Pride - er det nok nå?

Svar
SirJames

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av SirJames »

Texas_John skrev: søn jul 24, 2022 2:04 pm Britisk venstreradikal aktivistgruppe for LGBTQ+-ideologi hevder at barn helt ned i toårsalderen kan være trans, og ber om at barnehager skal undervise i radikal kjønnsideologi.

https://www.document.no/2022/07/24/brit ... m-toaring/
Disse aktivistene er altså villige til å hjernevaske barn i sitt korstog for å fremme denne galskapen.

Sett dem på første fly til Nordpolen sammen med Freya.

startelver

Legg inn av startelver »

Ja det er nok nå

Elgen

Legg inn av Elgen »

SirJames skrev: man jul 25, 2022 10:21 pm
Texas_John skrev: søn jul 24, 2022 2:04 pm Britisk venstreradikal aktivistgruppe for LGBTQ+-ideologi hevder at barn helt ned i toårsalderen kan være trans, og ber om at barnehager skal undervise i radikal kjønnsideologi.

Disse aktivistene er altså villige til å hjernevaske barn i sitt korstog for å fremme denne galskapen.

Bør vi kontakte Dr.Dolittle for å være sikker på hvilket kjønn Freya definerer seg som?

Elgen

Legg inn av Elgen »

startelver skrev: man jul 25, 2022 10:23 pm Ja det er nok nå
Godt vi fikk endelig svar på det.
Du kunne ha kommet med dette litt før :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Elgen skrev: man jul 25, 2022 10:24 pm
SirJames skrev: man jul 25, 2022 10:21 pm

Bør vi kontakte Dr.Dolittle for å være sikker på hvilket kjønn Freya definerer seg som?
Absolutt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Elgen skrev: man jul 25, 2022 10:24 pm Bør vi kontakte Dr.Dolittle for å være sikker på hvilket kjønn Freya definerer seg som?
Det som var en spøk i går er blodig alvor i dag

Anthropologists told they must stop assigning sex to human remains in case they misgender them
https://www.westernstandard.news/news/a ... 82cfb.html

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

bundetrente skrev: søn jul 24, 2022 2:09 pm

Det er vel gjerne slik at alle barn som leker at de er det motsatte kjønn, og kler seg som det noen ganger, blir brukt som bevis på at de er trans. Det at bokstavlig talt alle barn gjør dette i løpet av denne perioden i livet, ser ikke ut til å bety noe for dem.

Min sønn som er i denne aldersgruppen tok på seg en kjole senest i dag, i kanskje en halvtime. Nå må jeg selvsagt bestille kjønnsaffirmerende helsehjelp for han som kapper av kuken hans, kjøpe pubertetsblokkere, skifte navnet hans og omtale han som hun.

Hvis ikke er jeg jo opplagt transfobisk.

Det finnes selvfølgelig barn som er trans, selv om det er sjeldent, da trans er medfødt. Men dette handler ikke om at en gutt kler seg i kjole i en halvtime og leker det motsatte kjønn. Og det er heller ikke slik at det er foreldrene som tror barnet er trans og derfor tar det med til lege. Det er barna selv som merker at noe er feil, og noen barn blir tidlig bevisst på at de er det motsatte kjønn og derfor er i feil kropp. Når barnet har mast lenge nok om dette og oppfører seg som det motsatte kjønn er det kanskje på tide for foreldrene å ta det på alvor. Andre barn kan være eldre når de tar symptomene på alvor.
Og da er det heller ikke sånn at behandlerne setter i gang med behandling etter foreldrenes ønske. Barnet blir selvsagt utredet først, legene vil være sikre før de igangsetter behandling.

Gårdsdattra

Morromann skrev: ons jul 20, 2022 9:15 am
GiPazzini_85 skrev: ons jul 20, 2022 9:12 am
Morromann skrev: ons jul 20, 2022 7:26 am

Med andre ord; kvinner. Biologien driter i følelser og vrangforestillinger.
Ja, men biologien er ikke helt tilstrekkelig her. I naturen oppstår det avvik fra hanner og hunner også. Men disse er som regel ikke levedyktige. Biologi er viktig, men også jurisdiksjon og tradisjon.
Ja, knønnsdysfori og de som er født med såpass stor ubalanse mellom mannlige og kvinnelige hormoner til at man kan bestemme kjønnet uten tvil på fødeklinikken finnes; men det er veldig få. Veldig få. Personer som kaller seg "ikke-binære" eller biologiske menn som har sexuelle fantasier som seg selv som kvinne og har en fetisj for å forgripe seg på lesbiske kvinner er noe helt annet - og ikke noe samfunnet hverken skal gi respekt eller anerkjennelse til; spesielt ikke det siste.

