Florø SK Klubbtråd

Svar
Johnny47

Re: Florø SK Klubbtråd

Legg inn av Johnny47 »

TWU skrev: fre sep 02, 2022 7:46 pm Først og fremst var nivået noe skuffende. Kan ikke se at noen av disse lagene skulle ha noe i 2 divisjon å gjøre.
Lokaloppgjør, naboer på kartet, naboer på tabellen. Flust av gule kort og 2 røde. Dette er ikke en kamp som handler om å imponere noen. Det handler kun om å vinne. Begge ligger der dem fortjener på tabellen. Spranget opp til 2 div er stort. Ganske ulik filosofi på dem. Førde kjører på med lokale spillere og har en spennende gjeng av unge spillere på vei opp. Florø tenker litt annerledes og kjører på med alle korta dem har virker det som. Førde kan fint være i 3 div noen år. Ingen stress i forhold til profil. Florø er situasjonen litt annerledes. Ser ut som der tenker en mer kortsiktig med å hente mye utenlandske spillere og ønsker å oppnå suksess på kortest mulig tid. Med den profilen Florø driver med nå, så kan dem ikke fortsette sånn lenge i 3 div. Det blir nok Ålesund opp. Og da blir det spennende å se hva som skjer i Florø. Dem beste forsvinner nok. Førde har fort det samme laget neste sesong, pluss noen få forsterkninger, mest trulig med lokal forankring. Ikke tvil om hvilket prosjekt som ser mest bærekraftig ut over tid.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Utrolig deilig seier for Førde dette her. Førde med sine lokale talenter mot Florø sine importer. Da er det ekstra gledelig at Førde tar hjem seieren. Noe jeg har hevdet Førde har vært kapable til hele tiden. Aafk2 er dog for langt foran til at opprykk blir mulig. Men gjør det noe? Førde har nok godt av noen år til i 3.div under Rognsø sin kyndige ledelse. Jeg regner med at Førde tar over hegemoniet i Sunnfjord da den kortsiktige satsingen til Florø vil kollapse over tid. Førde vil bare bli bedre så lenge de får beholde Rognsø.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Vi må nok regne med at sTIMEN ligger nede med influensa noen uker nå. Da er han jo ikke i stand til å trykke ned knapper på tastatur.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Rognsø sier bl.a dette etter kampen:

-Dette er berre heilt fantastisk. Vi er ein gjeng med lokale gutar som nedkjempar dette Florø-laget. Mange av våre spelarar har knapt nok spelt ein A-kamp på dette nivået tidlegare, og klarer her å ta rotta på langt meir meritterte Florø-spelarar, seier Rognsø i Førde-garderoben etter kamp og takkar spelarane ein etter ein for innsatsen.

-Dette er innsats, innsats og innsats. Vi gjer det unødvendig spennande på slutten, men det handlar om å lære seg å overvinne frykten. Og det gjer vi i dag, så til dei grader, seier Rognsø og rosar samtlege spelarar for kampen.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Det Rognsø sier her lover godt for fremtiden i Førde:

-I dag vil det vere feil å trekke fram enkelte spelarar. Alle gjer ein fantastisk innsats ut frå sine føresetnader. Og hugs vi har ei rad med spelarar ute med skade i dag, og kan vel knapt stille lag til neste helg. Men eg veit at bak desse spelarane vi hadde med i dag, så kjem det fleire svoltne unggutar. Så dette bør absloutt feirast, ler Rognsø og legg ikkje skjul på at han skal markere det i heimbyen sin, Florø.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Blir ikke overrasket om Førde kan utvikle seg til å bli en stabil klubb i 2.divisjon. Kyndige ledelse + tilgang på talent pleier å avgi frukter etter hvert.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

KaldeFakta skrev: fre sep 02, 2022 11:06 pm hva skjer med hjemmesiden og sosiale medier?
pent lite

FlorøSupport: du har jo gjentatte ganger skrevet at dette er straks bedre. Noen jobber med dette ...etc

