Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
urbeka

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av urbeka »

Hei, er det noen indikasjoner om Kristoffer Haugen spiller søndag, treningsrapporter eller lignende? Spør for en fantasy-venn.

heltos

Legg inn av heltos »

Havrebukken skrev: fre sep 16, 2022 11:07 pm
nottimagiche skrev: fre sep 16, 2022 9:56 pm Jeg må si at fotballen, kampen på søndag og sesonginnspurten virker fryktelig uviktig etter i dag. Gleden over det kommer tilbake, men fikk satt ting ordentlig i perspektiv.
Alt av frustrasjon og forbannelse i kjølvannet av kampen i går forsvant med på et øyeblikk da denne beskjeden kom. Fotballen blir ubetydelig når ting som dette rammer en av våre spillere.

Samtidig er vi heldig som har nettopp fotballen og kampen på søndag der vi kan møtes og vise vår respekt og kjærlighet til Magnus og øvrig familie.
Støttes, og gode ord.
Kondolerer så mye, livet kan være brutalt og i sådan stunder får man en refleksjon over de viktige ting og da blir tross vår lidenskap, fotball mindre viktig. Men samtidig er det jo en fantastisk arena å dele vår forståelse og sorg i vår fotball familie.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

heltos skrev: lør sep 17, 2022 3:19 pm
Havrebukken skrev: fre sep 16, 2022 11:07 pm
nottimagiche skrev: fre sep 16, 2022 9:56 pm Jeg må si at fotballen, kampen på søndag og sesonginnspurten virker fryktelig uviktig etter i dag. Gleden over det kommer tilbake, men fikk satt ting ordentlig i perspektiv.
Alt av frustrasjon og forbannelse i kjølvannet av kampen i går forsvant med på et øyeblikk da denne beskjeden kom. Fotballen blir ubetydelig når ting som dette rammer en av våre spillere.

Samtidig er vi heldig som har nettopp fotballen og kampen på søndag der vi kan møtes og vise vår respekt og kjærlighet til Magnus og øvrig familie.
Støttes, og gode ord.
Kondolerer så mye, livet kan være brutalt og i sådan stunder får man en refleksjon over de viktige ting og da blir tross vår lidenskap, fotball mindre viktig. Men samtidig er det jo en fantastisk arena å dele vår forståelse og sorg i vår fotball familie.
Enig.

Rivaliseringen hører til i fotball. Men det viser seg stadig at når ulykken råker så slår fotballfamilien ring om de som rammes.

Og nå som det er en av våre som er i sorg varmer det når man merker omsorg fra resten av landet.

Jeg har hatt vondt av Magnus så lenge og vi i min omgangskrets har ofte snakket om hvor sterk han har vært som har bydd på seg sjøl på banen mens han har stått midt i en personlig krise.
Men også der tror jeg resten av laget og klubben har bidratt til at han har fått tanken over på andre ting og en frisone midt i alt det jævlige.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Korgutt skrev: fre sep 16, 2022 11:03 pm Blir det feil å dele denne spleisen her?
https://www.spleis.no/project/234217?fb ... jHEqRxvkSo
Fantastisk at man har samlet inn over 200.000,- til Kreftforeningen på litt over et døgn!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Havrebukken skrev: lør sep 17, 2022 4:30 pm
Korgutt skrev: fre sep 16, 2022 11:03 pm Blir det feil å dele denne spleisen her?
https://www.spleis.no/project/234217?fb ... jHEqRxvkSo
Fantastisk at man har samlet inn over 200.000,- til Kreftforeningen på litt over et døgn!
Og det er mer enn 4 uker igjen. Så denne kan nå uante høyder.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

3 ting fra torsdag som var meget gledelig
1 Emil Breiviks løp i høy hastighet med og uten ball. Ble mere og mere synlig, han må nærme seg Aurs i meter.
2 Mannsverks defensive jobb. Mange utrolige gode vendinger med ball der han etter å ha passert første pressledd ofte fikk til en god pasning. Var også bakerste mann endel ganger. Kan Brevik og Mannsverk sammen utgjøre en Aurs?
3 Martins sugende løp på venstresiden. Dette var nok svenskene klar over, men da de ble slitne åpnet det seg. Bare uflaks at han ikke fikk pallen på og i mål 2-3 ganger der

Tror ikke de er mere slitne etter St Holm enn at de kjører over sunnmøringene i morgen kveld

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

For en skrekkelig tragedie for Eikrem, hans familie og samboerens familie og Molde fotballklubb. Jeg er helt sikker på at jeg har hele fuglafamilien i ryggen når jeg overbringer våre dypeste kondolanser til MWE og hans og avdødes familie, og alle andre som kjente henne og er personlig berørt av det som er skjedd.

