Været hos deg her og nå

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av return_of_drakkar »

DoktorS skrev: man aug 15, 2022 9:34 pm
return_of_drakkar skrev: man aug 15, 2022 8:40 pm 17 grader nå, men fortsatt varmt nok inne...Tar sin tid å få vekk varmen som er inne-
Ja, litt plagsomt dette - 21 grader ute - 24 grader bare en meter fra åpent vindu inne i stua.... Tar jo evigheter før denne bakerovnen av en bygård fra slutten av 1800-tallet kjøler seg ned.
Kjenner slikt ja.
De 2 siste morgenene har det vært 23-24 på det rommet som er minst varmt.
Da det var som hetest sist uke var det ca 20 blank om morgenen, men nå har varmer satt seg og det er så rolig luft.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

26 grader, skyet, vindstille. Hørte et par tordensmell, men det er alt foreløpig.

For noen dager siden skulle det i morgen onsdag være maks 17-18 grader, nå har man pøst på minimun 25 grader.
Slik er det alltid om sommeren - og motsatt om vinteren for da forlenges ofte flere ganger kuldeperioden på samme vis.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, begynner å tenke det samme - periodene er gjerne lengre enn Yr indikrerer. Nesten 4 graders forskjell ute og inne her nå, ca 20 ute og 24 1,5 meter inn i stua fra det åpne vinduet der luften utenfor måles. Selv med gjennomlufting fra kjøkken og bad er dette stoda i stova. Dog ikke ekstremt plagsomt - for noen år siden var jo det langt varmere både ute og inne - i flere uker sammenhengende. Skulle dog kjøpt meg aircon, så jeg får bruke litt strøm, ettersom jeg har fastpris, på 35 øre...

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Glad jeg har halvannenetasjes hus, kjelleren kommer aldri opp på 20 grader på sommeren. Nødvendig for å sove. Fin temperatur i dag, og masse vann.

Mon tro om regn og torden har satt fart i gjedda, den er gøy å få på flue! Får se om det dukker opp en mulighet for å teste i morgen

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

19 grader på morgenen, skyet og yr i lufta.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

20.3 ute 22.8 inne. Det er veldig fuktig og ikke noe særlig. Tror jeg må ta bussen til jobben i dag, for å ikke komme altfor svett til kontoret...

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

24 ute og nesten 23 inne. Men sola kommer snart mot kjøkken og stue, men den er nå og da bak skyer.
Føles som torden vil komme.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

27 grader, 44 på balkongen. 27 er mer enn 8 varslet av YT for ei uke siden... Det er dog lite skyer, så da blir det bedre luft til natta.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

16 grader og småregn.
Varslene på YR er nå helt annet enn i går.
Da var det 24-25 grader et par-tre dager til, nå er man nede i 17-18.
Sist redigert av return_of_drakkar den tor aug 18, 2022 9:17 am, redigert 1 gang totalt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Oj, her har det skjedd mye - nede i 15 grader ute og 19 - kraftig temperaturnedgang merkes godt. Ser ut til at det kan bli en del sol og 20+ også framover, men i alle fall har temperaturen i stua falt til mer behagelig og det er på tide å skru på varmekablene på badet.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

DoktorS skrev: tor aug 18, 2022 9:12 am Oj, her har det skjedd mye - nede i 15 grader ute og 19 - kraftig temperaturnedgang merkes godt. Ser ut til at det kan bli en del sol og 20+ også framover, men i alle fall har temperaturen i stua falt til mer behagelig og det er på tide å skru på varmekablene på badet.
Bedre ja.
Ikke gulvvarme her nei, liker det ganske kjølig inne vi her.
Btw, hvor lenge gjelder fastprisen din - min gjelder ut august (fra 3 år tilbake)...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

return_of_drakkar skrev: tor aug 18, 2022 8:21 pm
DoktorS skrev: tor aug 18, 2022 9:12 am Oj, her har det skjedd mye - nede i 15 grader ute og 19 - kraftig temperaturnedgang merkes godt. Ser ut til at det kan bli en del sol og 20+ også framover, men i alle fall har temperaturen i stua falt til mer behagelig og det er på tide å skru på varmekablene på badet.
Bedre ja.
Ikke gulvvarme her nei, liker det ganske kjølig inne vi her.
Btw, hvor lenge gjelder fastprisen din - min gjelder ut august (fra 3 år tilbake)...
Er meldt finere vær igjen, men regner med årets sommer er lufta ut fra stua for godt... Har litt gulvvarme på badet for jeg tror det er bra for et gammelt bad... Fastprisen min gjelder dessverre bare ut september. Jeg mener å huske at jeg for to år siden fikk tre ulike utkast til avtaler fra Kvam Kraftverk på e-post, hhv 1, 2 eller 3 år. Men jeg sjekket nå og det var bare 2 år som var i det skriftlige tilbudet, nær sagt heldigvis. Men ut fra det jeg fant på nettet da mener jeg det var mulighet for avtale på 3 år til under 40 øre også... Dog, jeg tjente jo noen tusen på å slå til på 2, så sier meg fornøyd.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

