Rema 1000 Ligaen Kvinner 22/23

Svar
LHK-1990

Rema 1000 Ligaen Kvinner 22/23

Legg inn av LHK-1990 »

På tide med en tråd. Det nærmer seg ;)

Tabelltips:

Vipers
Storhamar
Molde
Larvik
Sola
Ravens
Byåsen
Fredrikstad
Tertnes
Fana
Aker
Volda

Begrunnelse:

Vipers er i mine øyne styrket. Jeg tror de får mer inn enn hva som går ut. Kanskje hakket svekket på keeperplassen. Bak Lunde så er det ikke like solid lenger.

Storhamar har noe virkelig bra på gang. Spent på Adbulla. Stort rom å fylle etter Hovden. Håper Nestaker får en god og skadefri sesong. Har vel eliteseriens mest lovende keeperduo.

Molde får en bredere tropp. Og får inn den aller største måljegeren av dem alle, Alver.

Larvik, i likhet med Molde, har rustet seg. Slankere tropp, men vesentlig bedre. Noe sårbart hvis skader oppstår, men jeg tror LHK kan være kapable til å slå de fleste denne sesongen. Det jeg har sett på trening foreløpig er lovende.

Usikker på Sola når Herrem er ute en stund. Hvor mye gjenstår å se. Har heller ikke fått inn forsterkninger som er verdt å merke seg. Pluss med Wolf tilbake.

Ravens er et lag jeg virkelig har begynt å få sansen for. Har vel beholdt mesteparten fra ifjor, og har virkelig fått noen gode typer.

Byåsen får en skikkelig strek i regningen nå som Bø Jacobsen drar til Esbjerg. Molid og Alstad borte. Mye avhenger av Boge Solås, Eklo og Hjertner.

Fredrikstad har vel beholdt alle. Kan bite ifra seg på gode dager, men jeg tror sluttspill blir litt for tøft.

Tertnes har mistet Øyerhamn og Hilby. Store tap. Tore får jo vanligvis mye ut av mannskapet. Men jeg tror det vil svinge veldig denne sesongen.

Fana med tapet av Alver vil svi skikkelig. Men jeg tror de overlever.

Aker har mistet Eklo og Midtfjeld. Mye ansvar på unge Nordvang. Jeg tror det blir nedrykk, eller kvalik.

Volda. Ikke mye kunnskap om nykommeren, men jeg tror det første året i toppen skal bli tøft.

kibby

Legg inn av kibby »

Mitt tabelltips:

1. Vipers
2. Sola
3. Molde
4. Storhamar
5. Larvik
6. Fana
7. Ravens
8. Fredrikstad
9. Tertnes
10. Aker
11. Byåsen
12. Volda

Vipers er det ikke noe å si på; har hentet verdens beste spiller i Anna Vyakhireva.

Sola har beholdt stammen i laget, og Novak brakdebuterte på landslaget i våres. Selv om Herrem kun kan bidra minimalt i høst tror jeg Sola går en stor sesong i møte.

Molde har fått inn store forsterkninger, da spesielt i Alver og Øyerhamn. Deila var tidvis outstanding da hun landslagsdebuterte i våres og får en viktig rolle.

Storhamar har mistet Kristiansen, Riegelhuth og Hovden. Har kanskje ligaens beste og mest spennende keeperpar i Raasok og Grønlund. Men på backplass er det tynt. Obaidli og Nestaker er veldig skadeutsatt. Blir spennende å se Line Ellertsen tilbake i den norske ligaen.

Larvik har forsterket med Heidi Løke og Amanda Kurtovic, men den viktigste signeringen er kanskje Eli Skogstrand, som jeg tror blir å se på landslaget i nær fremtid. Er fortsatt ustabil, men er på sitt beste bunnsolid. Spent på formen til både Løke og Kurtovic, og usikker på hvordan de henger sammen med resten av laget. Maja Furu Sæteren var knallgod i fjor, men høyere enn topp 5 tror jeg ikke er realistisk i år.

