30 vernepliktige kastet ut av Garden pga. narkotikabruk

Svar
Saliph

30 vernepliktige kastet ut av Garden pga. narkotikabruk

Legg inn av Saliph »

... på fritiden/permisjon.

https://www.tv2.no/nyheter/15022689/

Ja, dette fremstår jo som veldig nødvendig.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Saliph skrev: ons aug 17, 2022 2:04 pm ... på fritiden/permisjon.

https://www.tv2.no/nyheter/15022689/

Ja, dette fremstår jo som veldig nødvendig.
Enorm overreaksjon. Dette er helt tullete

Jack

Legg inn av Jack »

'En i Garden som NRK har snakket med uttrykker bekymring for at soldater bruker narkotika.

– Jeg vil ikke at den som opererer et tungt våpen ved siden av meg skal ha vært ruset, uttaler han. Det er en av sakene jeg brenner for, sier han.

Han mener «saken er alarmerende».

– Jeg tror dette gjenspeiler narkotikabruken ellers i samfunnet, og at vi her bare ser toppen av isfjellet, sier han.'


:lol:

Herregud!

https://www.nrk.no/norge/garden-sparker ... 1.16070878

Everenga

Legg inn av Everenga »

Jack_Daniels skrev: ons aug 17, 2022 2:10 pm 'En i Garden som NRK har snakket med uttrykker bekymring for at soldater bruker narkotika.

– Jeg vil ikke at den som opererer et tungt våpen ved siden av meg skal ha vært ruset, uttaler han. Det er en av sakene jeg brenner for, sier han.

Velkommen til fronten skal han være. :lol:

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Saliph skrev: ons aug 17, 2022 2:04 pm ... på fritiden/permisjon.

https://www.tv2.no/nyheter/15022689/

Ja, dette fremstår jo som veldig nødvendig.
Bare å ta en joint \om man vil vil ut da.
Ønsker du en forfremmelse begå maktovergrep og film folk naken i dusjen.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Alle vet jo at forsvaret opererer med nulltoleranse for narkotika, kan det tenkes at de ville ut selv?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

Fuckings NNPF tulling i lederstilling i forsvaret..

Noen som sa samrøre?

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

Få ut svinene. Helt korrekt reaksjon.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Mephisto skrev: ons aug 17, 2022 2:44 pm Få ut svinene. Helt korrekt reaksjon.
Ser ofte folk på vei til perm med øl og polposer, så det går helt fint å drikke seg dritings på perm men man skal sparkes ut dersom man tar seg en joint under en permisjon?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Justice 97 skrev: ons aug 17, 2022 2:49 pm Urettferdig dette. Mette Marit lekte med alternative rusmidler og ligger an til å bli dronning, mens disse stakkars soldatene ikke får passe på den gamle rusbrukeren. Forskjellsbehandling!
Og nato leder Jens stoltenberg røyket hasj i ungdommen, samme gjorde barack obama
I dag har vi en statsminister som har masse sprit stående på kjøkkenbenken, sønnen eksperimenterer med psilocybin og faren tviholder på anti drug enactment fra 1986..

Falcon

Legg inn av Falcon »

I en perfekt verden burde man ha et albuerom for slik bruk på fritiden, men nå er det en gang sånn at Forsvaret har nulltoleranse og at hverken Garden eller Forsvaret forøvrig er noen sommerleir.

Dette ville ikke blitt akseptert fra en idrettsuttøver som f.eks. en fotballspiller, og enda mindre av en organisasjon som krever mye mer disiplin.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Hvis de ønsket en fortsatt karriere i forsvaret skulle de heller gjort noe mindre alvorlig, snikfilmet jenter i dusjen for eksempel.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Men Mette Marit får bli?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Falcon skrev: ons aug 17, 2022 2:54 pm I en perfekt verden burde man ha et albuerom for slik bruk på fritiden, men nå er det en gang sånn at Forsvaret har nulltoleranse og at hverken Garden eller Forsvaret forøvrig er noen sommerleir.

Dette ville ikke blitt akseptert fra en idrettsuttøver som f.eks. en fotballspiller, og enda mindre av en organisasjon som krever mye mer disiplin.
Cannabis er lovlig i ufc

https://www.ufc.com/news/ufc-announces- ... d-cannabis

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Lol. Helt greit. Flaut av gutta boys

Queenie

Legg inn av Queenie »

Justice 97 skrev: ons aug 17, 2022 2:58 pm
Ghost skrev: ons aug 17, 2022 2:56 pm Hvis de ønsket en fortsatt karriere i forsvaret skulle de heller gjort noe mindre alvorlig, snikfilmet jenter i dusjen for eksempel.
Ja, eller seksuell trakassering, som også pleier å være karrierefremmende i forsvaret.
Fjas!

