Hvilken lydkilde har du?

Svar
FjodorDVD

Hvilken lydkilde har du?

Legg inn av FjodorDVD »

Min hovedlydkilde nå er Chromecast Audio. Streamer fra forskjellig, men hvorfra er vel uten betydning lydmessig. Bruker også en Rega Planar 3. Eldgammel platespiller. Men den er mest til pynt. Hvilken lydkilde benytter du? Er du en som greier deg med streaming? CD spilleren min gav seg for minst 10 år siden og platene er stampa. Tok heldigvis vare på vinylen. Kom over en fristende CD-spiller på Finn, men før jeg var ferdig med drømmene var den solgt. Bruker du CD spiller og har du beholdt platene?

Mine høytalere er TDL RTL4 (IMF) og forsterkeren er en ny Yamaha konfirmasjonsgreie hva kvalitet og styrke angår.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Justice 97 skrev: tir aug 23, 2022 1:19 pm Bruker LP-spiller en del, og Spotify fra PC koblet til anlegget når jeg ikke gidder å snu plater. 6 Cerwin Vega-høyttalere spytter ut lyd (inkludert senter og sub). Denon forsterker.
Da bor du vel langt fra folk? Cerwin Vega er banned innenfor ring 3 av ordenspolitiet.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Sony minianlegg som var best i test i bladet "Lyd & Bilde" i sin tid.
Overraskede god lyd (spiller ikke så høyt dog)
Har en vegg med CD-er, hadde et prosjekt for noen år siden at jeg begynte på A (Alice in Chains, Facelift) og spilte alle albumene helt til Z (Zeromancer, Clone your lover) Det tok sin tid :shock: :shock:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg ga vekk LP-samlingen min til en kompis for noen år siden. Den var uansett ikke spesielt imponerende selv om det var en del plater der. Mye 80-tallsrock eller heavy som vi kalte det i min tid. WASP, Manowar, Helloween, Maiden osv.

Men nå sklir jeg ut.

Jeg kjører rent Spotify og jeg er så kjedelig at jeg har gått for Sonos både oppe på stua og i TV-stua nede. Jeg bor nok tettere på folk enn Justice så det er ikke ofte jeg dundrer på mer.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Justice 97 skrev: tir aug 23, 2022 1:19 pm Bruker LP-spiller en del, og Spotify fra PC koblet til anlegget når jeg ikke gidder å snu plater. 6 Cerwin Vega-høyttalere spytter ut lyd (inkludert senter og sub). Denon forsterker.
En kompis av meg hadde 2 sinnsvake cerwin vega med 18 toms basser. Queen har en sang som starter med noe vanvittige høye toner. Gardinene ble sugd inn i høytaleren bak, og katta kom springende fra kjøkkenet i vill fart samtidig som ho dret! Sykeste jeg har sett.

Det var en god dag. :lol:

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg har spilt for mye høyt i mitt lange, syndfulle liv.
Nå spiller jeg bare lavt med det gamle stereoanlegget, men såpass høyt at jeg nesten overdøver den kroniske tinnitusen.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg kjøpte nylig et all in one anlegg fra Technics fra Power. Kosta ca 10 tusen så det er vel i mellomklassen muligens. Det er ihvertfall det dyreste anlegget jeg har hatt. Jeg er nemlig ikke så audiofile, det greier seg med en god cdspiller.
Er storfornøyd. Veldig god lyd til å være såpass lite. Men den står på et lite rom så jeg trenger ikke allverdens av høytalere og slikt. Men det kostet uansett over dobbelt så mye som de mikroanleggene jeg har hatt før.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

LondoMollari skrev: ons aug 31, 2022 2:16 pm Jeg kjøpte nylig et all in one anlegg fra Technics fra Power. Kosta ca 10 tusen så det er vel i mellomklassen muligens. Det er ihvertfall det dyreste anlegget jeg har hatt. Jeg er nemlig ikke så audiofile, det greier seg med en god cdspiller.
Er storfornøyd. Veldig god lyd til å være såpass lite. Men den står på et lite rom så jeg trenger ikke allverdens av høytalere og slikt. Men det kostet uansett over dobbelt så mye som de mikroanleggene jeg har hatt før.
Er det med dab og cd-spiller? Eller skal musikken streames fra nettet?

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

FjodorDVD skrev: tor sep 01, 2022 1:18 pm
LondoMollari skrev: ons aug 31, 2022 2:16 pm Jeg kjøpte nylig et all in one anlegg fra Technics fra Power. Kosta ca 10 tusen så det er vel i mellomklassen muligens. Det er ihvertfall det dyreste anlegget jeg har hatt. Jeg er nemlig ikke så audiofile, det greier seg med en god cdspiller.
Er storfornøyd. Veldig god lyd til å være såpass lite. Men den står på et lite rom så jeg trenger ikke allverdens av høytalere og slikt. Men det kostet uansett over dobbelt så mye som de mikroanleggene jeg har hatt før.
Er det med dab og cd-spiller? Eller skal musikken streames fra nettet?
Cdspiller. Tror det er muligheter for streaming med Bluetooth også men jeg bruker den bare til å avlytte cder. Streaming tar jeg på TVen via YoutubeMusic på blurayspilleren. Har YouTube Premium så da har jeg Music inkludert.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg har tenktlenge på å finne noe som er mindre enn det jeg har, men som har god lyd.
Noen som har vært borte i trådløse høyttalere?
Disse ser snasne ut, man kan jo fjerne recieveren, og hele anlegget er bare de to høyttalerne.
https://www.power.no/tv-og-lyd/hoeyttal ... p-1102790/

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg var innom butikken og fikk en demonstrasjon av disse Klipsch 5 høyttalerne.
Det er mye lyd fra disse småsakene, og pen lyd også.
Blir det behov for å spille veldig høyt er det utgang for sub, og en slik har jeg stående på lur...
Hva slags argumenter kan brukes for å få kona med?
Ikke prisen, den er ikke konevennlig.
Men at de er MYE penere enn de store stygge høyttalerne vi har, tror jeg kan fenge.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

I min ungdom snekret jeg sammen noen høyttalere med 21" basselementer. En dag foreldrene mine var bortreist blåste hele dempematerialet ut refleksportene og lå strødd i store dotter over hele kjellergulvet.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Ser det ligger mye info om hvordan lage sine egne høyttalere i disse moderne tider på nettet...

https://www.instructables.com/How-to-Bu ... -Speakers/
https://www.parts-express.com/build-your-own-speakers
Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Foto, Video & Hifi»