USA

Svar
Texas_John

Re: USA

Legg inn av Texas_John »

Fringegirl skrev: lør jul 23, 2022 5:20 pm
Texas_John skrev: lør jul 23, 2022 3:53 pm Det er menn som holder deg trygg, skaffer deg mat, bygger huset ditt, bygger bilen og veien din, sørger for at du har innlagt vann og elektrisitet, for å nevne noe.

Ja, det er også hovedsakelig menn som dreper, korrumperer i maktens navn, voldtar og begår overgrep i stor skala for å nevne noe. Skal vi takke dem også?
De dreper vel hovedsakelig andre menn? Når det gjelder voldtekt og overgrep er det vel et lite fåtall det er snakk om, dessuten virker det ikke akkurat som om kvinner er spesielt bekymra for det når du ser på hvilke situasjoner de kan finne på å sette seg i eller hvordan mange går kledd

fazz

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: lør jul 23, 2022 8:35 pm
Fringegirl skrev: lør jul 23, 2022 5:20 pm
Texas_John skrev: lør jul 23, 2022 3:53 pm Det er menn som holder deg trygg, skaffer deg mat, bygger huset ditt, bygger bilen og veien din, sørger for at du har innlagt vann og elektrisitet, for å nevne noe.

Ja, det er også hovedsakelig menn som dreper, korrumperer i maktens navn, voldtar og begår overgrep i stor skala for å nevne noe. Skal vi takke dem også?
De dreper vel hovedsakelig andre menn? Når det gjelder voldtekt og overgrep er det vel et lite fåtall det er snakk om, dessuten virker det ikke akkurat som om kvinner er spesielt bekymra for det når du ser på hvilke situasjoner de kan finne på å sette seg i eller hvordan mange går kledd
Var det ikke du som i en tidligere diskusjon her inne linket til en 15+ år gammel sak om ett intervju med tre muslimske menn og mente de representerte alle muslimske menn sitt syn når de sa at jenter nærmest fortjente uønsket oppmerkssomhet når de kledde seg slik som de gjør?

Til å være en som hater muslimer så mye som du gjør så deler du jammen mye av det samme tankegodset.

ehall

Legg inn av ehall »

Corvus skrev: lør jul 23, 2022 12:17 pm
fazz skrev: lør jul 23, 2022 12:09 pm
Corvus skrev: lør jul 23, 2022 11:53 am

I USA er det venstresiden av demokratene. Altså Sanders, AOC og resten av den radikale gjengen. Og de presser på. Man har sett de forferdelige konsekvensene av en for liberal politikk i USA.
Hvilke konkrete liberalistiske politiske vedtak er det du tenker på som har hatt forferdelige konsekvenser i USA?
Det er mange eksempler på hva liberalismen kan føre til. I dagens VG er et strålende eksempel. Anbefaler alle å lese dette.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/9K ... -hengslene
Det er ikke annet enn skremmende hvordan demokratene og ytre venstre har ødelagt California og de største byene. Og dette var egentlig en ganske snill beskrivelse av tilstanden. Som det står så flytter de som ikke takler denne galskapen, dermed forsterker det stemmene til de som vil ha dette. Tenk å ville ha vinduene åpne på bilene, for å unngå at rutene knuses. For innbrudd i bilen gjør de uansett. Må bare håpe at de våkner engang, men de er så ekstreme at det virker håpløst. Bare se her inne, ytre babord er så blinde at de ser ikke fakta selv om det slår de i hodet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fazz skrev: lør jul 23, 2022 9:17 pm Var det ikke du som i en tidligere diskusjon her inne linket til en 15+ år gammel sak om ett intervju med tre muslimske menn og mente de representerte alle muslimske menn sitt syn når de sa at jenter nærmest fortjente uønsket oppmerkssomhet når de kledde seg slik som de gjør?

Til å være en som hater muslimer så mye som du gjør så deler du jammen mye av det samme tankegodset.
Artikkelen handlet om tre afrikanske menn. Litt komisk at du "husker" at det var snakk om tre muslimske menn, når verken islam eller muslim er nevnt med et eneste ord i den artikkelen. Du antok vel ikke at de er muslimer basert på holdningene de utviste?

