde den siste uka med 25-90% økning.
Det er en viktig faktor du overser her, nemlig at Norge faktisk hadde underdødelighet så og si helt frem til "frislippet" i februar 2022. Dette forteller oss at mange gamle og syke mennesker som mest sannsynlig ville dødd i et normalår ikke gjorde det grunnet tiltakene som ble implementert. Av den grunn hadde Norge dermed opparbeidet seg en slags "dødsgjeld" som ble betalt da vi lempet på alle tiltakene.

Poenget er derfor at vi i stor grad snakker om mennesker som sannsynligvis ville dødd av andre virus (influensa, forkjølelser, etc.) hadde det ikke vært for at Covid-19 ankom. Men på grunn av at disse menneskene i veldig stor grad ble skjermet mot alle slags virus, så fikk mange av disse forlenget livene sine noe lenger enn forventet.

Saken er derfor at mange av de 2000 som har dødd av/med Corona i løpet av årets første 6 måneder mest sannsynlig ville dødd uansett. For dersom man ser på netto dødelighet fra mars 2020 og frem til i dag, så har vi faktisk ikke hatt noen overdødelighet samlet sett. Selv om man tar med de 2000 som døde av/med Corona etter frislippet.
Er spent på snittet på dødsrater i perioden 2020-2024. I løpet av 5 år tror jeg ikke det blir så annerledes i Norge og Sverige. Men det får tiden vise.
Når historien om dette skal skrives vil Sveige komme bedre ut tror jeg.

Morromann

Legg inn av Morromann »

basillen skrev: ons jul 13, 2022 2:59 pm Er på Danskebåten nå, og det er interessant å observere at jeg ikke ser en eneste nordmann eller danske som går med munnbind. Tyskerne derimot...Her snakker vi om full N95-maske.
Hmmmm....Tyskland vil jo bli den store prøvekluten når Europa for alvor vil gå inn i sin største krise siden andre verdenskrig til høsten. Vil Tyskland godta nok en runde med tvangstiltak mot corona oppå en energi- og forsyningskrise? Det at Tyskland lenge har gnukket på munnbindet mer enn andre europeiske land har nok med den tyske lydoighetskulturen å gjøre. Jeg mener; tyskerne tviholdt på sin lojalitet til Hitler i 1944-1945 helt til Berlin og resten av landet lå i ruiner; i andre regimer hadde folk gjerne reist seg mot regimet. Så jeg er ikke blind for at tyskerne vil ydmykt godta nok en runde mens de fryser og sulter. Eller kanskje ikke? Det er jo demokrati nå....eller er det?

Morromann

Legg inn av Morromann »

Enhanced skrev: ons jul 13, 2022 6:33 pm

Blir nesten flaut og "cringe" å se tilbake til våren 2020 nå. Blir litt som å ta en liten titt inn i en annen tidsalder. Det virker veldig fjernt nå akkurat de månedene; jeg mener tiden mellom 12.mars og 5.juni; demonstrasjonen mot noen greier i USA foran Stortinget blåste på en måte mentalt bort denne "kommer du en millimeter for nært meg er jeg død"-psykosen som var virkelig oppe i hodene til folk. Jeg synes faktisk sommeren 2019 virker mye nærmere i tid nå enn de absurde to månedene hvor vi knapt skulle se eller være nær noen. "The world together at home" - verdensstjerner hadde en slags "Live Aid" overført fra hjemme i villaene sine direkteoverført. Noen som husker det?

Morromann

Legg inn av Morromann »

Enhanced skrev: ons jul 13, 2022 6:39 pm I følge en kjent person på Facebook ser det ikke lovende ut med tanke på det nyere forskning sier om covid-19 som virus og risiko for langtidsvirkninger med reinfeksjoner etc.

Bilde

...."vårt samfunns undergang"......

......