NÅR skal det skje noe?
Det er store mangler i det meste i apparatet rundt klubben og laget. I våres så vi det særlig på det medisinske. Når de ikke har fått ut fingeren ennå blir hjemmeside/some slik som dette ut sesongen, om ikke lengre.
Når FS svarte på mitt innlegg bedyret han at dette var under kontroll og var mest opptatt av at nikknæimet mitt var skrevet feil.
Så det er vel slik der vestpå da, at det er bedre å vri fokus til det idiotiske enn å ta tak der det trengs.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Fritz_ skrev: lør sep 03, 2022 8:55 am Utrolig deilig seier for Førde dette her. Førde med sine lokale talenter mot Florø sine importer. Da er det ekstra gledelig at Førde tar hjem seieren.
Helt enig. Rett og slett en seier for fotballen at lokale talenter og satsning på det slår utenlandsimporter på fjerde nivå i Norge.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Lilleborg skrev: lør sep 03, 2022 9:37 am
Fritz_ skrev: lør sep 03, 2022 8:55 am Utrolig deilig seier for Førde dette her. Førde med sine lokale talenter mot Florø sine importer. Da er det ekstra gledelig at Førde tar hjem seieren.
Helt enig. Rett og slett en seier for fotballen at lokale talenter og satsning på det slår utenlandsimporter på fjerde nivå i Norge.
Kan love deg at denne seieren skal nytast lenge for oss i Førde. Ekstra gøy etter kampen 16 mai då Førde vart knust av Florø

TWU

Legg inn av TWU »

Aalesund-rekruttene går mot tap. Baner vei for Elverum her.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 2:44 pm
Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 1:15 pm
SagaNoren skrev: søn feb 27, 2022 11:12 am Høyrte Førde hadde fleire ute også. Sånn at kanskje det og blir med i ein "vurdering". 3-1 og fullt fortjent høyrte eg.
Blir nok litt av en batalje 16. Mai, da :) Så spørs det hvor det vil smelle verst, på banen, eller her på forumet ;)
Vil nok smelle verst på banen og tribunen!😊

Florø slår Førde med toppa lag,både hjemme og borte i serien. Hva et tap i treningskamp i februar måned angår så betyr den ingenting,utenom litt kløe.

Når det er alvor og 3 poeng på spill slår Florø Førde 10 av 10 ganger. Ikke bare Førde men resten av lagene i serien.
Denne er jo litt morsom å dra frem igjen fra glemselen etter gårsdagen

Ross

Legg inn av Ross »

Daltrey skrev: lør sep 03, 2022 10:16 pm
Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 2:44 pm
Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 1:15 pm

Blir nok litt av en batalje 16. Mai, da :) Så spørs det hvor det vil smelle verst, på banen, eller her på forumet ;)
Vil nok smelle verst på banen og tribunen!😊

Florø slår Førde med toppa lag,både hjemme og borte i serien. Hva et tap i treningskamp i februar måned angår så betyr den ingenting,utenom litt kløe.

Når det er alvor og 3 poeng på spill slår Florø Førde 10 av 10 ganger. Ikke bare Førde men resten av lagene i serien.
Denne er jo litt morsom å dra frem igjen fra glemselen etter gårsdagen
Ikke regn med svar før på nyåret når vi igjen skal belæres om Florøs enorme nivå

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Daltrey skrev: lør sep 03, 2022 10:16 pm
Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 2:44 pm
Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 1:15 pm

Blir nok litt av en batalje 16. Mai, da :) Så spørs det hvor det vil smelle verst, på banen, eller her på forumet ;)
Vil nok smelle verst på banen og tribunen!😊

Florø slår Førde med toppa lag,både hjemme og borte i serien. Hva et tap i treningskamp i februar måned angår så betyr den ingenting,utenom litt kløe.

Når det er alvor og 3 poeng på spill slår Florø Førde 10 av 10 ganger. Ikke bare Førde men resten av lagene i serien.
Denne er jo litt morsom å dra frem igjen fra glemselen etter gårsdagen
Nå er det ikke bare litt kløe. Det har rett og slett blitt eksem

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

For Florø ble det jo et aldri så lite katastrofetap. Nå er man 6 poeng bak Aalesund2 og 4 bak Elverum.
Aalesund2 gikk på en smell mot Raufoss, så med seier mot Førde og med begge disse vel igjen på hjemmebane, så ville man hatt NESTEN alt i egne hender.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Har sTIMEN tatt ut sykemelding igjen slik han pleier etter sviende tap?