For øvrig var det vel ikke slik at de "nærmest" sa at jenter kunne takke seg selv for uønsket oppmerksomhet. Her er det som ble sagt: "Men hør nå, norske jenter klager over at utenlandske gutter gjør ditt og datt, men grunnen til at det skjer mange voldtekter er at norske jenter går nesten helt nakne! Det er som å si « kom her og knull meg», skjønner du?"

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

greyserpent skrev: lør jul 23, 2022 4:02 pm
Din påstand er at det er en dødssynd i islam. Så igjen, hvor i Koranen står dette?

Regner med at du kommer med mer piss og avsporinger. For påstanden din er løgn. Hva de forskjellige regimene gjennomfører er ikke i tråd med islams lære.
Hvor det står skal jeg ikke uttale meg om, men det er blir ihvertfall tolket slik i de fleste muslimske land og dermed må man vel kunne si at det er standard islam.

Det står masse jævelskap i jødene sine hellige verk også, men det spiller liten rolle når så liten % av dem tar tekstene alvorlig. Hvis muslimene går videre i verden til noe som minner om 2022 ellers så er det da ingen som bryr seg om hva som står i koranen eller hadith lenger.

fazz

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: lør jul 23, 2022 9:35 pm
fazz skrev: lør jul 23, 2022 9:17 pm Var det ikke du som i en tidligere diskusjon her inne linket til en 15+ år gammel sak om ett intervju med tre muslimske menn og mente de representerte alle muslimske menn sitt syn når de sa at jenter nærmest fortjente uønsket oppmerkssomhet når de kledde seg slik som de gjør?

Artikkelen handlet om tre afrikanske menn. Litt komisk at du "husker" at det var snakk om tre muslimske menn, når verken islam eller muslim er nevnt med et eneste ord i den artikkelen. Du antok vel ikke at de er muslimer basert på holdningene de utviste?

For øvrig var det vel ikke slik at de "nærmest" sa at jenter kunne takke seg selv for uønsket oppmerksomhet. Her er det som ble sagt: "Men hør nå, norske jenter klager over at utenlandske gutter gjør ditt og datt, men grunnen til at det skjer mange voldtekter er at norske jenter går nesten helt nakne! Det er som å si « kom her og knull meg», skjønner du?"
Jeg husket at du hadde lenket til en artikkel, og med tanke på ditt snevre tankegods her inne så tok jeg det for gitt at det var muslimer. Om jeg hadde giddet å lete frem tråden så er det vel ganske lav odds på at du nevner muslimer i innlegget du har linken i også.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Det er mange eksempler på hva liberalismen kan føre til. I dagens VG er et strålende eksempel. Anbefaler alle å lese dette.

Skremmende og veldig beskrivende for hva BLM-hysteriet og "defund the police" har resultert i, og hvor ødeleggende og samfunnsnedbrytende den progressive identitetspolitikken har blitt.

Morromann

Legg inn av Morromann »

greyserpent skrev: lør jul 23, 2022 12:57 pm
Texas_John skrev: lør jul 23, 2022 9:58 am
pfrog567 skrev: fre jul 22, 2022 7:50 pm Nettopp. De vil visst ha USA likedan som et muslimsk land. Og det er faktisk enkelte nordmenn som synes dèt er stas..
Er det påbud om hijab, burka, steining, æresdrap, offentlige henrettelser av homser, pisking, flerkoneri, samt forbud mot alkohol, gambling og svinekjøtt på gang i USA?
Er vel flere i USA som har flere koner? I Utah er det vel omtrent pålagt.
Tull. Du har sett for mange Hollywoodfilmer.
Sist redigert av Morromann den søn jul 24, 2022 8:45 am, redigert 1 gang totalt.

Morromann

Legg inn av Morromann »

Knaxern skrev: lør jul 23, 2022 12:58 pm USA gikk feil etter at Nixon tok over. Eneste kompetente president siden den gang er Jimmy Carter.
Jimmy Carter gjorde hva han kunne for å rette opp igjen USAs meget skadede omdømme etter Vietnam og Watergate, men en mer freds- og dialogorientert president var åpenbart ikke noe amerikanerne ønsket.