Fana, Ravens, Fredrikstad og Tertnes tror jeg alle kan havne mellom 6-9. plass. Blir spennende å se Fredriksen i Fredrikstad og Gossé med comeback i Tertnes (uten Øyerhamn). Fana merker nok tapet av Alver, men har likevel en rekke klassespillere og tar nok 6.plassen.

Aker tror jeg får det tungt uten Eklo, og Daae Nordvang vaklet mellom det briljante og svake sist, og blir en viktig ensom svale for Osloklubben i år. Kommer også til å merke tapet av Marthine Svendsberget på venstrekanten.

Stakkars Byåsen som har mistet både Alstad, Molid, Bøe Jacobsen, Loraas Eiriksson og Nypan. Selv med Eklo og Hjertner inn, og Rokkones Hansen i storform, og en skadefri Boge Solås tror jeg det kan bli en meget tøff sesong for det unge Byåsenlaget. Blir det nedrykk?

Nyopprykkende Volda får det nok tøft i debutsesongen.

magick62

Legg inn av magick62 »

kibby skrev: lør aug 27, 2022 10:35 pm Mitt tabelltips:

1. Vipers
2. Sola
3. Molde
4. Storhamar
5. Larvik
6. Fana
7. Ravens
8. Fredrikstad
9. Tertnes
10. Aker
11. Byåsen
12. Volda

Vipers er det ikke noe å si på; har hentet verdens beste spiller i Anna Vyakhireva.

Sola har beholdt stammen i laget, og Novak brakdebuterte på landslaget i våres. Selv om Herrem kun kan bidra minimalt i høst tror jeg Sola går en stor sesong i møte.

Molde har fått inn store forsterkninger, da spesielt i Alver og Øyerhamn. Deila var tidvis outstanding da hun landslagsdebuterte i våres og får en viktig rolle.

Storhamar har mistet Kristiansen, Riegelhuth og Hovden. Har kanskje ligaens beste og mest spennende keeperpar i Raasok og Grønlund. Men på backplass er det tynt. Obaidli og Nestaker er veldig skadeutsatt. Blir spennende å se Line Ellertsen tilbake i den norske ligaen.

Larvik har forsterket med Heidi Løke og Amanda Kurtovic, men den viktigste signeringen er kanskje Eli Skogstrand, som jeg tror blir å se på landslaget i nær fremtid. Er fortsatt ustabil, men er på sitt beste bunnsolid. Spent på formen til både Løke og Kurtovic, og usikker på hvordan de henger sammen med resten av laget. Maja Furu Sæteren var knallgod i fjor, men høyere enn topp 5 tror jeg ikke er realistisk i år.

Fana, Ravens, Fredrikstad og Tertnes tror jeg alle kan havne mellom 6-9. plass. Blir spennende å se Fredriksen i Fredrikstad og Gossé med comeback i Tertnes (uten Øyerhamn). Fana merker nok tapet av Alver, men har likevel en rekke klassespillere og tar nok 6.plassen.

Aker tror jeg får det tungt uten Eklo, og Daae Nordvang vaklet mellom det briljante og svake sist, og blir en viktig ensom svale for Osloklubben i år. Kommer også til å merke tapet av Marthine Svendsberget på venstrekanten.

Stakkars Byåsen som har mistet både Alstad, Molid, Bøe Jacobsen, Loraas Eiriksson og Nypan. Selv med Eklo og Hjertner inn, og Rokkones Hansen i storform, og en skadefri Boge Solås tror jeg det kan bli en meget tøff sesong for det unge Byåsenlaget. Blir det nedrykk?

Nyopprykkende Volda får det nok tøft i debutsesongen.
Det er spenstig å tippe Storhamar helt nede på 4. plass. Men det at de nå skal spille i Champions League kan slå begge veier for dem. På den ene siden får de matching mot bedre lag, noe som normalt vil heve nivået deres.