DoktorS skrev: tor aug 18, 2022 8:40 pm

Er meldt finere vær igjen, men regner med årets sommer er lufta ut fra stua for godt...
Ja, brukte vifte inne i går kveld, måtte det, helt fint i kveld.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

23 grader allerede, og YR har snudd igjen og pøst på med varmegrader siden varselet i går formiddag...

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: fre aug 19, 2022 12:39 pm 23 grader allerede, og YR har snudd igjen og pøst på med varmegrader siden varselet i går formiddag...
Hmmm....ja, de har tatt bort regnet de meldte for morgendagen, ser det ut til.
22,5 her i Fredrikstad, og vindstille (ihverfall i min lille krok av verden)
Aktivitet?
Langsom. En sykkeltur, og nå pusling i hagen.
Men når det blir vått i panna, tar jeg pause i skyggen.
PSSSSST!! sier det når jeg vipper opp en kald øl.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

23 offisielle grader, men mye varmere. Vindstille. Ikke noe tempskifte før mandag og natta blir minst like varm som den forrige; det er det verste...

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Fortsatt 25-26 grader. Null skyer og litt vind.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Regnbyger og sol om hverandre i Fredrikstad nå, 19,3 grader.
Det meldes at det kan lyne litt også.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

12 grader klokka 06 i dag, nå 17 grader og uvær i vente.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

19 grader ute, 21,8 inne. Fortsatt litt fascinerende med innetemperaturen, som måles under 1 meter fra åpent vindu....
... noen regndråper er observert. Torden er meldt. Jeg har uansett innedag, der jeg rydder og styrer litt, så de er egentlig perfekt vær for meg. Den verste fuktige sommervarmen er borte.

fargerik

Legg inn av fargerik »

DoktorS skrev: søn aug 21, 2022 11:56 am 19 grader ute, 21,8 inne. Fortsatt litt fascinerende med innetemperaturen, som måles under 1 meter fra åpent vindu....
... noen regndråper er observert. Torden er meldt. Jeg har uansett innedag, der jeg rydder og styrer litt, så de er egentlig perfekt vær for meg. Den verste fuktige sommervarmen er borte.
Det blir lett litt varmere inne. 19 grader ute her også, og 24,5 grader inne, med åpne vinduer.
Elektriske dingser varmer nok opp litt. To frysere, kjøleskap, datamaskin som er på 24/7 og stereoanlegg for å høre på radio. Ellers er ikke noe påslått her, likevel ser det ut til at disse tingene er nok til å gjøre det varmere inne enn ute.
Jeg er alene hjemme også, og så vidt jeg husker tilfører et stillesittende menneske 100 watt varme til rommet.
Når kona kommer hjem, gir vi 200 watt sammen ;-)

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

8 grader klokken 06 i dag. Men det er varsler opp til 25 grader senere i uka. Endring med cirka +8 fra varsel for et par dager siden.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

10 grader kl. 7 i dag i Porsgrunn. Helt tydelig at høsten er her.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, nå kan Kirsti Sparboe hente fram mikrofonen....

10 grader her ved 06-tiden, opp til 22 i ettermiddag - men nå til kvelden er den i ferd med å synke igjen, ned på 17 ved 21-tiden.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er kjølige netter her i bushen utenfor Fredrikstad.
7 grader natt til i går, og 8 grader i natt.
Men det er fremdeles over tyvetallet på dagtid, og nå er det hele 23,9 grader i skyggen her.
Selv om det er endel slør på himmelen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

24 grader i dag, var vel 11 ved 06-tiden i dag.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Fremdeles varmt her i Plankebyen.
24 grader, vindstille bortsett fra et og annet pust fra vekslende retning og knallblå himmel i min krok av Fredrikstad.
YR påstår at det kan bli 27 grader i dag. (puh!)

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

29 grader, blank himmel, null vind, En av de virkelig vareme og trykkende dagene dette. Ifølge YR skal så gå raskt og mye ned, men stoler ikke helt på dem ennå. Det sa de for ei uke siden også. Heldigvis kjølig og godt om natta.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

18 grader, helt fint, skyet

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

18 grader, helt fint, skyet... i dag nå også

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»