For transer kan det være mer enn hormoner som det er krøll med. Ofte har disse menneskene både mannlige og kvinnelige indre kjønnsorganer og noen ganger ytre. Andre kan ha krøll i de mannlige og kvinnelige kromosomer. Altså er det ikke alltid enkelt å kjønnsbestemme en person basert på kromosomer og/eller kjønnsorganer.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Gårdsdattra skrev: man jul 25, 2022 10:39 pm For transer kan det være mer enn hormoner som det er krøll med. Ofte har disse menneskene både mannlige og kvinnelige indre kjønnsorganer og noen ganger ytre. Andre kan ha krøll i de mannlige og kvinnelige kromosomer. Altså er det ikke alltid enkelt å kjønnsbestemme en person basert på kromosomer og/eller kjønnsorganer.
Dette er bare tøv, det har aldri noen gang i historien vært registrert et menneske som er født med både mannlige og kvinnelige reproduksjonsorganer som begge fungerer.

I praksis er det veldig enkelt å fastslå kjønn på fødestua i 100% av tilfellene.

Gårdsdattra

Texas_John skrev: man jul 25, 2022 11:46 pm
Gårdsdattra skrev: man jul 25, 2022 10:39 pm For transer kan det være mer enn hormoner som det er krøll med. Ofte har disse menneskene både mannlige og kvinnelige indre kjønnsorganer og noen ganger ytre. Andre kan ha krøll i de mannlige og kvinnelige kromosomer. Altså er det ikke alltid enkelt å kjønnsbestemme en person basert på kromosomer og/eller kjønnsorganer.
Dette er bare tøv, det har aldri noen gang i historien vært registrert et menneske som er født med både mannlige og kvinnelige reproduksjonsorganer som begge fungerer.

I praksis er det veldig enkelt å fastslå kjønn på fødestua i 100% av tilfellene.

Så det tror du. Lev godt i villfarelsen.

Morromann

Legg inn av Morromann »

Men det har blitt gjort feil. Og det er ofte slike tilfellfer som i ganske ung alder opplever at de er tildelt feil kjønn; dette er de reelle og faktiske transkjønnede. Men disse er veldig få og jeg tipper at de aller aller fleste av disse er veldig anonyme og på ingen måte er representerte hos de såkalte trasaktivistene som for meg fremstår som mer eller mindre mentalt forstyrrede individer med meget mentalt forstyrrede ideer om hvordan samfunnet vårt skal være.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Morromann skrev: tir jul 26, 2022 6:23 am

Men det har blitt gjort feil. Og det er ofte slike tilfellfer som i ganske ung alder opplever at de er tildelt feil kjønn; dette er de reelle og faktiske transkjønnede. Men disse er veldig få og jeg tipper at de aller aller fleste av disse er veldig anonyme og på ingen måte er representerte hos de såkalte trasaktivistene som for meg fremstår som mer eller mindre mentalt forstyrrede individer med meget mentalt forstyrrede ideer om hvordan samfunnet vårt skal være.
Viktig å få fram at Transaktivister ikkje nødvendigvis representere alle personer som føler dei er født i feil kropp. Eller som har fått medisinsk hjelp til å bytte kjønn. Som med homofile og andre minoriteter i samfunnet vårt så er det veldig mange forskjellige menneskjer. Dei som skrik høgast er ikkje nødvendigvis representanter for gruppen dei hevder å høyre til.

Det som er litt trist er at mediene og ein av desse stemmene elsker å ta offerrollen og lage mest mulig støy. Då er det ikkje rart at dei skaper mykje motstand. Folk fleist er lite mottakeleg for grupper som skal fortelle dei at det er privilligerte og har dårlige holdninger.

Gårdsdattra

Morromann skrev: tir jul 26, 2022 6:23 am

Det finnes ingen transaktivister, da en aktivist er målbærer for å få flere over på sin side. Dette er reinspikka tull. Det går ikke an å omvende noen til å bli trans.

De du kaller "transaktivister" er ikke annet enn transer som krever å få være den de er - i full offentlighet. Og det er et legitimt krav. Enten transen går for kjønnskorrigering eller ønsker å leve slik Espen Ester Pirreli Benestad gjorde, skifte mellom mannsuttrykk og kvinneuttrykk. Det er ulike transer og alle må få være den de er - uten at noen mener de er feil. Dette er ikke aktivisme, men naturlige krav om å få leve sitt naturlige liv.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Gårdsdattra skrev: tir jul 26, 2022 10:16 pm Det finnes ingen transaktivister
Det finnes transer som kaller seg for transaktivister. Skal liksom Gårdsdattra på FD fortelle dem at slike ikke finnes? Hva skal du si til dem? "Tøv, det er bare noe du innbiller deg"?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Oslo kommune skal nå male deler av gata i regnbuefarger. Det blir det sikkert mye mindre hetsing av homofile og transpersoner av...