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal si jeg. Det er - ekstremt. Og viser en helt ekstrem besettelse av dette. Jeg tror det er for personlig for henne. Zero-covid-miljøet er ikke et vitenskapsmiljø, det er en fanatisk dødskult dedikert til bekjempelse av noe som ikke kan utryddes; så det er en kult. De vet nok selv inne at covid ikke kan utryddes, akkurat som mygg; så jeg tror ikke slike kulter dedikerer seg til utryddelse av noe som kan bli borte - som enkelte sjeldne ugresstyper eller hjernespisende amøber - om man gjorde et forsøk på å utrydde sistnevnte ville ikke det vært en dum ide og det er god mulig man kunne gjort det med små grep som å stenge av enkelte innsjøer over en tidsperiode og renset disse i risikoområder; det er nok bare 2-3 mennesker i hele verden som er så uheldige å få denne infeksjonen årlig men den er 100% dødelig. Men det blir for sært og vil ikke vekke oppmerksomhet om de dedikerer seg til slikt. Nei, det er ikke et vitenskapsmiljø, det er en kult, fordi mange av medlemmene er ikke en gang medisinere, men journalister og IT-folk som Dag Svanæs(som kanskje er transhumanist, det ville isåfall forklart en del).

Hadde de brydd seg om virkelige trusler mot våre samfunn, vår helse og vår livskvalitet hadde de engasjert seg i hvordan folket frarøves sine egne energiressurser og hvordan regjeringer erklærer krig mot landbruket, noe som rett og slett truer vår tilgang til mat fremfor denne Don Quixote-krigen som et virus som nesten ingen dør av og ihvertfall ingen som har livet og fremtiden foran seg.
Sist redigert av Morromann den tor jul 14, 2022 7:14 am, redigert 1 gang totalt.

Morromann

Legg inn av Morromann »

basillen skrev: ons jul 13, 2022 7:00 pm

Bilde

Nyborg kan ikke være riktig vel bevart. Kanskje hun burde innse at det er en grunn til at hun blir "sensurert i eget fagtidsskrift"?
Hun mener vel at de "forfølger" henne. Det finnes navn for slikt. Hun har åpenbart et problem hun trenger å jobbe med og det er ikke covid.

Morromann

Legg inn av Morromann »

ehall skrev: ons jul 13, 2022 9:05 pm
Enhanced skrev: ons jul 13, 2022 6:33 pm Dette fikk meg til å tenke på artikkelen om at den tidligere idrettshelten Lars Berger var blant de som stod på grensa og kontrollerte.

Stakkars mann. Vi kan alle drite oss ut, men få får vite om det. Her har han blitt intervjuet i NRK og vil for alltid være i deres arkiver som en av de lydige disiplene til Solbergs diktatoriske styre. Og vi vil alltid ha et bilde av ham med munnbind. Dog er fortsatt mange idioter rundt omkring i verden, spørs om de noen sinne vil skjønne poenget.
Synes man skal la være å latterliggjøre noen for hvordan vi opptrådte våren 2020. Som sagt; så befant størsteparten av samfunnet vårt seg i en kollektiv massepsykose; vi var redde og vi hadde grunn til å være redde for vi visste ikke hva dette egentlig var. Jeg var en del av hylekoret den gangen jeg også så jeg skal ikke være ovenpå ovenfor Lars Berger. Jeg husker ikke alt fra den tiden og om jeg hørte om dette; kanskje jeg heiet på det også. Men la meg minne på et jeg var en fanatisk tiltakstilhenger våren 2020 jeg også og mente også at vi måtte gå enda lenger i Norge. Jeg var også tidlig ute med å være for munnbind. Jeg vet ikke hvor Lars Berger står i dag og man skal la tvil komme folk til gode.

Gunhild Nyborg og den gjengen der derimot....nei, de ber om å bli møtt med hån. Samt en stor del av journaliststanden vår som har sagt fra seg alt som er av integritet og selvrespekt.

Morromann

Legg inn av Morromann »

Spot on fra Grødeland igjen, mer verdt å lese enn dommedagsraljeringene til Gunhild Nyborg:

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verde ... elt-borte/

Dog har Dagsavisen laget en sensasjonalistisk overskrift selvfølgelig, som sikkert kan trigge de idiotene som kun leser overskrifter; men igjen, slike idioter leser stort sett bare VG og Dommedagsbladet uansett.