Men det trekker motsatt at de nå får et mye tøffere kampprogram, og da kan stallen bli for tynn. Særlig hvis de får skader, noe historikken til spillerne deres viser at de fort kan få.

Uansett skjer det mye gøy i den norske ligaen, med flere lag som kan vise gode takter denne sesongen.

kibby

Legg inn av kibby »

Noen som ser Larvik-Vipers? Jeg er i hallen, og fikk ikke med meg hvorfor Jerabkovas scoring rundt 5-11 ca. ikke ble tellende. Det ble tydelig annonsert mål. Så Vipers har blitt snytt for et mål.

Står 9-18 til pause.

kibby

Legg inn av kibby »

magick62 skrev: tir aug 30, 2022 12:58 pm
kibby skrev: lør aug 27, 2022 10:35 pm Mitt tabelltips:

1. Vipers
2. Sola
3. Molde
4. Storhamar
5. Larvik
6. Fana
7. Ravens
8. Fredrikstad
9. Tertnes
10. Aker
11. Byåsen
12. Volda

Vipers er det ikke noe å si på; har hentet verdens beste spiller i Anna Vyakhireva.

Sola har beholdt stammen i laget, og Novak brakdebuterte på landslaget i våres. Selv om Herrem kun kan bidra minimalt i høst tror jeg Sola går en stor sesong i møte.

Molde har fått inn store forsterkninger, da spesielt i Alver og Øyerhamn. Deila var tidvis outstanding da hun landslagsdebuterte i våres og får en viktig rolle.

Storhamar har mistet Kristiansen, Riegelhuth og Hovden. Har kanskje ligaens beste og mest spennende keeperpar i Raasok og Grønlund. Men på backplass er det tynt. Obaidli og Nestaker er veldig skadeutsatt. Blir spennende å se Line Ellertsen tilbake i den norske ligaen.

Larvik har forsterket med Heidi Løke og Amanda Kurtovic, men den viktigste signeringen er kanskje Eli Skogstrand, som jeg tror blir å se på landslaget i nær fremtid. Er fortsatt ustabil, men er på sitt beste bunnsolid. Spent på formen til både Løke og Kurtovic, og usikker på hvordan de henger sammen med resten av laget. Maja Furu Sæteren var knallgod i fjor, men høyere enn topp 5 tror jeg ikke er realistisk i år.

Fana, Ravens, Fredrikstad og Tertnes tror jeg alle kan havne mellom 6-9. plass. Blir spennende å se Fredriksen i Fredrikstad og Gossé med comeback i Tertnes (uten Øyerhamn). Fana merker nok tapet av Alver, men har likevel en rekke klassespillere og tar nok 6.plassen.

Aker tror jeg får det tungt uten Eklo, og Daae Nordvang vaklet mellom det briljante og svake sist, og blir en viktig ensom svale for Osloklubben i år. Kommer også til å merke tapet av Marthine Svendsberget på venstrekanten.

Stakkars Byåsen som har mistet både Alstad, Molid, Bøe Jacobsen, Loraas Eiriksson og Nypan. Selv med Eklo og Hjertner inn, og Rokkones Hansen i storform, og en skadefri Boge Solås tror jeg det kan bli en meget tøff sesong for det unge Byåsenlaget. Blir det nedrykk?

Nyopprykkende Volda får det nok tøft i debutsesongen.
Det er spenstig å tippe Storhamar helt nede på 4. plass. Men det at de nå skal spille i Champions League kan slå begge veier for dem. På den ene siden får de matching mot bedre lag, noe som normalt vil heve nivået deres.

Men det trekker motsatt at de nå får et mye tøffere kampprogram, og da kan stallen bli for tynn. Særlig hvis de får skader, noe historikken til spillerne deres viser at de fort kan få.

Uansett skjer det mye gøy i den norske ligaen, med flere lag som kan vise gode takter denne sesongen.
Kanskje spenstig, men får Nestaker og Obaidli korte eller lengre skadeperioder som tidligere ser det fryktelig tynt ut i backrekka. Jeg tror ikke det holder til medalje.