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

DoktorS skrev: fre jul 29, 2022 1:30 pm Oslo kommune skal nå male deler av gata i regnbuefarger. Det blir det sikkert mye mindre hetsing av homofile og transpersoner av...
Hvilken gate? Den utenfor London?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Idiotisk, akk for en verden vi lever i.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

bundetrente skrev: fre jul 29, 2022 1:34 pm
DoktorS skrev: fre jul 29, 2022 1:30 pm Oslo kommune skal nå male deler av gata i regnbuefarger. Det blir det sikkert mye mindre hetsing av homofile og transpersoner av...
Ja, borti der, foreløpig på en parkeringslomme eller noe...Selv synes jeg det er nok. Som er svar på trådens spørsmål. Og jeg tror altså ikke at enda mer mas om dette flagget gjør situasjonen bedre.

"– Det er et lite tiltak, men jeg mener at det er viktig. Synliggjøring er et av de viktigste tiltakene mot diskriminering, sier Siren Stav, MDG-byråd".

Ok - er nødvendigivs ikke helt enig her - føler jeg. Jeg er ikke så sikker på at det ville vært mindre diskriminering om hele gata var malt i regnbueflagget. Og jeg tror at eksisterende hat ville øke. Dessverre.

"Flere gater kan følge etter Bymiljøetaten skal vurdere om det er mulig med regnbuemaling andre steder i sentrum. Torg og områder der det ikke er biltrafikk er mest aktuelt, ifølge Siren Stav. Foreløpig er det ikke klart hvor mye tiltaket vil koste. Det avhenger av hvilken løsning som blir valgt.

Dapre

Legg inn av Dapre »

Har ikke politiet allerede nok problemer med folk som urinerer på offentlig eiendom ?

ehall

Legg inn av ehall »

Skjønner ikke logikken til disse som mener overeksponering av Pride medfører mer aksept. Tror de på julenissen også?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

ehall skrev: fre jul 29, 2022 9:13 pm
Skjønner ikke logikken til disse som mener overeksponering av Pride medfører mer aksept. Tror de på julenissen også?
Bare tull og tøv. Blir bare kunstig og overdrevet dette.

ehall

Legg inn av ehall »

pfrog567 skrev: fre jul 29, 2022 10:20 pm
ehall skrev: fre jul 29, 2022 9:13 pm
Bare tull og tøv. Blir bare kunstig og overdrevet dette.
Et australsk rugby lag lagde drakter med Pride farger. De skal altså brukes hele tiden, påtvinges alle. Så ble de overrasket at noen spillere protesterte :lol:

Champis

Legg inn av Champis »

DoktorS skrev: fre jul 29, 2022 1:43 pm
bundetrente skrev: fre jul 29, 2022 1:34 pm
Ja, borti der, foreløpig på en parkeringslomme eller noe...Selv synes jeg det er nok. Som er svar på trådens spørsmål. Og jeg tror altså ikke at enda mer mas om dette flagget gjør situasjonen bedre.

"– Det er et lite tiltak, men jeg mener at det er viktig. Synliggjøring er et av de viktigste tiltakene mot diskriminering, sier Siren Stav, MDG-byråd".

Ok - er nødvendigivs ikke helt enig her - føler jeg. Jeg er ikke så sikker på at det ville vært mindre diskriminering om hele gata var malt i regnbueflagget. Og jeg tror at eksisterende hat ville øke. Dessverre.

"Flere gater kan følge etter Bymiljøetaten skal vurdere om det er mulig med regnbuemaling andre steder i sentrum. Torg og områder der det ikke er biltrafikk er mest aktuelt, ifølge Siren Stav. Foreløpig er det ikke klart hvor mye tiltaket vil koste. Det avhenger av hvilken løsning som blir valgt.

Hvis det blir mer hat av det, så er det kanskje det som skal til for å få det ordentlig opp i lyset og få en skikkelig debatt rundt disse tingene én gang for alle. Å legge lokk på det hatet er hvert fall ikke noen god idé. Uten at jeg dermed sagt er prositiv til akkurat et slikt tiltak generelt sett. Men at det blir mer hat av det er ikke noe argument for at man ikke skal gjøre noe med det.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Justice 97 skrev: fre jul 29, 2022 7:16 pm Tåpelig forslag. Har ikke MDG rotet bort nok penger på maling og utekontor fra før? Begge deler totalt mislykket, selvfølgelig. Og er det i det hele tatt miljøvennlig å male gatene?
Tenkte det samme. Oslo Kommune har åpenbart en egen fast post på budsjettet som heter "midler til gatemaling og andre kunstneriske uttrykk". Eller som vi andre mer korrekt kaller det; "midler til galskap og sløsing".

startelver

Legg inn av startelver »

Så en minoritet skal male hele gaten i sine farger ? Tenk om vi lot en annen minoritet, Pakistan få male en gate i pakistanske farger.