Morromann

Legg inn av Morromann »

Corvus skrev: lør jul 23, 2022 1:19 pm
greyserpent skrev: lør jul 23, 2022 1:16 pm
Corvus skrev: lør jul 23, 2022 1:14 pm

AOC er ikke radikal i USAs målestokk?
Og t.o.m NRK kaller Sanders en "innbitt radikaler".
https://www.nrk.no/urix/dette-er-bernie ... 1.12783070

Så her er det nok noe galt med hele deg, og troverdigheten din.
Wienerspiseren er på grensen til radikal i amerikansk målestokk.

Så når du piper om radikal, så mener du sett med amerikanske øyne... hvordan kan vi som leser pisset ditt vite det når du ikke skriver det?
Kanskje fordi dette skjer i USA, og ikke i Norge? Og som du ser så kalles Sanders radikal selv av NRK
Jeg tviler på at NRK har satt seg tilstrekkelig inn i nyansene i amerikansk politikk og hvor forskjellig det er fra det norske systemet. Det gjelder forøvrig alle norske medier. Mye er bare avskrivning og oversettelse av amerikanske medier til norsk hvor kontekst som kunne vært greit å få med seg for en norsk leser hadde vært kjekt å ha.

Morromann

Legg inn av Morromann »

KongOlav2 skrev: lør jul 23, 2022 1:26 pm
Corvus skrev: lør jul 23, 2022 1:14 pm AOC er ikke radikal i USAs målestokk?
Og t.o.m NRK kaller Sanders en "innbitt radikaler".
https://www.nrk.no/urix/dette-er-bernie ... 1.12783070

Så her er det nok noe galt med hele deg, og troverdigheten din.
Radikaler etter hvilken målestokk? Jeg oppfatter Sanders som en relativt normal sosialdemokrat etter europeiske standarder. Deler av den yngre og nyere demokratiske delen av partiet virker imidlertid å ha tatt to steg til venstre, spesielt når det gjelder identitets- og "moralpolitikk". Det er en ting å ønske mer omfattende sosiale reformer, bedre velferdspolitikk og strengere våpenlover. Det er noe annet å køle på med masse unyansert preik om systematisk rasisme, ekstrem fokus politikk omkring kjønn og legning, abort til uke 23 eller mer og denne ekstreme moralismen og hang til voldsomme tiltak mot covid-19. Jeg støtter mye av det demokratene driver med, og mener at omfattende endringer i USA er nødvendig, men fokus til deler av det demokratiske partiet i USA de siste årene virker å være helt feil.
Det heter visst "systemisk rasisme"; ikke "systematisk rasisme"; det er viktig å ha nytalen i orden for ikke å bli kansellert LOL. Men uansett; hadde jeg vært amerikaner hadde jeg "holdt meg for nesa" og stemt republikanerne; jeg er helt for abort og for at homofile skal få gifte seg; men jeg hadde likevel stemt republikansk fordi demokratene i løpet av de siste to årene har utviklet seg til å bli fullstendig irrasjonelt batshit crazy grunnet de tingene du nevner over der. Man kan jo håpe at Demokratene før eller siden opplever et "palasskupp" hvor all woke og evigvarende irrasjonelle coronatiltak og munnbind-Taliban blir droppet. Helst skulle USA hatt et tredje parti, men nå er det jo en gang slik. Tror også mange i Norge ikke er helt klar over hvor gjennomgående korrupt det amerikanske systemet er og at det strekker seg langt inn i Demokratenes rekker.

Morromann

Legg inn av Morromann »

ehall skrev: lør jul 23, 2022 9:19 pm

Hvilke konkrete liberalistiske politiske vedtak er det du tenker på som har hatt forferdelige konsekvenser i USA?