Sorg blir aldri borte, det blir en del av livet. Håper MWE klarer seg gjennom dette på et vis, og kommer sterkt tilbake på fotballbanen.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Da har Aurs fått sine første 95 minutt i Portugal. Tipper han er fast heretter :D

Visa

Legg inn av Visa »

Dette var en utrolig morsom 2. omgang. Flott kamp. Men tror noen burde øve på skudd på mål, det ble en del bomskudd. Vi har nå 13p til røkla, gullet er i boks med klubbrekorder som har blitt og skal knuses. Moe er vel også den mest suksessrike treneren vi har hatt og nå? 2x gull, 3x europa, 2x sølv og NM-gull.

mr.anderson

Legg inn av mr.anderson »

Ganske utrolig at Eikrem har prestert så bra som han har gjort denne sesongen.

Ellers digg med 3 nye poeng. 13 poeng foran Lillestrøm nå. Glimt er akkurat nå utenfor pallen. Sa det måtte en kjempekollaps til for at Molde skulle rote bort dette, men må si jeg trodde ikke det skulle bli så enkelt. Deilig å slå tilbake etter skuffelsen mot svenskene.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Veldig varierende og åpen kamp. Noen veldig gode perioder, stort sett veldig bra forsvarsspill/offensiv markering og så er det enkeltspillere som ikke leverer på nivået de kan. Linnes, Brynhildsen, Løvik, Mannsverk og ikke minst Kaasa. Enorme.

WileE

Legg inn av WileE »

Sju kamper igjen og vi kan tape fire av dem og likevel vinne serien 100 % sikkert. Deilig kveld!

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

13p ledelse
10 strake seire
16-2-0 (?) etter vi rotet bort 3-0 mot viking

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Løvik har nå fått flere kamper, og han kommer til å bli knallgod

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Løvik har potensialet han ,bare la han få spille. Kan være muligheter til flere av unggutta å få prøve seg framover nå når gullet nesten er nedi lomma.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Niclas Ødegaard får nok også flere sjanser i Eliteserien nå. Bra med en hvilepause slik at de kan få all sykdommen ut av troppen

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Jeg vil ha poengrekord. Hva tror dere, er det mulig?

Sidekick Joe

Legg inn av Sidekick Joe »

Det skjer noe med laget når Eikrem kommer inn. Fra å være nervøst og litt hawai, til å kontrollere det inn til perfeksjon.

Løvik gjør en god kamp.

Utskjelte Karlstrøm virker trygg og god.

Brynhildsen med egen idrett til tider.

Jeg vil si det eneste som skuffa meg litt idag var Fofana. Han virker mentalt helt ute av det. Og det er trist å se.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

PapaSmurf skrev: lør sep 17, 2022 3:36 pm
heltos skrev: lør sep 17, 2022 3:19 pm
Havrebukken skrev: fre sep 16, 2022 11:07 pm

Alt av frustrasjon og forbannelse i kjølvannet av kampen i går forsvant med på et øyeblikk da denne beskjeden kom. Fotballen blir ubetydelig når ting som dette rammer en av våre spillere.

Samtidig er vi heldig som har nettopp fotballen og kampen på søndag der vi kan møtes og vise vår respekt og kjærlighet til Magnus og øvrig familie.
Støttes, og gode ord.
Kondolerer så mye, livet kan være brutalt og i sådan stunder får man en refleksjon over de viktige ting og da blir tross vår lidenskap, fotball mindre viktig. Men samtidig er det jo en fantastisk arena å dele vår forståelse og sorg i vår fotball familie.
Enig.