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Fritz_ skrev: søn sep 04, 2022 9:51 pm Har sTIMEN tatt ut sykemelding igjen slik han pleier etter sviende tap?
En tommel på Florø Fotball Supporter's siste innlegg er alt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Er vel fornuftig å ta en pust i bakken når man treffer på motgang.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Mehell skrev: søn sep 04, 2022 10:29 pm Er vel fornuftig å ta en pust i bakken når man treffer på motgang.
Hehe, ja blir vel det nye slagordet, det.

Forza Florø Fotball, Vi Tar En Pust I Bakken Ved Motgang

Mehell

Legg inn av Mehell »

Daltrey skrev: søn sep 04, 2022 10:38 pm
Mehell skrev: søn sep 04, 2022 10:29 pm Er vel fornuftig å ta en pust i bakken når man treffer på motgang.
Hehe, ja blir vel det nye slagordet, det.

Forza Florø Fotball, Vi Tar En Pust I Bakken Ved Motgang
Tror ikke det å holde seg borte fra FD noen dager etter et surt tap kan sees på som negativt.
Det sitter jo en mobb her og bare venter på å angripe ham og fråtse i smerten hans. Skjønner veldig godt at han ikke gidder det.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Stopp en halv. Det er faktisk flere som støtter engasjementet til sTIMEN her inne. Jeg er fan av han jeg. Men det å gå høyt ut for så å stikke av når motgangen kommer blir litt tafatt. Det er mange som mener han burde lære litt på akkurat dette området. Jeg var nok langt mer offensiv som supporter i mine yngre dager også. Har lært at det faktisk er lurt å være litt ydmyk. Da er det litt lettere møte motdebattantene når tapene kommer. For de kommer alltid.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Litt drøyt å kalle det motgang når man taper en kamp også.

Selv et jeg imponert over fremgangen til Florø, og nå er det jo en del resultater som likevel går deres vei. Men det blir nok for langt opp til Elverum/Ålesund.

TWU

Legg inn av TWU »

SuperGunners10 skrev: man sep 05, 2022 12:38 am Litt drøyt å kalle det motgang når man taper en kamp også.

Selv et jeg imponert over fremgangen til Florø, og nå er det jo en del resultater som likevel går deres vei. Men det blir nok for langt opp til Elverum/Ålesund.
Stusser litt over satsingen deres. Det er snakk om en liten klubb fra et lite sted, og de kjører på med utenlandsk trener og en god del utenlandske spillere.

Hvor får de pengene fra til å holde på slik? Inntekten kommer ikke fra billettsalg, såpass er tydelig. Så er det noen som spytter inn penger? Hvor sikret er pengene i årene som kommer?

Mehell

Legg inn av Mehell »

SuperGunners10 skrev: man sep 05, 2022 12:38 am Litt drøyt å kalle det motgang når man taper en kamp også.