Søppelmediet ABC Nyheter derimot prøver å lure godtroende lesere til at det er oppdaget en helt ny MUTANT, no less, olg med et "skremmende" illustrasjonsbilde av en stor rød organisk guffe, selv om det er en undervariant av omicron og akkurat som omicron er noe folk som ikke fra før av ligger på dødsleiet takler bra; men hey; hva som helst for å skremme livskiten ut av enkle sjeler:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... ull-maskin

Morromann

Legg inn av Morromann »

Det er noe med dette zero-covid-miljøet og fanatismen deres som gir assosiasjoner til både Charles Manson og Jim Jones. Det virker ikke helt stabilt for å si det sånn. Kanskje PST burde holde dette miljøet litt med oppsikt også og ikke bare folk som er sure på strømprisen?

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Morromann skrev: tor jul 14, 2022 7:11 am Hun mener vel at de "forfølger" henne. Det finnes navn for slikt. Hun har åpenbart et problem hun trenger å jobbe med og det er ikke covid.
Hun virker på meg å være støpt over samme lest som konsirasjonsteoretikerne som mener at WHO er i lomma på kineserne/farmasiindustrien/Bill Gates og/eller pusher malariamedisin/skabbmedisin/vitaminer som kur mot covid og/eller mener at samfunnet snart bryter sammen og at vi må være forberedt og/eller mener at munnbind/restriksjoner/påbud kun dreier seg om myndighetens maktmisbruk/kontrollbehov/uvitenhet/hemmeligholdelse og/eller at verden kontrolleres av bilderbergerne/trilateralen/illuminati.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Og forresten; i hele vinter brukte jeg munnbind på jobb og ble ikke smittet, så det beviser at munnbind virker. Nå i ferien ble jeg uten munnbind smittet på butikken, for jeg var ikke i nærkontakt med noen andre den uken, så det beviser at munnbind virker og at butikker er et sted det spres smitte. Dette er selvfølgelig bare anekdotiske bevis som ikke beviser noen ting, jeg tenkte bare dere ville like å vite det. :) Jeg kommer som sagt tilbake senere med flere forskningsartikler.

Morromann

Legg inn av Morromann »

Hardy-guttene skrev: tor jul 14, 2022 8:03 am
Morromann skrev: tor jul 14, 2022 7:11 am Hun mener vel at de "forfølger" henne. Det finnes navn for slikt. Hun har åpenbart et problem hun trenger å jobbe med og det er ikke covid.
Hun virker på meg å være støpt over samme lest som konsirasjonsteoretikerne som mener at WHO er i lomma på kineserne/farmasiindustrien/Bill Gates og/eller pusher malariamedisin/skabbmedisin/vitaminer som kur mot covid og/eller mener at samfunnet snart bryter sammen og at vi må være forberedt og/eller mener at munnbind/restriksjoner/påbud kun dreier seg om myndighetens maktmisbruk/kontrollbehov/uvitenhet/hemmeligholdelse og/eller at verden kontrolleres av bilderbergerne/trilateralen/illuminati.
Jada, mye eller det meste av det er sprøyt, men at Tedros er en krigsforbryter med menneskerettighetsbrudd på samvittigheten og at seriøse advokater har kikket på det OG at det er Kina som har backet opp hans lederksap i WHO - er et faktum. Det finnes etiopiske opposisjonelle i Norge; kanskje du kan høre med dem hva slags person Tedros er - HINT: han er ingen helteskikkelse.Det at farmasøytselskaper driver lobbyvirksomhet ovenfor regjeringer og donerer penger til WHO primært av profittbehov. er hverken en konspirasjon eller en hemmelighet - det er faktum og er alt annet enn hemmeligholdt. Samfunnet bryter sammen? Ja; tja; den kommende hyperinflasjonen og strømrasjonering er ikke akkurat noen konspirasjonsteori; isåfall driver til og med NRK og sprer konspirasjonsteorier. Og det å legge alvorlige restriksjoner på matproduksjon ikke bare kan, men VIL føre til matmangel er enkel matematikk; det er vel ikke konspirasjonsteori å si at 1+1=2 heller, er det? Tror du de som stormet presidenpalasset på Sri Lanka var villedet av konspirasjonsteorier? Nope, de visste veldig godt hvor skoen trykket og hva de stod ovenfor. Man må gjerne håne bønder men de skjønner bedre enn noen andre hvor mat faktisk kommer fra. At korrupsjon eksisterer og er a fact of life ute i den virkelige verden utenfor den mer sosialdemokratiske norske virkeligheten er heller ikke en konspirasjonsteorie. Eller at korrupsjonen er helt ekstrem innenfor flertallet av FNs medlemsland og at flertallet av disse landene har tykke mapper hos Amnesty.