Rivaliseringen hører til i fotball. Men det viser seg stadig at når ulykken råker så slår fotballfamilien ring om de som rammes.

Og nå som det er en av våre som er i sorg varmer det når man merker omsorg fra resten av landet.

Jeg har hatt vondt av Magnus så lenge og vi i min omgangskrets har ofte snakket om hvor sterk han har vært som har bydd på seg sjøl på banen mens han har stått midt i en personlig krise.
Men også der tror jeg resten av laget og klubben har bidratt til at han har fått tanken over på andre ting og en frisone midt i alt det jævlige.
Ufattelig trist for Magnus, men samtidig har nok fotballen vært en frisone i forhold til det tragiske som har skjedd på hjemmebane. Slike situasjoner er som en katastrofe i sakte film.

Har selv opplevd noe tilsvarende, og det er fantastisk støtte i gode kolleger og det å kunne ha deler av døgnet hvor alt er normalt. Folk er forskjellige og situasjonene er forskjellige, men det blir sjelden bedre av å gå hjemme og dyrke sorgen.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Helt forjævlig. Disse nyhetene om Berit har preget meg de siste dagene, mer enn man skulle tro når det gjelder noen man aldri har møtt. Mine tanker går til Magnus spesielt, og jeg kondolerer til alle berørte.

Hiver meg med dem som berømmer Magnus for å være tilbake på banen tidlig. Ingen tvil om at han er sterk mentalt. Samtidig tror jeg også, som noen har vært inne på, at det er en frihetsfølelse å få tankene over på noe annet. Jeg har kjent det selv, hver gang jeg har mistet noen som har stått meg nær, at det har vært veldig deilig når man kan fokusere på noe helt, helt annet. Fotball er et fantastisk «fristed» i så måte.

Håper han finner styrke og støtte i alle dem som er rundt ham, når hverdagen uunngåelig starter igjen, og tomrommet blir fryktelig, fryktelig reellt. I disse dager står hele fotball-Norge bak dere.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

george_hincapie skrev: søn sep 18, 2022 10:17 pm Jeg vil ha poengrekord. Hva tror dere, er det mulig?
Det er vel ikke teoretisk mulig å slå Glimts rekord, men vi kan ta vår egen.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Utrolig det MFK presterer i år, og meget gledelig med de unge som får muligheten. Ser ut til å være en bra go og vinnerkultur i gruppa, med flere fine ledertyper. Kjekt å se Eikrem på banen.

Belzone

Legg inn av Belzone »

11 på rad tar vi mot Kameratene, 12 og rekord tar vi mot LSK.

hoemb

Legg inn av hoemb »

Belzone skrev: søn sep 18, 2022 11:24 pm 11 på rad tar vi mot Kameratene, 12 og rekord tar vi mot LSK.
Skal vel spille mot TIL aller først

HeiaMolde

Legg inn av HeiaMolde »

Belzone skrev: søn sep 18, 2022 11:24 pm 11 på rad tar vi mot Kameratene, 12 og rekord tar vi mot LSK.
Tromsø borte først.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Glad jeg stod på at Løvik skulle spille. Det var et godt valg av Erling. Dette var gjennombruddet.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

De fleste trenger noen kamper på å bli trygg, og Aafk var en fin kamp å få boltre seg offensivt også for Løvik. Håper Haugen er tilbake etter landskampspausen, vi trenger Alle mann alle utover i Europa

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: søn sep 18, 2022 11:33 pm De fleste trenger noen kamper på å bli trygg, og Aafk var en fin kamp å få boltre seg offensivt også for Løvik. Håper Haugen er tilbake etter landskampspausen, vi trenger Alle mann alle utover i Europa
Ja, han er best offensivt foreløpig.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Har dere også tenkt å vinne med over 20 poeng?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg sitter og tenker litt tilbake. Det er ikke mer enn 2 uker siden vi spilte en 6-poengskamp mot Glimt. Da var vi litt smånervøse for at luka skulle bli såpass liten at det ble en høst full av nerver.

Og nå har vi grusa dem alle sammen.

Denne høsten blir en fest! For en sesong! Cupgull, gruppespill og seriegullet er så nært at selv jinxeangstsmurfen har begynt å planlegge feiringen.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»