Det er ikke annet enn skremmende hvordan demokratene og ytre venstre har ødelagt California og de største byene. Og dette var egentlig en ganske snill beskrivelse av tilstanden. Som det står så flytter de som ikke takler denne galskapen, dermed forsterker det stemmene til de som vil ha dette. Tenk å ville ha vinduene åpne på bilene, for å unngå at rutene knuses. For innbrudd i bilen gjør de uansett. Må bare håpe at de våkner engang, men de er så ekstreme at det virker håpløst. Bare se her inne, ytre babord er så blinde at de ser ikke fakta selv om det slår de i hodet.
Man kan jo begynne å lure på om de i det hele tatt har noe mål eller visjon. Det var jo slik at de omfavnet "woke" for å vise hvor mye de var imot Trump og at dette var en måte å vise det på; men har det ikke gått for langt nå? Er det ingenting som forteller dem at de bør ta noen steg tilbake for å rette opp skaden ved å omfavne slike dysfunksjonelle ideer?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Morromann skrev: søn jul 24, 2022 8:57 am Det heter visst "systemisk rasisme"; ikke "systematisk rasisme"; det er viktig å ha nytalen i orden for ikke å bli kansellert LOL. Men uansett; hadde jeg vært amerikaner hadde jeg "holdt meg for nesa" og stemt republikanerne; jeg er helt for abort og for at homofile skal få gifte seg; men jeg hadde likevel stemt republikansk fordi demokratene i løpet av de siste to årene har utviklet seg til å bli fullstendig irrasjonelt batshit crazy grunnet de tingene du nevner over der. Man kan jo håpe at Demokratene før eller siden opplever et "palasskupp" hvor all woke og evigvarende irrasjonelle coronatiltak og munnbind-Taliban blir droppet. Helst skulle USA hatt et tredje parti, men nå er det jo en gang slik. Tror også mange i Norge ikke er helt klar over hvor gjennomgående korrupt det amerikanske systemet er og at det strekker seg langt inn i Demokratenes rekker.
Tar heller noen rabiate demokrater fremfor de hakkende gale konservative religiøse. Jeg avskyr virkelig konservativt religiøse dypt. Det er siste soterings folk av de som ikke er hardcore kriminelle.

Morromann

Legg inn av Morromann »

KongOlav2 skrev: søn jul 24, 2022 9:01 am
Morromann skrev: søn jul 24, 2022 8:57 am Det heter visst "systemisk rasisme"; ikke "systematisk rasisme"; det er viktig å ha nytalen i orden for ikke å bli kansellert LOL. Men uansett; hadde jeg vært amerikaner hadde jeg "holdt meg for nesa" og stemt republikanerne; jeg er helt for abort og for at homofile skal få gifte seg; men jeg hadde likevel stemt republikansk fordi demokratene i løpet av de siste to årene har utviklet seg til å bli fullstendig irrasjonelt batshit crazy grunnet de tingene du nevner over der. Man kan jo håpe at Demokratene før eller siden opplever et "palasskupp" hvor all woke og evigvarende irrasjonelle coronatiltak og munnbind-Taliban blir droppet. Helst skulle USA hatt et tredje parti, men nå er det jo en gang slik. Tror også mange i Norge ikke er helt klar over hvor gjennomgående korrupt det amerikanske systemet er og at det strekker seg langt inn i Demokratenes rekker.
Tar heller noen rabiate demokrater fremfor de hakkende gale konservative religiøse. Jeg avskyr virkelig konservativt religiøse dypt. Det er siste soterings folk av de som ikke er hardcore kriminelle.
Deg om det, men hadde du valgt California fremfor Florida?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Morromann skrev: søn jul 24, 2022 9:02 am Deg om det, men hadde du valgt California fremfor Florida?
Uten tvil, men mest pga klima. Dvs det nordlige California.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Corvus skrev: lør jul 23, 2022 11:08 am
pfrog567 skrev: fre jul 22, 2022 7:50 pm
Folk_flesk skrev: fre jul 22, 2022 4:58 pm

En god bidragsyter er jo kristenfundamentalisten Reagan, som fra 80-tallet utløste en religiøs galskap som peker frem mot dagens talibanisering av amerikansk høyreside.
Nettopp. De vil visst ha USA likedan som et muslimsk land. Og det er faktisk enkelte nordmenn som synes dèt er stas..
På den andre siden har man ytre venstre, som vil liberalisere alt, med de skrekkelige konsekvenser det får.
Hjemløshet, kriminalitet, narkosalg osv. Oppskriften på å ødelegge landet totalt. Heldigvis tar befolkningen til vettet og går mot slike demokrater.
Mener du at hjemløshet, kriminalitet, narkosalg, osv, er noe man ikke får med høyresiden? Og mener du at høyresiden er imot liberalisering?