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Haugzu skrev: ons aug 17, 2022 3:02 pm Lol. Helt greit. Flaut av gutta boys
Synes det er flauere av forsvaret og hanke inn noen fra NNPF

Queenie

Legg inn av Queenie »

Justice 97 skrev: ons aug 17, 2022 3:09 pm
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:07 pm
Justice 97 skrev: ons aug 17, 2022 2:58 pm

Ja, eller seksuell trakassering, som også pleier å være karrierefremmende i forsvaret.
Fjas!
Gjesp.

Militærsjef tiltalt for overgrep mot kvinnelig sersjant - jobber fortsatt i Forsvaret
Det kan jo tenkes at det var andre egenskaper som gjorde at mannen ble forfremmet? Nærer du et hat mot alle autoriteter?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:11 pm
Justice 97 skrev: ons aug 17, 2022 3:09 pm
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:07 pm

Fjas!
Gjesp.

Militærsjef tiltalt for overgrep mot kvinnelig sersjant - jobber fortsatt i Forsvaret
Det kan jo tenkes at det var andre egenskaper som gjorde at mannen ble forfremmet? Nærer du et hat mot alle autoriteter?
Nei hater kun de som ikke gjør jobben sin skikkelig, han sersjanten burde blitt avkledd og dratt med inn dusjen av et par tre stykker og blitt "rista litt" mens han hadde blitt filmet..

Queenie

Legg inn av Queenie »

Nattevakt skrev: ons aug 17, 2022 3:17 pm
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:11 pm
Det kan jo tenkes at det var andre egenskaper som gjorde at mannen ble forfremmet? Nærer du et hat mot alle autoriteter?
Nei hater kun de som ikke gjør jobben sin skikkelig, han sersjanten burde blitt avkledd og dratt med inn dusjen av et par tre stykker og blitt "rista litt" mens han hadde blitt filmet..
Helt enig i at han burde blitt sparket på hodet og ræva ut, men det er nå en gang slik at forsvaret har nulltoleranse for narkotika. Jeg tror ikke det blir sett lystig på om en politimann ruser seg med nark på fritiden heller.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Justice 97 skrev: ons aug 17, 2022 3:19 pm
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:11 pm
Det kan jo tenkes at det var andre egenskaper som gjorde at mannen ble forfremmet? Nærer du et hat mot alle autoriteter?
Jeg hater overgripere. Men du må gjerne være fan om de "har andre egenskaper" enn overgrep, hver sin smak.
Ok. Hvordan er forholdet ditt til narkotika da?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

https://www.canada.ca/en/department-nat ... mbers.html

Canadiske tropper kan røyke cannabis 8 timer før tjeneste, 24 timer dersom de skal operere våpen.

Forsvaret's narkotikagruppe er infiltrert av NNPF-propaganda

Og dere som mener at cannabisrøyking vør straffes.. Les dere opp før dere sier noe

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:20 pm
Justice 97 skrev: ons aug 17, 2022 3:19 pm
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:11 pm

Det kan jo tenkes at det var andre egenskaper som gjorde at mannen ble forfremmet? Nærer du et hat mot alle autoriteter?
Jeg hater overgripere. Men du må gjerne være fan om de "har andre egenskaper" enn overgrep, hver sin smak.
Ok. Hvordan er forholdet ditt til narkotika da?
Definer narkotika er du grei? Selv har jeg ikke noe forhold til narkotika, jeg røyker litt cannabis..

Queenie

Legg inn av Queenie »

Nattevakt skrev: ons aug 17, 2022 3:22 pm
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:20 pm
Justice 97 skrev: ons aug 17, 2022 3:19 pm

Jeg hater overgripere. Men du må gjerne være fan om de "har andre egenskaper" enn overgrep, hver sin smak.
Ok. Hvordan er forholdet ditt til narkotika da?
Definer narkotika er du grei? Selv har jeg ikke noe forhold til narkotika, jeg røyker litt cannabis..
Alt som defineres som narkotika i norsk lov.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:20 pm
Nattevakt skrev: ons aug 17, 2022 3:17 pm
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:11 pm