At restriksjoner veldig ofte handler om maktmisbruk er heller ikke konspirasjonsteorier, det er faktum. Bilderbergere og Illimunati var det du som brakte opp her; ingen andre i tråden har skrevet et ord om de. Hvem er Bildeberg og Illimunati forresten? Har ikke satt meg så mye inn det. Trilatar har jeg aldri hørt om så jeg skjønner at du vet mer om konspirasjonsteorier enn det jeg gjør. Siden du vet mye mer om disse enn de fleste andre her i tråden hadde det vært kjekt å få vite litt om hva du vet.

Du må gjerne starte din egen tråd om Illimunati og triade...hva var det du kalte dem(aldri hørt om),men jeg synes kanskje det blir litt for uinteressant og for mye OT. Hvis du først vil latterliggjøre folk her inne bør du kanskje fortelle oss hva du snakker om og kanskje komme med noen linker også.

Morromann

Legg inn av Morromann »

Hardy-guttene skrev: tor jul 14, 2022 8:11 am Og forresten; i hele vinter brukte jeg munnbind på jobb og ble ikke smittet, så det beviser at munnbind virker. Nå i ferien ble jeg uten munnbind smittet på butikken, for jeg var ikke i nærkontakt med noen andre den uken, så det beviser at munnbind virker og at butikker er et sted det spres smitte. Dette er selvfølgelig bare anekdotiske bevis som ikke beviser noen ting, jeg tenkte bare dere ville like å vite det. :) Jeg kommer som sagt tilbake senere med flere forskningsartikler.
Ja, det må du gjerne gjøre og en bonus for andre om de ikke blir smittet av deg om du er syk. Så lenge noe er frivillig er jeg ikke imot det. Jeg bryr meg ikke om jeg får covid; jeg har hatt det nylig og syntes ikke det var noe å innføre unntakstilstand i samfunnet for. Jeg har ikke tenkt å tilpasse livet mitt etter ikke å få covid. Og - jeg er IKKE blant de som har påstått at munnbind ikke virker; jeg brukte det veldig tidlige i pandemien, jeg var vel en av 5% eller noe som brukte det i april 2020. Nå bruker jeg det ikke fordi jeg kunne ikke brydd meg noe mindre om "smittefaren". Skal ha det på hvis jeg får sår hals og må i butikken, ikke ellers.

Morromann

Legg inn av Morromann »

Nå er virkelig Dommedagsbladet desperate:

https://www.dagbladet.no/nyheter/advare ... l/76653248

Nå skriver de ikke en gang noe nytt; de bare skriver litt om på ting de har skrevet tidligere i uka og rasker sammen litt hit og dit som en slags "kavalkade" og graver frem en eller annen alarmist som snakker om at han er "bekymret", så får vi høre f*kings Tedros, krigsforbryteren, som sier at "pandemien er aldri over noensinne" og så går de til Preben som svarer det samme som han sikkert svarte for to dager siden. Seriøst, nå burde FHI-folk egentlig slutte å svare "journalister" som nå oppfører seg som masete barn i 5-6-årsalderen som synes det er kjempegøy å irritere voksne med "mamma, hvorfor er det en bil der" og lignende som de spurte om dagen før og de får det samme svaret igjen. Egentlig burde de nå svare "journalistene" på en barnslig og nedlatende måte "det har du spurt om før lille venn, jeg svarer ikke på det igjen". De fortjener ikke bedre svar.
Og selvfølgelig kommer det helt nederst i artikkelen at de fleste er godt beskyttet, at smittetall ikke er så veldig relevant lenger og at det ikke er noen grunn til panikk. Men de fleste idiotene som leser Dommedagsbladet leser vel aldri så langt og jeg tror jeg kan høre de rase over tastaturet foran DBs Facebook-vegg med at "nå må di stenge ned ile at alt er oppent å at follk drar på somer ferie når d er så mye smite".