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: tor sep 01, 2022 7:52 pm Noen som ser Larvik-Vipers? Jeg er i hallen, og fikk ikke med meg hvorfor Jerabkovas scoring rundt 5-11 ca. ikke ble tellende. Det ble tydelig annonsert mål. Så Vipers har blitt snytt for et mål.

Står 9-18 til pause.
Sjekket på TV2 Play nå. Det var på 4-10 scoringen. Ser ut som ble mål. Men det ble altså ikke registrert, verken på måltavla eller på live på handball.no. Merkelig.

Edit: Nå er det rettet opp på handball.no. Altså at Jerabkova var den som scoret. Men fortsatt usikker på om totalt antall mål stemmer.

kibby

Legg inn av kibby »

Vipers vinner enkelt 35-18. Ingen topp kamp av noen egentlig. Sercien-Ugolin imponerer tidvis, det samme gjør Tchaptchet. Vyakhireva vil mye i debuten, men det blir også mye surr og rot. Fin debut av begge reservemålvaktene til Vipers også. Kommer ok fra det.

Furu Sæteren uten tvil den beste hos Larvik. Skogstrand i mål hadde noen gode redninger, men det ble for svakt. Reservemålvakt Lauritzen kom inn og hadde flere flotte redninger på rad. Kurtovic viser ok form, selv om det blir litt tæmt. Løke spiller 40 minutter, men sliter mye. Virker tung og treg, slet med timingen på innspillene, og generelt kast og mottak. Har ingen tro på at Løke rekker å spille seg i form til et EM-uttak dessverre. EM 2020 var nok det siste vi så av henne på landslaget er jeg redd. Men hun gir seg ikke. Det skal hun ha. Fikk et mål tilslutt.

Dommerne var dog kanskje de svakeste i hallen. Har tydeligvis ikke fått med seg de nye reglene om antall pasninger ved passivt spill, og skudd mot hodet. Var også flere situasjoner der flere i hallen reagerte, også trenerne naturlig nok. F.eks da Knedlikova fikk brøyt mot seg, og da Hesselberg ikke utvist da hun skjøt Lauritzen i hodet. Men, men. Ting tar vel tid der også.

Gøy å være på kamp igjen, med litt publikum og trøkk i hallen!

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

kibby skrev: tor sep 01, 2022 10:01 pm Vipers vinner enkelt 35-18. Ingen topp kamp av noen egentlig. Sercien-Ugolin imponerer tidvis, det samme gjør Tchaptchet. Vyakhireva vil mye i debuten, men det blir også mye surr og rot. Fin debut av begge reservemålvaktene til Vipers også. Kommer ok fra det.

Furu Sæteren uten tvil den beste hos Larvik. Skogstrand i mål hadde noen gode redninger, men det ble for svakt. Reservemålvakt Lauritzen kom inn og hadde flere flotte redninger på rad. Kurtovic viser ok form, selv om det blir litt tæmt. Løke spiller 40 minutter, men sliter mye. Virker tung og treg, slet med timingen på innspillene, og generelt kast og mottak. Har ingen tro på at Løke rekker å spille seg i form til et EM-uttak dessverre. EM 2020 var nok det siste vi så av henne på landslaget er jeg redd. Men hun gir seg ikke. Det skal hun ha. Fikk et mål tilslutt.

Dommerne var dog kanskje de svakeste i hallen. Har tydeligvis ikke fått med seg de nye reglene om antall pasninger ved passivt spill, og skudd mot hodet. Var også flere situasjoner der flere i hallen reagerte, også trenerne naturlig nok. F.eks da Knedlikova fikk brøyt mot seg, og da Hesselberg ikke utvist da hun skjøt Lauritzen i hodet. Men, men. Ting tar vel tid der også.