Hardy-guttene

LANISTA skrev: fre jul 22, 2022 3:25 pm Hva vil skje videre i USA? Og har egentlig landet tatt et skikkelig oppgjør med borgerkrigen? Det er ting jeg lurer på.
Om det er tatt noe skikkelig oppgjør med borgerkrigen eller ikke kommer vel an på hva du legger i skikkelig oppgjør.
Men at det pågår en kald borgerkrig kan man kanskje si og å spå en balkanisering er ikke veldig kontroversielt.

Hardy-guttene

KongOlav2 skrev: søn jul 24, 2022 9:03 am
Morromann skrev: søn jul 24, 2022 9:02 am Deg om det, men hadde du valgt California fremfor Florida?
Uten tvil, men mest pga klima. Dvs det nordlige California.
Hold deg bare unna Shasta County, så går det bra.
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... s-pandemic

fazz

Legg inn av fazz »

Så kan man ta turen litt lenger nord fra San Fransisco og se hvordan konsekvensene blir når ytre høyrekreftene tar over. Trusler om vold og korrupsjon blir da dagligdags.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Morromann skrev: søn jul 24, 2022 8:44 am
Corvus skrev: lør jul 23, 2022 1:19 pm
greyserpent skrev: lør jul 23, 2022 1:16 pm

Wienerspiseren er på grensen til radikal i amerikansk målestokk.

Så når du piper om radikal, så mener du sett med amerikanske øyne... hvordan kan vi som leser pisset ditt vite det når du ikke skriver det?
Kanskje fordi dette skjer i USA, og ikke i Norge? Og som du ser så kalles Sanders radikal selv av NRK
Jeg tviler på at NRK har satt seg tilstrekkelig inn i nyansene i amerikansk politikk og hvor forskjellig det er fra det norske systemet. Det gjelder forøvrig alle norske medier. Mye er bare avskrivning og oversettelse av amerikanske medier til norsk hvor kontekst som kunne vært greit å få med seg for en norsk leser hadde vært kjekt å ha.
Hehe, det virker som du mener du har oversikt over disse forskjellene selv. Da er det ganske drøyt å hevde at journalister som har politikk som jobb ikke har satt seg inn i disse nyansene.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Hardy-guttene skrev: søn jul 24, 2022 9:11 am
pfrog567 skrev: fre jul 22, 2022 7:50 pm

Nettopp. De vil visst ha USA likedan som et muslimsk land. Og det er faktisk enkelte nordmenn som synes dèt er stas..
På den andre siden har man ytre venstre, som vil liberalisere alt, med de skrekkelige konsekvenser det får.
Hjemløshet, kriminalitet, narkosalg osv. Oppskriften på å ødelegge landet totalt. Heldigvis tar befolkningen til vettet og går mot slike demokrater.
Mener du at hjemløshet, kriminalitet, narkosalg, osv, er noe man ikke får med høyresiden? Og mener du at høyresiden er imot liberalisering?
Høyresiden er i større grad for strengere straffer for narko og kriminalitet. Det er jo noe absolutt alle oppegående folk vet.

Brukeravatar
greyserpent

Legg inn av greyserpent »

Corvus skrev: søn jul 24, 2022 11:07 am

Høyresiden er i større grad for strengere straffer for narko og kriminalitet. Det er jo noe absolutt alle oppegående folk vet.
Det utelukker deg altså?

ehall

Legg inn av ehall »

fazz skrev: søn jul 24, 2022 10:02 am

Så kan man ta turen litt lenger nord fra San Fransisco og se hvordan konsekvensene blir når ytre høyrekreftene tar over. Trusler om vold og korrupsjon blir da dagligdags.