Men det som er ganske ille er at den moralsk avstumpende søppelavisen i overskriften på Facebook, som med vilje er laget for å fyre opp idiotene skriver "den verste hittill", noe som IKKE står i artikkelen. Det er bedritent urederlig og det bør klages inn til Dagbladet. Tror jeg skal sende drittsekkene en mail. Jeg bare hater den avisen og de mopralsk avstumpende individene som skjender tittelen "journalist" inn i ryggmargen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jeg mener helt seriøst at personer som deler slik åpenbar feilinformasjon egnet til å skape frykt burde risikere å miste tittelen sin. Dette går ikke.

Morromann

Legg inn av Morromann »

Lew_Ashby skrev: tor jul 14, 2022 8:49 am Jeg mener helt seriøst at personer som deler slik åpenbar feilinformasjon egnet til å skape frykt burde risikere å miste tittelen sin. Dette går ikke.

Det er åpenbart langt flere slike gærninger i USA enn i Norge; men....i USA er helsevesen big business og handler om $$$$, i Norge er et en del av et velferdssamfunn og det er nok derfor vi ser flere slike nutcases med legetitler i USA, legg også til at covid i USA handler stort sett utelukkende om politikk, ikke medisin og de har en "kulturkrig"; det vil si pissing contest mellom demokrater og republikanere hvor det er om å gjøre å ha mest mulig ytterliggående standpunkter på hver sin side av det de er uenige om. Skjønt det skal innrømmes at republikanske stater virker mer tiltrekkende enn demokratiske, som aldri gir seg med coronagalskap for tiden.

Merker også at hun er en SJW-raseaktivist som er opptatt av "rase" så det er jo klart at covid følger den ultra-radikaliserte amerikanske kulturkrigen. Overrasket over at hun ikke hadde kjønnspronomen i profilen sin LOL. :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Slutt å latterliggjør Høyre.

Regjeringen stod overfor et ukjent virus som drepte mennesker. Folk kom hjem fra skiferie i Alpene februar - mars 2020 og ble alvorlig syke, friske oppegående mennesker måtte legges inn på intensiven med surstoffmasker.
Selvsagt måtte regjeringen ta det på alvor
At det ble gjort feil underveis er en annen sak men det ble gjort mye riktig i starten for å begrense smitten.

Når AP kom til makten fortsatte hysteriet, så ikke skyld på Solberg.

Morromann

Legg inn av Morromann »

startelver skrev: tor jul 14, 2022 9:09 am Slutt å latterliggjør Høyre.

Regjeringen stod overfor et ukjent virus som drepte mennesker. Folk kom hjem fra skiferie i Alpene februar - mars 2020 og ble alvorlig syke, friske oppegående mennesker måtte legges inn på intensiven med surstoffmasker.
At det ble gjort feil underveis er en annen sak men det ble gjort mye riktig i starten for å begrense smitten.

Jeg er enig med deg men hvem er det som har latterliggjort Høyre?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Eg oppfatter ikkje kritikken her inne til å gjelde det som skjedde våren 2020. Meir den påfølgjande håndteringa som skjedde i 2021 og starten av 2022. Kritikken går også på ting som portforbud, mediene måte å skrive alt i store bokstaver og ikkje minst korleis enkeltmenneskjer sprer frykt. At man reagerer på at Høyre i regjering vurderte portforbud er helt innanfor. Vi snakker altså om tiltak som bryt med alt vesten har stått for.

Det er stor forskjell på Omikron som virus og Korona/alfa når den kom i februar/mars 2020.

Ellers går kritikken på korleis man etterkvart var meir opptatt av å vise handlekraft framfor faktisk å vedta eventuelle tiltak som hadde effekt. Eksempel den store fokuset på munnbind.

startelver

Legg inn av startelver »

Morromann skrev: tor jul 14, 2022 9:16 am

Jeg er enig med deg men hvem er det som har latterliggjort Høyre?
Jeg ser at Solberg er nevnt et par ganger som den store syndebukken

Man trenger ikke å like dama men hun taklet presset bra i starten.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»