Gøy å være på kamp igjen, med litt publikum og trøkk i hallen!
En helt tydelig åpningskamp. Larvik får ikke helt til det de er enige om før kamp. Altså, ingen respekt for Vipers, og lave skuldre.

Men all ære til Vipers. LHK måtte jobbe knallhardt for hvert eneste mål. Skal ikke bli lett å komme igjennom det forsvaret for noen av de norske lagene i år.

Veldig gøy med masse folk i hallen :)

kibby

Legg inn av kibby »

LHK-1990 skrev: fre sep 02, 2022 12:13 pm
kibby skrev: tor sep 01, 2022 10:01 pm Vipers vinner enkelt 35-18. Ingen topp kamp av noen egentlig. Sercien-Ugolin imponerer tidvis, det samme gjør Tchaptchet. Vyakhireva vil mye i debuten, men det blir også mye surr og rot. Fin debut av begge reservemålvaktene til Vipers også. Kommer ok fra det.

Furu Sæteren uten tvil den beste hos Larvik. Skogstrand i mål hadde noen gode redninger, men det ble for svakt. Reservemålvakt Lauritzen kom inn og hadde flere flotte redninger på rad. Kurtovic viser ok form, selv om det blir litt tæmt. Løke spiller 40 minutter, men sliter mye. Virker tung og treg, slet med timingen på innspillene, og generelt kast og mottak. Har ingen tro på at Løke rekker å spille seg i form til et EM-uttak dessverre. EM 2020 var nok det siste vi så av henne på landslaget er jeg redd. Men hun gir seg ikke. Det skal hun ha. Fikk et mål tilslutt.

Dommerne var dog kanskje de svakeste i hallen. Har tydeligvis ikke fått med seg de nye reglene om antall pasninger ved passivt spill, og skudd mot hodet. Var også flere situasjoner der flere i hallen reagerte, også trenerne naturlig nok. F.eks da Knedlikova fikk brøyt mot seg, og da Hesselberg ikke utvist da hun skjøt Lauritzen i hodet. Men, men. Ting tar vel tid der også.

Gøy å være på kamp igjen, med litt publikum og trøkk i hallen!
En helt tydelig åpningskamp. Larvik får ikke helt til det de er enige om før kamp. Altså, ingen respekt for Vipers, og lave skuldre.

Men all ære til Vipers. LHK måtte jobbe knallhardt for hvert eneste mål. Skal ikke bli lett å komme igjennom det forsvaret for noen av de norske lagene i år.

Veldig gøy med masse folk i hallen :)
Og det uten forsvarssjefen fra i fjor; Tomori, og året før; Yttereng.

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: tor sep 01, 2022 7:57 pm
kibby skrev: tor sep 01, 2022 7:52 pm Noen som ser Larvik-Vipers? Jeg er i hallen, og fikk ikke med meg hvorfor Jerabkovas scoring rundt 5-11 ca. ikke ble tellende. Det ble tydelig annonsert mål. Så Vipers har blitt snytt for et mål.

Står 9-18 til pause.
Sjekket på TV2 Play nå. Det var på 4-10 scoringen. Ser ut som ble mål. Men det ble altså ikke registrert, verken på måltavla eller på live på handball.no. Merkelig.

Edit: Nå er det rettet opp på handball.no. Altså at Jerabkova var den som scoret. Men fortsatt usikker på om totalt antall mål stemmer.
Haha, fant ut av det. Så 1.omgangen på TV2 Play i ro og mak nå, og feilen var på måltavla (og speaker) i hallen. Man hører speakeren si Vipers leder 11-4 da Jerabkova scoret, men da var det faktisk bare 4-10. Ble sikkert litt surr da det gikk fra 3-9 til 4-10 på kort tid 😂 Så da var det ingen mål for lite, haha.

Hebbe61

Legg inn av Hebbe61 »

Jeg får gratulere Volda med sine første poeng noensinne i eliteserien da de slo Fredrikstad 23-21.