Er godt noen står opp mot det dysfunksjonelle politikken ellers i California. Og tar du bort alt som venstreavisa Guardian legger på, er det nok ikke så ille der, for å si det forsiktig lager de ikke en nøytral beskrivelse. Virker mer som at folket har protestert mot de som styrte, slik det er mulig i et egentlig demokrati. Jeg ville valgt denne county fremfor ellers i staten 10 av 10 ganger, spesielt har de vett nok til å protestere mot demokratenes håntering av covid-19.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Texas_John skrev: lør jul 23, 2022 3:53 pm
pfrog567 skrev: lør jul 23, 2022 11:58 am Nå nevnte ikke jeg noe om "hvite", men du var som vanlig opptatt av hudfarge.. Er det mulig..

For øvrig så er det ikke "amerikanere" vi kan takke for alt her i verden, da de fleste av dem, unntatt indianerne, har sine røtter utenfor USA. Verden hadde nok gått videre selv om Nord-Amerika hadde vært en ødemark den dag i dag.
Faktum er at kvinner trenger en mann som holder dem i ørene, og tar rasjonelle beslutninger for dem i livet deres.
Ja, det samme tenker mange muslimske menn også..

Brukeravatar
greyserpent

Legg inn av greyserpent »

ehall skrev: søn jul 24, 2022 12:35 pm

Er godt noen står opp mot det dysfunksjonelle politikken ellers i California. Og tar du bort alt som venstreavisa Guardian legger på, er det nok ikke så ille der, for å si det forsiktig lager de ikke en nøytral beskrivelse. Virker mer som at folket har protestert mot de som styrte, slik det er mulig i et egentlig demokrati. Jeg ville valgt denne county fremfor ellers i staten 10 av 10 ganger, spesielt har de vett nok til å protestere mot demokratenes håntering av covid-19.
https://adfontesmedia.com/wp-content/up ... scaled.jpg

Sjekk troverdigheten til The Guardian. Da er det samme f... om de lener svakt til venstre.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

pfrog567 skrev: søn jul 24, 2022 1:13 pm
pfrog567 skrev: lør jul 23, 2022 11:58 am Nå nevnte ikke jeg noe om "hvite", men du var som vanlig opptatt av hudfarge.. Er det mulig..

For øvrig så er det ikke "amerikanere" vi kan takke for alt her i verden, da de fleste av dem, unntatt indianerne, har sine røtter utenfor USA. Verden hadde nok gått videre selv om Nord-Amerika hadde vært en ødemark den dag i dag.
Faktum er at kvinner trenger en mann som holder dem i ørene, og tar rasjonelle beslutninger for dem i livet deres.
Texas John hadde sikkert levd fett blant tradisjonelle klaner i Tora Bora-fjellene i Afghanistan. Selv om ha muligens hadde måttet smug-drikke sin bourbon på nattetid.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

KongOlav2 skrev: søn jul 24, 2022 9:01 am
Veldig mange amerikanere går i kirken hver søndag og sier "Thank God" hele tiden, og veldig mange muslimer går i moskèen hver fredag og sier "Inshallah". Merkelig hvor like disse er.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Folk_flesk skrev: søn jul 24, 2022 1:19 pm
pfrog567 skrev: søn jul 24, 2022 1:13 pm

Texas John hadde sikkert levd fett blant tradisjonelle klaner i Tora Bora-fjellene i Afghanistan. Selv om ha muligens hadde måttet smug-drikke sin bourbon på nattetid.
:lol:

fazz

Legg inn av fazz »

ehall skrev: søn jul 24, 2022 12:35 pm

The Guardian går vel for å være en av de mer seriøse nyhetsformidlerne, men det viser jo egentlig hvor langt enkelte er villige til å gå for å forsvare fascistene.

Hardy-guttene

Corvus skrev: søn jul 24, 2022 11:07 am
Corvus skrev: lør jul 23, 2022 11:08 am På den andre siden har man ytre venstre, som vil liberalisere alt, med de skrekkelige konsekvenser det får.
Det er godt mulig, det. Men du svarer ikke på det jeg spør om.

Svar