ehall

Legg inn av ehall »

startelver skrev: lør jul 30, 2022 12:35 pm Så en minoritet skal male hele gaten i sine farger ? Tenk om vi lot en annen minoritet, Pakistan få male en gate i pakistanske farger.
Helt normalt fra klimakommunistene dette. De lagde jo uterom i Oslo, til minoriteten som har utekontor på vinteren :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Justice 97 skrev: lør jul 30, 2022 4:11 pm
SirJames skrev: lør jul 30, 2022 11:48 am
Justice 97 skrev: fre jul 29, 2022 7:16 pm Tåpelig forslag. Har ikke MDG rotet bort nok penger på maling og utekontor fra før? Begge deler totalt mislykket, selvfølgelig. Og er det i det hele tatt miljøvennlig å male gatene?
Tenkte det samme. Oslo Kommune har åpenbart en egen fast post på budsjettet som heter "midler til gatemaling og andre kunstneriske uttrykk". Eller som vi andre mer korrekt kaller det; "midler til galskap og sløsing".
Godt de har viktige ting som prikker og regnbuefarger på asfalten å bruke penger på. Tenk om de skulle sløse dem bort på Natteravner, for eksempel.

Disse prikkene kostet like mye som Oslo kommune ikke vil gi til Natteravnene
► Show Spoiler
De tenker sikkert at de grønne prikkene virker mer beroligende enn Natteravnene.. 🙈

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Malacay skrev: lør jul 30, 2022 8:17 pm
startelver skrev: lør jul 30, 2022 12:35 pm Så en minoritet skal male hele gaten i sine farger ? Tenk om vi lot en annen minoritet, Pakistan få male en gate i pakistanske farger.
Hvilke dramatiske konsekvenser mener du dette ville ha medført ?
Uten at jeg nødvendigvis ønsker å svare direkte på dette spørsmålet, spesielt siden det ikke er meg du spør heller, så nøyer jeg meg med en generell kommentar...

Hvis man ønsker et inkluderende samfunn for alle, tror jeg ikke veien å gå er å tilby alle (angivelige) forfulgte minoriteter deres egne monumenter eller markeringer på offentlige steder. På tross av all verdens gode hensikter, kan dette fort skape motreaksjoner og harme hos andre. Ikke fordi det er berettiget, men fordi det er bare slik folk har en tendens til å være. Menneskelig natur, og alt det der.

Jeg tror heller at det å holde det offentlige nøytralt, og ha likhet under loven både som lov og noe som faktisk håndheves, er den beste måten å sikre toleranse.

startelver

Legg inn av startelver »

Malacay skrev: lør jul 30, 2022 8:42 pm
bundetrente skrev: lør jul 30, 2022 8:23 pm
Malacay skrev: lør jul 30, 2022 8:17 pm

Hvilke dramatiske konsekvenser mener du dette ville ha medført ?
Uten at jeg nødvendigvis ønsker å svare direkte på dette spørsmålet, spesielt siden det ikke er meg du spør heller, så nøyer jeg meg med en generell kommentar...

Hvis man ønsker et inkluderende samfunn for alle, tror jeg ikke veien å gå er å tilby alle (angivelige) forfulgte minoriteter deres egne monumenter eller markeringer på offentlige steder. På tross av all verdens gode hensikter, kan dette fort skape motreaksjoner og harme hos andre. Ikke fordi det er berettiget, men fordi det er bare slik folk har en tendens til å være. Menneskelig natur, og alt det der.

Jeg tror heller at det å holde det offentlige nøytralt, og ha likhet under loven både som lov og noe som faktisk håndheves, er den beste måten å sikre toleranse.
Men i vei, men da vil det jo ikke bli mange minnesmerker her i landet. Platene på gatene i Oslo til minne om jødene som ble deportert ryker, minnesmerket ved Utøya ryker, Kongebjerka i Molde ryker.

Eller mener du disse minnesmerkene er "nøytrale" ?
Jeg gjentar Bundetrente sin kommentar her
"Jeg tror heller at det å holde det offentlige nøytralt, og ha likhet under loven både som lov og noe som faktisk håndheves, er den beste måten å sikre toleranse"

Vi snakker ikke om et minnesmerke , vi snakker om å male hele gata i LGBT farger eller har jeg misforstått?
Jeg har ikke noe imot at det settes opp et minnesmerke der skuddene rammet og drepte to liv.

Det jeg reagerer på er at en offentlig gate som brukes av alle mennesker skal plutselig bli malt i farger som støtter en minoritet. Det er ikke et minnesmerke, men noe helt annet.

kytec

Legg inn av kytec »

Akkurat det gjør ikke noe. Fargelegg gjerne alle Oslogatene i pride-farger. Det er bare muslimene (menn) som blir forbanna av det + kanskje 1% etnisk norske menn (de kan ha det så godt).

Svar