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

Fantastisk med Volda! Så gøy, og fortjent.
Ellers ingen overraskende resultater.
Fana skal få kjørt seg i år.

kibby

Legg inn av kibby »

18 (!) mål av Anniken Wollik da Ravens slo Fana.

Og forferdelig kamp av Storhamar mot Byåsen. Venn og Nestaker solide for gjestene; Boge Solås, Lipman og Aar Jakobsen for vertene - som imponerte stort.

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

kibby skrev: søn sep 04, 2022 11:17 pm 18 (!) mål av Anniken Wollik da Ravens slo Fana.

Og forferdelig kamp av Storhamar mot Byåsen. Venn og Nestaker solide for gjestene; Boge Solås, Lipman og Aar Jakobsen for vertene - som imponerte stort.
Jeg synes egentlig Lipman var banens gigant. Hadde ikke Byåsen hatt henne så hadde resultatet sett veldig annerledes ut. Storhamar virket tamme. Maja Jacobsen usedvanlig blek. Abdulla fikk omtrent ingenting å jobbe med. Nestaker var vel best.

Kleshenger

Legg inn av Kleshenger »

Vet jeg er noe sen, men:

1. Vipers
2. Storhamar. Tror fremdeles de er Norges nest beste lag, men tror den tynne troppen + deltakelsen i CL kan føre til flere poengtap i Eliteserien utover sesongen.
3. Molde. Vil nok være nærmere Storhamar i år enn i fjor. Tror noen vil oppleve mindre spilletid i år. Vil det «murre» på humøret til dem det angår utover i sesongen?
4. Sola. Er litt hipp som happ mellom Molde og Sola. Wolff og Ueland tilbake i forsvaret etter stort sett vært ute i hele fjor.
5. Larvik - Løke, Kurtovic, Rønning, Haugsted, Mørch, Skogstrand. Bør holde til minst 5. plass.
6. Ravens – Tror egentlig det blir veldig tett mellom Ravens, Byåsen, Fana, og Fredrikstad. Tipper Ravens kommer sterkest utav det da de har klart å beholde mesteparten av laget fra i fjor.
7. Byåsen – Lipman kan redde mye, men ikke alt.
8. Fana
9. Fredrikstad
10. Tertnes – Gossè tilbake, men blir nok en ny tung sesong.
11. Aker – Flere bærebjelker har forsvunnet. Tror ikke de holder seg denne sesongen.
12. Volda – Tror seieren mot Fredrikstad var et blaff. Vil slite tungt utover i sesongen, og tipper de går rett ned igjen.

kibby

Legg inn av kibby »

Molde imponerer. Thale Rushfeldt Deila helt outstanding. Leder 17-21 (!) ved pause over Storhamar borte.

kibby

Legg inn av kibby »

Molde vinner fortjent 36-33, Storhamar fikk pyntet litt på resultatet mot slutten.

For en kamp av Thale Rushfeldt Deila - 11 mål på bare 12 skudd, og bunnsolid bakover. Storhamar måtte til slutt sette merke på henne! Hatten av. Bør være med i EM-diskusjonen.

Ine Karlsen Stangvik - med fem (!) strafferedninger fra fire ulike spillere - satte Grønlund og Raasok helt i skyggen. Ingen imponerende sesongstart av verken Grønlund eller Raasok så langt (Raasok har dog slitt med skade i oppkjøringen).

Fin kamp av alle de tre Obaidli-søstrene.

Maja Jakobsen den største beholdningen hos Storhamar - glitrende 2.omgang.