Selv et jeg imponert over fremgangen til Florø, og nå er det jo en del resultater som likevel går deres vei. Men det blir nok for langt opp til Elverum/Ålesund.
Motgangen er jo at opprykksdrømmen mer eller mindre forsvant med det tapet. Slike skuffelser kan være tunge og sitte i en stund. Og jeg snakker av erfaring.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Mehell skrev: søn sep 04, 2022 10:41 pm Tror ikke det å holde seg borte fra FD noen dager etter et surt tap kan sees på som negativt.
Det sitter jo en mobb her og bare venter på å angripe ham og fråtse i smerten hans. Skjønner veldig godt at han ikke gidder det.
Dette blir for enkel tankegang i min bok altså. Det finnes ikke en fotballsupporter her inne som har så høye tanker om sitt lag som det Stimen har. Det virker som de rett og slett ikke kan gjøre noe galt. Til tross for tre nedrykk på relativt kort tid flommer det over av superlativer om hvor fantastiske laget hans er. Det er HELT greit å ha høye tanker om sitt lag, men da må man jaggu tåle å stå i det når man taper en kamp i ny og ne også.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Lilleborg skrev: man sep 05, 2022 9:23 am
Mehell skrev: søn sep 04, 2022 10:41 pm Tror ikke det å holde seg borte fra FD noen dager etter et surt tap kan sees på som negativt.
Det sitter jo en mobb her og bare venter på å angripe ham og fråtse i smerten hans. Skjønner veldig godt at han ikke gidder det.
Dette blir for enkel tankegang i min bok altså. Det finnes ikke en fotballsupporter her inne som har så høye tanker om sitt lag som det Stimen har. Det virker som de rett og slett ikke kan gjøre noe galt. Til tross for tre nedrykk på relativt kort tid flommer det over av superlativer om hvor fantastiske laget hans er. Det er HELT greit å ha høye tanker om sitt lag, men da må man jaggu tåle å stå i det når man taper en kamp i ny og ne også.
Det er ingen som er perfekte her inne. Du for eksempel kan slutte med å oute mennesker. Både her og på Twitter. For mitt vedkommende så teller engasjementet som @Florø Support skaper mye mer enn som så. Hadde det ikke vært for han så hadde det vel kommet et par innlegg i tråden hver fjortende dag eller noe slikt. Jeg er villig til å ignorere de mest superlative beskrivelsene av laget hans. Vil heller takke han for det engasjementet han skaper her inne på forumet.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Korgutt skrev: man sep 05, 2022 9:35 am Det er ingen som er perfekte her inne. Du for eksempel kan slutte med å oute mennesker. Både her og på Twitter.
My bad! Det var en spøk, men jeg beklager virkelig hvis det ble for mye for deg.
For mitt vedkommende så teller engasjementet som @Florø Support skaper mye mer enn som så. Hadde det ikke vært for han så hadde det vel kommet et par innlegg i tråden hver fjortende dag eller noe slikt. Jeg er villig til å ignorere de mest superlative beskrivelsene av laget hans. Vil heller takke han for det engasjementet han skaper her inne på forumet.
Helt enig i at han skal ha all respekt for at han bidrar så mye som han gjør. Men vi snakker også om en fyr som nekter å ta imot konstruktive tilbakemeldinger, som driver med hersketeknikker over en lav sko og som åpenbart har en veldig profilert tone her inne. Da må man faktisk tåle at folk reagerer litt når man forsvinner brått når laget går på et tap.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Det er noe som heter å legge hodet på stabben @Korgutt

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

SuperGunners10 skrev: man sep 05, 2022 10:33 am Det er noe som heter å legge hodet på stabben @Korgutt
Jeg kjenner godt til dette uttrykket ja. Har vel gjort dett selv et par ganger hvor jeg har kommet med bombastiske uttalelser uten at det har fått voldsomme konsekvenser for mitt vedkommende. Men har vel aldri gått så hardt ut som det Yttis i Aafk gjorde en gang. Da de var på La Manga og Barcelona skulle møte PSG i returoppgjøret i CL. Hvor han uttalte at dersom katalanerne gikk videre så skulle han forsyne meg gå til Tromsø når de skulle møtes i serien. Resultatet ble at han feiget ut og aldri tok den spaserturen fra Ålesund til Tromsø. Så det er ikke første gangen man legger hodet sitt på stabben uten at det får konsekvenser for den som gjør det.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Korgutt skrev: man sep 05, 2022 9:35 am
Lilleborg skrev: man sep 05, 2022 9:23 am
Mehell skrev: søn sep 04, 2022 10:41 pm Tror ikke det å holde seg borte fra FD noen dager etter et surt tap kan sees på som negativt.
Det sitter jo en mobb her og bare venter på å angripe ham og fråtse i smerten hans. Skjønner veldig godt at han ikke gidder det.
Dette blir for enkel tankegang i min bok altså. Det finnes ikke en fotballsupporter her inne som har så høye tanker om sitt lag som det Stimen har. Det virker som de rett og slett ikke kan gjøre noe galt. Til tross for tre nedrykk på relativt kort tid flommer det over av superlativer om hvor fantastiske laget hans er. Det er HELT greit å ha høye tanker om sitt lag, men da må man jaggu tåle å stå i det når man taper en kamp i ny og ne også.
Du for eksempel kan slutte med å oute mennesker. Både her og på Twitter.
Dette kan jeg aldri se for meg at en kjernekar som Lilleborg holder på med.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

LeSorcier skrev: man sep 05, 2022 10:48 am Dette kan jeg aldri se for meg at en kjernekar som Lilleborg holder på med.
Joda, han har rett i det. Var ment som en spøk, men ble ikke tatt som det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»