Det kan jo tenkes at det var andre egenskaper som gjorde at mannen ble forfremmet? Nærer du et hat mot alle autoriteter?
Nei hater kun de som ikke gjør jobben sin skikkelig, han sersjanten burde blitt avkledd og dratt med inn dusjen av et par tre stykker og blitt "rista litt" mens han hadde blitt filmet..
Helt enig i at han burde blitt sparket på hodet og ræva ut, men det er nå en gang slik at forsvaret har nulltoleranse for narkotika. Jeg tror ikke det blir sett lystig på om en politimann ruser seg med nark på fritiden heller.
https://calgaryherald.com/news/local-ne ... ers-lifted
Du får ta den praten med politiet i canada hvor betjenter har lov til å røyke off duty..
Spørmål til deg queenie. for eller i mot avkriminalisering av lettere stoffer ?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:23 pm
Nattevakt skrev: ons aug 17, 2022 3:22 pm
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:20 pm

Ok. Hvordan er forholdet ditt til narkotika da?
Definer narkotika er du grei? Selv har jeg ikke noe forhold til narkotika, jeg røyker litt cannabis..
Alt som defineres som narkotika i norsk lov.
oh jesus crist.. kan du ikke komme med et ordentlig svar isteden for det "jeg forholder meg til loven pisset" Så hvis du skal følge loven slavisk er halve trøndelag brukere av narkotika, da brennevin over 60% kvalifiserer som narkotika..

Queenie

Legg inn av Queenie »

Nattevakt skrev: ons aug 17, 2022 3:27 pm
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:23 pm
Nattevakt skrev: ons aug 17, 2022 3:22 pm

Definer narkotika er du grei? Selv har jeg ikke noe forhold til narkotika, jeg røyker litt cannabis..
Alt som defineres som narkotika i norsk lov.
oh jesus crist.. kan du ikke komme med et ordentlig svar isteden for det "jeg forholder meg til loven pisset" Så hvis du skal følge loven slavisk er halve trøndelag brukere av narkotika, da brennevin over 60% kvalifiserer som narkotika..
Jeg er oppvokst i et møblert hjem og drikker alkohol fra polet. Vi bor i Norge og må forholde oss til norsk liv, hva de gjør i indre Mongolia er liksom veldig lite interessant når alt kommer til alt, for å sette det på spissen.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Justice 97 skrev: ons aug 17, 2022 3:28 pm Nulltoleranse for narko, men ikke for seksuelle overgrep. Litt av en gjeng i forsvaret. Påstanden om at seksuelle overgrep er mer karrierefremmende enn narko i forsvaret står fjellstøtt.
Forsvaret og politiet er samme ulla, jo fler kjønnorganer man får sett jo høyere stilling får man. Se på Jan Erik Bresil, fikk masse pes for det han har gjort. Startet denne uken i ny stilling på politihøyskolen som lærer i kvasikurset "tegn og symptomer"

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Hvordan kom politiet i Canada inn i denne saken?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:28 pm
Nattevakt skrev: ons aug 17, 2022 3:27 pm
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:23 pm

Alt som defineres som narkotika i norsk lov.
oh jesus crist.. kan du ikke komme med et ordentlig svar isteden for det "jeg forholder meg til loven pisset" Så hvis du skal følge loven slavisk er halve trøndelag brukere av narkotika, da brennevin over 60% kvalifiserer som narkotika..
Jeg er oppvokst i et møblert hjem og drikker alkohol fra polet. Vi bor i Norge og må forholde oss til norsk liv, hva de gjør i indre Mongolia er liksom veldig lite interessant når alt kommer til alt, for å sette det på spissen.
Flott da har du fått skrytt av at du kommer fra et velmøblert hjem og drikker polvarer, fint for deg, men tilbake til saken dette er ikke snakk om mongolia (nice try på avsporing) ut i fra hva du skriver har du null erfaring med det du kaller "narkotika" og det merkes på måten du skriver på for det er de samme oppbrukte argumentene man har hørt fra antilegaliseringsbevegelsen fra dag en og alle argumentene dine er enten bullshit eller så har de blitt debunket så mange ganger at det er ikke noe hold i det..
Du kan gjerne mene at narkotika skal være ulovlig men du må faktisk ha noen reale argumenter for at det skal være ulovlig og ikke være ulovlig kun fordi det er ulovlig..

Les deg litt opp så kan vi heller diskutere dette når du har fått litt påfyll av fakta og ikke skremselspropagandaen de har foret ungdommer med i over 50 år...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»