Andre svake kamp på rad av Storhamar. Dette laget tar ikke medalje denne sesongen, med mindre de får inn forsterkninger. Til det har de altfor tynn tropp; blir rovdrift på Obaidli og Nestaker utover i sesongen hvis dette fortsetter.

kibby

Legg inn av kibby »

Fredrikstad med årets andre bombe på like mange kamper... KNUSER medaljekandidat Sola 37-26 :o :shock:

Larvik vinner 36-27 i Oslo mot Aker. 9 mål av Kurtovic, 3 av Løke.

kibby

Legg inn av kibby »

Fana - Volda 28-27

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

kibby skrev: søn sep 11, 2022 2:29 am Fredrikstad med årets andre bombe på like mange kamper... KNUSER medaljekandidat Sola 37-26 :o :shock:

Larvik vinner 36-27 i Oslo mot Aker. 9 mål av Kurtovic, 3 av Løke.
Herlig og se Gencheva sette 4/4! Skinnehaugen fortsatt litt ustabil i skytingen.

kibby

Legg inn av kibby »

For en jevn sesong dette kommer til å bli!

Helt sinnsyke resultater i dag som gjør at jeg må spise i meg ordene om at Sola går en stor sesong i møte (og tar sølv) og at Byåsen rykker ned. Det tror jeg med stor sikkerhet kan si allerede nå IKKE kommer til skje. Noen av delene.

Larvik - Storhamar 29-29.
Storhamar slapp med skrekken, og Obaidli sikret et poeng på overtid. Fantastisk kamp av Obaidli, også bunnsolid av Høgseth som skaffet flere viktige 7m. Spesielt den siste som sørget for poengdeling. Hos Larvik var Kurtovic god og direkte avgjørende i 2.omgang, sammen med Furu Sæteren. Jeg tror Storhamar kommer til å avgi mange poeng denne sesongen, med dette tette kampprogrammet og den smale troppen. Ja, Obaidli satt for lenge på benken, men laget er rett og slett for tynt for medalje.

Byåsen - Sola 28-25.
Har ikke sett kampen enda, men Byåsen som var gode mot Storhamar også slår til igjen. Sola kan nok se langt etter medalje om ikke de begynner å vinne mer.

Kanskje Larvik tar bronse allerede i år?

kibby

Legg inn av kibby »

Volda hadde Vipers helt i kne i 28 minutter, men det glapp litt mot slutten. Står 13-16 ved pause. Sprekker nok mer i 2.omgang, men gøy så lenge det varte. Man kommer langt med tæl og innsats!

Så skal det nevnes at Viakhireva, Næs Andersen og Knedlikova har sittet på benken hele omgangen, og Lunde har fått fri.

kibby

Legg inn av kibby »

Volda - Vipers 25-34

Fantastisk kamp av Vyakhireva og Jerabkova. Også solid av Valle Dahl. Hos Volda imponerte de sammen som et lag.

kibby

Legg inn av kibby »

Molde slapp med skrekken etter en jevn kamp og etter å ha ligget under ved pause. Slår Tertnes 31-28.

kibby

Legg inn av kibby »

Fredrikstad - Fana 28-35
Romerike Ravens - Aker 29-38

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

Ganske overraskende resultater i dag også synes jeg. Viser igjen at dette blir en rekordjevn sesong bak Vipers.

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

Sola-Molde 29-23

Molde har jo virket solide, så dette var noe overraskende i mine øyne. Sola melder seg på igjen etter en famlende start denne sesongen.

kibby

Legg inn av kibby »

LHK-1990 skrev: søn sep 25, 2022 12:45 am Sola-Molde 29-23

Molde har jo virket solide, så dette var noe overraskende i mine øyne. Sola melder seg på igjen etter en famlende start denne sesongen.
Enig. Moro!!

kibby

Legg inn av kibby »

Aker - Volda 22-21
Byåsen - Fredrikstad 29-34

og surprise, surprise:

Tertnes - Larvik 30-27 (!) - 12 mål av Linn Gossé og 10 mål av Amanda Kurtovic.

Denne sesongen kan virkelig alt skje. Bak Vipers selvfølgelig.

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

Byåsen, som har vært den store overraskelsen i mine øyne hittil, går på en overraskende smell.

Tertnes har jo spilt jevnt med alle de har møtt, så jeg er ikke overrasket at de tok Larvik. Men de siste 23 minuttene av Larvik var virkelige ille. En kollektiv kollaps. Ingen som stod frem.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»